بازدید 5305

حمله دوباره صهیونیست‌ها به دبیرکل سازمان ملل متحد

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد در اظهاراتی توهین آمیز به آنتونیو گوترش حمله کرد و دبیرکل سازمان ملل متحد را از نظر اخلاقی فاسد خواند.
کد خبر: ۱۲۰۹۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۶ 10 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از الجزیره، گیلعاد اردان نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد با انتقاد شدید از گوترش، وی را به دلیل آنکه از این رژیم حمایت نکرده است از نظر اخلاقی فاسد توصیف کرد.

پیشتر الی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز به دبیرکل سازمان ملل متحد حمله کرده و مدعی شده بود که آنتونیو گوترش در کنار جنبش حماس ایستاده و موضعش لکه ننگی برای سازمان ملل است.

گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد با توجه به گستردگی تلفات انسانی در غزه در پی جنگ رژیم اسرائیل، نامه‌ای را با استناد به ماده ۹۹ منشور سازمان ملل به رئیس شورای امنیت ارسال کرده بود.

ماده ۹۹ منشور سازمان ملل که در تاریخ سازمان ملل متحد تنها ۹ بار مورد استفاده قرار گرفته است، بیان می‌کند که دبیر کل می‌تواند هر موضوعی را که به نظر او ممکن است حفظ صلح امنیت بین‌المللی را تهدید کند، به شورای امنیت اطلاع رسانی کند.

به گزارش ایرنا، آمریکا به‌عنوان عضو دائم شورای امنیت، قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی را برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه به‌رغم کسب ۱۳ رای موافق وتو کرد.

در نشست عصر جمعه به‌وقت محلی شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی به رای گذاشته شد که از ۱۵ عضو شورای امنیت ۱۳ عضو رای موافق، یک عضو رای مخالف و انگلیس رای ممتنع داد.

یک قطعنامه برای تصویب در شورای امنیت سازمان ملل به‌حداقل ۹ رای بدون مخالفت (وتوی) ۵ عضو دائم این شورا یعنی آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین نیاز دارد که قطعنامه پیشنهادی امارات با مخالفت و وتوی آمریکا مواجه شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست