بازدید 2273
۳
بانک مرکزی خبر داد؛

کاهش قیمت مسکن در آبان ماه

بانک مرکزی از کاهش قیمت مسکن در تهران در آبان ماه سال‌جاری، خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹ 28 November 2023

 به گزارش تابناک، بانک مرکزی اعلام کرد که متوسط قیمت یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در آبان امسال ۷۵ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد که با توجه به افزایش ۱۴.۸ درصدی معاملات در این ماه، آرامش نسبی در بازار معاملات مسکن شهر تهران طی ماه‌های اخیر برقرار شده است.
 

در آبان‌ماه سال ۱۴۰۲، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به ۳.۶ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۴.۷ درصد افزایش و ۵۵.۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین در این ماه، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۷۵۷.۷ میلیون ریال بوده که حاکی از کاهش ۰.۴ درصدی نسبت به ماه قبل است.

کاهش قیمت مسکن در آبان ماه

گفتنی است؛ گزارش «تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آبان‌ماه سال ۱۴۰۲» که برگرفته از آمار‌های خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی‌بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
دروغ نگید ،بس کنید ،خجالت بکشبد
دروغ که حناق نیست
من با مدرك كارشناسي ارشد مهندسي ماهيانه 11 م ميگيرم در صورت صحيح بودن حرف شما كه به هيچ حرفتون اعتباري نيست اگه مشتري يه 80 متري باشم 50 درصد حقوقم رو هم پس انداز كنم و قيمت ملك هم ثابت بمونهههههه و من زنده بمونم ووو.. بعد 25 سال ميتونم بهش فكر كنم
علي بركت الله
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی