بازدید 3439

نامه گوترش خشم وزیرخارجه صهیونیست را برانگیخت

نامه بی سابقه آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل بر اساس ماده ۹۹ منشور این سازمان به شورای امنیت برای اقدام فوری برای برقراری آتش بس در غزه خشم الی کوهن وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی را برانگیخت.
کد خبر: ۱۲۰۸۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۱ 07 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا  از شبکه الجزیره، کوهن اظهار کرد که دبیر کلی گوترش در سازمان ملل خطری برای صلح جهانی است.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی درخواست گوترش برای فعال‌سازی ماده ۹۹ سازمان ملل را "حمایت از حماس" دانست.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد چهارشنبه شب نامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل درباره اوضاع غزه ارسال کرد.

وی این نامه را بر اساس ماده ۹۹ منشور سازمان ملل که در خصوص تهدیدات صلح جهانی است، منتشر کرد.

دبیر کل سازمان ملل در این نامه هشدار داده است: اوضاع در غزه، صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند و جامعه بین‌الملل باید از نفوذ خود برای پایان دادن به این بحران استفاده کند.

گوترش از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا با اعمال فشار از ایجاد بحران انسانی جلوگیری کرده و خواستار ایجاد آتش‌بس بشردوستانه در نوار غزه شد.

در متن ماده ۹۹ منشور سازمان ملل آمده است که دبیر کل می‌تواند نظر شورای امنیت را به هر موضوعی که به عقیده او ممکن است حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید نماید جلب کند.

این ماده تاکنون در تاریخ سازمان ملل متحد ۹ بار مورد استفاده قرار گرفته است. این ماده به دبیرکل این سازمان اجازه می‌دهد وقتی احساس کند «امنیت و صلح جهانی» به خطر افتاده است، اعضای شورای امنیت را به جلسه‌ای فوری فرا می‌خواند و از آنها می‌خواهد اقدامی فوری در این باره اتخاذ کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار