بازدید 3592

آمریکا قطعنامه آتش‌بس در غزه را «وتو» کرد

ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم شورای امنیت، قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی را برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه برغم کسب ۱۳ رای موافق در این شورا وتو کرد.
کد خبر: ۱۲۰۹۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۲ 09 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از روسیا الیوم، شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی قطعنامه پیشنهادی امارات به‌منظور برقراری آتش‌بس در نوار غزه تشکیل جلسه داد، اما با وتوی آمریکا، این اقدام ناکام ماند.

بر پایه این گزارش، موضوع آتش بس غزه در شورای امنیت سازمان ملل برای بار دیگر مورد بحث قرار گرفت و در نهایت قطعنامه شورای امنیت در حالی که با ۱۳ رأی موافق و یک رأی ممتنع انگلیس روبه‌رو شده بود، از سوی آمریکا وتو شد.

در نشست عصر جمعه به وقت محلی شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی به رأی گذاشته شد که از از ۱۵ عضو شورای امنیت ۱۳ عضو رأی موافق، یک عضو یعنی ایالات متحده آمریکا رأی مخالف و یک عضو یعنی انگلیس، دیگر عضو این شورای رأی ممتنع دادند.

یک قطعنامه برای تصویب شدن در شورای امنیت سازمان ملل به حداقل ۹ رأی بدون مخالف (وتو) ۵ عضو دائم این شورا یعنی آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین نیاز دارد که قطعنامه پیشنهادی امارات با مخالفت و وتوی آمریکا مواجه شد.

معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت تاکید کرد که واشنگتن از درخواست‌ها برای آتش‌بس فوری انسان دوستانه در غزه حمایت نمی‌کند.

او مدعی شد چنین اقدامی بذر جنگ بعدی را می‌کارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۲
خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر اینکه آمریکا بخواهد
کد شیطان عالم !!!
خدا قوت
مقر سازمان ملل متحد باید از آمریکا به یک کشور بی طرف منتقل گردد وحق وتو آمریکا و انگلیس و فرانسه باید گرفته شود وحق هیچ گونه اظهار نظری این سه کشور در امور جهان را ندارند روسیه و چین باید حملات اتمی خود را بروی آمریکا فرانسه و انگلیس انجام دهند واین سه کشور محور شرارت را از جهان حذف نمایند......‌‌
پاسخ ها
ندارالملک ‌
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
منتظر دستور جناب عالی بودن
یک بچه ای درحالی که گنجشک خودش در دستش بود به خانه همسایه رفت و گنجشک او را دزدید مرد همسایه او را گرفته ود حال کتک زدن اوست و میگوید گنجشک مرا بده تا ولت کنم بروی ولی همچنان پسر گنجشک او رانمی دهد هر دوگنجشک درحال خفه شدن در دستان پسر بچه است .همسایها هر کسی چیزی میگوید یکی میگه پسر گنجشک مرد را بده تا ولت کند.یکی دیگه میگه مرد گنده پسر را ول کن برود .حال نه پسر گنجشک مرد را میدهد ونه مرد پسر را رها میکند .....هر دو گنجشک در حال مرگ هستند
حتی اروپایی ها هم رضایت دادند اما آمریکا نه ، بعد ما میگوییم مرگ بر آمریکا یه عده ناراحت میشن
آتش بس لازم نیست و باید تکلیف یکسره شود و اتش بس هم اگر بشود دوباره 3 سال دیگه یا حماس حمله میکند اسرائیل یا اسرائیل حمله میکند به حماس و دوباره همین اش و همین کاسه است . کشورهای دنیا هم دخالت نکنند و بگذارند تا جنگ روالش خودش را طی کند تا یک طرف به پیروزی کامل برسد
بی خودی به آمریکا استکبار جهانی و جنایت کار که گفته نمیشه.
البته این همه ظلم و جنایت اسرائیل و حمایت آمریکا بی نتیجه نمی مونه.
حق وتوی قدرتهای بزرگ عامل فجایع همیشگی جهان است/ شنبه 18/09/1402
---
تا قدرتهای بزرگ مانند چین و روسیه و اروپا به تغییر ساز و کار خرد ستیز و ضد بشر حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل با جدیت و پیگیری علمی به نفع بر قراری صلح و امنیت در جهان که مهمترین اصل از اصول منشور تاسیس سازمان ملل است اقدام نکنند این قدرتها خود نیز در ایجاد فجایع نابود کننده همیشگی در جهان سهیم خواهند بود .
آمریکا دوستا کجا نشستن?
سلام علیکم خواستم بهتون عرض کنم کلاهتونو بزارید بالاتر?
کشورهای اسلامی باید همگی به عنوان اعتراض از عضویت سازمان ملل خارج شوند سازمانی که فقط یک کشور می تواند آرای 57 کشور مسلمان را نادیده بگیرد و آن را وتو کند دیگر سازمان نیست یک مافیای به تمام معناست کشورهای اسلامی حداقل برای آرا و نظرات خود احترام قائل شوند و سازمان ناملل را ترک کنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار