بازدید 36935
ششصد و شصت و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حملات سهمگین روسیه به زیرساخت‌های خرسون و کی‌یف/ پیش بینی یک ژنرال انگلیسی درباره پیروز جنگ اوکراین

ششصد و شصت و یک روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۱۲۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵ 27 December 2023

پیش بینی یک ژنرال انگلیسی درباره پیروز جنگ اوکراین

بین الملل تابناک: ششصد و شصت و یک روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

هشدار روسیه به ژاپن درباره حمایت نظامی از اوکراین
۱۴۰۲/۱۰/۰۶ - ۲۰:۱۴

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) هشدار داد که اقدام ژاپن برای ارسال سامانه‌های پدافند هوایی پاتریوت به اوکراین «تبعات شدیدی» برای روابط توکیو و مسکو خواهد داشت.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که در صورت ارسال سامانه پدافند هوایی آمریکایی پاتریوت از ژاپن به اوکراین، روابط دوجانبه میان مسکو و توکیو شدیداً تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت.

روابط سرد روسیه و ژاپن با آغاز جنگ اوکراین تیره‌تر شد، زیرا توکیو به پیروی از متحدان غربی‌اش روسیه را هدف تحریم‌های اقتصادی شدیدی قرار داده است.

در هفته گذشته ژاپن اعلام کرد که دستورالعمل‌های صادرات تسلیحاتی خود را بازنویسی کرده و در تدارک ارسال سامانه پدافند هوایی پاتریوت به آمریکاست. این نخستین‌بار در ۹ سال گذشته است که توکیو چنین اقدامی انجام می‌دهد.

گرچه هنوز قانون اساسی ژاپن به دولت این کشور اجازه صادرات تسلیحاتی به کشوری که در جنگ است را نمی‌دهد، اما ژاپن می‌تواند با ارسال این سامانه‌ها به آمریکا، ظرفیت واشنگتن برای ارسال سلاح به اوکراین را افزایش داده و به‌صورت غیرمستقیم در جنگ به اوکراین کمک کند.

زاخارووا گفت: طرف ژاپنی کنترل این سلاح‌ها را از دست می‌دهد و واشنگتن می‌تواند با آن‌ها هر کاری که می‌خواهد بکند. بر اساس طرح‌هایی که از قبل دیده‌ایم، نمی‌توان این احتمال را رد کرد که این تسلیحات سر از اوکراین در آورند.

او گفت که چنین اتفاقی به معنی یک اقدام خصومت‌آمیز آشکار علیه روسیه تفسیر شده و تبعات شدیدی بر روابط دوجانبه روسیه و ژاپن خواهد داشت.

زاخارووا همچنین در واکنش به تحریم‌های وضع‌شده از سوی کره جنوبی بر صادرات برخی کالاها به روسیه، گفت که اگر مسکو اقدام تلافی‌جویانه‌ای انجام داد، سئول نباید متعجب شود.

سئول پیش‌تر اعلام کرد صادرات بیش از ۶۰۰ کالا را - که ممکن است استفاده نظامی داشته باشند - به روسیه ممنوع کرده است.

این فهرست حاوی تجهیزات ساخت‌وساز سنگین، باتری‌های شارژی، تجهیزات هوانوردی و برخی خودروها.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست خبری امروز خود گفت: این اقدامی غیردوستانه است که به دستور واشنگتن انجام شده است. این کار به ضرر اقتصاد و صنایع خود کره جنوبی تمام می‌شود. ما حق واکنش را برای خود محفوظ می‌دانیم و واکنش ما لزوماً در همین مقیاس نخواهد بود. وقتی واکنش نشان دادیم، کره جنوبی نباید متعجب شود.

فرمانده ارتش اوکراین: اطمینان می‌دهم که سال بعدی جنگ متفاوت خواهد بود
۱۴۰۲/۱۰/۰۶ - ۲۰:۱۱

فرمانده کل ارتش اوکراین در کنفرانسی خبری با مطرح کردن موضوعاتی از جمله بسیج نیروهای جدید، آموزش آن‌ها، انفصال از خدمت کهنه‌سربازان و برنامه‌ها برای آینده جنگ با روسیه وعده داد که سال پیش‌ رو (2024) برای این جنگ «متفاوت» خواهد بود و ارتش «هر کاری برای آن خواهد کرد.»

به گزارش ایسنا، «والری زالوژنی» فرمانده کل ارتش اوکراین در اولین کنفرانس خبری خود از حمله روسیه به اوکراین، درباره بسیج ۵۰۰ هزار نیروی نظامی جدید و رهایی از خدمت کهنه‌سربازان جنگ فعلی، میزان تسلیحات مورد نیاز برای «پیروزی» و برنامه نظامی برای ۲۰۲۴ خبر داد.

زالوژنی در این باره گفت: «از گفتن این که با جنگی روبه‌رو هستیم که با قوانین خاص خود پیش می‌رود، خسته نمی‌شوم. تمامی چیزهایی که در جنگ اتفاق می‌افتد، به عملکرد دشمنمان بستگی دارد.»

فرمانده کل ارتش اوکراین افزود: «من به خوبی درک می‌کنم که نیروهای ما در جبهه در شرایط به شدت سختی انجام وظیفه می‌کنند. کارشان بسیار دشوار است. مسلما، مایلم که مردم به ارتش ملحق شوند و به ویژه، کسانی که در حال حاضر در ارتش خدمت می‌کنند، به خوبی درک کنند که تا چه مدت باید بجنگند.»

زالوژنی با اشاره به این که ارتش و وزارت دفاع بر سر تداوم جنگ به مدت ۳۶ ماه دیگر توافق کرده‌اند، گفت که امیدوار بوده‌اند در طی این مدت هیچ تنش‌زایی در جبهه اتفاق نیفتد و افراد در این ۳۶ ماه جایگزین شوند.

فرمانده ارتش اوکراین تاکید کرد: «دولت باید درک کند که اگر درباره رهایی از خدمت صحبت می‌کنیم، به احتمال زیاد، نیاز خواهد بود که روند سربازگیری و آمادگی را تا سال بعدی آغاز کنیم تا انفصال از خدمت سربازان در ۲۰۲۵ انجام شود.»

زالوژنی مطرح کرد که «به عنوان فرمانده کل، با این تعداد عملیات انجام نمی‌دهم. ما از آمار بسیج نیروها در روسیه خبر داریم و با این حال، آمار خودمان را اعلام می‌کنیم. باور کنید که روسیه آمار خود را تغییر خواهد داد. به طور کلی، زیر بار صحبت کردن درباره چنین آماری نمی‌روم.»

فرمانده کل ارتش اوکراین با تاکید بر این که هیچ گاه نباید افراد را بدون آمادگی‌های لازم رزمی به جبهه‌ها اعزام کرد، گفت: «موافقم که مردم باید برای انجام دادن وظایف رزمی آمادگی داشته باشند. در این زمینه، با هر گونه ابتکاری که انجام بشود، موافقم.»

او همین راستا گفت: «ما فرصت خوبی برای بهره‌ بردن از هم توانمندی‌های خودمان و هم توانمندی‌هایی داریم که توسط شرکایمان برای ما فراهم شده است. شرکای ما توجه زیادی به این دارند. در واقع، امروز، امکانات ما نامحدودند. ما می‌توانیم تا ۱۰ تیپ را با توان رزمی کامل آموزش بدهیم.»

زالوژنی در کنفرانس خبری خود با گفتن این که «این پیشنهاد توسط ستاد کل یا نیروهای مسلح اتخاذ نشده است» افزود که «ما از هرگونه فراخوانی که نیازمان به نیرو را برطرف کند، استقبال می‌کنیم. اگر در نتیجه فراخوان الکترونیکی باشد هم خوب است.»

فرمانده کل ارتش اوکراین گفت که «چیزهای زیادی در رسانه‌های غربی می‌نویسند. گاهی چیزهایی که در آن نوشته می‌شود را به من نشان می‌دهند. در نهایت احترام به فضای کارشناسی غرب، چیزهایی هستند که حتی مایل به خواندنشان نیستم. آن‌ها درکی از اتفاقات این‌جا ندارند. کارشناسان کمی هستند که بتوان با نظرشان موافقت کرد.»

او در این بخش از کنفرانس خبری خود با گفتن این که از میزان «عرضه تسلیحات در ۲۰۲۳ دلسرد نیست»،‌ گفت: «مسلما، ناقص بود اما حداقل، به ما اجازه دادکه با اعتماد به‌نفس عملیات‌هایمان را پیش ببریم.»

زالوژنی در این باره گفت تصور این که میزان خسارات وارده به روسیه در سال پیش ممکن بود جنگ را متوقف کند، یکی از «بزرگ‌ترین اشتباهات» او بوده است.

به گفته او «این میزان خسارات هر کشوری جز روسیه را متوقف می‌کرد.»

این مقام ارشد نظامی اوکراین همچنین گفت «امروز به سختی می‌توان پیش‌بینی کرد که چه میزان تلفات دیگر برای پایان یافتن این وضعیت نیاز است. من باور داریم که باید کارمان را به طور مداوم پیش ببریم تا جنگ به پایان برسد و دشمن از خصومت‌ورزی نسبت به کشور ما دست بکشد.»

شهر مارینکا

زالوژنی درباره این شهر گفت «تا به امروز، نظامیان ما در بخش شمالی مارینکا مستقر هستند. این شهرک دیگر وجود ندارد. این همان متد باخموت است؛ خیابان به خیابان ویران شده است.»

او افزود: «واقعیت این است که ما الان به حوالی مارینکا عقب‌نشینی کرده‌ایم و در بعضی جاها، موقعیتی را پشت مارینکا تجهیز کرده‌ایم.»

زالوژنی تاکید کرد «۲۰۲۴ باید با ۲۰۲۳ فرق داشته باشد. ما تا کنون ۹۰ درصد از راهکارهای لازم برای عملکرد موثر تا سال بعدی و مهم‌تر از همه، نجات جان افراد را یافته‌ایم.»

او همچنین با گفتن این که شرکای اوکراین در زمینه این مسئله با آن موافق بوده‌اند، بیان کرد: «به شما اطمینان می‌دهم که سال بعدی متفاوت خواهد بود. هر کاری برای آن خواهیم کرد.»

روایت نیوزویک از ناکارآمدی تحریم‌های غرب علیه روسیه
۱۴۰۲/۱۰/۰۶ - ۲۰:۰۹

نیوزویک با استناد بر سایت خبری-تحلیلی "گزارش‌های مهم" نوشت: سربازان روسی با وجود تحریم‌های بی‌سابقه‌ای که از آغاز جنگ روسیه و اوکراین از سوی آمریکا و متحدانش علیه مسکو، ‌اعمال شده است، همچنان از تجهیزات نظامی ساخت غرب در میدان‌های جنگ استفاده می‌کنند.

به گزارش این رسانه آمریکایی، ‌در حالی که کشورهای غربی به حمایت‌های مالی و نظامی از اوکراین ادامه می‌دهند، روسیه با تحریم‌های اقتصادی گسترده غرب و کنترل صادرات توسط ایالات متحده، اتحادیه اروپا و دیگر متحدانش مواجه بوده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، اواخر هفته گذشته تحریم‌های جدیدی را برای هدف قرار دادن زنجیره تامین نظامی روسیه با تمرکز بر نهادهایی که فروش نیمه هادی و سایر فناوری‌ها به روسیه را تسهیل می‌کنند، اعلام کرد.

نیوزویک به نقل از یک مقام دولت بایدن نوشت که آمریکا این را یک گام مهم رو به جلو در محدود کردن توانایی روسیه برای دور زدن تحریم‌ها و کنترل صادرات می داند.

در حالی که آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند روسیه به‌طور فزاینده‌ای در تجارت اقتصادی جهانی منزوی شده، ‌سایت‌ خبری تحقیقی روسی به‌نام "گزارش‌های مهم" (Important Stories) خلاف این ادعا را نشان داده و تاکید کرد برخی از تک‌تیراندازان ارتش روسیه همچنان از سلاح‌های ساخت غرب در جبهه مقدم جنگ در اوکراین استفاده می‌کنند.

این سایت خبری-تحلیلی با اشاره به چندین ویدیوی یوتیوب که در آن نیروهای روسی را در حال استفاده از تجهیزات غربی نشان می‌دهد، یک تک تیرانداز روسی را به تصویر می‌کشد که از اسلحه مجهز به دوربین لئوپولد (Leupold) استفاده می‌کند. شرکت مشهور لئوپولد تولیدکننده انواع دوربین‌های شکاری و تفنگ است که تجهیزات دیده بانی، دوربین‌های تک‌چشمی تفنگ‌های آمریکایی را در بیورتون، اورگان تولید می‌کند. در ویدئوهای دیگر این سایت تک‌تیراندازان روسی با انواع سلاح‌های آمریکایی و اروپایی دیده می‌شوند.

بر اساس سایت خبری تحلیلی "گزارش‌های مهم" که به داده‌های گمرک روسیه استناد می‌کند، حدود ۱۶ میلیارد روبل معادل ۱۷۳ میلیون دلار سلاح، بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ به روسیه وارد شده است. در این گزارش به دو فروشگاه آنلاین فروش سلاح، ‌مستقر در روسیه، اشاره شده است که عامل واردات این سلاح‌ها بوده‌اند.

حملات سهمگین روسیه به زیرساخت های خرسون و کی‌یف
۱۴۰۲/۱۰/۰۶ - ۲۰:۰۶

منابع خبری روز چهارشنبه از حملات پهپادی روسیه به زیر ساخت‌های برق  و حمل و نقل «خرسون» و «کی‌یف» در اوکراین خبر دادند.

 به نوشته روزنامه «گلوب اند میل» مقامات اوکراینی روز چهارشنبه گفتند روسیه با  ۵۰ پهپاد به سمت اهدافی در اوکراین حمله کرد

 به گفته مقام‌های اوکراینی، روسیه زیر ساخت‌های حمل و نقل شهر «کی‌یف» را هدف قرار داد و برق در شهر جنوبی خرسون قطع شد..

«ایهور کلیمنکو» وزیر کشوراوکراین گفت که نیروهای روس در ۲۴ ساعت گذشته منطقه خرسون را با توپخانه و پهپاد بمباران کردند.

«الکساندر پروکودین» فرماندار خرسون گفت که ۷۰ درصد از خانوارهای شهر خرسون در سرمای زمستان بدون برق بودند. او گفت که تخمین اینکه چه زمانی ممکن است تاسیسات برق تعمیر شوند، ممکن نیست.

هدف قرار دادن زیرساخت‌های انرژی یکی از تاکتیک‌های روسیه در زمستان گذشته بود.

از سوی دیگر، نیروی هوایی اوکراین نیز مدعی شد که شماری از پهپادهای روسیه را در ۲۴ ساعت گذشته  سرنگون کرده است.

اذعان اوکراین به تسلط روسیه بر «مارئینکا»

حدود دو ماه پس از تاکید فرمانده کل ارتش اوکراین به رسیدن جنگ با روسیه به «بن‌بست»، کی‌یف تسلط مسکو بر یک شهر راهبردی در دونتسک را تایید کرد.

 والری زالوژنی، فرمانده کل ارتش اوکراین در یک نشست خبری تسلط روسیه بر مارئینکا را تایید کرد؛ موضوعی که وزیر دفاع روسیه سرگئی شویگو پیشتر اعلام نموده بود اما اوکراین منکر آن شده بود.

مارئینکا یک شهر تقریبا کوچک در دونتسک است اما رکن اطلاعاتی ارتش انگلیس گزارش داده بود که روسیه در تلاش برای تسلط بر آن است تا ضمن پیشروی به سمت غرب، لایه‌های حفاظتی از دونتسک را تقویت کند.

فرمانده کل ارتش اوکراین درباره درگیری‌های چند ماهه بر سر مارئینکا گفت که «این دقیقا شبیه باخموت است، خیابان به خیابان، کوچه به کوچه... جنگ است و واقعیت آن است که ما به حاشیه شهر عقب نشینی کردیم».

این سخنان در شرایطی مطرح شده که والوژنی در مصاحبه آبان ماه با مجله انگلیسی اکونومیست گفته بود که اوکراین در جنگ با روسیه به «بن بست» رسید؛ اظهارنظری که با واکنش تند زلنسکی مواجه شد.

نیروهای مسلح روسیه در سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۰ میلیون مهمات دریافت کردند

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در نشست توجیهی خود همچنین یادآور شد نیرو‌های مسلح این کشور در سال ۲۰۲۳ بیش از ۲۰ میلیون انواع مهمات دریافت کردند. به گفته وی، در سال  ۲۵۰ فروند هواپیما و بالگرد در اختیار ارتش روسیه قرار گرفت و توانایی ناوگان دریایی با ۵۷ کشتی سطحی و ۶۱۷ هزار دستگاه انواع مختلف تسلیحات و تجهیزات قابل استقرار دریایی تقویت شد.

علاوه بر این، بیش از ۷.۲ هزار موشک هدایت شونده در سال جاری برای سامانه‌های پدافند هوایی تحویل داده شد.

پیش از این، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه نیز گزارش داد که در سال ۲۰۲۳، تولید انواع هواپیما‌های بدون سرنشین در روسیه دو برابر و تسلیحات زرهی سه برابر افزایش یافته است. به گفته وی، طی ۱۱ ماه گذشته، تعداد محصولات تولیدی مجتمع صنایع نظامی روسیه نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

 

وی همچنین تاکید کرد: تامین انواع لباس صحرایی و تجهیزات نظامی پرسنل نیروهای مسلح بدون مشکل انجام و حجم تولید اقلام حفاظتی زرهی سه برابر شده است.

ژنرال انگلیسی پیروزی روسیه در جنگ اوکراین را پیش بینی کرد

ریچارد بارونز، ژنرال بازنشسته ارتش بریتانیا و کهنه سرباز این کشور در جنگ در عراق و افغانستان در مصاحبه با روزنامه نشنال (The National) ابراز عقیده کرد که روسیه به سمت پیروزی در درگیری نظامی در اوکراین حرکت می‌کند و ابتکار عمل در جنگ در دست مسکو افتاده است.

وی گفت: من تردیدی ندارم که ابتکار عمل در این جنگ بدون قید و شرط به روسیه رسیده است. این وضعیتی نیست که در ابتدای سال انتظار داشتیم، اما ارزیابی واقع بینانه از وضعیت کنونی در میدان نبرد است.

این نظامی بریتانیایی همچنین یادآور شد، سال ۲۰۲۳ برای ولادیمیر پوتین بدون مشکل نبود، اما رئیس جمهور روسیه اکنون با آرامش و مطمئن‌تر از هر زمان دیگری بعد از فوریه سال ۲۰۲۲ به نظر می‌رسد. بارونز اضافه کرد که دلیل اطمینان پوتین این است که او متوجه شده در این جنگ شکست نخواهد خورد.

به گفته وی، این در حالی است که اوکراین حتی در دستیابی به حداقل اهداف ضد حمله برنامه ریزی شده خود شکست خورده و مقامات سیاسی و نظامی آمریکایی و اروپایی به طور فزاینده‌ای در مورد لزوم ادامه کمک بیشتر به کی‌یف تردید دارند.

به گفته این ژنرال، مؤلفه کلیدی پیروزی برای هر طرف، توانایی تولید تعداد کافی مهمات است که  برخلاف کشور‌های غربی، ظاهراً روسیه مشکلی در این زمینه ندارد. وی توضیح داد: حتی اگر ایالات متحده در سال آینده بتواند حدود ۶۰۰ هزار گلوله ۱۵۵ میلی متری تولید کند، اتحادیه اروپا - ۳۰۰ هزار و طرف انگلیسی ۱۰۰ هزار گلوله دیگر، روسیه باز هم قادر است بیشتر از کشور‌های غربی و به نسبت دو به یک گلوله تولید کند.

این مقام نظامی در عین حال ابراز شگفتی کرد که ایالات متحده و اتحادیه اروپا، با اقتصاد بسیار قوی‌تر خود، نمی‌توانند موفقیت روسیه در این زمینه را متوقف کنند.

تصمیم اتحادیه اروپا برای کمک به اوکراین با دور زدن مجارستان 

روزنامه فایننشال تایمز به نقل از منابع دیپلماتیک در بروکسل، گزارش داد که اتحادیه اروپا در حال آماده سازی یک طرح حمایتی برای کمک به اوکراین به ارزش ۲۰ میلیارد یوروست که باید از مسدود کردن این اقدام توسط مجارستان جلوگیری کند.

مطابق با این طرح، کشور‌های اتحادیه اروپا تضمین‌هایی را برای بودجه اتحادیه اروپا ارائه می‌دهند و به کمیسیون اروپا فرصت خواهند داد تا برای کی‌یف از بازار‌های سرمایه وام بگیرد. این طرح هنوز در حال بحث است و مبلغ دقیق بسته حمایتی به نیاز کی‌یف تعیین خواهد شد.

به نوشته این نشریه، این تصمیم مشابه طرح تامین بودجه سال ۲۰۲۰ برای برنامه‌های حمایت از اشتغال کوتاه مدت در طول همه گیری ویروس کروناست. ضمن اینکه تعدادی از کشور‌ها باید چنین اقداماتی را در سطح پارلمانی تصویب کنند. منابع خبری انتظار دارند این روند تا ماه مارس تکمیل شود.

در جریان رای گیری کشور‌های اتحادیه اروپا بر سر موضوع آغاز مذاکرات با اوکراین، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان به درخواست برخی رهبران اروپایی نشست سران را ترک کرد تا از حق وتوی خود در این باره استفاده نکند. دولت اوربان با این وجود از تصویب برنامه کمک بودجه‌ای جدید برای اوکراین به ارزش ۵۰ میلیارد یورو جلوگیری کرده است.

کوله‌با: شکی نیست که اتحادیه اروپا ۵۰ میلیارد یورو به کی‌یف اختصاص خواهد داد

دیمیتری کوله‌با، وزیر امور خارجه اوکراین روز گذشته ابراز اطمینان کرد که علیرغم وتوی مجارستان، اتحادیه اروپا موفق خواهد شد  تا ۵۰ میلیارد یورو کمک مالی به کی‌یف اختصاص دهد.

وی گفت: کی‌یف ۵۰ میلیارد یورو از اتحادیه اروپا دریافت خواهد کرد، علی‌رغم وتوی مجارستان، تصمیم در مورد انتقال وجوه نه به دلیل مواضع مجارستان، بلکه به این دلیل به تعویق افتاد که سایر کشور‌های اتحادیه به بوداپست زمان می‌دهند تا در نهایت برای پیوستن به این تصمیم برای اتحاد بلوک موافقت کند.

به گفته کوله‌با، اتحادیه اروپا نمی‌خواهد وضعیت زمانی که تصمیمات مهم دائم در قالب "من‌های یک" گرفته می‌شود، تکرار شود.

چند روز پیش نخست وزیر مجارستان، ویکتور اوربان اعتراف کرد که اتحادیه اروپا می‌تواند علیرغم وتوی اعمال شده توسط بوداپست، به کی‌یف کمک کند، در صورتی که بقیه کشور‌ها توافق نامه‌ای را منعقد کنند. وی تاکید کرد که مجارستان مخالف تخصیص مقادیر جدید کمک مالی به کی‌یف از سوی اتحاد است.  بوداپست پیشنهاد کرد که اتحادیه اروپا از کمک به اوکراین برای پنج سال آینده خودداری کند.

زاخارووا: آمریکا در سال ۲۰۲۴ هم از ادامه درگیری در اوکراین حمایت خواهد کرد

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه معتقد است که ایالات متحده در سال ۲۰۲۴ هم به هر طریقی از ادامه درگیری نظامی در اوکراین حمایت خواهد کرد.  

وی در یک مصاحبه رادیویی و در پاسخ به این که آیا ایالات متحده به تامین مالی اوکراین در سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داد، گفت: «آن‌ها [ایالات متحده]هر کاری را انجام خواهند داد تا وضعیت کنونی در اوکراین در طول سال ۲۰۲۴ حفظ شود. اگر واشنگتن موفق به استخراج پول از مالیات دهندگان آمریکایی شوند، قطعاً این کار را انجام خواهند داد و اگر نتیجه ندهد، کی‌یف را به انجام کار‌های وحشتناک تشویق خواهند کرد؛ اقداماتی از جمله اقدامات تروریستی برای اینکه نشان دهند در این راستا همچنان فعال هستند.»

این دیپلمات افزود: البته یک نمایش بزرگ اطلاعاتی- سیاسی و بی پایان است که باید وجود داشته باشد، زیرا در غیر این صورت آن‌ها باید بپذیرند که طرح آن‌ها برای اوکراین از بین رفته و شکست خورده است. بنابراین، آن‌ها بدون توجه به سرنوشت مردم اوکراین و آینده این کشور، همچنان از این پروژه به هر طریق ممکن بهره برداری خواهند کرد. آن‌ها به این نیاز دارند تا در سال ۲۰۲۴ هم دوام بیاورند.»

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۸۳
اینقدری که این یارو با آی پی کانادا وقتش رو صرف کامنت گذاشتن علیه پوتین و روسیه میکنه ، زلنسکی وقت خودش رو صرف پوتین نمیکنه !!

برادر خداوکیلی میشه بگی فازت چیه ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
خجسته باد این پیروزی! یاد ناوگان دریایی روسی صدام افتادم که حتی بک روز در برابر ناوگان بروز نیروی دریایی ارتش در انزمان دوام نیاورد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
این آی پی کانادا مشکوکه . به نظر من کسی از داخل ایران و حتی از سایبری های ایران می تونه باشه . چون یکی از بهترین روشهای دشمنی ، دفاع ناشیانه است که این آی پی کانادا در حال انجام اون است . جنگ دیگه اخوی . جنگ در فضای مجازی . مدلش جدیده اما اصولش با جنگهای کلاسیک و قدیمی تر خیلی فرق نداره .
ناشناس
| Canada |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
عزیز. کمی از این داستانها بیرون بیا. وقتی میری بیرون به وضعیت معیشت و کودکان کار نگاه کن. باور کن دنیا کار و زندگی خود را تعطیل نکرده که علیه شما و ایران عزیز توطئه کنه. ببین روزی ده هزار دارند از مرز جنوبی امریکا تقزیبا از همه کشورهای دنیا سرازیر امریکا میشن. اینها خرد جمعی خود را ملاک قرتر دادند نه توهم را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
لعنت به پوتین شیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
به امید درگیری طولانی مدت کل شرق و غرب با هم و پیشرفت ایران
اینطوری جمعیت جهان هم متعادل تر میشه و منابع برای بقیه کم نمیاد
ششصد و شصت و یک روز از حمله روسیه گذشته یه عده غربگدا اینجا با چنان حرارتی علیه روسیه و پوتین کامنت میزارن انگار مثلا پوتین یا ارتش روسیه میاد اینجارو میخونه !!!!! حالا تو مثلا بیای اینجا بنویسی مرگ بر پوتین چه اتفاقی میافته ؟!

ارتش روسیه شکست میخوره مثلا ؟! ماذا فاذا ؟! اینقدری که کینه و عقده دارید بهتره جای اینکه وقت صرف کامنت گذاشتن کنید وقت صرف ملاقات با روانشناس کنید و به آرامش برسید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
مشخصه تو این صفحه چند تا کامنت گذاشتی
ناشناس
| Canada |
۰۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
اونهایی که می دونند می نویسند که یکی از عوامل اصلی فقر و مشکلات معیشتی ایران دودوزه بتزی کردن پوتین هست که برای اینکه نفت و گاز خودش را بفروشد دولتهای جوگیر ایران و ونزویلا را تشویق به مبارزه با غرب کرد ولی ذلنسکی کل بازی را به صررپوتین و سیاستهایش عوض کرد. درود بر ذلاوران اکراین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
فاز خودت چیه!!!!!
این همه سر سپردگی به کرملین عجیبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
تو هم یک سری به روانشناس بزن شرق گدا به ما چه ربطی داره کدام ببره مهم اینه که کشور خودمون بدون جنگ مثل جنگ زده هاست از بیکاری واز گرانی . واز فقر زیاد وغیره والبتنه عده کمی هم در حال بخور بخور و جمع آوری پول
پوتین جنایتکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
امروز به کلیسا رفتم کشیش بهم گفت با اعتراف بخشیده می‌شی
من هم گفتم چند صد هزار نفر رو قتل و عام کردم. چند میلیون نفر رو آواره ساختم. + 2 میلیون زخمی و قطع عضو هم دستاورد جدیدم بود
به کشور های متحد خودم خیانت کردم. صد ها زن و کودک را آواره و بدبخت و بی خانمان ساختم

کشیش هم بهم گفت بخشیده شدی تمام
اذعان اوکراین به تسلط روسیه بر «مارئینکا»

پس چرا تا دیروز تکذیب میکردید !

باقی اخبارتون و پیروزی های اوکراین عزیز هم خالی بندیه پس ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
چقدر سر برد وباخت این دوکشور ما باید بحث داشته باشیم به ما چه اگه کشور ما در حال جنگ بود کدام از این دو به کمک میامد معلومه هیچ کدام
اینایی که در جواب غربگدا مینویسن شرقگدا بدونن که اصلا در فرهنگ لغت شرقگدا معنا نداره ، چون تا حالا هیچکس زن و بچه خودش رو در راه گدایی از شرق و گرفتن پناهندگی از روسیه و چین در دریا غرق نکرده ، برو عزیزم برو در کمپ پناهندگیت از غرب صف بکش دارن جیره میدن بدو گشنه نمونی غربگداااااااااااااا خخخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
خب سوال همینه که از شرق گدایی چی گیرت میاد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
دقیقا چیزی به اسم شرقگدا نداریم یا غرب زده داریم یا ضد غرب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
غربزدگی یک اصلاح شناخته شده در تمام جهان است و مربوط به ایران نیست. این اصطلاح در ایران هم برای این زمان نیست. از صدها سال پیش این مدل زندگی (غریزدگی) وجود داشته و حتی برای آن کتاب نوشته شده. مثل غربزدگی جلال آل احمد
قسمتی از کتاب: غربزده هر هری مذهب است. به هیچ چیز اعتقاد و باور ثابت ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
از اول انقلاب شعار یاد دادن نه شرقی نه غربی برو به همانها یاد بده وگرنه نه روسیه ونه اوکراین دوست ما نیستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
اشکال نداره بزار غربگرا ها به من بگن شرقزده ببینیم به چی میرسن
نه شرقی نه غربی فقط تگیه بر خود و پیشرفت با استفاده از در دسترس ترین منابع
من نمیدونم چرا وقتی روسیه حرف از مذاکره در مورد جزایر میزنه ( که البته غلط میکنه که میزنه ) این غربگداها خونشون به جوش میاد ولی وقتی دونالد ترامپ و رفقاش از عبارت خلیج عربی استفاده میکنن غربگداها به به و چه چه میکنن و عاشق آمریکان؟

میشه یکی از شما غربگداها اینو توضیح بده؟ لااقل ما روسیه حرفی هم میزنه تو دهنش میزنیم و سفیر و کاردار احضار میکنیم، شما که تازه تشویق هم میکنید !
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
بک بار اگر پیدا کردید که ترامپ و مقامات مسئول امریکا از واره خلیج عربی تستفاده گرده باشند ما هم با ناو روسی میریم زیر دریا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
چه آمریکا چه رفیق تو روسیه هیچ کدام رفیق ایران نبوده ونیستن هردو حقه باز .مارمولکن وغرب گدا را یک وطن فروش برای هم وطناش بکار می بره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
کانادایی انریکا بارها از بیانیه های عربها در خصوص جزایر ایران حمایت کامل کرده 1 با یا 100 بار هم نبوده بلکه بیشتر بوده
اینکه تو این چیزا رو نمیدونی از بی سوادیته
بسیج نیروی 500 هزار نفر در اوکراین :

آیا مردم بدبخت اوکراین رو قصابی کردید و صدها هزار نفر رو کشتید و صدها هزار نفر رو معلول کردید کافی نبود ؟ حالا به فکر برگرداندن پناهندگان اوکراینی از اروپا افتادید ؟!!!!

آقا جان شاید یک نفر دلش نمیخواد بجنگه !!!! مگر زوره !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
خب چرا شما تو ایران سرباز گیری اجباری دارید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
گاهی در جنگ یک رزمنده مجبور می شود اسارت را بپذیرد و گاهی یک ملت چاره ای جز پذیرش شکست ندارد الان اوکراین در چنین وضعیتی است ، هیچ کس نباید اوکراین را بخاطر پذیرش شکست سرزنش کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
همیشه در جنگها اجبار بوده
روسیه حمله میکنه غربگداها میگن روسیه در حال شکسته

اوکراین حمله میکنه غربگداها میگن روسیه در حال شکسته

روسیه میزنه میگن در حال شکسته میخوره میگن در حال شکسته

روسیه پیشروی میکنه میگن پوتین در حال شکسته عقب نشینی میکنه بازم میگن در حال شکسته

ما بالاخره نفهمیدیم فاز این غربگداها چیه !

روسیه تا دم دروازه کی یف هم بره و زلنسکی رو هم بگیره و اوکراین رو هم ضمیمه خاک خودش کنه این غربگداها هنوز میگن روسیه در حال شکسته

بابا کم کن زیر اون شعله رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
فعلاً که توقع اربابت که می‌خواست یک هفته ای اوکراین رو بگیرد رسید به دو سال و هنوز به نزدیکی کی یف هم نرسیده
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
ما هرچه باشیم به در پررویی به گرد شما شرق کداها نمی رسیم
تمام دنیا از صدام حمایت کرد ولی آخر عراق نتونست خوزستان رو بگیره و تسلیم شد

حالا تمام دنیا از اوکراین حمایت کنه به نظر شما اوکراین پیروز میشه؟

تازه ایران که ارتشش به شدت ضعیف بود روسیه که از نظر منابع ارتش دوم دنیاست ، شما غربگداها که میدونید اوکراین شکست میخوره پس چرا زور الکی میزنید؟! چرا اینقدر بدبختید !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
ی نفس بگیر بعد کامنت بذار
در ضمن متجاوز بازنده است چه روسیه باشه چه صدام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
اولا که کمک به روسیه هم میشه مطمئن باش ودیگه اینکه جنگ هیچ بردی نداره فقط وفقط دو سر باخته چون جز کشتار و خرابی وآوارگی چیزی نداره
شرکت پیمانکاری نظامی !!! واگنر تحت سرکردگی فرماندهان جدیدخود یکی از کارهایی که میکند در کشورهای ثروتمند ولی با مردم فقیر آفریقا طلا والماس استخراج وبا شرط حمایت از گروههای جنایتکارومافیایی که حاکم این کشورها شده اند این ثروتها را دربازارهای غیرقانونی جهانی فروخته وهزینه جنگ با اوکراین را تامین میکنند.
پاسخ ها
ابوعطا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
البته گروه واگنر هیچ ارتباطی با سران روسیه ندارد.چون سران روسیه افرادی پاک ونیک منش هستند که هیچوقت با چنین گروهی که بزرگترین باندپول وجنایت جهان هست کارنمیکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
متاسفانه چند دولت غربی هم دقیقا همین کار گروه واگنر را انجام می دهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
وتو چقدر مطمئنی که فقط آبه اوکراین کمک میشه و روسیه اصلا این کاره نیست خود سران روسیه بهت گفتن ؟
پوتین فراریه
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
شما غربگداها اوج سوادتون همینه؟ فقط همین کامنت های سخیف و لمپن گونه رو بلدید؟ پوتین فراریه؟ پوتین دمپایی؟ پوتین سوراخه؟
خداییش اوج توانتون همینه ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
پوتین فراری شده / سوار گاری شده
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
اخه ما غرب گداها همه کم هوشیم اونم که بیشتر اندیشمندان و دانشمندان و سیاستمداران و پزشکان که در طرف ما هستند همه اتفاقی اتفاقی بوده
کاش روسیه بخاطر جزایر کوریل با ژاپن مذاکره کنه
یکی گفت اون سه تا جزیره دست اعراب بود پیشرفت میکرد دوست عزیز اگر آمریکا و گوادلوپ چی ها نبودن شاید نیاز به این نظر نداشتی روسیه بهتر است بر سر حاکمیت بر اوکراین با دولت قانونی اوکراین مذاکره کند و برای ما نسخه نپیچد
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
اصل مطلب درست است .مثلا بحرین هم دست ایران مانده بود مردمش فلاکت جزایری مثل قشم راداشتند ولی این دلیل نمیشود ما عرق ملی خودرا حفظ نکنیم.بجای اگر بهتر است چاره ای بیندیشیم
طرف درست تاریخ کشوری نیست که خیر و برکت را از ایران گرفت هیچ جا نیست حقیقت را بگو حتی یک عده بدشون بیاد اوکراین شکست خورد ولی روسیه دوست ایران نیست منافع ملی مهم است جزایر سه گانه خلیج‌فارس مال ماست
انتقام میگیریم از باعث بانی گوادلوپ
آی پی کانادا
منتظریم ششصد و شصت و یکمین تحلیلت در باب شکست روسیه رو بخونیم
روسیه غلطی نمیتونه بکنه
بگذارید روسیه در شرق اوکراین پیروز باشد. سیطره غرب بر جهان و کنار زدن فرهنگ شرقی چهره جهان را کریه خواهد کرد زوایای پنهان فلسفه غرب را در حمایت از فاجعه غزه دیدیم .
نابودی اکراین برای منافع آمریکا
به نظر دیگه کم‌کم داره کار اکراین تموم میشه و کلکش کنده میشه عشاق امریکا و طرفداران اینترنشنال هم هر جوابی خواستند بنویسند، زمان همه چیز را بهتر مشخص میکنه مدت زیادی تا پایان دروغ های امریکا و اکراین نمونده .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
حالا چه روسیه ببره چه اوکراین به حال ما چه فرقی می‌کنه مشکلات کشور ما حل میشه با برد یکی از آنها برو بابا اینتر نشنال وغیره ربطی ندارد مهم اینه که چه کسانی دارند برای کشور ما نقشه می کشن ودوستی خاله خرسه دارن
ای پوتین بترس از دادگاهی که مانند المان نازی بر پا شد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
واااای واااای پوتین الان به لرزه افتاد از این کامنت تو خخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
تشت رسوایی غربی ها خیلی وقته افتاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
اگه دعوا ودر گیری بین دوشهر ایران بود یک چیزی ولی خدا وکیلی اینقدر برای دوغریبه با هم در گیر نشین آنها اصلا نظرات ما براشون مهم نیست کدامشون تا حالا برا ما نفعی داشتن ؟
الهی خوار و‌ذلیل بشوند روس ها
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
بیشمار الهی آمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
الهی آمین
پوتین با طراحی جنگ غزه و تمرکز اروپا و امریکا روی اسرائیل روند جنگ اکراین را بنفع روسیه تغییر بده
آمریکا جنایتکار وغرب استعمارگر مسول جنگ اوکراین هستند . گوشه ای از وحشی گری آمریکا و غرب رو در فلسطین ببینید .
پاسخ ها
مانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
عجب پس پوتین به دستور امریکا به اوکراین حمله کرد وما نمیدونستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
دیگه چی چقدر قضاوت‌های الکی سر بیگانه‌ها
روسیه یک اشغالی هست مثل آمریکا وانگلیس واسراییل و... سگ های زرد برادر شغالند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
منم دقیقا موافقم. ما باید به کشور و منافع خودمون بچسبیم و دوستان واقعی . کسانی که در سختی هم با ما بودن
آیا آنانکه میداند با آنانکه نمداند یکسانند
به لطف خدا و مدد کدخدا ؛ روسیه هیچ غلطی نکرده ، نمیکند و نخواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
دمت گرم.
وسلام
بزرگترین اشتباه روسیه حمله به اوکراین بود
با این حمله دو از بزرگترین و پیشرفته ترین ارتش های دنیا به مناطق حساس روسیه مسلط شدن حتی با آتش توپخانه
ابهت پوشالی ارتش روسیه هم که نتونست در مقابل تجهیزات دهه 80 و 90 اروپا و آمریکا مقابله کنه هم فروپاشید
دیر یا زود شاهد از هم پاشیدن مجدد روسیه خواهیم بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
فعلا که کل آمریکا و ناتو حریف روسیه نشدن
روسیه بازنده جنگ است. همان اشتباهی را دارد می کند که آلمان در جنگ جهانی دوم وادار شد مرتکب شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
از دید غربگدا جماعت فقط اسرائیل پیروزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
اگه این کلمه غرب گدا نبود تو چی مینوشتی
سئول چه ربطی به ژاپن داره ،ژاپن ناو فرستاده اونوقت سئول باید جواب بده،??
من قتل و عام می‌کنم. ویران می‌سازم. به هیچ کسی هم هیچ ربطی ندارد
سرباز گیری اجباری هم دارم هرکسی هم که نیاید به میدان جنگ او را مجازات می‌کنم و از تمام خدمات شهروندی او را محروم خواهم ساخت
دمپایی یه کشتی جنگیش گویا رفت رو هوا...
سعول چکار به ژاپن داره
عملیات ویژه پوتین که دو روزه میخواست تموم بشه الان رفته تو ششصد روز این نوکرای پوتین چرا نمیرن کمک
مرگ بر پوتین ومرگ بر روسیه
همون جوري كه تحريم ها هيچ تاثيري بر اقتصاد ما نداشت كاغذ پاره بود برا روسيه هم تحريم ها تاثير نداره?خيلي رو داريد شماها
سلام روسیه پدر ایران را در دوره ی 250ساله اخیر درآورده مرگ بر روسیه پرستان وغرب پرستان
کریمه برای اوکراینو باید به اوکراین برگرده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی