بازدید 7677
آیا برای تیم‌های تا گلو بدهکار و با فوتبالی که درآمدش را صداوسیما می‌برد، مشتری هست؟

در آستانه دربی ۱۰۲ اعلام شد؛ دولت تا سه ماه دیگر استقلال و پرسپولیس را می‌فروشد/ وزیر ورزش: شعار نمی‌دهم، این کار را تا آخر سال می‌کنم

دولت در دو سال گذشته، بخشی از سهام مالکیت این دو باشگاه را در بورس عرضه کرده و به مردم فروخته است. به نظر می‌رسد دولت از شیوه فروش سهام خرد در بورس اوراق بهادار منصرف شده و می‌خواهد مالکیت دو باشگاه را به شکل ترکیبی و بلوک سهام به شرکت های خصولتی متمول کشور منتقل کند.
کد خبر: ۱۲۰۹۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷ 12 December 2023

در آستانه دربی اعلام شد؛ دولت تا ۳ماه دیگر استقلال و پرسپولیس را می‌فروشد/ وزیر ورزش: شعار نمی‌دهم، اینکار را تا آخرسال می‌کنم

وزیر ورزش و جوانان در نشست با دانشجویان علوم ورزشی دانشگاه تهران اعلام کرد: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا سه ماه دیگر مالک خصوصی خواهند داشت.

به گزارش تابناک ورزشی؛ دولت های جمهوری اسلامی حداقل طی ۲۰سال اخیر بارها و ده ها مرتبه وعده واگذاری پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی را علنی و صریح مطرح کردند؛ اما تا امروز این قول‌ها به ثمر نرسیده و پوچ بوده است.

از محسن مهرعلیزاده گرفته تا محمد علی‌آبادی و سعیدلو و از محمد عباسی گرفته تا مسعود سلطانی‌فر و حمید سجادی با این ترفند در رسانه‌ها مانور دادند اما سرخابی هنوز مشکل مالکیت مشترک دارند و اولین دلیل حذف آنها از لیگ قهرمانان آسیا و ابطال مجوز حرفه‌ای شان همین ایراد واضح است. 

کنفدراسیون فوتبال آسیا، دیگر به دروغ ها و سندسازی مقامات ورزش ایران و فدراسیون فوتبال و این دو باشگاه توجه نمی‌کند و همانطور که کفاشیان اعتراف کرد؛ آن‌ها فریب اسناد ساختگی و فیک را نمی‌خورند.

حالا کیومرث هاشمی که خودش سال ها در راس پست های کلیدی ورزش بوده و حتی سابقه سرپرستی فدراسیون فوتبال و نامزدی در انتخابات این فدراسیون را داشته و از دلیل انجام نرسیدن وعده‌ها آگاه است، می‌گوید: تا آخر امسال این کار را نهایی خواهد کرد!

هاشمی در نشست امروز گفت: متولی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وزارت ورزش است؛ اما ببینید که چه مشکلاتی داشتیم و قانون‌گذار هم به ما اجازه نمی‌دهد، یک ریال برای آن‌ها هزینه کنیم. اما انشاءالله تا پایان سال این دو باشگاه را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

صبح امروز (سه‌شنبه) نشست وزیر ورزش و جوانان با دانشجویان دانشکده علوم ورزشی و تندرستی دانشگاه تهران به مناسب روز دانشجو با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، سیدمحمدشروین اسبقیان، مدیرکل حوزه وزارتی و عباسعلی گائینی ریاست دانشکده تربیت بدنی، شهبازی معاون فرهنگی دانشکده، اساتید و دانشجویان برگزار شد و چنین خبر مهمی از دل آن بیرون زد.

گفتنی است، دولت طی دو سال گذشته، بخشی از سهام مالکیت این دو باشگاه را در بورس عرضه کرده و به مردم فروخته است. به نظر می‌رسد دولت از شیوه فروش سهام خرد در بورس اوراق بهادار منصرف شده و می‌خواهد مالکیت دو باشگاه را به شکل بلوک سهام و شرایط ترکیبی به شرکت های خصولتی منتقل کند. پیش از این، نام‌هایی چون سایپا و ایران‌خودرو، همراه اول و ایرانسل و ... برای این منظور مطرح شده بود.

به هر حال هر یک از این شرکت ها که خریدار باشند، فرقی در اصل ماجرا نمی‌کند و مطمئنا کیومرث هاشمی، نظر مثبت شخص رئیس جمهور و کابینه و نهادهای نظارتی و حاکمیتی را جلب کرده است.

وزیر ورزش با اشاره به تیم‌داری دولت و بدهی های کلان جمع شده گفت: وزارت ورزش رسالتی در تیم‌داری ندارد. متولی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وزارت ورزش است؛ اما ببینید که چه مشکلاتی داشتیم و قانون‌گذار هم به ما اجازه نمی‌دهد، یک ریال برای آن‌ها هزینه کنیم. اما انشاءالله تا پایان سال این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار کنیم. قصد داریم شعار ندهیم و این را عملی کنیم. اگر بتوانیم این‌کارها را انجام دهیم، من به دنبال وظیفه اصلی خودم که یکی از آن‌ها عمومی کردن ورزش است، می‌روم. آن دسته از کارهایی که نباید انجام دهیم، از خود دور می‌کنیم تا وظایف اصلی خود را دنبال کنیم.

در آستانه دربی اعلام شد؛ دولت تا ۳ماه دیگر استقلال و پرسپولیس را می‌فروشد/ وزیر ورزش: شعار نمی‌دهم، اینکار را تا آخرسال می‌کنم

حق پخش تلویزیونی یک مساله مهم است

وزیر ورزش با شناخت دقیق از دلیل بی‌پولی استقلال و پرسپولیس و اینکه این دو تیم در چند مرتبه عرضه به خریداران بخش خصوصی مشتری مشتاقی نداشته اند، تصریح کرد: تا زمانی که نظام باشگاه‌داری خود را تدوین نکنیم و به قانون تبدیل نشود، شاید نتوانیم به خواست متخصصان در این زمینه برسیم. مساله حق پخش تلویزیونی، یکی از مسائل مهم است و ۶۰ درصد درآمد ورزش در دنیا به حق پخش اختصاص دارد، ولی آیا ما از آن بهره‌مند هستیم؟!

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نبودن قانون کپی رایت عنوان کرد: باشگاه‌های حرفه‌ای ما فاقد قوانین کپی‌رایت هستند و امیدواریم با تصویب قانون باشگاه‌داری در مجلس، بتوانیم ارتباط تنگاتنگی با صنعت داشته باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳۸
20 ساله میخواهید بفروشید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
بشنو باور نکن قبلی ها هم از این حرفها زدن رئیس اسبق خصوصی سازی گفت رفت زندان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
چقدر بده آدم حرفش بی اعتبار باشه!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
تابناک این تیتر و خبر را سه ماه آینده دوباره یادآوری کن
قطعا هیچ اتفاقی نمیافته
نااشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
این حرف های مفت خیلی زدند کو عمل
ناشناس
| Canada |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
بشنوید و باور نکنید
سالهاست همینو میگن !!!
ناشناس
| Canada |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
گفته تا پایان سال
نگفته که کدام سال
بالاخره تا پایان یک سالی میفروشندش
تازه اونم به سبک بقیه خصوصی سازی مشعشع شان فروخته خوادشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
بیست ساله میخواهند بفروشند دلشان نیامده و حالا میخواهند سه ماهه این کار را سرانجام بدهند ! سرانجامی که فرجامی بهتر از خصوصی سازی و نومنه بارز آن نیشکر هفت تپه نخواهد داشت !
از زمان خاتمی تا الان دارن سهام این دو باشگاه را می فروشند، عجب مدیرانی داریم ، هر کی حرف گنده تر با چاشنی دهن پر کن تر بزنند، بهترین گزینه برای اینکه برای مردم هزینه و اسیبی نداشته باشه ، حرف نزدن مدیران است، باور کنید اگه یک ماه هیچ مدیری حرف نزنه فقط عمل کنه بسیاری از مشکلات حل میشه
دیگه کارتون شده همش شعار
آره تو راست میگی . خخخخخخ
باشه
هر سال همین حرف رو میزنید
ای شیطون .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
:))
چندماه بعد..... و این داستان ادامه دارد
دولت الان بی پول کلیه هاش هم میفروشه چه برسه استقلال پرسپولیس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
عالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
انگار شما تو باغ نیستی
کلیه های مردم رو میفروشه
ووی النگوهات نشکنه. مگه میتونین از بودجه مفت بیت المال بگذرین؟
چند مي فروشي ؟
چك بكشم
مسئله اینه که اینکار دست تو نیست.لب فروبند که خموشی هنر است.
شماره کارت بدید پیروزی با کارت یارانه ام راحت می خرم
حرف مفت
همین پولی هم که به فوتبالیستها میدهند، اضافه است چه برسد به اینکه از صداوسیما هم بریزند تو حلقومشان. میخوان ماشینهای صد میلیاردیشان را به هزار میلیاردی تغییر بدهند؟
حالا بخاطر اینکه نگن خالی بسته نیای عین مخابرات به مفت بفروشی به هر کی شد !!!
اگه نفروختي چي؟
خداوکیلی خسته نشدید از اینهمه وعده وعید
کلا باید لیگ تعطیل بشود تا چشمه فساد و شر خشک بشود . مملکتی با شرایط فعلی ما لیگ فوتبال می‌خواهد چیکار چه دردی از مردم و ملت دوا میکند اینکارها بدرد همان عربها میخورد که از بیکاری و پول اضافی دنبال سرگرمی و تفریح هستند نه ما ، کسی که خانه اش در حال خراب شدن است ۸ اش گرو ۹ اش است دنبال تفریح نمیرود
بخاطر خصوصی نشدن این دو باشگاه سطح تیم ملی از رقبای آسیایی خود بسیار جا مانده آنها هر دوره به جمع ۱۶تیم جام جهانی می رونند و برای رفتن به جزو۸تیم در تلاش هستند
یه سایت المانی فوتبالی اعلام کرده یه متمول ایرانی مقیم المان ازطریق مدیرعامل استقلال داره رایزنی میکنه با وزارت و خصوصی سازی که بخره استقلال رو . خبر معتبره
تا زمانی که بوسیله پرسپولیس و استقلال میتونن با روح و روان جوانهای علاقمند به فوتبال بازی کنند و مردم رو سرگرم کنند این دو تیم فروشی نیست
یکی از مزایای کسر بودجه فروش همین اماکن و باشگاههایی است که فقط هزینه دارند
چقدر زشته که تمامی مسولین ورزش از 20 سال پیش تا بحال فقط دروغ گفته اند. راستی چرا ؟
اگه نتونست بفرستیدش زندان
سلام کفگیر بی پولی و گدایی دولت فشل وناتوان به کف دیگ خورده باید بفروشه تا بتواند چند روزی بیشتر دوام بیاره
دولت از طریق این دو باشگاه داره نون می‌خوره. نمیاد بفروشه. این وزیر الکی میگه. آخرش هم میگه عواملی و موانعی بود که نگذاشتن
خداییش ما را سر کار گذاشتید یا فیفا را ؟ سایپا و ایران خودرو که میلیاردها بدهی دارند. اون دو تا همراه اول و ایرانسل هم که گویا خصولتی هستند. چطور میخوتهید این دو شرکت را به بخش خصوصی منتقل کنید؟؟ فیفا را خوب سر کار گذاشتید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست