
به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما ،معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: ۶ خودروساز کشور اعم از دو خودروساز بزرگ و خودروسازان در بخش خصوصی بر اساس برنامه راهبردی ۲۵ ساله میان ایران و چین با همکاری شرکتهای چینی خودروهای برقی تولید میکنند. 
 
وی ادامه داد: اکنون ذهنیتی ایجاد شده که خودرو برقی آماده وارد میکنیم و فقط شبکه پشتیبان آن را در کشور ایجاد میکنیم، این در حالی است که ما نمیخواهیم صرفاً در حوزه خودروهای برقی، مونتاژکار یا صرفاً واردکننده باشیم، بلکه با یک برنامه مشترک قصد داریم خودرو برقی تولید کنیم و همین امر زمینه رقابتی و صنعتی شدن محصول را فراهم میکند.
 
منطقی در خصوص ایستگاههای شارژ خودروهای برقی گفت: برای تامین انرژی خودروهای برقی در ایستگاههای شارژ، از ظرفیت نیروگاههای خورشیدی و بادی نیز بهرهبرداری میشود.
 
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص قطعات خودروهای برقی نیز گفت: برنامه ریزی شده تا هزار شرکت دانشبنیان قطعات خودروهای برقی را بسازند و در شمارگان (تیراژ) بالا اجزای مختلف آن را به صورت تخصصی تولید کنند.
 
کارخانه تولید باتری لیتیوم ایجاد میشود 
 
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اکنون یک کارخانه برای تولید باتری لیتیوم توسط شرکت مپنا در حال ایجاد است که باید توسعه داده شود تا اقدام به ساخت باتری لیتیوم برای همه خودروسازان کند. 
 
وی به قراردادهای فناورانه کشورهای پیشرفته با چین اشاره کرد و گفت: برخی واردات خودرو برقی از چین را بدون توجه به راهبردهای وزارت صمت مورد نقد قرار دادهاند در حالی که کشورهای پیشرفته هم با سازندگان چینی قراردادهای فناورانه منعقد میکنند. به عنوان نمونه شرکت فولکس واگن آلمان اخیرا برای ایجاد یک کارخانه باتری لیتیوم قرارداد انتقال فناوری با سازنده چینی منعقد کرد. 
 
منطقی اضافه کرد: هر خودروساز به صورت راهبردی باید ۵۰ درصد قطعات کلیدی را تولید کند یا اینکه خودروسازان داخلی با سازندگان خارجی در قالب مرکز تحقیقات مشترک فعالیت کنند.
 
وی با اشاره به اینکه از نظر طراحی محصول توانمند هستیم گفت: هم اکنون ۲ خودروساز بزرگ داخلی و خودروسازان خصوصی نمونههای خودروهای برقی تولید کردند. ضمن اینکه از ۱۰ سال پیش برنامههای خوبی در مپنا و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه برقی سازی خودروها شروع شده و در بخشهای تخصصی نیز توانایی خوبی داریم که باید از این ظرفیت بهرهمند شویم.
 
معاون صنایع حملونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سفر معاون اول ریاست جمهوری به چین تاکید کرد: بحث برقی سازی خودرو در قالب برنامه راهبردی ۲۵ ساله انجام شده و به صورت همهجانبه پیگیری میشود.
 عزم خودرو سازها فقط مونتاژ و گران کردن محصولات بی کیفت هست
 							         		            عزم خودرو سازها فقط مونتاژ و گران کردن محصولات بی کیفت هست یا خدا خودت رحم کن.
 							         		            یا خدا خودت رحم کن.         		                     		         چقدر این روزا همه با عزم شدن
 							         		            چقدر این روزا همه با عزم شدن آقا این منطقی همه جا هست؟؟!!از تولید هواپیمای پهن پیکر مسافربری،چه خبر؟؟؟این نمیخواد بازنشسته شه؟؟!!
 							         		            آقا این منطقی همه جا هست؟؟!!از تولید هواپیمای پهن پیکر مسافربری،چه خبر؟؟؟این نمیخواد بازنشسته شه؟؟!!         		                     		         فقط دنبال رانت و بودجه گرفتن هستن. هیچی هم تحویل نمیدن
 							         		            فقط دنبال رانت و بودجه گرفتن هستن. هیچی هم تحویل نمیدن         		                     		         این خبر رو خوندم یه یاد عزم چند شرکت داخلی افتادم که عزم تولید واکسن کرونا داخلی کرده بودند که ملیاردها دلار گرفتن و آخرش هم معلوم نشد این دلارها چی شد!
 							         		            این خبر رو خوندم یه یاد عزم چند شرکت داخلی افتادم که عزم تولید واکسن کرونا داخلی کرده بودند که ملیاردها دلار گرفتن و آخرش هم معلوم نشد این دلارها چی شد!         		                     		         دوباره میخوان یه لقمه چرب از سفره بیت المال بردارن. این لگن سازا اگه چیزی بلد بودن وضع خودروهای مردم این نبود
 							         		            دوباره میخوان یه لقمه چرب از سفره بیت المال بردارن. این لگن سازا اگه چیزی بلد بودن وضع خودروهای مردم این نبود         		                     		         همون خودرو ملی برقی  که با ارم ام وی ام و سوار بودن نماینده چین و وزیر راه تست کردیدکافی نبود
 							         		            همون خودرو ملی برقی  که با ارم ام وی ام و سوار بودن نماینده چین و وزیر راه تست کردیدکافی نبود         		                     		         سال ۸۲ در نمایشگاه بین المللی خودروی تهران طرح خودروی برقی و بهمراه نقشه های گیربکس اون رو به شرکت سایپا ارایه کردم بدون یک دقیقه فکر کردن گفتند خودرو برقی اینده نداره
 							         		            سال ۸۲ در نمایشگاه بین المللی خودروی تهران طرح خودروی برقی و بهمراه نقشه های گیربکس اون رو به شرکت سایپا ارایه کردم بدون یک دقیقه فکر کردن گفتند خودرو برقی اینده نداره         		                     		         منظور واردات خودروی چینی...مونتاژی هست با باطری که بعد از ۶ بار شارژ کردن ۵۰ کیلومتر بیشتر راه نمیره
 							         		            منظور واردات خودروی چینی...مونتاژی هست با باطری که بعد از ۶ بار شارژ کردن ۵۰ کیلومتر بیشتر راه نمیره