بازدید 2155

بورل خواستار آزادی جاسوس سوئدی در ایران شد

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از آغاز روند محاکمه «یوهان هنریک نیلز فلودروس» تبعه سوئدی به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی، وی را بی‌گناه خواند و خواستار آزادی فوری او شد.
کد خبر: ۱۲۰۹۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۷ 11 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای اقدام خارجی اتحادیه اروپا، بورل یکشنبه در بیانیه‌ای گفت: ما در اتحادیه اروپا از همان ابتدا به روشنی اعلام کردیم که فلودروس بی‌گناه است و مطلقا هیچ دلیلی برای ادامه بازداشت وی وجود ندارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود که این اتحادیه به درخواست‌ها برای آزادی فوری وی ادامه می‌دهد.

بورل تصریح کرد: از ابتدای بازداشت وی، همواره این مساله را در هر رویداد یا تماسی با مقام‌های ایرانی مطرح کرده و خواستار آزادی وی شده‌ام.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اضافه کرد که این اتحادیه «به تلاش خستگی‌ناپذیر برای آزادی همکارمان یوهان و سایر اتباع اتحادیه اروپا که به طور خودسرانه در ایران بازداشت شده‌اند، ادامه می‌دهیم.»

به گزارش ایرنا، نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات یوهان هنریک نیلز فلودروس تبعه سوئدی به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی، به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین افشاری در شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.

نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست صادره درباره فلودروس گفت: طبق گزارش وزارت اطلاعات و مستندات ارائه شده، تحقیقات صورت گرفته و اظهارات متهم، وی با عوامل رژیم صهیونسیتی در ارتباط بوده است.

وی افزود: متهم در حوزه جمع آوری اطلاعات به نفع رژیم صهیونسیتی در قالب پروژه‌های برانداز با محوریت موسسات آمریکایی، اسرائیلی و اروپایی شناخته شده فعال در این حوزه، علیه جمهوری اسلامی ایران فعال بوده است.

به گفته نماینده دادستان یوهان فلودروس ارتباط شبکه‌ای با عوامل و عناصر اتحادیه اروپا و نمایندگان مرتبط با گروهک تروریستی منافقین داشته و در حوزه‌های مذکور تحت پوشش پروژه‌ها و با هدایت عوامل اسرائیل، اجرای پروژه‌های مختلف با هدایت عناصر رژیم صهیونسیتی با مدیریت سرویس موسوم به سرویس اقدام خارجی توسط متهم و مرتبطان وی در قالب ارتباط گیری و نقش آفرینی موسسات و سازمان‌های فعال در حوزه براندازی و سازمان توسعه همکاری‌های بین‌المللی اتحادیه اروپا DEVCO که مدیران و عناصر اصلی آن را عوامل مرتبط با رژیم صهیونیستی تشکیل داده، فعالیت داشته و پروژه براندازی مرتبط با جمهوری اسلامی ایران را دنبال می‌کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست