بازدید 1662
۱

کنترل الکترونیکی سارقان سابقه‌دار بعد از آزادی

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: سارقانی که بیش از ۱۰ بار سابقه دستگیری دارند و احتمال تکرار جرم آن‌ها وجود داشته باشد حتی بعد از آزادی با پابند و دستبند‌های الکترونیکی کنترل می‌شوند.
کد خبر: ۱۲۰۷۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸ 30 November 2023

به گزارش «تابناک»، سردار احمدرضا رادان در سفر به چهارمحال و بختیاری در فرودگاه شهرکرد در جمع خبرنگاران با انتقاد از جولان خودرو‌های شوتی در سطح جاده‌ها اظهار داشت: خودرو‌های شوتی کنار رقم زدن تصادف‌های خطرناک در سطح جاده‌ها به‌دلیل سرعت بالا و سبقت‌های غیرمجاز، اقدام به تخلف راهنمایی و رانندگی می‌کنند و آرامش را از مردم در جاده‌ها گرفته‌اند.

رادان افزود: خودرو‌های شوتی با رانندگی با سرعت بالا و سبقت غیرمجاز منجر به تصادفات و تخلفات راهنمایی و رانندگی می‌شوند، پیش‌بینی می‌شود شمار تلفات ناشی از حضور خودرو‌های شوتی در جاده‌ها امسال به ۵۰۰ نفر برسد.

وی خاطرنشان کرد: جرم خودرو‌های شوتی در قاچاق کالا قابل توجه است و بر این اساس نیروی انتظامی برای توقف این خودرو‌ها در طول مدتی مشخص درخواست داده است که اگر این پیشنهاد تصویب شود نگرانی عمده مردم و حتی سیستم اقتصادی کشور در این خصوص به‌شدت کاهش می‌یابد، هرچند در زمان حاضر نیز با توجه به اختیاراتی که مجموعه نیروی انتظامی دارد نسبت به توقف خودرو‌های شوتی اقدام می‌کند.

فرمانده انتظامی کل کشور با تأکید مجدد بر برخورد قاطع و سخت با اراذل و اوباش، خطاب به آن‌ها گفت: آزموده را آزمودن خطا‌ست و اگر اراذل و اوباش بنایی دارند، می‌توانند آزمایش کنند و متوجه می‌شوند به‌حکم قانون به چه سرنوشتی دچار می‌شوند.

رادان با ابراز اینکه تکرار سرقت مردم را رنج می‌دهد، تأکید کرد: با هماهنگی‌هایی که با رئیس قوه قضائیه شده بنا‌ست مجرمانی که تعدد سرقت داشتند مورد کنترل الکترونیکی قرار گیرند که امید می‌رود به این شکل در کاهش و جلوگیری از سرقت توفیقات خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه طی برنامه هفتم توسعه، جان‌باختگان ناشی از تصادف‌ها و حوادث رانندگی باید ۵۰ درصد کاهش یابد، افزود: در برنامه مدون ارائه شده به رئیس‌جمهور، سهم هر دستگاه از جمله پلیس، اورژانس، جمعیت هلال احمر، وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌هایی که در حوزه ترافیک دخیلند، مشخص شده است؛ در این خصوص برنامه‌ای تدوین و تقدیم رئیس‌جمهور شد و خیلی از آن‌ها تصویب شد و قرار است ابلاغ شود.

فرمانده فراجا با بیان اینکه سهم پلیس از این برنامه ۱۲ درصد است، اعلام کرد: امروز شتاب تصادفات را کاهش داده و به میزان سه درصد رسیده‌ایم و بناست تا پایان برنامه به ۱۲ درصد کاهش برسیم و امید می‌رود جبران سال ۱۴۰۲ و برنامه پنج سال در ۱۴۰۳ با الزامات انجام شود و بخش زیادی از این ناگواری‌ها در ذهن مردم جبران شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سارقی که چند باز سرقت کنه یعنی بعد از این هم همینه.
حالا سارقی که ده بار سرقت و دزدی کرده برای چی باید آزادش کنین که ول بگرده و دلتون به پابند و دستبند خوش کنین که دیگه سرقت نمیکنه؟؟
اگه منطقتون اینه همه سارقان سابقه دار رو پابند و دستبند بزنید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی