بازدید 1591

شکل «معاونت مطبوعاتی» جوابگوی همه حوزه‌ها نبود

دانشیار دانشگاه تهران می‌گوید: به‌روز شدن و متناسب با تغییر و تحولات فناورانه و اطلاعات پیش رفتن یک امر ضروری است که در معاونت مطبوعاتی شکل گرفته و باید دید تکلیف این تغییرات چگونه خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۰۹۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰ 12 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، عبدالله بیچرانلو، دانشیار دانشگاه تهران درباره تغییر عنوان معاونت مطبوعاتی به معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات گفت: عنوان جدید مزیت‌هایی دارد که تحولات جدید رسانه‌ها را در نظر گرفته و لحاظ می‌کند. فضای شکل گرفته امروز در رسانه‌های جدید با توجه به همگرایی رسانه‌ها به نحوی است که کلمه مطبوعات می‌توانست آن را محدود کنند، چراکه امروز فضا به سمت دیجیتال رفته است و این همگرایی باعث شده تا رسانه‌های جدیدی شکل بگیرند و حوزه‌های گوناگونی را برای معاونت تعریف می‌کند که عنوان قبلی نمی‌توانست به شکل کامل پوشش‌دهنده این فعالیت باشد. 

او در ادامه به تبعات این تغییر اشاره و اظهار کرد: این بازعنوان‌گذاری حتما در ساختار نیز تبعاتی به همراه خواهد داشت و باید این نیز لحاظ شود. حالا باید دید با توجه به این تغییرات تکلیف آنها چگونه خواهد بود و در شیوه جدید و نامگذاری جدید این تبعات چگونه لحاظ می‌شوند. به طور مثال بخش رسانه‌های دیجیتال در وزارت ارشاد حال تکلیفش چگونه است و چطور به آن رسیدگی خواهد شد.

این فعال رسانه همچنین به ضرورت تغییر عنوان معاونت تاکید کرد و افزود: اینکه ضرورت تغییر نام وجود داشت و معاونت مطبوعاتی به شکل قبلی خود جوابگوی نیاز همه رسانه‌ها نبود مورد تایید و تحسین است، اما اینکه به لحاظ درون ساختاری در وزارت ارشاد برای باقی موارد چه فکری شده است باید اطلاع‌رسانی صورت گیرد. آنچه که به نظر می‌رسد در اصل ماجرا این ضرورت احساس می‌شد و باید متناسب با تغییر و تحولات فناوری و اطلاعات این نامگذاری حتما تغییر می‌کرد. 

بیچرانلو تاکید کرد: نام‌گذاری علاوه بر جنبه سمبلیک و نمادین، تبعات حقوقی و ساختاری نیز دارد که می‌تواند زمینه‌ساز فعالیت‌های جدید باشد. بعضی از رسانه‌ها که در شمول همراهی‌ها نبودند با این تغییرات حالا در تعامل قرار می‌گیرند و یا تکلیف حقوقی بعضی از موارد که پیش از این روشن نبوده، روشن می‌شود. فعالیت برخی از رسانه‌ها که مراجعه‌کننده کدام بخش باشند نیز تعیین تکلیف می‌شود. هنوز جزییات تغییر اعلام نشده و مشخص نیست معاونت با این تغییر چه اهدافی را دنبال می‌کند، اما ضرورت داشتن و متناسب با فضای فناوری اطلاعات، حقوقی و فعالیت گسترده رسانه‌ها پیش رفتن ضرورت داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار