بازدید 5481

کابل تنها به این پناهجویان اجازه ورود می‌دهد

روزنامه پاکستانی با اشاره به اخراج اجباری پناهجویان افغان از این کشور اعلام کرد حکومت طالبان تنها به پناهجویانی که شناسایی و تأیید شوند اجازه ورود به افغانستان می‌دهد.
کد خبر: ۱۲۰۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶ 25 November 2023

 

به گزارش تابناک، روزنامه پاکستانی «داون نیوز» به نقل از منابعی اظهار داشت: حکومت کابل تنها به پناهجویانی اجازه ورود می‌دهد که هویت آنها توسط نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در پاکستان تأیید شود.

گزارش افزود: چنین شرطی برای جلوگیری از اخراج پاکستانی‌ها تحت عنوان پناهجوی غیرقانونی افغان به افغانستان گذاشته شده است.

منابعی در کنسولگری افغانستان در پاکستان گفته‌اند پس از وضع چنین شرطی توسط حکومت کابل، سوم آذرماه هیچ پناهجویی از ایالت «خیبرپختونخوا» به افغانستان اخراج نشده است.

این روزنامه همچنین به نقل از برخی منابع طالبان اظهار داشت: از زمان اجرای طرح اخراج پناهجویان افغان از پاکستان، پلیس این کشور برخی از شهروندان پاکستانی را با نام پناهجوبدون مدرک به افغانستان اخراج کرده است.

منابع دیپلماتیک طالبان نیز گفته‌اند زمانی که حکومت افغانستان اتباع پاکستانی را به مرز مشترک بازمی‌گرداند، مقامات پاکستانی از پذیرفتن آن‌ها خودداری می‌کردند.

از سیو دیگر مقامات پاکستانی به رسانه‌ها گفته‌اند ادعای اخراج پاکستانی‌ها به افغانستان بی‌اساس است زیرا تمام عکس و اثر انگشت پناهجویان اخراجی برای استفاده در آینده در اختیار این کشور قراردارد.

مقامات پاکستانی همچنین تأکید کرده‌اند شرط طالبان برای بررسی هویت پناهجویان توسط نمایندگی‌های سیاسی افغانستان روند پناهجویان به افغانستان را با تأخیر روبرو می‌کند و سبب خواهد شد تا آنها مدت بیشتری را در بازداشت بمانند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۴
افغان ها قاچاقی و غیرقانونی وارد پاکستان و ایران شدن همینطوری هم دوباره وارد افغانستان می شن و می رن سر خونه و زندگیشان .
این مساله بسیار نگران کننده است که حملات شیمیایی به مدارس ایران در سال جاری شروع شد ولی پس از دعوت نمایندگان طالبان به ایران و دادن امتیازهای فراوان به آن ها این حملات متوقف شد و برای اولین بار تاکسی های هرات در مشهد با بنزین ۹۰ درصد یارانه ای ایران مسافربری میکنند.
پاسخ ها
شی وا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
نکته جالب و در خور تاملی بود .ای کاش مسئولانآیکامنتها رو میخوندن .مردم ایران خیلی هوشیاری هستند
حتی حاکمیت درپیتی مانند طالبان هم منافع ملی خود را درک می کند. مواظب هست حتی یک بیگانه وارد خاکش نشوند
بفرستین ایران ما کشور بی در و پیکری داریم به راحتی می تونید بیایید قلب ایران و از انجا هر جا که دلتان بخواهد
طالبان مسولیت اتباع خودشون رو گردن نمیگیرن بعد ما اینجا ....!!!!!!
از مسئولین محترم کشور میخواهیم معضل افغان ها را حل کنند

با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
چشم
خود طالبانم اینا رو گردن نمیگیره از بس که ....اونوقت اینجا تو کاشان تو محله فین بزرگ آدمهایی رو میبینی از افغانیا انگار از اعماق تاریخ اومدن بیرون با عمامه. دستار یک بقچه که با چوبی روی شونه حملشون میکنن.انگار از ۲۰۰۰سال پیش اومدن .
خیلی جالبه حاکمان افغانستان افغانی ها رو بعد از شناسایی راه میده ، اونوقت مسئولین ما اونا رو بی حساب و کتاب راه میده بعدش هم براشون کارت شناسایی صادر میکنن .
افغانها حاضر نیستند حتی هزار نفر پاکستانی رو به اشتباه بپذیرند، درحالی که ۵۰ ساله میلیونها افغانی در پاکستان بودند، چندین برابر آن هم در ایران هستند، حال فکر کنید اگر شرایط برعکس بود چه می شد؟ آنها حاضر بودند حتی یک روز ۱۵ میلیون ایرانی را بپذیرند؟
افغانهای مهاجم رو از کشور آبا و اجدادیمون بندازید بیرون. ما روی این خاک غیرت داریم، براش شهید دادیم، جون دادیم دیگه تحمل این شرایط برای هر ایرانی میهن دوستی خیلی خیلی سخت شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
شما که از پاکستان و دولت عوضی اش چیزی نم دونید چرا قضاوت بی جا می کنید
اونا تروریست رو وارد افغانستان می‌کند به نام پناهنده افغان تو که نمیدونی دشمنی دیرینه دارن با افغانستان چونکه تحت حکومت افغانستان بودن
طالبان از خداشه که کشورش خالی وخلوت شود که بهتر وبیشتر به کشورش رسیدگی کند وبرسد وبار سنگینی را از دوش خودش بردارد نه مثل ما که ساده ایم وداریم به ضرر ملت وکشورمان کار میکنیم وشعار مجاز وغیرمجاز وبشر دوستانه وخودنمایی وجلب توجه میکنیم.
حکومت طالبان خودش هم اینا رو گردن نمیگیره آنوقت بی مسولیتی مسئولین ما و دلسوزی بی جا خیلی از مردم ما باعث شده این افغانیها میلیونی بدون هیچگونه سختی و شرایطی وارد ایران بشن و بعد بیست و چهار ساعت هم کار و هم جا مکانشون آماده باشه بعد کارگر ایرانی پنج سال دنبال کار میگرده کار هنوز براش پیدا نشده ، اخراج افغانیها همه از دم باید خواستار باشیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار