بازدید 2498
۲

تیراندازی در ستارخان و جنت‌آباد برای دستگیری سارقان

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف دستکم ۷۰ پرونده سرقت با دستگیری چهار سارق در پایتخت خبر داد.
کد خبر: ۱۲۱۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹ 21 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سرهنگ علی قاسم پور با اشاره به دو ماموریت پلیس برای دستگیری سارقان گفت: یکی از این ماموریت‌ها مربوط به دستگیری دو سارق با ۴۰ فقره سرقت است. بامداد روز گذشته ماموران کلانتری ۱۱۸ ستارخان در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، در حال گشت‌زنی در محدوده خیابان سازمان آب بودند که به یک دستگاه خودروی پراید نوک مدادی که راننده آن به آهستگی در حال عبور از کنار خودروهای پارک شده در کنار خیابان و اصطلاحا زاغ‌زنی آنها بود، مشکوک شده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند. 

وی ادامه داد: ماموران در حال رصد نامحسوس این خودرو بودند که در همین حین سرنشین پراید از خودرو پیاده و اقدام به باز کردن در یکی از خودروهای پارک شده کرد، در همین راستا ماموران سریعا برای دستگیری متهمان وارد عمل شدند، اما راننده خودرو پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله به طرز خطرناکی از محل متواری شد و سعی داشت با رانندگی حادثه‌ساز و انجام حرکات مارپیچ از دست پلیس فرار کند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه این خودرو در حین فرار به تعدادی از خودروی‌های عبوری نیز خساراتی را وارد کرد، گفت: در طول عملیات تعقیب و گریز راننده خودرو توجهی به فرمان های پلیسی نکرد، از این رو ماموران با ایجاد طرح مهار و قانون بکارگیری سلاح خودروی پراید را متوقف و هر دو متهم را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

قاسم پور با اشاره به بازرسی از داخل خودروی متهمان گفت: ماموران در جریان بازرسی انجام شده از صندوق عقب خودروی متهمان، علاوه بر آلات و ادوات سرقت، اموال سرقتی شامل محتویات خودرو و  یک قبضه سلاح سرد را نیز کشف و ضبط کردند. متهمان نیز پس از انتقال به کلانتری تحت بازجویی قرار گرفتند که در جریان آن به جرم خود مبنی بر سرقت محتویات و لوازم خودرو در سطح معابر خلوت تهران و در ساعات پایانی شب اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه این افراد به دستکم ۴۰ فقره سرقت مشابه دیگر اعتراف کردند، گفت: برای هر دو متهم دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل شد و با توجه به اینکه احتمال ارتکاب جرائم دیگر از سوی آنان وجود داشت، دو متهم با دستور مقام قضایی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

بازداشت ۲ سارق با ۳۰ فقره سرقت در جنت‌آباد

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری سارقان سابقه دار با ۳۰ فقره سرقت در ماموریتی دیگر خبر داد و در تشریح جرئیات آن گفت: روز گذشته، ماموران کلانتری ۱۳۸ جنت آباد در حال گشت زنی در محدوده خیابان لاله غربی بودند که به یک خودروی پژو پارس با دو سرنشین مشکوک شده و رفتار آنان را تحت نظر قرار دادند. آنان با زیر نظر گرفتن خودرو مشاهده کردند که سرنشین خودرو پژو پارس که پلاک آن مخدوش شده بود از خودرو پیاده و اقدام به باز کردن در یک دستگاه خودروی پارک شده در حاشیه خیابان کرد.

وی با بیان اینکه ماموران برای دستگیری این افراد وارد عمل شدند، اظهارکرد: این بار نیز متهمان با مشاهده خودروی پلیس اقدام به فرار کردند، در همین راستا نیز عملیات تعقیب و گریز آغاز شد. دقایقی بعد با توجه به بی‌توجهی مکرر متهمان به فرمان پلیس، ماموران با رعایت قانون بکارگیری سلاح به لاستیک خودروی متهمان شلیک کرده و با ایجاد طرح مهار وسیله نقلیه مذکور را متوقف کردند.

قاسم پور با بیان اینکه هر دو متهم از سوی ماموران دستگیر و به کلانتری منتقل شدند، گفت: خودروی متهمان نیز مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن اموال سرقتی از داخل خودرو کشف شد. متهمان نیز پس انتقال به کلانتری در بازجویی‌های ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت خودرو و ۳۰ فقره سرقت‌ از اماکن و محتویات خودرو در سطح معابر تهران اعتراف کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به تشکیل پرونده برای دو متهم، گفت: این افراد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. تحقیقات تکمیلی ماموران پلیس نیز در این خصوص همچنان ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
بابا چرا قصاص نمی کنید وقتی هرکسی که دزدی و اختلاس و ... مرتکب شد قصاص شود و در حد کار خلاف خودش قانون قصاص جاری شود جرمی انجام نخواهد شد . زندان علاج کار نیست
چقدر داستان ها شبیه هم بود!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست