بازدید 2650
۶

وقوع چهارمین سال خشکسالی پیاپی در تهران

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تهران گفت: از ابتدای مهر ماه و در سال آبی جدید، تهران وارد چهارمین سال خشکسالی شده و این موضوع سد‌های ۵ گانه تهران را تحت تاثیر قرار داده است.
کد خبر: ۱۲۱۳۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴ 03 January 2024

به گزارش «تابناک»، محسن اردکانی در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: میانگین بارندگی سالیانه که در استان تهران ۲۸۰ میلیمتر بوده در سال گذشته به ۱۹۰ میلیمتر رسیده است و میزان بارندگی در ۳ ماه پاییز نسبت به پاییز سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است.

اردکانی اضافه کرد: رقم بارندگی در تهران نسبت به میانگین بلند مدت٬ ۵۵ درصد کاهش داشته است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران٬ با اشاره به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب گفت: مصرف آب هر شهروند تهرانی ۲۵۰ لیتر در شبانه روز است در حالی که این رقم برای شهروندان شهرهای پربارش با میانگین ۷۵۰ میلیمتر در سال٬ تقریبا ۱۶۰ لیتر در شبانه روز است که البته با صرفه جویی ۱۰ درصدی از سوی شهروندان تهرانی٬ می‌توانیم این کم آبی را به راحتی پشت سر بگذاریم.

اردکان افزود: تلاش شرکت آب و فاضلاب٬ مدیریت مصرف آب است. در وضعیت نرمال سد‌ها باید ۷۵۰ میلیون متر مکعب ذخیره داشته باشند که این موضوع بارندگی ۲۸۰ میلیمتری در سال را می‌طلبد که در حال حاضر وجود ندارد.

وی تصریح کرد: سالی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب در شهر تهران توزیع می‌شود که با ۱۰ درصد کاهش مصرف هر شهروند تهرانی٬ ۱۲۰ میلیون متر مکعب صرفه جویی خواهد شد که این رقم معادل یک و نیم برابر سد لتیان تهران است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران خاطر نشان کرد: افزایش دمای امسال ارتباط مستقیم با مصرف آب دارد و در حال حاضر بارش باران هم در تهران ۵۵ درصد زیر حد نرمال بوده است.

وی در پایان تاکید کرد: با همه این اوصاف٬ بحث نوبت بندی آب در دستور کار نیست، اما تعدیل فشار در شبکه و مدیریت توزیع در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
خانواده مهاجرین افغان رو در اسرع وقت از تهران و سایر شهرهای بزرگ که دچار بحران آب هستن بیرون کنید. مجلس و دولت خوابن یا بیدار؟
عشق که نباشه طبیعت هم قهر میکنه
این دکلهای چینی در کل ایران نصب شدن
این دیگه محرز شده
والا این خشکسالی عجیب دلیل دیگه ای نداره
با سوزاندن مازوت و الوده کردن هوا و گرمایش زمین مشت محکمی به دهان‌استکبار جهانی امریکا می زنیم.
هر میزان تخریب طبیعت و منابع طبیعی در کشوری بیشتر باشد قطعا" بارش کمتر و خشکسالی را بیشتر تجربه می کنند در کشوری که جنگل چند میلیون ساله هیرکانی محل دپوی زباله است انتظار بارش نرمال غیر منطقی است
«شهروندان تهرانی صرفه جویی کنند!!»
نصف تهران که افغانین
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی