بازدید 2264

اصلاح و تکمیل موادی از آیین‌نامه تشکیل شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «اصلاح و تکمیل موادی از آیین‌نامه تشکیل شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی» که در جلسه ۸۹۰ مورخ ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، را برای اجرا ابلاغ کرد.
کد خبر: ۱۲۱۰۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹ 16 December 2023

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «اصلاح و تکمیل موادی از آیین‌نامه تشکیل شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی» که در جلسه ۸۹۰ مورخ ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است، را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش «تابناک»، متن کامل ماده واحده «اصلاح و تکمیل موادی از آیین‌نامه تشکیل شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی» که در جلسه ۸۹۰ مورخ ۱۶ آبان ماه امسال شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ۴۴۱ مورخ ۰۹/۰۸/۱۴۰۲ شورای معین به تصویب رسیده است به شرح ذیل است:

"وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

ماده واحده «اصلاح و تکمیل موادی از آیین‌نامه تشکیل شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی» که در جلسه ۸۹۰ مورخ ۱۶/۰۸/۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ۴۴۱ مورخ ۰۹/۰۸/۱۴۰۲ شورای معین به تصویب رسیده است؛ به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می‌گردد:
«ماده واحده- «آیین‌نامه تشکیل شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی» (مصوب جلسه ۶۵۰ مورخ ۲۱/۰۷/۱۳۸۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی)»، به شرح بند‌های ذیل اصلاح و تکمیل می­‌گردد:

‌۱- واژه «رئیس» از انتهای بند یک ماده ۴ حذف و یک تبصره به شرح ذیل به ماده ۴ الحاق می‌­گردد:
تبصره - رئیس این شورا از میان اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و یا افراد غیر عضو این شورا، توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب می‌­شود.

۲- یک ماده به شرح ذیل و تحت عنوان ماده ۵ جدید به آیین‌­نامه تشکیل شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی؛ الحاق و مواد ۵ تا ۸ فعلی؛ به ترتیب با یک شماره افزایش، به شمارگان ۶ تا ۹ رتبه‌بندی می‌­­گردد:

ماده ۵- مسئولیت پیگیری و اجرایی­‌سازی مصوبات شورای مذکور و پشتیبانی اجرایی از کارگروه‌­های تحول علوم انسانی با شرایط ذیل به مدت ۲ سال بر عهده «مرکز پژوهش و آموزش عالی قرآن و علوم انسانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری»، است:

الف- رئیس مرکز مذکور به پیشنهاد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین می‌­شود. وی قائم‌مقام وزیر در علوم انسانی و دبیر شورای تحول و ارتقای علوم انسانی خواهد بود.
ب- رئیس مرکز مذکور، ریاست کمیسیون علوم انسانی ذیل شورا‌های مرتبط (گسترش آموزش عالی و برنامه‌­ریزی آموزش عالی و ...) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را بر عهده خواهد داشت.
ج- انتخاب اعضای کارگروه‌­های تحول علوم انسانی و رئیس آن‌ها بر عهده شورای تحول و ارتقای علوم انسانی می­‌باشد و این کارگروه‌­ها همانند سایر کارگروه‌­های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت نموده و تصمیمات و مصوبات آن‌ها مبنای فعالیت این وزارتخانه در حوزه علوم انسانی است».

سید ابراهیم رئیسی
رئیس­‌جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی"

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست