بازدید 32229

خشکسالی در کشور تا ۲ سال آینده به پایان می‌رسد

رئیس‌ سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در پنج ساله دوم خشکسالی هستیم و پیش بینی می‌شود این وضعیت تا یک یا ۲ سال آینده به پایان برسد.
کد خبر: ۱۲۲۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹ 22 March 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمدحسن نامی امروز، پنجشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۳ در سفر به استان خوزستان از سد و نیروگاه دز در شهرستان اندیمشک بازدید و آخرین وضعیت این سد را بررسی کرد.

وی در حاشیه این بازدید گفت: در این دوره از بارش ها و فعالیت سامانه بارشی قدرتمند در کشور و استان خوزستان، همکاری و همراهی مردم با مسئولان بود، هرآنچه مسئولان و دستگاه های اجرایی ابلاغ می کردند، مردم رعایت می کردند و همین موضوع سبب شد مدیریت بسیار بهینه در سیلاب اخیر شاهد باشیم که این موضوع درخور قدردانی است.

نامی به حضور همه مسئولان کشور در صحنه بحران اشاره کرد و ادامه داد: رئیس جمهور دائما مسائل را رصد و دستورهای لازم را ابلاغ می کرد و دکتر مخبر، معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور نیز پیگیر موضوع بودند و در صحنه حضور داشتند.

مدیر کل سازمان مدیریت بحران کشور می گوید: حضور مردم و مسئولان در صحنه و اجرای دستورها و ابلاغ ها می تواند در آینده خطر بلایای طبیعی را به صفر برساند، در این بارش سیل آسای اخیر در مناطقی که لزوم جابجایی و تخلیه روستاها وجود داشت، با همراهی مردم اتفاق افتاد و با اسکان اضطراری روستائیان و عشایر در معرض خطر، اتفاق بدی در کشور شاهد نبودیم.

وی گفت: در برخی مناطق دبی آب افزایش یافت و درصورتیکه جابجایی و تخلیه انجام نمی شد، تلفات اتفاق می افتاد که با همکاری و همراهی مردم و حضور در صحنه مسئولان بدون خطر و حادثه از سیلاب عبور کردیم.

نامی با بیان اینکه در ۵ ساله دوم خشکسالی هستیم، افزود: پیش بینی می‌شود این وضعیت تا یک یا ۲ سال آینده به پایان برسد و درصورتی که بارندگی‌های اخیر که رحمت الهی بود، اتفاق نمی‌افتاد، در تابستان امسال برای تامین آب برخی مناطق دچار مشکل  می‌شدیم.

سد و نیروگاه دز در شمال استان خوزستان، نقش مهمی در مهار کردن سیلاب های بالادست، تامین آب کشاورزی و آشامیدنی و همچنین تولید برق ایفا می کند.

در این بازدید، عباس صدریان فر، مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، رئوفی نسب، مدیرعامل سد و نیروگاه دز و جمعی از مسئولان حضور دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۷
امان از اظهار نظرات غیر کارشناسی
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
شما حتما کارشناسی و علم دارید بفرمایید با علم خلافش را ثابت کن
از اون حرفهای بدون مدرک و سند و پایه علمی
یک بارش و سیل رو نمیتونید پیش بینی کنید حالا دو سال دیگه خشکسالی تمامه !!!!
پاسخ ها
قارنعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۳
ساده لوح زیاد هست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۴
شما که علم دارید با علم جواب بده ببینم نظرت را
خود سازمان هواشناسی پیش بینی هاش غلط و اشتباه از آب دراومده ، حالا شما که رئیس سازمان مدیریت بحران کشور هستی که اونم همیشه از بحران های بوجود آمده در کشور غافلگیر میشه ، اظهار نظر غیر کارشناسی نکنید خواهشا
آخه ببین که از کجا خبر داری که خیلی مطمئن هستی که چنین خبری از خودت بیان می کنی یا که از پیش خدا آمدی که داری اطلاعات بیشتری می دهی درضمن چندین سال هستش که از حرفا گفتن و هنوزم امثال شماها چنین خبری را از خودشان می گویند ویا گفتن ولی اما تیمشون به سنگ خورده
باسلام.اینگونه نظرات و پیش گویی ها فاقد ارزش و غیر کارشناسی است .بجای این حرفها که قابل اثبات و قابل حصول نیست.در مورد امکانات و منابعی که امروز در اختیار دارید درست عمل کنید.وعده نسیه را رها کنید و بحران‌هایی که در مملکت بوجود می آید را درست مدیریت کنید ..وظیفه سازمان مدیریت بحران را رها کرده آید و پیش گویی میکنید !!!
در مورد سیل استهبان و خطا و کوتاهی سازمان هواشناسی که موجت کشته شدن بیش از سی نفر شد چکار کردید؟.در مورد سیل سیستان چه کردید؟.برای کاهش آثار پدیده های مخرب چه کرده اید؟؟؟
لطفاً کارشناسی نکنید وقتی چیزی نمی دونید
نگران اظهار نظر کیلویی نباشید، دوسال دیگه میگه، وارد ۵ ساله سوم خشکسالی شدیم.... اون چیزی که در این مملکت جواب پس دادن نداره اظهار نظر و ادعاست...
این پیش بینی هم احتمالا مثل حرفه‌ای قبلیشون پیشگویی هست نه پیش بینی و هيچ پایه و اساس علمی نداره.
بیسوادی یعنی خشکسالی فقط به بارش ربط بدی .

خشکسالی انواع مختلف داره که بارش فقط یک بخش آن است .
خداکند این خبر حقیقت داشته باشد، دروغش هم شیرینه
امان از دست این شبکه های مجازی همه چی به خورد مردم میدان
یعنی الآن: بعد از این دوسال هفت سال پر باران و نعمت در پیش داریم؟
اینکه برعکس شد؟
یوزارسیف یه چیز دیگه میگفت!
بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد ?
هوای زمین هر سال گرمتر میشه و خشکسالی تشدید خواهد شد. این برای همه جای کره زمین هست . صحبتهای عجیب و غریب این آدم جای تامل داره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی