بازدید 3410

ادعای رژیم اسرائیل درباره ادامه جنگ پس از آتش‌بس

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که پس از پایان آتش‌بس موقت و کوتاه با حماس، عملیات نظامی از سر گرفته خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۰۶۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸ 24 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از تایمز اسرائیل، «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیش از توقف درگیری‌ها و آغاز آتش بس ادعا کرد که پس از پایان آتش‌بس موقت فعلی با حماس، عملیات نظامی «با شدت» برای حداقل دو ماه دیگر از سر گرفته خواهد شد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به نیروهای نظامی اشغالگر گفت: «آنچه در روزهای آینده خواهید دید ابتدا آزادی گروگان هاست. این مهلت کوتاه خواهد بود و همزمان از شما خواسته می‌شود که آماده شوید و تسلیحات را دوباره برای ادامه کار در دست گیرید. جنگ ادامه خواهد داشت، زیرا باید پیروزی را کامل کنیم.»

همچنین «هرزی هالوی»، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اظهارات گالانت را تکرار کرد و گفت که ارتش جنگ را پایان نمی‌دهد. هالوی گفت: «ما در تلاش هستیم تا اهداف جنگ را به هم پیوند دهیم تا با فشار عملیات زمینی شرایط برای آزادی سایر گروگان‌ها ایجاد شود. ما جنگ را پایان نمی‌دهیم، تا زمانی که پیروز شویم.»

این اظهارات ساعاتی پس از آن بیان شد که سخنگوی وزارت خارجه قطر تایید کرد که آتش بس موقت بین تل آویو و حماس از ساعت ۷ صبح روز جمعه اجرایی می‌شود و اولین گروه ۱۳ نفری از اسرای اسرائیلی روز جمعه ساعت ۴ بعد از ظهر آزاد می‌شوند.

«دانیل هاگاری»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز شامگاه پنجشنبه تایید کرد که در طول آتش بس موقت، نیروهای ارتش مواضع خود را در داخل نوار غزه حفظ خواهند کرد، چون تسلط بر شمال غزه اولین مرحله از یک جنگ طولانی است و ما در حال آماده شدن برای مراحل بعدی هستیم.

ادعای مقامات صهیونیستی درباره ادامه جنگ در حالی است که بامداد روز چهارشنبه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس از دستیابی به توافق آتش بس با رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد که طی این مدت، درگیری‌ها و همچنین همه حملات ارتش رژیم اشغالگر متوقف خواهد شد.

به موجب این توافق، صدها کامیون ویژه حمل کمک و سوخت به همه مناطق غزه بدون استثنا در شمال و جنوب وارد خواهد شد و طی آن ۵۰ نفر از بازداشتی‌های رژیم اشغالگر که زنان و کودکان هستند، در مقابل آزادی ۱۵۰ زن و کودک اسیر فلسطینی آزاد خواهند شد.

جنبش حماس در عین حال تأکید کرد که علی رغم این آتش‌بس دستان رزمندگان مقاومت روی ماشه سلاح‌ها است و گردان‌های عزالدین قسام در کمین اشغالگران نشسته‌اند تا از ملت فلسطین و آرمان آن در برابر متجاوزان دفاع کنند.

همچنین همه تحرکات هواپیماهای اشغالگران در جنوب غزه به مدت چهار روز متوقف خواهد شد. بر اساس این توافق اشغالگران متعهد می‌شوند که به هیچ کسی در همه مناطق نوار غزه متعرض نشوند و تردد آزاد انسان‌ها از شمال به جنوب از طریق خیابان صلاح الدین تضمین شود.

پیش از آن نیز دو منبع مرتبط با مذاکرات تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی گفته بودند که توافق آتش‌بس شامل یک آتش‌بس موقت پنج روزه است که در ادامه، آتش‌بس جامع و توقف درگیری‌ها را نیز شامل می‌شود.

سی‌ان‌ان هم به نقل از یک مقام صهیونیستی اعلام کرد که تل آویو روز جمعه ۳۹ فلسطینی را به عنوان بخشی از معامله مبادله اسرا آزاد خواهد کرد.

از سوی دیگر، نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر ابراز امیدواری کرد که آتش‌بس موقت در نوار غزه باعث دستیابی به یک توافق پایدار شود که توقف جنگ و آغاز مذاکرات صلح جامع را در پی داشته باشد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همچنین گفت امیدواریم که این آتش‌بس به گفتگوهای جدی برای آغاز روند صلح جامع و عادلانه منطبق با قطعنامه‌های بین المللی منجر شود.

وزیر خارجه قطر از همه شرکای دوحه به‌ویژه آمریکا و مصر به علت مشارکت در دستیابی به توافق آتش‌بس موقت چهار روزه در نوار غزه قدردانی کرد.

گفتنی است که وزارت خارجه قطر به عنوان یکی از میانجی‌های ناظر بر روند توافق در غزه بیانیه‌ای را در خصوص دستیابی به این آتش‌بس منتشر کرد.

بر اساس این بیانیه ۱۵۰ اسیر فلسطینی شامل زنان و کودکان زیر سن قانونی در برابر آزادی ۵۰ نفر از اسرای رژیم صهیونیستی از غزه آزاد خواهند شد و تعداد اسرای تبادل شده در مراحل آینده از اجرای توافق افزایش پیدا خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست