بازدید 2582
۴

اجرای طرح جدید بنزینی به این دلیل متوقف شد

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: با توجه به اینکه شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت که درگیر طرح هستند، در مورد شیوه‌های اجرا و توسعه و گسترش الگو در سایر نقاط کشور ملاحظاتی داشتند، این طرح متوقف شده است
کد خبر: ۱۲۰۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰ 21 November 2023

 

به گزارش تابناک، سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در جمع خبرنگاران در خصوص علت توقف طرح بنزین برای همه پس از اجرای آزمایشی در جزیره کیش گفت: با توجه به اینکه شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت که درگیر طرح هستند، در مورد شیوه‌های اجرا و توسعه و گسترش الگو در سایر نقاط کشور ملاحظاتی داشتند، این طرح متوقف شده است و در مراحل اصلاح و تکمیل قرار دارد تا مجدد در ستاد اقتصادی دولت مطرح شود؛ بنابراین تا به امروز تصمیمی برای اجرایی شدن آن در کشور وجود ندارد.

وی در مورد بانک‌های ناتراز از جمله بانک آینده، امسال بانک مرکزی برنامه بسیار دقیقی کتبا ابلاغ کرده و امیدوار هستیم که مسیر سال‌های گذشته که بر روی هم انباشت شده و اضافه برداشت‌های مستمر را رقم زده است، در سال ۱۴۰۲ متوقف شود.

وی بیان کرد: دولت در قدم اول تلاش کرد که صورت‌های مالی تعیین تکلیف نشده بانک آینده را تعیین تکلیف کند و با توجه به مسئولیتی که به وزارت اقتصاد برای برگزاری مجامع این بانک داده شده بود، صورت‌های مالی تایید نشده از سوی حسابرس را تهیه و در مجمع مصوب کند.

وی بیان کرد: در مورد اعضای هیات مدیره بانک نیز با توجه به پایان مهلت قانونی، اعضای هیات مدیره جدید معرفی شده اند.

او گفت: همچنین با توجه به تصویب قانون جدید بانک مرکزی که اختیارات ویژه‌ای را برای حل مساله بانک‌های ناتراز در اختیار بانک مرکزی قرار می‌دهد، انشالله شاهد این باشیم که این روند متوقف شود؛ دولت هم بنای تسامح ندارد و مردم نباید تاوان ناکارآمدی یک بانک را بدهند.

خاندوزی در پاسخ به سوالی پیرامون جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی گفت: به موازات پیشرفت تبادلات با کشورهای همسایه، تاکید رئیس جمهور این است که باید منافع اقتصادی حاصل از دیپلماسی پیگیری شود و به همین دلیل تدابیر متعددی در حوزه تجارت و سرمایه گذاری صورت گرفته است.

وی افزود: در این راستا بعنوان‌ مشوق برای سرمایه گذاران خارجی، اعطای اقامت طولانی مدت و کاهش مبلغ سرمایه گذاری از ۲۵۰ هزار دلار به ۱۰۰ هزار دلار، مصوبه واردات طلا و فلزات گرانبها به عنوان بخشی از سرمایه خارجی در نظر گرفته شده و در عین حا، کانال‌های ورود سرمایه خارجی نیز تسهیل شده است.

او گفت: در عین حال نرخ ارز مورد عمل برای سرمایه گذاران خارجی با کمک بانک مرکزی و سازمان سرمایه گذاری خارجی اصلاح و ابلاغ شد.

خاندوزی اظهار کرد: تخفیف مالیاتی برای شرکت‌ها نیز در نظر گرفته شد تا مطالبات سرمایه گذاران خارجی از محل ارز شرکت‌های مشترک ایرانی پرداخت شود و این بخش از رفع تعهد ارزی صادرکنندگان معاف شد.

او گفت: اعطای تخفیف به سرمایه گذاران خارجی در پرداخت عوارض گمرکی ماشین آلات وارداتی نیز در حال انجام است. راه اندازی درگاه ملی آژانس تشویق سرمایه گذاری خارجی به زبان لاتین برای اولین بار اقدام مهم دیگری است که به انجام رسیده است.

خاندوزی اظهار کرد: ثمره اقدامات مذکور این است که از ابتدای شروع به کار دولت تا پایان مهر امسال، ۸ میلیارد و ۹۸۴ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی معتبر جذب شده است؛ معتبر به این معنا که شاهد شروع به کار سرمایه گذار خارجی هستیم.

سخنگوی اقتصادی دولت یادآور شد: میانگین سرمایه گذاری خارجی معتبر در طول دولت سیزدهم، ۳ برابر میانگین سرمایه گذاری خارجی ۹ سال قبل از دولت سیزدهم است.

او گفت: روسیه امارات و چین در صدر کشورهایی هستند که بیشترین سرمایه گذاری را در اقتصاد ایران داشته اند.

 خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت افزود: در حال دیدن ثمره صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی و بیرون آمدن آن‌ها از تاریکخانه اقتصاد را هستیم در حوزه شرکت‌های دولتی، ما هم تعداد شرکت‌های دولتی که امسال حدود ۱۰۰۰ شرکت صورت‌های مالی خود را منتشر کرده اند.

وی گفت: امیدواریم تا پایان سال رکورد بی سابقه ۲۰۰۰ صورت مالی شرکت‌های دولتی و بخش عمومی کشور را در کدال منتشر کنیم و بانک‌های دولت و شرکت‌های زیرمجموعه دولت از این قبیل هستند .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
مگه هر طرحی در کیش جواب بده خوبه؟
پاسخ ها
توحید
| Switzerland |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
خب گفته چون آزمایشش تو کیش جواب نداده اجرایش نمیکنیم
یعنی این 5میلیون افغان (اماررسمی) هرکدام 250 هزاردلار سرمایه وارد ایران کرده اند که اقامت طولانی مدت گرفته اند؟
این طرح مال هر کی است از اساس غلت و گریبان ملت را میگیرد لطفا" با دقت و موشکافانه و خارج از اما و اگر باشد !!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست