بازدید 8504
ششصد و چهل و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین

طرح پوتین برای حمله نظامی به ناتو / حضور سری نیروهای ویژه انگلیس در جنگ اوکراین

ششصد و چهل و دو روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۸۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴ 07 December 2023

طرح پوتین برای حمله نظامی به ناتو

بین الملل تابناک: ششصد و چهل و دو روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

فرمانده ارتش اوکراین زیر تیغ انتقادات
۱۴۰۲/۰۹/۱۶ - ۲۰:۵۴

«رستم اومروف» وزیر دفاع اوکراین که برای دیدار با همتای آمریکایی خود در این کشور حضور دارد، طی جلساتی در واشنگتن، علنا «والری زالوژنی» فرمانده کل ارتش اوکراین را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش ایسنا، «اولکسی گونچارنکو» یکی از قانونگذاران اوکراینی که خود در آمریکا حضور دارد، این مسئله را عنوان کرد.

طبق گفته این مقام اوکراینی، دلیل این حجم از انتقاد از فرمانده کل ارتش اوکراین شکست ضدحمله این کشور است و همچنین مقاله‌ای که اخیرا توسط نشریه اکونومیست منتشر شد و واکنش‌های جنجالی را در رسانه‌ها به دنبال داشت.

«والری زالوژنی» پیشتر در گفت‌وگو با اکونومیست، وضعیت میدان جنگ را «بن‌بست» توصیف کرده بود. طبق گزارش روزنامه نیویورک تایمز، اگرچه مقامات دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا از این اظهار نظرات زالوژنی ناراحت و غافلگیر شدند اما با ارزیابی‌هایی او موافقت کردند.

روزنامه اکونومیست در همان موقع در گزارشی نوشت: نه روسیه و نه اوکراین آماده پذیرش تسلیم نیستند و هیچ نشانه‌ای مبنی بر خاتمه این درگیری در آینده‌ای نزدیک دیده نمی‌شود. مدتی است که این بحران، ظرفیت‌های نظامی غرب را برای تولید تسلیحات کافی به چالش کشیده و درگیری اسرائیل و حماس این موقعیت را بدتر کرده است.

مقامات وزارت دفاع اوکراین همچنین در این جلسه غیرعلنی در واشنگتن با حضور مقامات و مدیران صنایع دفاعی «فهرست تسلیحات برای پاسخگویی به نیازهای نیروهای دفاعی اوکراین» را ارائه کردند.

کرملین: آمریکا به سوختن پول مردمش در اوکراین ادامه ندهند
۱۴۰۲/۰۹/۱۶ - ۲۰:۵۴

سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به تامین مالی و تسلیحاتی کی‌یف توسط ایالات متحده، این رویکرد را «سوختن پول مالیات‌دهندگان آمریکایی» در اوکراین تشبیه و اظهارامیدواری کرد که این روند ادامه نیابد.

 دیمیتری پسکوف اعلام کرد: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به دنبال شیطان جلوه دادن روسیه است تا بودجه بیشتری از کنگره برای ادامه جنگ در اوکراین بگیرد؛ چیزی که مسکو آن را سوزاندن پول مالیات دهندگان آمریکایی در کوره ارزیابی می‌کند.

سخنگوی کاخ کرملین، بایدن را متهم کرد که در تلاش برای متقاعد کردن قانونگذاران آمریکایی برای انجام کاری است که مسکو از مدت‌ها پیش اعلام کرده، بیهوده است و فقط جنگ را طولانی می‌کند.

بر اساس این گزارش، اوکراین در مذاکره با مقام های آمریکایی خواستار دریافت سامانه دفاع هوایی تاد، جنگنده‌های هورنت اف-۱۸، پهپاد، بالگردهای آپاچی و بلک‌هاوک از واشنگتن شده است.

پیش تر، مقام‌های وزارت دفاع اوکراین در نشستی که در واشنگتن پشت درهای بسته با مقام‌های آمریکایی داشتند فهرستی از تسلیحات مورد نیاز نیروهای دفاعی اوکراین ارائه کردند.

اوکراین در این فهرست همچنین خواستار دریافت تانک‌های آبرامز، توپخانه ۱۵۵ میلیمتر، اف-۱۶، پهپاد و موشک‌های دوربرد ATACMS شده است.

جت‌های ترابری «گلوب مستر سی-۱۷» و «سوپر هرکول سی-۱۳۰» نیز از دیگر درخواست‌های اوکراین است.

حضور سری نیروهای ویژه انگلیس در جنگ اوکراین
۱۴۰۲/۰۹/۱۶ - ۲۰:۰۸

گزارش تازه‌ای از یک پایگاه خبری انگلیسی فاش شده که می‌گوید نیروهای ویژه بریتانیا و کماندوهای غربی از ابتدای جنگ اوکراین در میان نیروهای کی‌یف حضور داشتند.

 پایگاه خبری «دی‌کلسیفاید یو.کی» با استناد بر کتاب تازه «ازبیگنوف فارافیانوویچ» خبرنگار لهستانی این گزارش را منتشر کرده است.

فارافیانوویچ گزارشگر حوزه اوکراین در یک روزنامه لهستانی استو تازه‌ترین کتاب او تحت عنوان «لهستان در جنگ»، نقش ورشو را در درگیری کشور همسایه بررسی می‌کند.

طبق این گزارش، یکی از وزرای دولت لهستان که نامش ذکر نشده، به فارافیانوویچ درباره زمانی که در مارس ۲۰۲۲ از کی‌یف به ژیتومیر سفر کرده بود، گفت: زمانی روس‌ها همچنان در شهر بوچا بودند و این مسیر یک منطقه خاکستری بود. مواجه با روس‌ها غیرممکن بود. ما از آخرین ایست‌بازرسی عبور کردیم. در مرحله بعد با سربازان اوکراینی و نیروهای ویژه بریتانیایی دیدار کردیم. آن‌ها لباس مخصوص بر تن و تسلیحاتی در دست داشتند.

طبق منابع فارافیانوویچ، نیروهای اوکراینی و انگلیسی در کنار یکدیگر همکاری می‌کردند.

این مقام لهستانی همچنین گفت که نیروهای ویژه این کشور مستقر در لوبلین در «روز اول» خصومت‌ها در برواری، حومه کی‌یف حضور داشتند.

وی افزود که لهستانی‌ها به همراه انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها از سال ۲۰۱۴ نیروهای ویژه اوکراین را آموزش می‌دادند.

به گفته فارافیانوویچ ، سرویس هوایی ویژه بریتانیا (SAS) جزئیات دیگری را درخصوص مسائل امنیتی به نیروهای ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین آموزش دادند.

منبع دیگری که فقط به عنوان یک افسر بلندپایه لهستانی معرفی شده، گفت که این کماندوها به لهستان بازنگشتند، بلکه «در جهت مخالف» به سوی خارکف و بخش‌هایی از دونباس که توسط اوکراینی‌ها کنترل می‌شوند، پیش رفتند.

وی تاکید کرد: آن‌ها با انگلیسی‌ها همکاری کردند. ما بعدا فرمولی برای حضور خود در اوکراین ایجاد کردیم... در واقع ما را به مرخصی استحقاقی فرستادند و سیاستمداران وانمود کردند که در جریان این قضیه نیستند.

علاوه بر این گزارش، اسناد طبقه‌بندی شده پنتاگون که در ماه آوریل به بیرون درز پیدا کرد، نشان داد که دست کم ۵۰ نفر از نیروهای ویژه بریتانیا تا ماه مارس در اوکراین فعال بوده‌اند.

اوکراین فهرستی طولانی از نیازهای تسلیحاتی خود به آمریکا ارائه کرد

روز چهارشنبه، مقام‌های وزارت دفاع اوکراین در نشستی که در واشنگتن پشت درهای بسته با مقام‌های آمریکایی داشتند «فهرستی از تسلیحات مورد نیاز نیروهای دفاعی اوکراین» ارائه کردند.

اوکراین در این فهرست همچنین خواستار دریافت تانک‌های آبرامز، توپخانه ۱۵۵ میلیمتر، اف-۱۶، پهپاد و موشک‌های دوربرد ATACMS شده است.

جت‌های ترابری «گلوب مستر سی-۱۷» و «سوپر هرکول سی-۱۳۰» نیز از دیگر درخواست‌های اوکراین است. این درخواست در شرایطی ارائه شده است که رهبران گروه هفت به نشانه همبستگی با کی‌یف چهارشنبه شب در نشستی مجازی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین وعده دادند که تحریم‌ها علیه روسیه را تشدید کنند.

اما در ایالات متحده، سنای آمریکا چهارشنبه با بررسی لایحه ارائه کمک نظامی جدید به اوکراین و رژیم صهیونیستی مخالفت کرد.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از کنگره خواسته بود تا میلیاردها دلار کمک تازه به اوکراین را تایید کند.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه «اگر پوتین اوکراین را بگیرد، به این کشور بسنده نخواهد کرد» افزود: ما نمی توانیم اجازه دهیم پوتین پیروز شود.

وی با پیش‌بینی این که پوتین به یک متحد ناتو حمله خواهد کرد، افزود: ما نیروهای آمریکایی را خواهیم داشت که با نیروهای روسیه می‌جنگند.

بایدن ادعا کرد: روسیه پس از پیروزی در اوکراین به کشورهای ناتو حمله خواهد کرد

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده ابراز اطمینان کرد که روسیه در صورت پیروزی در درگیری در اوکراین، به کشورهای ناتو حمله خواهد کرد. او این موضوع را شب گذشته طی یک سخنرانی ویژه در کاخ سفید اعلام کرد که در آن از کنگره خواست در ارائه کمک‌های بیشتر به کی‌یف تعجیل کند. او مدعی شد: «اگر پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) اوکراین را به تصرف درآورد، متوقف نخواهد شد... او به حرکت و حمله به متحدان ناتو ادامه خواهد داد.»

بایدن همچنین تاکید کرد که لازم است نگاهی بلندمدت به اقدامات و پیشرفت روسیه داشت.

بایدن از جمهوری‌خواهان خواست که «به زانو»ی اوکراین شلیک نکنند

رئیس جمهور آمریکا همچنین از مخالفان جمهوری خواه خواست با به تعویق انداختن آزادسازی فوری بودجه، به زانوی اوکراین شلیک نکنند.  جو بایدن تاکید کرد که جمهوری خواهان علاوه بر جلوگیری از تصویب کمک‌ها به اوکراین، به امنیت ملی آمریکا نیز آسیب می رسانند.

رهبر آمریکا گفت که مایل است با جمهوری‌خواهان به توافق برسد، اما در حال حاضر آن‌ها آماده دیدار در نیمه راه نیستند. وی به این نتیجه رسید که «تاریخ به سختی درباره کسانی قضاوت خواهد کرد» که از تأیید درخواست او برای 60 میلیارد دلار دیگر برای اوکراین امتناع کرده‌اند.

آنتونوف سخنان بایدن درباره درگیری روسیه و آمریکا را غیرقابل قبول خواند

 آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده اعلام کرد که واشنگتن ارتباط خود را با واقعیت از دست داده و در مورد احتمال درگیری مستقیم بین ارتش روسیه و ایالات متحده گمانه زنی می‌کند و چنین لفاظی برای یک قدرت هسته‌ای غیرقابل قبول است. 

این دیپلمات در کانال تلگرامی سفارت روسیه نوشت: هنگامی که صحبت از کشور ما می شود، مقامات محلی از افسانه سازی و تبلیغ دروغ‌های خطرناک اجتناب نمی‌کنند؛ چه در خصوص "جنایت" در بوچا یا خیال پردازی غرب از برنامه ادعایی روسیه برای استفاده از سلاح هسته‌ای در جریان درگیری نظامی در اوکراین باشد. به عقیده آنتونوف، چنین داستان‌های خیالی وحشتناکی ساخته می‌شوند تا برای مالیات دهندگان و نیروهای سیاسی هشیار هزینه های افسانه‌ای برای "بازدارندگی" روسیه را توجیه کنند.

وی تاکید کرد که ایالات متحده در صحبت در مورد درگیری بین ارتش روسیه و آمریکا و تلاش برای تشدید درگیری در اوکراین "به طور کامل ارتباط خود را با واقعیت از دست داده  و چنین لفاظی‌های تحریک آمیزی برای یک قدرت هسته‌ای مسئول غیرقابل قبول است.

این دیپلمات همچنین این واقعیت را مورد توجه قرار داد که مقامات سیاسی واشنگتن و "صنایع نظامی سیری ناپذیر آمریکا" کسانی هستند که منافع اصلی خود را از ادامه درگیری اوکراین دریافت می‌کنند. او به عنوان تاییدیه، 52-امین بسته تسلیحاتی را که قبلاً برای نیازهای کی‌یف اختصاص داده بود، اشاره کرد.

آنتونوف افزود: آیا زمان آن نرسیده که مقامات آمریکایی به خود بیایند و از ایجاد ویرانی در سراسر جهان دست بردارند تا از هژمونی ایالات متحده را در برابر زوال محافظت کنند؟ 

آمریکا و اوکراین بر سر تولید مشترک تسلیحات به توافق رسیدند

در بیانیه‌ای که صبح امروز از سوی سرویس مطبوعاتی پنتاگون منتشر شد، گزارش شده که نمایندگان ایالات متحده و اوکراین بر سر تولید مشترک انواع خاصی از تسلیحات و تبادل اطلاعات فنی به توافق رسیده‌اند.

بر اساس این اطلاعات، در کنفرانس مشترکی که در واشنگتن برگزار شد، مقامات آمریکایی و اوکراینی بیانیه‌ای مبنی بر تولید مشترک تسلیحات حیاتی و اولویت دادن به تبادل اطلاعات فنی بین کشورها برای رفع فوری نیازهای نیروهای مسلح اوکراین امضا کردند. 

لوید آستین، وزیر دفاع تاکید کرد که برای اوکراین، مشارکت با تولیدکنندگان خارجی "مسیری برای تولید قطعات یدکی نزدیک‌تر به محل مورد نیاز و بازگرداندن سریع‌تر تجهیزات نظامی تعمیر شده به جبهه است."

وعده پنتاگون به اوکراین درباره کمک نظامی طولانی مدت از سوی آمریکا

 شب گذشته، لوید آستین، رئیس پنتاگون در یک کنفرانس مطبوعاتی اوکراینی-آمریکایی، تاکید کرد که ایالات متحده متعهد به حمایت نظامی طولانی مدت از اوکراین است و حتی وجود تأخیر در تخصیص کمک‌های جدید به کی‌یف، تغییری در این رویکرد نخواهد داشت.

وزیر دفاع آمریکا گفت: ایالات متحده قاطعانه در کنار مردم اوکراین ایستاده است، ما برای مدت طولانی در کنار آنها خواهیم بود.

آستین یادآور شد که روی تصویب سریع کنگره در مورد درخواست دولت برای 50 میلیارد دلار کمک اضافی به کی‌یف از طریق پایگاه صنعتی ایالات متحده حساب می‌کند. به عقیده وی، بیشتر این وجوه از طریق سرمایه گذاری در بازار کار آمریکا باز خواهد گشت و همچنین در امنیت کل کشور تاثیر مثبت خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۲
پوتین اصلا آدمی نیست که دور اندیش باشه.
چین خیلی بهتر از اونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
نمی دونم راست می گی یا دروغ اما می دونم یک شهروند از کشوری که چند صد سال است که در دنیا اثرگذاری خاصی ندارد نمی تونه از کشوری دیگه انتقاد کنه که وزن و اثرگذاریش در تاریخ معاصر جهان بسیار زیاد بوده .
درست همین کاری است که پوتین می‌کند. تهدید تمام منافع بلوک غرب در تمام جهان.
سنا امریکا دیروز مانع تصویب کمک صد میلیارد دلاری به اکراین شد. سنا خوب نقش بازی می کنه تا اروپا و المان ثروتمند بیشتر به اکراین بودجه بدن. ولی سناتور امریکایی قشنگ کل داستان را گفت. او گفت کمک دو ساله امریکا به اکراین بزرگترین و سودده ترین سرمایه گذاری دفاعی امریکا در تاریخ بوده. با کمک ۴ درصد بودجه دفاعی امریکا به اکراین بدون اینکه ارتش امریکا و ناتو حتی یک تلفات بده توانستسم تاکنون نیمی از توان عملیاتی دومین ارنش بزرگ دنیا و رقیبمان را از بین ببریم. این پوتینی ها چه منافعی که برای امریکا و غرب تضمین نکردند! همین هست که از پوتین و پوتینی ها برای امریکا و انگلیس و چین لهتر پیدا نمی شه
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
خب باید نتیجه جنگ رو هم دید فرضا اگر روسیه پیروز بشه اونوقت داستان برعکس میشه اولین قدرت نظامی دنیا زیر سوال میره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
سازمان های اطلاعاتی کشور های ناتو برارورد کردن روسیه با یک درصد توانش داره می جنگه اون وقت تو تنهایی براورد کردی نصف توان روسیه از بین رفته ؟
ناشناس
| Canada |
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
دوست ۵۷. حوب. در حارج از ایران بلیط بخت ازمایی می فروشند. برخی ساده لوحان هم تمام درامد و پس انداز اضافه خود را هر هفته این بلیط ها را می خرند. وقتی بهشون بگی اخر داری زندگی ات را نابود می کنی پاسخ انها دقیقا این هست:

فقط فرض کن اگر برنده بشیم دنیا بکام ما میشود!

دروغ نمیگن. بالخره احتمالش مانند احتمال پیروزی پوتین بر امریکا و چین و المان و ژاپن صفر نیست دیگه!
ناشناس
| Canada |
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
بابا این پوتین چه اندازه انسان هست. ۹۹ درصد توان ارتش عظیمش را استفاده نمی کنه. یعنی میشه یه انسان در جنگ با نئو نازیها اینقدر رئوف و خویشتن دار باشه؟ اصلا ما هم مریدش شدیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
میگه از یه درصد قدرتش استفاده میکنه
دیگه شوخی هم حدی داره
روسیه دوبار تا حالا فراخوان جذب نیرو داده
بعد بچه کامنت میذاره فقط با یه درصد قدرتش
دو اشتباه محاسباتی از سوی روسیه و حماس آنها را در چنان مخمصه‌ای گرفتار کرد که حالا آرزو می‌کنند کاش به یک روز قبل از اقدام برگردند تا هرگز پای در این باتلاق نگذارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
حماس را نمیدونیم ولی روسیه درست عمل کرده
قیمت امروز نفت در دنیا ۷۵ دلار هست. قیمت نفت روسیه که تازه برلی فروش به اسیا و چین تحریم نیست ۵۵ دلار هست. به علاوه روسیه برای انتقال این نفت از دریای ادریاتیک به چین و هند بابت هر بشکه ۱۵ دلار هزینه حمل و نقل و بیمه می کند تا با تخفیف تقدیم به چین در انطرف دنیا کند. و اضافه کنید که نفت تولیدی روسیه یکی از گرانترین نفت ها از نظر هزینه تولید در مناطق سردسیر سیبری است. صادرات روزانه گاز روسیه هم از ۵۰۰ میلیون در روز به زیر ۵۰ میلیون دلار رسیده. می بینید پوتینی ها از بس باهوش و هوشمند هستند چه در روسیه و چه در ایران و ونزویلا چه شکستی! به امریکا و اروپا و چین وارد کردند!
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
روسیه وضعش چندان بد هم که شما میگید نیست و بعد از فشار اولیه تحریمها اوضاع رو درست کنترل کردن خب روسیه واقعا کشور عظیم و ثروتمندیه فرض کن پوتین بد بد بد ولی کشوری با این طول و عرض و غنی از نظر علمی و منابع و ذخایر بی انتهای کشف نشده و هزاران موشک اتمی رو که نمیشه با تحریم به زانو دراورد باید واقع بین بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
پانزده دلار هزینه حمل و بیمه ؟ فکر کنم تو سر وانت توی بازار یافت آباد کار میکنی
ناشناس
| Canada |
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
دوست ۱.۷ اول اینکه شما مانند خیلی از کارشناسان صدا و سبما و دولتی و زمستان سختی متوجه نشدید که هرف تحریم شکست طرف یا براندازی نیست. بلکه تضعیف تدریجی رقبا یا تهدیدات در یک پروسه طولانی مدت برای سالهاست. ایران ما از هر نظر بصورت سرانه ثروت بسیار بیشتری از نفت و گاز و مواد معدنی و حتی نیروی انسانی بهتری هست. وقتی تحریم جدی زمان احمدی نژاد شروع شد چندین سال ظاهرا هیچ ناثیری نداشت. ولی حالا ببینید چه بلایی متاسفانه سر افتصاد و معیشت ملت ایران امد. روسیه هم یکسال هست تحریمش شروع شده. افسوس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
چنار خشکیده برای چی اینقدر برای اقتصاد روسیه جوش میزنی؟ نکنه پولاتو تو بورس روسیه گذاشتی
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
آقای محترم روسیه چه نیازی به کشتی رانی نفت به چین داره اگه بخواد اینکار هم بکند ولادی وستوک در شرق روسیه هست در ضمن روسیه و چین مرز مشترک زمینی دارند
حالا دوستان پوتبنی فوری میگن این بحثهای اقتصادی یا قیمت نفت روسیه و بازار نفت به چه درد ما ایرانیها و بحث اکراین می خوره. اگر همین روزها تنها سری به مغازه قصابی یا خرید مرغ و تخم مرغ برای خانواده زده باشید ارتباط نبوغ تئوریسین های سفارشی و دبش زمستان سختی را با وضع معیشت ۹۹ درصد مردم غیر دبش! ایران را در خواهید یافت ولی باز ادعا پیروزی و موفقیت و عدم مسئولیت پذیری می کنید. باز دقیقا مانند مسکو و دوحه نشین ها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
دلیل افزایش قیمت ها وجود افرادی هستن که تفکرشون مثل توعه و فقط به فکر خودشونن و دارن اقتصاد ایرانو نابود میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
اقتصاد روسیه ربطی به ایران نداره ولی جنگیدن روسیه با ارباب مشنگت بدجور غربزده ها رو سوزونده
مرگ بر امریکا
امیدوارم امریکا و روسیه هر روز ضعیف تر بشن
رییس جمهور های امریکا یاد گرفتند به همه دورغ بگند ، حمله به عراق با یک دورغ شروغ ، حمله به افغانستان هم با دورغ دستگیری بن لادن شروع شد در حالیکه عربستانی ها با رشوه در رفتند ، الان هم با دورغ در صورت پیروزی روسیه ، روسیه به کشور دیگری حمله میکند . امپراطوری دورغ تمامی ندارد
طوفان الاقصی باعث شد زلنسکی دربدر بشه
جنگ اوکراین بیچاره برای آمریکا و انگلیس.
جنگ برادر کشی اوکراین و روسیه برای هر چه قدرتمندتر شدن آمریکا با تضعیف رقیب
تو جنگ با اوکراین مونده صحبت از حمله به ناتو می کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
کدوم انسان عاقلی هست که ندونه روسیه تا همین الان با ناتو داره میجنگه
در اوکراین زن و کودک کشی اشکال ندارد ولی در غزه اشکال دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
کاملآ اشتباه میکنید بر عکس غربیها میگن اکراین که غزه نیست که قتل آدمها عادی باشد
اینجا قلب اروپاست و کشته شدن و جنگ در اینجا غیر عادی است
یعنی تمیز شما رو و تمام جهان سومی ها رو جزو آدم حساب نمی کنند
باید فکر کنی چرا آمریکا و غرب اجازه توقف کودک کشی رو نمی‌دن
چون معتقد ند اینجا کودک کشی مجازه

ما همه جا کشتار افراد بیگناه به ویژه کودکان و زنان و افراد غیر نظامی را نکوهش میکنیم
اما ارباب غربگداها صراحتا میگه ما در کنار قاتلان کودکان و ویران کنندگان مساجد و بیمارستانها و مدارس هستیم

فرافکنی نکن دیگه آش انقدر شور شده که غیر از مکرون و برخی سران غربی گوترش سازمان ملل صراحتا وقوع جنایت علیه بشریت را از سوی اسقاطیل اعلام کرد
آزاده باش اگر دین نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
غزه نسل کشیه
مگر روسیه و چین مرز مشترک زمینی ندارند پس چرا نیاز به کشتی نفتکش به چین داره اونم از دریای بالتیک اگه قرار باشه هم روسیه به چین نفت صادر کنه با نفتکش دریای شرق روسیه هم وجود دارد تازه یعنی نمیشه با کانتینر های مخصوص به چین نفت صادر کنند
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
اونم از راه زمینی
مدیریت پرسپولیس تا دست دوستان دولتی باشد همین می‌شود
شکست نظامی اوکراین یعنی واگذاری اروپای شرقی به روسیه پس برای همین غرب کمک های تسلیحاتی را زیاد میکنه ولی اختلاف نظر در بین اعضای ناتو روسیه را پیروز میکنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست