بازدید 4441

تصاویر دلخراش از قاچاق پرنده‌های شکاری در قم

رئیس پلیس امنیت اقتصادی و قاچاق کالا و ارز قم از متلاشی شدن باند قاچاق پرنده‌های شکاری در این استان، خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵ 17 November 2023
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،پلیس امنیت اقتصادی و قاچاق کالا و ارز قم از متلاشی شدن باند قاچاق پرنده‌های شکاری در این استان خبر داد و گفت که ۱۱ پرنده شکاری که متخلفان قصد خروج‌شان را از کشور داشتند، در محدوده عوارضی بزرگراه قم - تهران کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی و قاچاق کالا و ارز قم از متلاشی شدن باند قاچاق پرنده‌های شکاری دراین استان خبرداد و گفت که ۱۱ پرنده شکاری که متخلفان قصد خروج‌شان را از کشور داشتند، در محدوده عوارضی بزرگراه قم - تهران کشف شد.

سرهنگ حسین برزگر اظهار داشت: با رصد اطلاعاتی انجام شده، توسط پلیس متوجه شد که باندی درحال جابجایی پرنده‌های شکاری از استان‌های شمالی با ترفند‌های خاص به سمت جنوب کشور و در نهایت خروج آن‌ها از ایران برای انتقال به کشور‌های حاشیه خلیج فارس می‌باشد.

وی اظهارداشت: در رصد اطلاعاتی که با پلیس بوشهر داشتیم، این باند با خودرو پژو ۴۰۵ که از استان‌های شمالی حرکت کرده بود، قصد داشت بعد از عبور از تهران، قم، اصفهان، شیراز به بوشهر وارد شده و پرندگان را به صورت قاچاق به کشور‌های حاشیه خلیج فارس منتقل کند.

وی اظهار داشت: پلیس امنیت اقتصادی استان قم با ایجاد تور ایست و بازرسی در عوارضی قم - تهران، خودروی فوق را متوقف که ابتدا دو بال پرنده شکاری که درکارتن قرار داشت، کشف و پس از بررسی‌های صورت گرفته ۹ پرنده دیگر را نیز که در خودرو جاسازی شده‌بود کشف گردید.

برزگر قیمت این پرنده‌های شکاری را در بازار‌های سیاه و غیر رسمی کشور ۵۰ میلیارد ریال و در بازار‌های کشور‌های حاشیه خلیج فارس ۲۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد.

براساس گزارش اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قم این محموله قاچاق پرندگان شکاری شامل ۴ عدد بالابان و ۷ عدد شاهین، بوده است که توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان قم کشف و به این اداره کل تحویل داده شد.

تصاویر دلخراش از قاچاق پرنده‌های شکاری در قم

این پرندگان شکاری ارزشمند که در شرایط نامناسبی با چشمان دوخته شده، به سمت استان‌های جنوبی کشور در حال قاچاق بودند، پس از تیمار اولیه و مراقبت توسط کارشناسان و دامپزشک اداره کل حفاظت محیط زیست استان، در دامان طبیعت رهاسازی خواهند شد.

همچنین در این خصوص پرونده حقوقی تشکیل و مجرمان به مراجع قضایی معرفی شده و با توجه به اینکه این پرندگان در معرض خطر انقراض قرار دارند، بر اساس ضوابط و قوانین به شدت با متخلفان برخورد خواهد شد. گفتنی است پرندگان شکاری در رأس هرم غذایی قرار دارند و از بین رفتن آن‌ها باعث افزایش جمعیت جوندگان موذی، آفات و بیماری‌ها خواهد شد.

تصاویر دلخراش از قاچاق پرنده‌های شکاری در قم

گفتنی است، براساس قانون‌های مربوطه، صید و قاچاق پرندگان شکاری علاوه بر محکومیت‌های کیفری، جریمه مالی نیز دارد و برای صید پرندگان شکاری از جمله شاهین، بالابان، بحری، ترلان و لاچین تا ۲۰۰ میلیون تومان جریمه ضرر و زیان در نظرگرفته شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست