بازدید 13236
۹

پایان نام نویسی داوطلبان ششمین دوره مجلس خبرگان /آیت الله جنتی نام نویسی نکرد / کدام چهره‌ها ثبت نام کردند؟

هفتمین و آخرین روز نام نویسی انتخابات مجلس خبرگان رهبری، روز شنبه ۲۰ آبان با ثبت نام چهره‌های مشهوری همراه بود. ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۲۰۴۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴ 11 November 2023

پایان ثبت‌نام داوطلبان ششمین دوره مجلس خبرگان /کدام چهره ها ثبت نام کردند؟

تابناک _ هفتمین و آخرین روز نام‌نویسی انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز شنبه ۲۰ آبان ـ که از ۸ صبح در وزارت کشور و فرمانداری‌های مراکز استان‌ها آغاز شده بود ـ ساعت ۱۸ امروز با نام‌نویسی بیش از ۴۰۰ داوطلب به کار خود پایان داد.

در آخرین روز مهلت نام‌نویسیداوطلبان حضور در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام حسین بابایی، نماینده سیدابراهیم رئیسی با حضور در محل ستاد انتخابات کشور به نیابت از وی برای حوزه انتخابیه خراسان جنوبی نام‌نویسی کرد. رئیسی هم‌اکنون عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری است.

حجت‌الاسلام بابایی به نمایندگی از سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در ستاد انتخابات کشور حاضر شد و ضمن انجام نام‌نویسی از طرف وی گفت: آیت‌الله رئیسی از سال ۱۳۸۶ نماینده مجلس خبرگان رهبری از خراسان جنوبی است و در این دوره از انتخابات نیز در پی درخواست‌های علما، نخبگان و مردم شریف استان برای تداوم نمایندگی خبرگان از خراسان جنوبی، نظر آیت‌الله رئیسی بر این تعلق گرفت که مانند دو دوره گذشته، از این استان در انتخابات شرکت کند تا ان‌شاءالله همچنان توفیق خدمتگزاری خاص به مردم مؤمن و شریف خراسان جنوبی را داشته باشد.

آیت‌الله علی اکبر کلانتری ۶۱ ساله عضو پنجمین دوره خبرگان رهبری که روز گذشته نام‌نویسی کرد و برادر کوچک تر حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری ۵۷ ساله که تولیت حرم شاهچراغ را برعهده دارد با یک روز فاصله در روز آخر متقاضی خبرگان رهبری شد. اما آیت‌الله علی اکبر کلانتری از حوزه انتخابیه شیراز برای دو دوره متوالی و برادر کوچکتر او از حوزه انتخابیه تهران برای اولین بار داوطلب خبرگان رهبری شدند.

در ادامه نماینده حجت‌الاسلام هادی صادقی معاون قوه قضاییه و رییس شوراهای حل اختلاف با حضور در ستاد انتخابات کشور از حوزه انتخابیه تهران داوطلب ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری شد.

«محسن اسماعیلی» از دیگر داوطلبان ششم خبرگان رهبری امروز نام‌نویسی کرد که وی پیش از این در دوره چهارم و پنجم عضو خبرگان رهبری بوده است.

حجت الاسلام حسن روحانی که در چهار ساعت پایانی آخرین روز نام‌نویسی در ستاد انتخابات کشور حاضر شد، یک ساعت بعد از حضور نماینده اش، وارد وزارت کشور شد تا شخصا نام‌نویسی خود را قطعی کند.

او در حین نام نویسی خطاب به خبرنگاران و عکاسان مستقر در ستاد گفت: «اگر فردا می آمدیم روز تولد ما بود.»

در حین بررسی مدارک، یکی از خبرنگاران از روحانی سوال کرد که پس از پایان ریاست جمهوری مشغول چه کاری هستید گفت : کارهای فرهنگی و طبعا به فعالیت سیاسی مشغولم.

صبح شنبه ستاد انتخابات کشور شاهد حضور دو داوطلب اهل سنت بود که یکی برای سومین بار و دیگری برای نخستین بار از حوزه انتخابیه سیستان و بلوچستان.

داوطلبی که برای سومین بار در این انتخابات نام نویسی کرده بود، داوطلب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم به شمار می رود که صلاحیتش تایید شده است.

همچنین ماموستا عبدالسلام کریمی دستیار و مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی به عنوان نفر سوم برای نخستین بار از حوزه انتخابیه تهران داوطلب انتخابات خبرگان رهبری شد.

آیت‌الله «سید احمد مرتضوی مقدم» به همراه حجت‌الاسلام والمسلمین امیررضا دهقانی‌نیا رییس مجتمع قضایی شهید بهشتی در دقایق پایانی آخرین روز نام‌نویسی با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب انتخابات خبرگان رهبری شدند.

مرتضوی مقدم رییس پیشین دیوان عالی کشور و اکنون مشاور عالی رییس قوه قضاییه است و حجت‌الاسلام والمسلمین امیررضا دهقانی‌نیا رییس مجتمع قضایی شهید بهشتی هم به‌عنوان نفرات آخر با حضور در ستاد انتخابات ثبت‌نام کرد.

چهر‌ه‌های دیگری که اعلام داوطلبی کردند عبارتند از:

آیت‌الله سیدرضا حسینی مازندرانی، رئیس حوزه علمیه امام حسین(ع) شهرری

حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم از طریق نماینده‌اش برای حوزه انتخابیه تبریز

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها از حوزه انتخابیه تهران

حجت‌الاسلام محسن رهامی نماینده ادوار اول ‌و دوم مجلس شورای اسلامی و از فعالان اصلاح طلب

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام 

علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی

آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام

سید محمود علوی عضو فعلی مجلس فعلی خبرگان رهبری و وزیر اطلاعات دولت یازدهم و دوازدهم 

آیت الله رضا رمضانی گیلانی عضو فعلی خبرگان رهبری 

آیت‌الله موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران و عضو فعلی خبرگان رهبری

آیت الله محسن قمی

 آیت الله امامی کاشانی

آیت الله حسن عالمی

آیت الله سید احمد خاتمی سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری

آیت الله غلام‌علی صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر و نماینده ولی فقیه در استان بوشهر

 

آیت‌الله جنتی داوطلب مجلس خبرگان نشد

 رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان، برای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان نام‌نویسی نکرد؛ این خبر از سوی یکی از نزدیکان آیت‌الله جنتی تایید شد، اما از دلیل عدم نامزدی رئیس مجلس خبرگان در این دوره انتخابات اطلاعی در دست نیست.

آیت‌الله جنتی متولد ۱۳۰۵ بوده و ۹۷ سال دارد.

شمار داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان 

سخنگوی ستاد انتخابات کشور آمار ثبت‌نام قطعی داوطلبان برای انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری را ۵۱۰ تن اعلام کرد و گفت: پرونده‌های تشکیل شده از هر داوطلب امروز برای بررسی به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور بیان کرد: با تمهیدات انجام شده در ستاد انتخابات وزارت کشور و فرمانداری‌های مراکز استان‌های سراسر کشور ثبت‌نام از داوطلبان ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری طبق زمان‌بندی مشخص شده در قانون با موفقیت به پایان رسید و در مجموع ۵۱۰ نفر از سراسر ایران اسلامی موفق به ثبت‌نام قطعی شدند که ۴۸ درصد آنان برای نخستین‌بار در این انتخابات شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه داوطلبان حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از ۱۴ آبان لغایت ۲۰ آبان فرصت داشتند با مراجعه حضوری به فرمانداری‌های مراکز استان و ستاد انتخابات وزارت کشور درخواست و مدارک لازم را ارائه کنند، افزود: وزارت کشور تهمیدات لازم را براساس قانون انجام داد و این مرحله از فرایند برگزاری انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به پایان رسید.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره نحوه ثبت‌نام و ارائه مدارک مورد نیاز داوطلبان که پیش از این نیز اطلاع‌رسانی شده بود، گفت: در این دوره قانون‌گذار شرط سنی حداقل ۴۰ سال را برای داوطلبان ثبت نام مجلس خبرگان رهبری لحاظ کرده بود و همچنین اصل مدرک تحصیلی سطح چهار حوزه هم به‌عنوان یکی از شرایط دیگر این قانون مورد تاکید قرار گرفته که در فرآیند ثبت‌نام مورد توجه و تاکید بوده است.

اسلامی درباره ادامه روند انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: فرآیند اجرایی کار به این‌صورت است که برای هر داوطلب در ستاد انتخابات یک پرونده تشکیل شده و امروز (یکشنبه ۲۱ آبان ماه) کلیه پرونده‌های ۵۱۰ نفر برای شورای نگهبان ارسال می‌شود و این شورا نیز فرایند بررسی احراز صلاحیت‌ها و دیگر موارد را براساس قانون انجام خواهد داد.

وی درباره ترکیب سنی داوطلبان نیز گفت: آمار نشان می‌دهد داوطلبان ۴۰ تا ۵۰ سال ۳۴ درصد، ۵۰ تا ۶۰ سال ۳۰ درصد، ۶۰ تا ۷۰ سال ۲۶ درصد و بالای ۷۰ سال ۱۰ درصد را تشکیل می‌دهند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: ۵۲ درصد از داطلبان سابقه حضور در انتخابات‌های قبلی مجلس خبرگان رهبری را داشته‌اند و ۴۸ درصد نیز برای نخستین‌بار هست که در جمع داوطلبان این مجلس قرار می‌گیرند.

اسلامی با اشاره به اینکه تعداد ۶۵ نفر از نمایندگان مجلس خبرگان فعلی (دوره پنجم) نیز در جمع داوطلبان انتخابات برای ششمین دوره مجلس خبرگان مشاهده می‌شوند، گفت: ۵۲ درصد از جمع داوطلبان ثبت‌نامی سابقه ایثارگری دارند.

وی گفت: بیشترین ثبت نامی به ازای هر کرسی به ترتیب به حوزه های انتخابیه قم و هرمزگان ایلام قزوین یزد آذربایجان غربی زنجان چهارمحال بختیاری  اصفهان و تهران اختصاص دارد.



زمان برگزاری آزمون ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری

مسئول آزمون علمی داوطلبان ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از برگزاری آزمون ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تاریخ ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲ در شهر مقدس قم خبر داد.

محمدجواد مهری، مسئول آزمون علمی داوطلبان ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگویی با اشاره به قانون جدید انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: نام‌نویسی داوطلبانی که قصد حضور در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را دارند، از ۱۴ آبان ماه آغاز و تا ۲۰ آبان ماه ادامه خواهد داشت و همه افرادی که در خود، این قابلیت و توانایی را می‌بینند - به ویژه فضلا و اساتید حوزه علمیه - دعوت می‌شوند تا به عنوان داوطلب، نام‌نویسی کنند.

وی افزود: داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری شخصاً یا توسط نماینده خود که کتبی و رسمی معرفی شده باشد، می‌توانند در روزهای مذکور جمعاً ۷ روز از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ به فرمانداری مرکز استان و یا وزارت کشور مراجعه و با ارائه اصل شناسنامه عکس‌دار، اصل کارت ملی، اصل مدرک سطح چهار حوزه و دو قطعه عکس ۶ در۴ ضمن تکمیل پرسشنامه اعلام داوطلبی، نسبت به نام‌نویسی خود اقدام کنند و در فرمانداری قم همانند وزارت کشور، امکان نام‌نویسی برای تمامی حوزه‌های انتخابیه فراهم شده است.

مسئول آزمون علمی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ماده ۱۲ قانون جدید انتخابات مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: داوطلبان باید دارای هشت شرط باشند که عبارتند از تابعیت جمهوری اسلامی ایران، حداقل داشتن ۴۰ سال تمام، دارا بودن توانایی لازم جهت انجام وظایف مربوط به نمایندگی مجلس خبرگان، عدالت و اشتهار به دیانت، وثوق، شایستگی و سلامت اخلاقی و اقتصادی، داشتن بینش مناسب سیاسی ـ اجتماعی و آشنایی لازم با مسائل روز، تعهد به انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی ایران، التزام به قانون اساسی و ولایت مطلقه فقیه، نداشتن سوابق سوء‌سیاسی و اجتماعی به تشخیص مراجع قانونی و رسمی نظام و اجتهاد در حدی که قدرت استنباط بعضی مسائل فقهی را داشته و بتواند ولی‌فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد.

مهری افزود: با توجه به تبصره ۲ ماده ۱۲، داوطلبانی که سابقه نمایندگی مجلس خبرگان رهبری را داشته و یا در امتحانات دوره‌های پیشین این مجلس، حائز نمره قبولی (کتبی و شفاهی) شده‌اند، معاف از امتحان خواهند بود و براساس ماده ۱۳ داوطلبان هنگام نام‌نویسی، باید مدرک سطح چهار حوزه را ارائه دهند؛ به استثنای دارندگان شرایط مندرج در تبصره‌های ۱، ۲ و ۳ ماده ۱۲ قانون انتخابات.

مسئول آزمون علمی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری، تعداد نمایندگان مجلس خبرگان رهبری را ۸۸ تن عنوان کرد و گفت: استان تهران ۱۶ نماینده؛ استان‌های‌ خراسان رضوی و خوزستان هر یک ۶ نماینده‌؛ استان‌های اصفهان، آذربایجان‌شرقی و فارس هر یک ۵ نماینده؛ استان‌های گیلان و مازندران هر یک ۴ نماینده؛ استان‌های آذربایجان‌غربی و کرمان هر یک ۳ نماینده؛ استان‌های اردبیل، البرز، سیستان ‌و بلوچستان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، گلستان، لرستان، مرکزی و همدان هر یک ۲ نماینده؛ استان‌های ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قم، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و یزد هر  کدام یک نماینده.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهری با اشاره به زمان و مکان برگزاری آزمون کتبی، بیان کرد: آزمون کتبی روز سه‌شنبه، ۳۰ آبان ماه در مصلی شهر مقدس قم، یک روز از ساعت ۷ صبح تا ۵ عصر برگزار می‌شود و درباره زمان و نشانی مکان برگزاری آزمون و دریافت کارت ورود به جلسه، مجدداً یک هفته قبل از برگزاری آزمون از طریق پیامک و تلفنی به شخص داوطلب نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مسئول آزمون علمی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نکات ضروری و شرایط حضور در آزمون کتبی، اظهار کرد: همراه داشتن کارت ملی یا شناسنامه داوطلب برای شرکت در آزمون الزامی است، هر نوع کتاب و جزوه، وسایل الکترونیکی، تلفن همراه و ... به جلسه آزمون ممنوع است، مدت زمان آزمون یک روز کامل، از ساعت ۷ صبح تا ۵ عصر است؛ بنابراین داوطلبان طوری برنامه‌ریزی کنند که زمان ورود و خروج آنان دچار مشکل نشود، حتماً قبل از ساعت ۷ صبح سر جلسه آزمون حاضر شوند که بعد از شروع آزمون، امکان حضور در جلسه فراهم نیست.

مهری در پایان با اشاره به اعلام نتایج قطعی قبول شدگان، خاطرنشان کرد: داوطلبانی که در آزمون کتبی حائز نمره قبولی شوند، دعوت به مصاحبه و آزمون شفاهی می‌شوند و نهایتاً در اول بهمن ماه، نام کسانی که در آزمون کتبی و شفاهی قبول شده‌اند، به عنوان کاندیدای مجلس خبرگان رهبری اعلام شده و آن‌ها از ۲۶ بهمن ماه تا ۹ اسفند ماه به مدت ۱۴ روز تبلیغات انتخاباتی خواهند داشت که سرانجام در ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزاری انتخابات و اخذ رأی از واجدین شرایط را انجام خواهیم داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹
من یادم رفته که در انتخابات ثبت‌نام کردم یا نکردم! الان باید به کدام سامانه مراجعه کنم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
نمکدون
ناصر جوشکار تو برو جوشکاریتو بکن ودر کار بزرگان فضولی نکن.
خدایا دیگه بسه
آیت‌الله جنتی داوطلب مجلس خبرگان نشد.

آخه واسه چی ؟!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
هنوز دلیلش مشخص نشده و در هاله ای از ابهامه
""آیت‌الله جنتی داوطلب مجلس خبرگان نشد.""

من که شوکه شدم !!!!!
بدون جنتی صفا نداره
خدا رو شکر که حسن روحانی روز تولدش رو خبر داشته و مث گرونی بنزین نگفت خبر نداشتم...الهی شکرت.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست