بازدید 23491

سران کشورهای اسلامی ـ عربی در نشست اضطراری ریاض چه گفتند؟+ بیانیه پایانی اجلاس

نشست اضطراری سران کشورهای اسلامی و عربی در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد و روسای کشورهای مختلف پیرامون جنايات اسرائیل در غزه سخنرانی کردند. رئیس‌جمهور کشورمان در این نشست، خواستار تصمیم قاطع درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.
کد خبر: ۱۲۰۴۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵ 11 November 2023

سران کشورهای اسلامی-عربی در نشست اضطراری ریاض چه گفتند؟

بین الملل تابناک: نشست اضطراری سران کشورهای اسلامی و عربی در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شد و روسای کشورهای مختلف پیرامون جنايات اسرائیل در غزه سخنرانی کردند. رئیس‌جمهور کشورمان در این نشست، خواستار تصمیم قاطع درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.

بیانیه پایانی اجلاس ریاض
۱۴۰۲/۰۸/۲۰ - ۲۰:۳۴

 شرکت کنندگان در اجلاس سران عربی - اسلامی در شهر ریاض حملات و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را محکوم کرده و خواستار توقف فوری جنگ، شکستن محاصره غزه و ارسال کاروان‌های کمک‌های بشردوستانه عربی اسلامی و بین المللی به این منطقه شدند.

 سران کشورهای عربی و مسلمان در بیانیه پایانی نشست امروز در ریاض بر لزوم شکست محاصره علیه غزه و ورود کاروان‌های حامل کمک‌های بشردوستانه به صورت فوری و همچنین توقف کشتار فلسطینی ها تأکید کردند و از کشورهای غربی خواستند به صادرات سلاح برای رژیم اشغالگر قدس پایان دهند.

در بیانیه پایانی این نشست آمده است: توصیف این جنگ انتقام جویانه به عنوان دفاع از خود یا توجیه آن تحت هر بهانه‌ای را نمی‌پذیریم و حمله رژیم «اسرائیل» به غزه و کشتار وحشیانه و غیرانسانی فلسطینیان به دست دولت استعمارگر و اشغالگر را به شدت محکوم می‌کنیم.

سران کشورهای عرب و مسلمان همچنین از همه کشورها خواستند به صادرات سلاح و مهمات برای رژیم اشغالگر صهیونیستی پایان دهند.

در این بیانیه همچنین بر ضرورت شکستن فوری محاصره غزه و ارسال کاروان‌های کمک‌های انسانی عربی، اسلامی و بین‌المللی برای اهالی این منطقه تحت محاصره از سرزمین های فلسطینی تأکید شده است.

رهبران کشورهای عربی و اسلامی شرکت کننده در نشست ریاض در بیانیه پایانی خود همچنین بر اهمیت درخواست از دادستان دیوان کیفری بین‌المللی برای آغاز تحقیقات فوری درباره جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت توسط رژیم صهیونیستی در سراسر اراضی اشغالی فلسطین از جمله بیت‌المقدس شرقی تأکید کردند.

پیام حماس به نشست ریاض: یک تصمیم تاریخی بگیرید
۱۴۰۲/۰۸/۲۰ - ۲۰:۲۱

جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز (۲۰ آبان) در پیامی به نشست فوق العاده سران کشورهای عربی و اسلامی در پایتخت عربستان سعودی، از آن‌ها خواست تا تصمیمی تاریخی و سرنوشت‌ساز بگیرند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، در پیام حماس آمده است که باید کمیته‌های تخصصی در حوزه‌های پزشکی، بشری، امدادی و پارلمانی تشکیل شود و این کمیته‌ها به شکل فوری به سمت گذرگاه رفح بین مصر و غزه رهسپار شوند.

حماس همچنین تأکید کرد که باید مواد غذایی و آب، اقلام پزشکی و سوخت هرچه سریع‌تر برای نجات بیمارستان‌ها در غزه که یا از کار افتاده یا به زودی از کار خواهند افتاد، ارسال شود؛ «قبل از اینکه این بیمارستان‌ها به گورهای دسته‌جمعی تبدیل و باعث شرمساری بشریت شوند».

این گروه مقاومت در کانال تلگرامی خود از سران کشور‌های حاضر در نشست ریاض خواست تا برای اجرای این امر، از همه اهرم‌های قدرت عربی و اسلامی خود استفاده کنند تا به آمریکا به عنوان «مسئول مستقیم نسل کشی دسته جمعی مردم فلسطین» در نوار غزه است، فشار وارد کنند.

بشار اسد:‌ سخن گفتن از راه‌حل دو دولتی فایده‌ای ندارد
۱۴۰۲/۰۸/۲۰ - ۲۰:۱۷

«بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه امروز (۲۰ آبان) در نشست اضطراری سران کشورهای عربی و اسلامی در ریاض گفت که توافق اسلو در ۳۲ سال پیش تاکنون تنها موجب بدتر شدن اوضاع فلسطینی‌ها شده است.

به نوشته خبرگزاری سانا، بشار اسد گفت که مسأله فلسطین محدود به غزه نیست، غزه مسأله اصلی و جوهری فلسطین و نشانه واضحی از درد و رنج‌های این ملت است. او تأکید کرد که موضوع غزه در امتداد ۷۵ سال جرم و جنایت صهیوینست‌ها است.

رئیس‌جمهور سوریه در ادامه با اشاره به توافق اسلو در سال ۱۹۹۳ گفت که در ۳۲ سال گذشته نه تنها آن توافق با شکست همراه شد، بلکه بر تجاوزات رژیم صهیونیستی افزود و مردم فلسطین را بیش از پیش تحت ظلم و سرکوب قرار داد.

بشار اسد همچنین گفت: «اگر ابزار واقعی برای فشار نداریم، هر قدمی که برداریم یا سخنانی که ایراد می‌کنیم معنایی ندارد، سخن گفتن از راه‌حل دو دولتی و دیگر مسائل و جزئیات علی‌رغم اهمیتی که دارد، در اولویت نیست و همگی می‌دانیم که این سخنان فایده‌ای ندارد».

او با اعتراض به مماشات برخی کشورهای عربی تأکید کرد: «نرمش بیشتر اعراب مساوی است با خشونت و قتل عام بیشتر صهیونیست‌ها علیه ما، جنایت ادامه‌دار را نمی‌توان از نحوه برخورد ما به عنوان کشورهای عربی و اسلامی با رویدادهای تکراری به شیوه‌ای پراکنده مرتبط با موضوع فلسطین جدا کرد».

رئیس‌جمهور سوریه همچنین گفت که اصلی‌ترین نیاز امروز فلسطینی‌ها کمک‌های بشردوستانه نیست، بلکه آن‌ها اکنون به این نیاز دارند که از آن‌ها در برابر کشتاری که در انتظارشان است، حمایت شوند.

بشار اسد در بخش پایانی سخنان خود گفت: «مقاومت شجاع فلسطین واقعیت جدیدی را در منطقه ما تحمیل کرد و با ابزارهای سیاسی که در اختیار داریم قادر هستیم معادلات را تغییر دهیم».

ابوالغیط: کسی باید جلوی ماشین نظامی اسرائیل را بگیرد
۱۴۰۲/۰۸/۲۰ - ۱۸:۰۲

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب در اجلاس سران کشورهای عربی و اسلامی در شهر ریاض گفت: کسی که خواهان جنگ منطقه ای نیست، باید جلوی ماشین نظامی اسرائیل را بگیرد.

به گزارش الجزیره، وی افزود: جنگ اسرائیل علیه غزه اولین نیست، اما امیدواریم آخرین باشد.

ابوالغیط با بیان اینکه اسرائیل همواره بدنبال از بین بردن یا کوچاندن ملت غزه بوده است، ادامه داد: آرزوهای بیمارگونه اسرائیل به جایی رسیده که اخیرا یک وزیر نژادپرست اسرائیلی خواهان زدن غزه با بمب اتم شده است. کینه اسرائیلی ها تا این حد علیه ملت مقاوم و صبور غزه است.

دبیرکل اتحادیه عرب اضافه کرد: آتش بس اولویت اول است که همه باید برای آن کار کنند.، کسی که برای جلوگیری از توسعه دامنه جنگ تلاش می کند، باید بداند که ادامه (کار) ماشین نظامی اسرائیل در حمله به اهل غزه احتمال درگیری منطقه ای را بالا می برد.

وی افزود: خواهان آتش بس در غزه و گشودن مسیرهای امن برای رساندن کمک ها به غزه هستیم.

امیر قطر: جامعه بین‌المللی در پایان دادن به جنایات جنگی در غزه ناکام مانده است
۱۴۰۲/۰۸/۲۰ - ۱۷:۵۸

امیر قطر در سخنرانی خود در اجلاس سران کشورهای غربی و اسلامی در ریاض گفت: جامعه بین المللی در مسئولیت قانونی و اخلاقی خود و جلوگیری از جنایت های جنگی و کشتاری که به نام دفاع از نفس انجام می شود و در پایان این جنگ ناکام مانده است.

به گزارش شبکه الجزیره، «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» افزود: تا کی باید اسرائیل قوانین بین المللی را زیر پا بگذارد؟

وی ادامه داد: آنچه در غزه روی می دهد، در همه سطوح خطرناک است. بیمارستان ها در قرن ۲۱ مورد حمله قرار می گیرند و یک ملت مجبور به آوارگی می شود.

امیر قطر اظهار کرد: سران اسرائیلی نژاپرست سخنانی می گویند که حامیان آنها نیز آن را محکوم می کنند.

وی افزود: خواهان گشودن گذرگاه های انسانی به طور دائم برای رساندن کمک ها بدون غیرشرط هستیم، به تلاش دیپلماتیک برای جلوگیری از خونریزی و آزادی گروگان ها (اسیران صهیونیست) ادامه می دهیم و امید به ایجاد یک وقفه انسانی داریم.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی گفت: حمله به مدارس و بیمارستان ها به بهانه های واهی داریم و خواهان تحقیقات بین المللی هستیم.

به گفته وی، بیانیه و محکوم کردن کافی نیست، باید گام هایی برای توقف جنایت جنگی مداوم برداشته شود.

اردوغان: آتش‌بس کلی باشد،نه موقت
۱۴۰۲/۰۸/۲۰ - ۱۷:۵۷

اردوغان در اجلاس سران کشورهای عربی و اسلامی در ریاض اعلام کرد: زبان از توصیف آنچه در غزه می گذرد و حمله وحشیانه به بیمارستان ها و مراکز عبادی و مدارس قاصر است.

وی افزود: اسرائیل می خواهد از حوادث هفتم اکتبر با قتل کودکان و زنان و بی گناهان انتقام بگیرد.

رئیس جمهور ترکیه ادامه داد: ۷۳ درصد شهدا در غزه و کرانه باختری زنان و کودکان هستند و این جنون را نمی توان فهمید.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی حتی دعوت به آتش بس نکرده اند، افزود: باید درباره سلاح های اسرائیل تحقیق شود و تبعات جنگ را برعهده بگیرد.

اردوغان گفت : باید آتش بس کلی و نه موقت برقرار شود و اسرائیل به خاطر جنایت های ضد بشری اش بازخواست شود، شورای حقوق بشر و دادگاه کیفری بین المللی باید این کاررا انجام دهند.

امروز شنبه، سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در نشست سران سازمان همکاری‌های اسلامی در ریاض، پایتخت عربستان سعودی گفت: «ما امروز گرد هم آمدیم که به فریاد "یا للمسلمین" مردم مظلوم فلسطین گوش دهیم. امروز پیامبر(ص) داغدار مردم فلسطین است و امروز روز تاریخی در دفاع قهرمانانه از مسجد الاقصی و نبرد حق علیه باطل است.

 ولیعهد عربستان سعودی، خواستار توقف فوری حملات نظامی در غزه شد

بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به عنوان رئیس این نشست، تجاوزات وحشیانه‌ رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد و خواستار توقف فوری حملات نظامی شد.

ولیعهد عربستان سعودی افزود: گذرگاه‌های انسانی باید برای امدادرسانی فوری به ساکنان نوار غزه باز شود.

بن سلمان افزود: جنگ ددمنشانه و بی‌رحمانه علیه برادرانمان در فلسطین و کوچاندن اجباری آن‌ها از غزه را قویا محکوم کرده و خواستار لغو محاصره این منطقه هستیم.

محمود عباس: ملت فلسطین با نسل‌کشی بی سابقه مواجه است

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در نشست اضطرای سران کشورهای اسلامی گفت: اشغالگران نسل کشی بی سابقه‌ای علیه ملت ما آغاز کرده‌ و تمام خطوط قرمز را زیر پا گذاشته است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که هر گونه اقدام در راستای کوچاندن مردم غزه یا کرانه باختری محکوم است و ادامه داد: اشغالگران بیش از چهل هزار تن از ملت ما را در غزه کشته و زخمی کردند که بیشتر آنها زنان و کودکان بودند.

عباس خاطرنشان کرد: ملت فلسطین در کرانه باختری مورد حملات تروریستی نظامیان و شهرک نشینان تروریست قرار دارند و آمریکا با حمایت کامل از رژیم اسرائیل مسئول عدم دست‌یابی به راه حلی سیاسی برای این بحران است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت: هرگز راه حل‌های سیاسی و نظامی را نمی‌پذیریم، چرا که همه این راه‌حل‌ها شکست خورده است، ما خواستار حل قضیه آوارگان فلسطینی با ضمانت‌های بین‌المللی و جدول زمانی برای اجرای آن هستیم.

پادشاه اردن: اگر جنگ در غزه متوقف نشود، منطقه وارد جنگ طولانی خواهد شد

عبدالله دوم، پادشاه اردن در نشست سران کشورهای اسلامی خواستار توقف فوری جنگ در غزه شد و گفت مردم غزه با جنگی هولناک مواجه هستند که اگر جنگ در غزه متوقف نشود، منطقه وارد یک درگیری طولانی خواهد شد.

پادشاه اردن گفت: ظلم و ستمی که ملت فلسطین با آن مواجه هستند، از هفتم اکتبر شروع نشد، بلکه هفت دهه است که آغاز شده است.

وی افزود: جهان بهای ناکامی در حل قضیه فلسطین را خواهد پرداخت.

رئیس جمهور مصر، خواستار تحقیقات بین‌المللی درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در نشست سران کشورهای اسلامی گفت: باید در مورد تجاوزات اسرائیل علیه مردم غزه تحقیقات بین‌المللی انجام شود، مردم غزه در معرض قتل و کشتار و محاصره و اقدامات غیرانسانی قرار دارند که این مستلزم تحرک فوری جامعه جهانی است.

رئیس جمهور مصر خواستار راه حل دو دولتی و تشکیل کشور فلسطین در مرز‌های ۱۹۶۷ شد.

عبدالفتاح السیسی هشدار داد که عدم توقف جنگ در غزه ممکن است به گسترش آن در منطقه بینجامد و گفت: خواستار توقف فوری و بی قید و شرط جنگ و جلوگیری از کوچاندن فلسطینیان به خارج از سرزمین خودشان هستیم.

برگزاری نشست عربی- اسلامی واحد به جای برگزاری دو نشست جداگانه

وزارت خارجه عربستان پیشتر در بیانیه ای از برگزاری نشست عربی- اسلامی واحد به جای برگزاری دو نشست جداگانه خبر داده بود.

در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: با توجه به شرایط ویژه ای که غزه شاهد آن است و پس از رایزنی و مشورت با کشورهای عضو اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی، تصمیم به برگزاری نشست عربی-اسلامی مشترک فوق العاده در ریاض در روز شنبه گرفته شد؛ این به جای نشست عربی و اسلامی ویژه ای است که قرار بود جداگانه در همین روز برگزار شود.

وزارت خارجه عربستان اعلام کرد: این تصمیم در راستای وحدت تلاش‌ها و در پیش گرفتن موضع جمعی و یکپارچه گرفته شد تا بیانگر اراده عربی و اسلامی مشترک درباره تحولات غزه و اراضی فلسطین باشد، به ویژه که این تحولات خطرناک و بی سابقه، مستوجب وحدت عربی و اسلامی در برابر آن و مهار تبعات آن است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۵۱
سران کشورهای اسلامی-عربی در نشست اضطراری ریاض گفتند: سطح مسابقات بالا بود!
پاسخ ها
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
از بنده هم دعوت شد تا به عنوان مهمترین شخص در این مراسم سخنرانی کنم و مدیریت سازمان همکاری کشورهای اسلامی را بدست بگیرم. بنده هم بلحاظ احساس مسولیت و بجهت اشراف کامل به همه مسایل در اثر خواندن هر روزه روزنامه وزین کیهان قبول زحمت نمودم و طی سخنانی در این مجمع یک سوال راهبردی و حساس را مطرح نمودم تا سران کشورهای اسلامی با اندیشیدن به این سوال افق های تازه ای فرا روی ایشان باز شده و مقدمه تحولات مثبتی در منطقه گردد.
اما سوال حساس و کلیدی بنده این بود:
ای عزیزان و سروران محترم آقایان و خانم های سران کشورهای اسلامی آیا شما امروز ناهار خوردین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
نعمت که البته نعمت نیستی اینو بدون که اولین سوال خداوند توو اون دنیا همین کامنت به قول خودت بامزس که گذاشتی. خدا اونجا بهت ناهار خوبی خواهد داد. وقتی خدا ازت پرسید ناهار خوردی یا نه یاد کامنت خودت و پاسخ من بیفت. یادت نره ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
ناشناس "22:29دوره این حرفا گذشته از بچگی ما رو از سوالهای خدا ترسوندید! خدا قبلش برگه رو داده دستت می دونی قرار چی بپرسه؟ من که با خودم عهد بستم اگه رفتم اون دنیا اول خدا باید سوالهای منو جواب بده اولیش هم اینه چرا من باید تو کشوری به دنیا میومدم که آدمی مثل تو همطونم باشه؟
دروغ نگو
پاسخ ها
قاصم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
حتماشماهم صبح شنبه فهمیدی که ناهارنخوردن
از این صحبتها یه لیوان آب هویج هم درنمیاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
حرف باد هواست مخصوصا توی این نشست ها، فکر کردی آب میوه گیریه؟!!:-)
جمله آخری که از پادشاه اردن گذاشتی به‌ دل نشست.
این جلسات هیچ فایده ای ندارد .اگر سران کشورهای اسلامی التیماتوم به اسرائیل دهند .اگر حملات متوقع نشود .ظرف مدت کوتاه وارد جنگ با اسرائیل خواهیم شد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
بچه جان تو در سطحی نیستی برای ملت ایران تصمیم بگیری. راست میگی زودتر برو غزه برات آرزوی شهادت میکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
ناشناس 22/:44 شما بچه ای که نمیدونی کشور دوست شما اسرائیل در حال برنامه ریزی جنگ ایران و اذربایجان بود و تمام سلاحهای که برد اورده بود برای همین ، اما ایران دست پیش را گرفت و گرنه الان شما نمیدونم چکار میکردید با دوست خودتان می جنگیدید یا روبوری مردم ایران می جنگیدید اخه ماهی 4000 یورو به مزدورها میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
۸:۳۷
ناقلا این اطلاعات دست اول رو کی بهت داده.
ریسی زودتر بیا ملت گرسنه هستن
ملت تو‌واپر هستن مسکن می‌خوان
نون نداریم نونم بگیر بیار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
امیدوارم فقط از سر شوخی حرفی زده باشی. در حالیکه مردم مظلوم فلسطین گرسنه و تشنه بمباران و شهید میشن، تو با خیال راحت نشستی و مزه می پرونی. مراقب باشیم با وضع فاجعه بار انسانها شوخی نکنیم و با حرفهامون نمک به زخمشون نپاشیم. نوشته های شما در افکار و نگرش مخاطبها اثر داره. دشمنان این سرزمین و کشورهای اسلامی هم نوشته های سایتها و شبکه های اجتماعی رو تحلیل می کنن. و خدای نکرده ممکنه در بدتر شدن شرایط اونها سهیم بشیم
کشورها اگر اسلامی بودند و سران اگر راست و حسینی مسلمون بودند اسرائیل را باید شخم می زدند.
کسی برای حرفهاشون تره خورد نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
خرد
گفتن اسرائیل بد بد بد
سران کشورهای اسلامی نتوانست ترمز اسراییل را بکشد از فردا وحشی تر میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
فشار افکار عمومی جهانی احتمالا دولت دست راستی اسراییل را شکست میده
از رییس جمهور مصر بپرسید چرا گذرگاه رفح را برای عبور زنان و اطفال باز نکردند؟!اگر زنان و کودکان را پناه می دادند آیا مبارزین حماس بهتر نمی توانستند در برابر اسراییل مبارزه کنند؟ شعار...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
مصر مساوی است با خائن
چرا تصمیمی برای تحریم اقتصادی اسرائیل نگرفتن؟؟؟
آها چون ترکیه و آذربایجان و چند تا کشور عربی، کلی صادرات دارن به اسرائیل؟؟؟
حله داداش، شما کاسبیتو بکن و چشمت رو روی کشتار مردم غزه ببند!!!
نشستند و گفتند و برخاستند طبق معمول دهه های گذشته
ریسی خیلی داد زد انگار با داد و بیداد مشکل حل می شود .
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
مصرف داخلی دارد
نصف غزه رو گرفتن صهیونیستها اینا هنوز دارن ثبت نام حریفت منم میکنن هاهاهاهاهاها
اگر واقعآ کشورهای اسلامی همه متحد شوند دنیا مجبور خواهد شد که جلو وحشیگری اسراعیل بگیره و بخاطر همین هست که غربیها و امریکا و اسراعیل بین کشورهای اسلامی تفرقه ایجاد میکنند که این هم به یاری الله در حال بر طرف شدن هست.
به امید ازادی فلسطین مظلوم و مسلمان.
انشالله.
از کشورهای اسلامی مخاهم جواب زور با زور باید داد
نه با نشستی استراری
از باید های آقای رئیسی در بیانیه پایانی خبری نیست. واقعا جای تاسف هست ، اگر عربستان و قطر و چند کشور عربی دیگه تصمیم بگیرند چند روز نفت صادر نکنن ، افزایش قیمت نفت باعث میشه فشار غرب بروی اسرائیل بیشتر بشه ، همین موضوع تضمینی برای جلوگیری از جنگ های آینده است ، چون اقتصاد غرب رو شیرهای نفتی به خاطر بی عقلی های اسرائیل تهدید میکنه پس حمایتی در باب جنگ در آینده ازش نمیشه.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
چرا باید چنین کاری کنند، همین الان هم عربستان با کمبود بودجه مواجه هست
پی مصلحت مجلس آراستند نشستند و گفتند و برخواستند
اگه اسراییل خوبه و آمریکا اینقدر میخوادش چطوره ببره یه جای تو یکی از ایالات آمریکا جا بده کنار هم باشند ،
آقا این تهفه مال خودت وردار ببر ،
واقعا چقدر کشورهای خاور میانه و اسلامی ضعیف و بدبختیم که نمی تونیم به آمریکا بگیم اگه افسار این شارلاتان رو نکشی تحریمت میکنیم.
از نعمت عزیز که خودش نعمت بزرگی است به خاطر اینکه از فحوای نوشته هایش بوی چمبر خیار شور می آید . که نشان می دهد ایشان در خیار شور قو قوله اش را خوابانده . به هر حال چون مطلب لوث شده ادامه نمی دهم . و از خدا برای نوشتن این چند کلمه درخواست عفوو بخشش دارم .
?????
جالبه همین کشورهای به اصطلاح اسلامی یک در میان با هم مشکل دارن الان هم تو همین سالن لاکچری صرفا جهت فرار افکار عمومی یه حرفی زدند و یه قهوه ترک و عرب هم زدن تو رگ و این هست فلسفه جهان اسلام
دوستان هیچ کشوری دلش نمیخاد با اسرائیل وارد جنگ بشه و همه این حرفا بیشتر مصرف داخلی داره. اینجوری که بوش میاد حماس با یه اشتباه محاسباتی وارد جنگ شد و تک و‌تنها موند و مردم غزه هم بدبخت تر از همیشه شدن. افسوس برای زن و بچه هایی که بی شوهر و بی پدر شدن
عجب ؟؟؟؟
در مورد مسئله فلسطین غزه اختلاف سیاست و رای در بین کشورهای اسلامی عربی زیاد و اساسی است مشکل بتوانند به راه حل عملی برسند! یکی مثل ایران افراطی است دیگری با اسرائیل دوست جون جونی تعامل سیاسی اقتصادی تجاری صادرات واردات و...دارد . تفاوت دیگاه مانع وحدت در تصمیمات با نتیجه بخشی مثبت است!فقط خدا خودش به داد ملت مظلوم فلسطین تحت ستم اسرائیل بی‌رحم جهنمی برسد.
شورشو درآوردن
میدونم همه از کشتار بچه های کوچک عصبانی هستید اخه وقتی نماینده کنگره میگه کودکانی که کشته شدند سال اول زندگیشون را ندیدند ادم خیلی ناراحت میشه واقعا بیچه شیرخواره کشتن داره ، این ها مثل زامبیها هستند
با این تفاسیر اسرائیل پر روتر و به جنگ ادامه می دهد حداقل یک میوه انجام می دادند سفارت اسرائیل در تمام کشور های مسلمان جمع شود
شما از افرادی مثل شاه اردن که تعطیلات خودشو در بندر ایلات اسراییل به اسکی رو آب میگذرونه چه توقع داری؟ ،دنیا دنیای قدرته هرکشوری که قدرتمند تره حرفش خریدار داره ،نه آنهایی که گلوی خودشونو با داد وبیداد پاره میکنند کوچکترین توجه بخواسته مشروع ملت خودشون ندارن
تعدادی از کشورهای اسلامی با اسراییل رابطه کامل دارند و متاسفانه حتی خواستار نابودی حماس هستند اینها حماس و فلسطینی‌ها را دو قضبه جدا میدونن اسراییل چراغ سبز مخفی این کشورها را گرفته که غزه را می کوبد حواسمان باشد که استراتژی کشورهایی مثل عربستان و امارات و بحرین و برخی دیگر نابودی حماس و تاکتیک ظاهری انها حمایت در حد بیانیه است آنها حتی با ارسال کفن به مردم غزه روحیه انها را در هم می شکنند و در دفاع و جنگ از بیانیه بیشتر انجام نخواهند داد.
اللهم عجل لولیک الفرج.
مسئولین کشورهای اسلامی معلوم نیست چه واکسنی زده اند که هیچ اقدام عملی نمی کنند و فقط بیانیه صادر میکنند
شاید خوب باشه ایران یک نشست برگزار کنه از کشورهایی که حاضرند اقدامات عملی دربرابر اسراییل انجام بدن از فشار سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و ورزشی.
یک تار موی لندنی ها که دیروز جهت حمایت از فلسطینیان راهپیمایی عظیم کردند واقعا بسیار شریف تر و ارزشمند تر است از خیلی از سران کشورهای عربی و اسلامی که فقط به بیانیه بسنده کردند و همچنین از مردمشان که بی تفاوت ماندند.
اگر همه سران فقط برای یک روز ارسال نفت رو به کل جهان متوقف کنند، همه دنیا آتش بس میشه، معلومه سران ترسوی کشورها، دنبال عافیت طلبی خودشون هستن، وگرنه منم محکوم میکنم همه بدی هارو، حرف زدن که کاری نداره
دوصد‌کفته‌چو‌نیم‌کردار‌نیست
سران کشورهای اسلامی فقط ادعای مسلمونی می‌کنند و بس ، مسلمان واقعی از جونش میگذره تا از مظلوم دفاع کنه . اینا قیامت چه جوابی دارند که بدهند؟ اینقدر ایمانشان به خداوند متعال کمه که باور ندارن ایستادگی در برابر دشمن حتما اسرائیل رو زمین گیر و باعث آتش بس و عقب نشینی شون می‌کنه .ننگ و مرگ بر اسرائیل و آمریکای کودک کش
سلام علیک عزیزان به نظر من اگر کشورهای اسلامی هم یک ارتش اسلامی تشکیل دهند خیلی خوب میشد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل