بازدید 1922

ارزیابی یک مدیر رسانه از تغییر نام معاونت مطبوعاتی

مدیر پایگاه خبری الف می‌گوید تغییر نام معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد کار درستی بوده چون فضای رسانه‌ای کشور و دنیا دچار تغییر و تحولات جدی شده است.
کد خبر: ۱۲۰۹۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۹ 12 December 2023

به گزارش «تابناک»، بیژن مقدم فعال رسانه، مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی الف در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تغییر عنوان معاونت مطبوعاتی به امور رسانه‌ای و تبلیغات گفت: به نظرم کار درستی بود که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام داد چون فضای رسانه‌ای هم در کشور ما و هم در دنیا امروز دچار تغییر و تحولات جدی شده و معاونت مطبوعاتی سابق نمی‌توانست با همین عنوان مسیر را ادامه دهد. زیرا در آن‌صورت کارش به‌نوعی بی‌اعتنایی به این تغییر و تحولات تلقی می‌شد.

وی افزود: فرآیندهای قانونی و تغییرات در کشور ما سخت است و این پدیده جدیدی نیست، اما خوشبختانه در حد نام این تغییر ایجاد شد و مشخص شد که توجه به فضاها، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی جدی است. مطبوعات نیز بخشی از رسانه‌ها هستند شاید در گذشته می‌توانستند حجم بیشتری از اخبار را پوشش دهند، اما واقعیت این است که شرایط تغییر کرده و فضای رسانه‌ای نیز متحول شده و طبیعی است که تغییر و تحولات نام مجموعه‌ای که متکفل‌کننده است و اداره امور، هدایت، نظارت، کمک و پشتیبان این مجموعه را برعهده دارد، به شکل جدی پیگیری شود.

مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی الف گفت: وقتی ما این تغییر را به عنوان یک واقعیت می‌پذیریم، طبعاً پذیرای تغییر سیاست‌گذاری‌ها نیز هستیم. فرض کنید در گذشته قانونی در راستای حمایت یارانه‌ای از مطبوعات وجود داشت. الان که متوجه هستیم رسانه‌های ما منحصر به مطبوعات نیستند، بدیهی است که یارانه نیز تغییر می‌کند و دیگر منحصر به مطبوعات نیست. بنابراین سیاست‌گذاری درباره توزیع یارانه نیز تغییر می‌کند. یا در خصوص دادن آگهی به مطبوعات که در گذشته عمدتاً به سمت مطبوعات بوده است، وقتی مسیرش آمده است به سمت وزارت ارشاد و وزارت محل توزیع آگهی شده است، حالا می‌پذیریم مطبوعات بخشی از رسانه‌ها هستند و رسانه‌های دیگری نیز در کشور وجود دارند، بنابراین باید آگهی‌ها به سمت آنها نیز هدایت شود. اینها نیازمند تصمیم‌های جدید و ریل‌گذاری سیاست‌های جدید است که باید انجام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار