بازدید 8688

شورای نگهبان فراموش نکند که جگرگوشه «نامزد نمایندگی مجلس» در کدام کشور ساکن است!

از یک سو این توقع وجود دارد که بی مبالاتی و کم کاری‌هایی که در هیات‌های اجرایی برای بررسی صلاحیت داوطلبان رخ داد و تعدادی از این داوطلبان با نگاه سخت گیرانه‌ای مواجه شدند و رد صلاحیت شدند، اصلاح شود تا آن‌ها وارد گود رقابت انتخاباتی گردند و از سوی دیگر، این نگرانی وجود دارد به همین بهانه، برخی افراد و گروه‌های سودجو با جوسازی و مطالبه گری‌های ایذایی، این نهاد را تحت فشار قرار داده و آن توصیه‌ها و تاکیدات را بهانه‌ای کنند برای فضاسازی علیه شورای نگهبان.
کد خبر: ۱۲۰۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 22 November 2023

شورای نگهبان فراموش نکند که جگرگوشه «داوطلب گرامی» در کدام کشور ساکن است!

تابناک _ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، برای شورای نگهبان وظایف متعددی برشمرده که عمده این وظایف، به طور مشترک بر عهده فقها و حقوق­دانان است و تعدادی دیگر، وظایف اختصاصی فقهاست. از میان مجموعه وظایف شورای نگهبان، سه مورد «نظارت بر قانونگذاری»، «تفسیر قانون اساسی» و «نظارت بر انتخابات» دارای اهمیت بسیاری هستند و مباحث زیادی نیز در خصوص هر یک از اینها وجود دارد که در اوضاع کنونی، وظیفه این شورا در موضوع «نظارت بر انتخابات» از اهمیت دوچندان برخوردار شده، زیرا از یک سو توصیه ها و تاکیدات مهمی برای ایفای نقش موثر این شورا در رونق بخشیدن به انتخابات وجود دارد و از سوی دیگر هم نگرانی های مهمی از سوء استفاده از این توصیه ها و تاکیدات قابل بیان است.

اساس فلسفه نظارت بر انتخابات، پیشگیری از رقابت ناسالم بین داوطلبان و نیز جلوگیری از تخلفات و خطا‌های برگزارکننده انتخابات و صیانت از آرای مردم است. هر جا که تخلّف، تقلّب و خطای مجری قانون و یا سوء استفاده محتمل باشد، نظارت نیز موضوعیت پیدا می‌­کند. شورای نگهبان نظارت خود بر انتخابات را از طریق هیات­‌های نظارت اعمال می­ کند. یکی از موضوعات مربوط به نظارت بر صحت انتخابات، مساله بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی یا انتخاب شوندگان است. این موضوع، یکی از مهمترین مراحل هر انتخابات به شمار می­­‌رود. در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی، مجری انتخابات (وزارت کشور) به صلاحیت داوطلبان، رسیدگی می­‌نماید و شورای نگهبان نیز بر آن نظارت خواهد کرد. در واقع این شورا در موقعیت بسیار مهمی قرار گرفته و انتظارات بسیار متعدد و بجایی از آن وجود دارد که موجب شده تا نگاه همه فعالان سیاسی و مردم به عملکرد این نهاد در نحوه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات یازده اسفند ماه باشد.

همانگونه که در ابتدا بیان شد، از یک سو این توقع وجود دارد که بی مبالاتی و کم کاری‌هایی که در هیات‌های اجرایی برای بررسی صلاحیت داوطلبان رخ داد و تعدادی از این داوطلبان با نگاه سخت گیرانه‌ای مواجه شدند و رد صلاحیت شدند، اصلاح شود تا آن‌ها وارد گود رقابت انتخاباتی گردند و از سوی دیگر، این نگرانی وجود دارد به همین بهانه، برخی افراد و گروه‌های سودجو با جوسازی و مطالبه گری‌های ایذایی، این نهاد را تحت فشار قرار داده و آن توصیه‌ها و تاکیدات را بهانه‌ای کنند برای فضاسازی علیه شورای نگهبان؛ بنابراین، به نظر می رسد در چنین دوره ای باید موارد مهم و عینی و ملموس و قابل پذیرش در افکار عمومی در بررسی صلاحیت داوطلبان بیشتر مورد توجه قرار گیرد که یکی از این موارد، می تواند «حضور یا عدم حضور» اطرافیان درجه یک به خصوص فرزندان فرد داوطلب در خارج از کشور به خصوص کشورهای غربی باشد.

کاملا روشن است که اگر مسئول یا مقام اجرایی و یا نماینده مجلسی فرزندش در یک کشور دیگر سکونت داشته و یا تابعیت آن کشور را دریافت کرده باشد، آن فرزند می تواند بالفعل یا بالقوه به یک ابزار برای نفوذ یا تحت فشار قرار دادن آن فرد مسئول یا نماینده مجلس در داخل کشور تبدیل شود، زیرا یکی از مهمترین روش های کسب اطلاعات و نفوذ سرویس های جاسوسی، سوء استفاده از دوستان یا اقوام و وابستگان مقامات و مسئولان در کشورهای دیگر است که موارد متعددی از آن وجود داشته که بعدا به مدد هوشمندی سرویس های امنیتی داخل کشور، یا خنثی سازی و یا کشف و برملا شده اند.

البته در مورد چرایی و چگونگی حضور فرزندان مسئولان در خارج از کشور نظرات موافق و مخالف زیادی وجود دارد زیرا برخی معتقدند فرزندان مسئولان مثل هر شهروند دیگری حق دارند در هر جای دنیا که بخواهند زندگی کنند و اتفاقا حضور این افراد می تواند به انتقال دانش و تجربه به داخل کشور کمک بسزایی نماید اما در مقابل هم بسیاری بر این باورند که زندگی فرزندان مسئولان و نمایندگانی که شعار استکبارستیزی و مبارزه با اقدامات کشورهای استکباری را می دهند در همان کشور استکباری در اصل یک عمل متناقض و یا حتی منافقانه بوده زیرا نمی شود، از یک طرف دائم علیه یک کشور شعار سر داد، ولی از طرف دیگر فرزند یا به اصطلاح «جگرگوشه» آقا یا خانم مسئول یا نماینده در همان کشور استکباری باشد.

نکته مهم این است که به نظر می‌رسد آنچه سبب حساسیت مردم و افکار عمومی و دلسوزان در این زمینه شده، تناقض میان حرف و عمل مسئولان و برخی از نمایندگان و تبعیض میان آنها و دیگران است. این افراد از این گلایه دارند که برخی مسئولان و نمایندگان با رویکردها و دادن شعار علیه کشورهای غربی، زمینه ساز فشارها و هزینه‌هایی برای مردم می‌شوند؛ با این حال در زمان انتخاب محل زندگی، فرزندانشان سر از همین کشورهای مورد عتاب پدران و مادران درمی‌آورند و انتقاد مردم هم به همین تناقض و تبعیض است.

حال به نظر می رسد، هرچند شورای نگهبان باید موضوع «نگاه موسع» در امر تایید صلاحیت ها را مد نظر قرار دهد، از کنار چنین مواردی عینی و قابل پذیرشی در نزد افکار عمومی به سادگی عبور نکند و پرونده صلاحیتی هر داوطلبی را که فرزندان و وابستگان درجه یک آنها در خارج از کشور به خصوص کشورهای غربی و کشورهایی که در حال حاضر رابطه مناسبی با ما ندارند حضور داشته و یا اقامت دارد، به کمک دستگاه های امنیتی و نظارتی دقیق بررسی نمایند و این تذکر مهم را فراموش نکنند که گاهی لطمات و صدماتی که از ناحیه افراد به اصطلاح و در ظاهر «خودی» و «موجه» به این نظام و انقلاب وارد آمده، بسیار بدتر از لطماتی بوده که توسط دشمنان شناخته شده به این کشور وارد شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳۱
همشون دارن تظاهر می کنند و الا وضع بهتر از این بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
ورود به مجلس صرفاً برای رسیدن به امتیاز، رانت و.... است.
اینها نماینده مردم نیستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
چرا باید رای بدهم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
هر کی سیسمونیشو از بازار عبدل آباد نگیره رد صلاحیتش کنید
بابی 2
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
شرکت در انتخابات توهین به شخصیت خودمان است.
"زیرا برخی معتقدند فرزندان مسئولان مثل هر شهروند دیگری حق دارند در هر جای دنیا که بخواهند زندگی کنند و اتفاقا حضور این افراد می تواند به انتقال دانش و تجربه به داخل کشور کمک به سزایی نماید"

خیر جمله درست نیست. باید پرسید فرزندان مسئولین، پول زندگی و اقامت خود را از کجا تامین کردند؟ فلان مسئول با اختلاس و رانت، منابع مالی را غارت و بخشی را در اختیار فرزندان خود برای زندگی لاکچری در اروپا و آمریکا قرار داده، بعد شما می گوید، آره او هم شهروندی است مثل بقیه؟!! پس چرا مردم عادی چنینی توانایی را ندارند و داخل کشور، لنگ یک لقمه نان شدند؟ ضمنا تجربه چند ساله، نشان داده فرزندان این افراد نوعا دنبال عیش و نوش هستند و از علم و دانش بی بهره! پس دلیل نیاورید انها دانش را به داخل کشور منتقل می کنند!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
دوستان عزیز مسئولیت بچه تا زمانی که به سن قانونی نرسیده به عهده والدین اوست نمیشه تا ابد گفت که باید از پدر و مادرش تبعیت کنه دختر تا زمانی که ازدواج نکرده مسئولیتش با والدین اوست وقتی ازدواج کرد معمولا از شوهرش تبعیت می کنه نه پدر و مادرش کمک پدر و مادر به بچه ها برای درس خواندن هم از وظائف هر پدر ومادری است بجای جو زدگی برای این چیزهای حاشیه ای شورای نگهبان را باید مجبور کنیم که افراد لایق چه از لحاظ علمی و جه تجربه را رد صلاحیت نکند چرا که ورود افراد ضعیف باعث میشه مثل مجلس فعلی حتی صلاحیت های قانونی خود مجلس هم به نهادهای دیگه واگذار بشه یا مواردی که باید به رای مردم گذاشته بشه حذف شود
سود جو تر از کسانی که پرونده داوطلبان نمایندگی را بررسی کردند در هیچ کشوری نیست.
از صفر تا صد بازی سیاسی است و آبی برای مردم گرم نمی شود
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
رای بی رای
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
با این قانون بازنشستگی رای هر کسی خیانت است به فرزند خودش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
رای بی رای
فرزندان بسیاری از مسئولین مرفه بی درد در آمریکا، انگلیس، کانادا و ... باشن و با پول ما خوشگذرانی بکنن و ما هر روز بگیم مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس.
البته به فرمایش امام خمینی(ره)،آمریکا شیطان بزرگ هست و در این شکی نیست. اما بعضی چیزا قابل هضم نیست.
ان خانمی که پسرش در بلاد کفر اقامت دارد و فیلترشکن می فروشد یا شعار هایش دروغ است یا نتوانسته فرزندش را مجاب به ماندن در ایران بکند. در هر دو‌حال ایشان صلاحیت نمایندگی ندارد.
چطور فرزندان و عروس و دامادهای برخی سران نظام، علی رغم اینکه در خارج هستند همچنان در راس امور کشور می مانند ولی مسئولین لایه های پائین نظام به همین بهانه از قدرت کنار گذاشته میشوند؟
متاسفانه فساد بسیار بزرگتر از چیزی که به نظر میرسد است و اگر اساس بر عدم استفاده از امکانات غرب باشد، خود اعضای شورای نگهبان صلاحیت عضویت در این شورا را نخواهند داشت.
تابناک خواهشا"از نوشتن مطالب چرت پرت خودداری کن. اگر این حرف را میزنی میشه گفت اعلب فرزندان حکومتی ها در خارج از کشور هستند.
شورای نگهبان اگر از ابتدا بصورت جدی و واقعی نگهبان قانون اساسی بود ، شما دچار چنین نگرانی هایی نمی شدید!
جگر گوشه هاي اعضاء شوراي نگهبان كجا هستند؟
شهردار تهران مستثناست؟؟
رای بی رای
"زیرا برخی معتقدند فرزندان مسئولان مثل هر شهروند دیگری حق دارند در هر جای دنیا که بخواهند زندگی کنند و اتفاقا حضور این افراد می تواند به انتقال دانش و تجربه به داخل کشور کمک به سزایی نماید"

هرکسی این جمله رو گفت جستجو کنید مثال براش پسر سفیر ایران در ونزوئلا (آقای س) رو بیارید تا ببینه چه کمک به سزایی در انتقال حجم عظیمی دانش و تجربه به داخل کشور داشته.

واقعا که
دقیقا. این یک امر ذاتی و فطری است که کسی که فرزندانشان ساکن سوئیس و آمریکا و کانادا هستند بواقع سوییسی و آمریکایی و کانادایی محسوب می شود و تمام تلاششان را برای بهبود کشور مطبوع اخلاف و اعقابشان بکار می برند
گیر نده تابی جان، اینا جگر گوشه همه ماها هستن. اینور اونور هم نداره. یا اینور جگر گوشه هستن یا اونور با جگر گوشه هستن ، در هر صورت در یک گوشه جگر دنیا هستن.
ردصلاحیت بیگی نماینده افشاکننده ماشینهای نمایندگان مجلس تکلیف همه رابرای انتخابات مشخص کرد
از دهه 70 که بعضی فرزندان بزرگ شدندمشکلات بیشتری شروع شد
علی الهام که پسر غلامحسین الهام و فاطمه رجبی - که دو تن از چهره های سوپر جنجالی احمدی نژاد بودند - را حدود 15 سال پیش در مسکو دیدم. در رشته هوا فضا تحصیل میکرد و به سفارت ایران در مسکو رفت و آمدی داشت. جوانکی لاغر اندام با محاسن کوتاه نشده و چهره بسیجی. در مورد ایشان نقل بود که پدرشان با تاکید، ایشان را برای تحصیل در این رشته خاص به مسکو فرستاده که در بازگشت به وطن، از خدماتشان استفاده شود. با یک جستجوی ساده متوجه خواهید شد ایشان در حال حاضر کجاست. راستی غلامحسین الهام و فاطمه رجبی کجا هستند ؟ چرا خبری ازشان در ایران نیست ؟
بستگی به این داره که این فرزند زاده از کدام گروه و حزب باشه و چه فامیلی داشته باشه اگر نام خانوادگیش ..... باشه چون آن تخصص در ایران نبوده لذا رفتن آن شازده به بلاد کفر و حتی آغوش شیطان بزرگ اوجب واجبات است ولی اگر مثلا فامیلش لاریجانی باشه می‌شود گناه کبیره و مستوجب درجات جحیم
خب فرق میکنه که پدر به چه حزب وباندی وصل باشه
شورای نگهبانی حودشو به مردم معرفی کرده نیازی به تعریف وتمجید نیست مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید بوی این مشک کل دنیا را گرفته متاسفانه بعضی‌ها خودشون را زدن بخواب البته منافعشون در آن است
پسر معاون آقای رییسی که در کانادا بود و مادرش گفت برمیگرده چه شد؟؟؟؟.؟؟؟....
اینها همه بهانه برای از صحنه دور کردن مخالفین است چرا اجازه نمی دهید خود مردم تصمیم بگیرند؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست