بازدید 4046
۳

نامه ضرغامی به جنتی، قالیباف و آملی لاریجانی

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌های جداگانه‌ای به رؤسای مجلس و تشخیص مصلحت نظام و دبیر شورای نگهبان، اصلاح مصوبه حریم آثار ثبتی را خواستار شد.
کد خبر: ۱۲۰۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷ 15 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت میراث فرهنگی، سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن تقدیر و تشکر از اهتمام رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی و تدوین نهایی برنامه هفتم توسعه، اصلاح بند پ ماده ۸۳ این برنامه مصوب را از سوی مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار شد.

او در این نامه که ۱۷ آبان‌ماه نوشته، از محمدباقر قالیباف خواسته به منظور جلوگیری از تداخل امور دستگاه‌ها، نسبت به اصلاح بند پ ماده ۸۳ قانون برنامه هفتم توسعه اقدامات لازم انجام شود.

در این مصوبه، مسئولیت تدوین آئین نامه بازنگری حریم‌های آثار ثبتی پیشین و تعیین حریم آثار ثبتی جدید به وزارت راه و شهرسازی شورای عالی معماری و شهرسازی با همکاری این وزارتخانه محول شده است.

در حالی که به تصریح بند ۱۲ ماده ۳ قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی مصوب ۱۳۶۷ مجلس شورای اسلامی که به تأیید شورای نگهبان نیز رسیده است، موضوع «تعیین حریم بناها، مجموعه‌ها، محوطه‌ها و تپه‌های تاریخی ثبت شده و ضوابط آن» از وظایف و تکالیف اصلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
این نشون میده که نمایندگان محترم مجلس نه قانون قبلی رو خبر دارن و نه قانون جدید رو قبل از تصویب مطالعه کردن...گل و بلبلیه مجلس فعلی
ضرغامی عرضه این رو هم نداشت تا جلوی این مصوبه رو بگیره ! عشق تصویره فقط !
وزیر کم هوش دیگه جنتی وجود نداره رفت خونه شون
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست