بازدید 3216
۱

خبر خوش محیط زیستی که به شدت تکراری است!

تکراری که هر بار امیدواریم با دفعات قبل فرق داشته باشد و نه تنها شاهد بازگشایی این بازار نباشیم، که بازار‌های مشابه در دیگر نقاط کشور هم برچیده شوند و از آن‌ها مهم تر، تدابیری برای مقابله با صید و شکار وسیع چرندگان مهاجر در دستور کار قرار گرفته و عملیاتی شوند. اقداماتی که برای مقابله با شکار دیگر گونه‌های جانوری در کشور هم جای خالی شان به چشم می‌خورد.
کد خبر: ۱۲۱۲۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱ 30 December 2023

بازار فروش پرندگان مهاجر فریدونکنار جمع آوری شد؛ خبر خوشی که به شدت تکراری است!

به گزارش «تابناک»؛ هر ساله با شروع فصل سرما، موجی از پرندگان مهاجر عرض‌های شمالی کره زمین را به مقصد عرض‌های پایین‌تر طی می‌کنند تا از زمهریر قطبی دور شده و زمستان را در مناطقی گرم‌تر بگذرانند؛ مهاجرتی که یکی از مقاصد پرشمار آن، ایران و به طور ویژه سواحل شمالی کشورمان است.

پرندگانی که البته همیشه در سفر بازگشت از تعدادشان کاسته می‌شود، چون بسیاری شان به اشکال مختلف صید و شکار می‌شوند و سر از سفره‌های مردم درمی‌آورند؛ اتفاقی که در یکی دو دهه اخیر به شدت وسعت یافته و یکی از عوامل جدی کاهش نسل این پرندگان مهاجر است؛ پرندگانی که شماری شان در زمره گونه‌های در معرض انقراض قرار دارند.

از این روی، سال هاست که مقابله با این کشتار وسیع به مطالبه جدی دوستداران حیات وحش تبدیل شده و هرازگاهی در این مسیر، توفیقاتی نیز کسب کرده اند؛ موفقیت‌هایی مانند آنچه بالاتر بدان اشاره شد؛ جمع آوری یکی از بزرگ ترین بازار‌های فروش پرندگان صید و شکار شده که در فرویدونکنار، استان مازندان واقع است.

خبر خوش محیط زیستی که به شدت تکراری است!

اتفاق خوشایندی که هرچند در میانه فصل شکار روی داده و اجرایی شده، اما می‌شود امیدوار بود که به کاهش صید و شکار پرندگان مهاجر منجر شود، اما نه زمانی که می‌دانیم به زودی اوضاع به روال سابق بازخواهد گشت و بازار یاد شده، بازگشایی می‌شود؛ اتفاقی که پیشتر نیز بار‌ها و بار‌ها رقم خورده و آنقدر تکراری است که همه ماجرا را به شوخی شبیه کرده است.

اگر متعجب شده‌اید، کافی است اخبار سال گذشته را مرور کنید تا دریابید، چنین روز‌هایی در دی ماه ۱۴۰۱، خبر تعطیلی بازار فرویدونکنار مخابره شده و به عنوان دستاوردی ارزشمند به مخاطبان عرضه شده است؛ درست مانند اتفاقی که پیشتر هم رقم خورده (برای نمونه اینجا و اینجا را بخوانید) و در نوع خود، یکی از عجیب‌ترین اتفاق‌های تکراری در کشور است!

تکراری که هر بار امیدواریم با دفعات قبل فرق داشته باشد و نه تنها شاهد بازگشایی این بازار نباشیم، که بازار‌های مشابه در دیگر نقاط کشور هم برچیده شوند و از آن‌ها مهم تر، تدابیری برای مقابله با صید و شکار وسیع چرندگان مهاجر در دستور کار قرار گرفته و عملیاتی شوند؛ اقداماتی که برای مقابله با شکار دیگر گونه‌های جانوری در کشور هم جای خالی شان به چشم می‌خورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
بازار یعنی مشتری، برای هر چیزی که مشتری وجود داشته باشه یعنی بازار وجود داره. مگه مواد مخدر جرم نیست، پس چرا همیشه وجود داره؟ چون مشتری و در نتیجه بازار وجود داره. باید خودمون آنقدر فهم و شعور داشته باشیم که این پرنده ها رو نخریم و نخوریم وگرنه با تعطیل شدن یک تیکه بازار قطعا معجزه ای اتفاق نمی افته.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست