بازدید 1933
۱

سفر بورل به چند کشور در غرب آسیا

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه اعلام کرد که اواخر هفته جاری به برخی کشورهای غرب آسیا از جمله سرزمین‌های اشغالی، بحرین، عربستان سعودی، قطر و اردن سفر و با سران این کشورها درباره آخرین تحولات غزه گفت وگو خواهد کرد.
کد خبر: ۱۲۰۴۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۶ 14 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای خبری یوراکتیو، بورل اواخر هفته جاری به عنوان بخشی از یک تلاش گسترده‌تر برای بحث و رایزنی در مورد ارسال کمک‌های بشردوستانه و همچنین گفت وگو درباره مسائل سیاسی با رهبران منطقه، از چند کشور عربی و رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: من این هفته به فلسطین، بحرین، عربستان سعودی، قطر و اردن سفر خواهم کرد تا در مورد دسترسی مردم غزه به کمک‌های بشردوستانه و مسائل سیاسی با رهبران منطقه گفت وگو کنم.

وی با بیان اینکه برای حل مناقشه میان (رژیم) اسرائیل و فلسطین به یک افق سیاسی نیاز داریم که به سمت راه‌حل دو دولتی نگاه کند، افزود: این موضوع تنها از طریق گفت وگو محقق می‌شود.

بورل همچنین دوشنبه در جریان نشست وزرای خارجه ۲۷ کشور اروپایی، با اشاره به هزینه‌های هنگفت جانی و مالی جنگ در غزه، گفت: این بحران فاجعه‌آمیز نشان داد که جامعه بین‌المللی از نظر سیاسی و اخلاقی با شکست مواجه شده است.

وی افزود: ما نتوانسته‌ایم راه‌حلی برای این وضعیت پیدا کنیم و این باید فرصتی باشد که مردم متوجه شوند یافتن یک راه‌حل برای این مساله کاملا ضروری است و از نظر من این راه‌حل، شامل یک راهکار دو دولتی است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تاکید کرد: مساله فقط بحث بازسازی غزه نیست زیرا ما پیش از این چندین بار این کار را انجام داده‌ایم بلکه موضوع اصلی، ایجاد کشوری به نام فلسطین است.

بورل با بیان اینکه ما نمی‌توانیم فلسطینی‌ها را به امید میزبانی در جای دیگری آواره کنیم، خاطرنشان کرد: کاهش یا تغییر قلمرو ارضی فلسطینیان در غزه غیرقابل پذیرش است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین با تاکید بر اینکه وضعیت غزه را نمی‌توان از موضوع کلی فلسطین جدا کرد بلکه باید بخشی از یک راه‌حل جامع و پایدار باشد، خاطرنشان کرد: بازیگران مختلف باید خود را متعهد به یافتن راه‌حل‌هایی در اطراف تشکیلات خودگردان فلسطینی در غزه کنند که مشروعیت آن باید به دقت توسط شورای امنیت سازمان ملل طراحی و تصمیم‌گیری شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایران چی ؟ از همه معادلات بین المللی حذف شدیم. از همه راهها و مسیرهای هوایی و زمینی حذف شدیم. از همه بخشخای تولید و تجارت جهانی حذف شدیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست