بازدید 15582
ششصد و چهاردهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

تلفات سنگین روسیه در حملات موشکی اوکراین/وعده زلنسکی برای ضد حمله بزرگ علیه روسیه

ششصد و چهارده روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۳۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹ 09 November 2023

تلفات سنگین روسیه در حملات موشکی اوکراین

بین الملل تابناک: ششصد و چهارده روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ناتو: به حمایت از متحدان خود در دریای سیاه ادامه خواهیم داد
۱۴۰۲/۰۸/۱۹ - ۰۲:۴۹

 میرچا جوآنا معاون دبیرکل ناتو در اظهاراتی گفت که ما به حمایت از متحدان خود در دریای سیاه ادامه خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، معاون دبیرکل ناتو با تاکید بر اینکه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی هیچ نیت تهاجمی در دریای سیاه ندارد، افزود: ما فقط می‌خواهیم به دریای سیاه حق آزادی کشتیرانی و امنیت و ثباتی بدهیم که هر دریای دیگری در سراسر جهان از آن برخوردار است.

وی با اشاره به چالش‌های امنیتی جدیدی که در نتیجه جنگ در اوکراین و الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در منطقه پدید آمد، گفت: دریای سیاه یک مکان ژئوپلیتیکی بسیار حساس است.

جوآنا با بیان این ادعا که ناتو از قصد روسیه برای بر هم زدن ثبات در دریای سیاه آگاه است، تاکید کرد: ما می‌دانیم که روسیه همیشه به عنوان یکی از بازیگران اصلی در دریای سیاه حضور خواهد داشت اما همچنین می‌دانیم که در نهایت ما پیروز خواهیم شد و سراسر دریای سیاه را دوباره برای کشتیرانی آزاد، تجارت، صلح و ثبات به منطقه‌ای ایمن تبدیل خواهیم کرد.

معاون دبیرکل ناتو همچنین از نقش و مشارکت بلغارستان در ناتو و ثبات منطقه قدردانی و خاطرنشان کرد: پیام ما به بلغارستان این است که به خاطر اهمیت نقش این کشور نه فقط در ایجاد ثبات در منطقه دریای سیاه بلکه در کل اروپا سپاسگزار هستیم.

مجارستان: اوکراین جنگ را به اتحادیه اروپا می‌کشاند
۱۴۰۲/۰۸/۱۸ - ۲۱:۳۴

«پیتر سیارتو» وزیر خارجه مجارستان چهارشنبه گفت شرایط برای اتحادیه اروپا به منظور بررسی عضویت اوکراین در این بلوک مناسب نیست. 

او این اظهارات را در واکنش به پیشنهاد گسترش اتحادیه اروپا از سوی کمیسیون اروپا بیان کرد. «اورسلا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا چهارشنبه (هشتم نوامبر، ۱۷ آبان) گفت اتحادیه اروپا باید مذاکرات الحاق را با اوکراین و مولداوی آغاز و در عین حال به جمهوری شوروی سابق، گرجستان وضعیت نامزدی اعطا کند. 

به گزارش «راشا تودی» به نقل از رسانه‌های مجارستانی، سیارتو گفت: با پذیرش اوکراین، اتحادیه اروپا هم دچار جنگ می‌شود که به وضوح هیچ کس نمی‌خواهد رخ دهد. گسترش (اتحادیه اروپا) باید در خدمت گسترش صلح باشد، نه اینکه جنگ را به اتحادیه اروپا بیاورد. 

وی افزود: برای بروکسل ارزیابی پیشرفت اوکراین در اجرای اصلاحات یا حاکمیت قانون یا هر معیار عضویت دیگری بی‌معنی خواهد بود. در حال حاضر در اوکراین جنگ است، بنابراین می‌توانیم ببینیم که نه آزادی رسانه و نه آزادی بیان اعمال می‌شود. و می‌بینیم که انتخابات هم برگزار نمی‌شود. 

در گزارش ۱۲۰۰ صفحه‌ای درباره گسترش آتی این بلوک ۲۷ عضوی، اتحادیه اروپا اعلام کرد مذاکرات باید رسماً زمانی که کی‌یف شرایط باقیمانده از جمله تشدید مبارزه با فساد و تصویب قانون لابی مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا را برآورده کند، آغاز شود. 

وزیر خارجه مجارستان در پایان گفت: از آنجا که به گفته اتحادیه اروپا، اوکراین شرایط تعیین شده برای عضویت را برآورده نکرده، هیچ گام دیگری را در ارتباط با مذاکرات الحاق با اوکراین به‌موقع نمی‌دانیم. 

به گفته سیارتو، «اتحادیه اروپا با چالش‌های جدی امنیتی و اقتصادی روبروست و ضعیف‌تر می‌شود، بنابراین اگر به دنبال پذیرش اعضای جدید به عنوان راهی برای کسب دوباره قدرت است، باید بجای آن به کشورهای بالکان غربی نگاه کند که مهم‌تر از همه آن‌ها صربستان است». 

کرملین: آمریکا و اوکراین درک کنند شکست روسیه غیرممکن است
۱۴۰۲/۰۸/۱۸ - ۲۱:۳۴

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (پنجشنبه) گفت که زمانش رسیده تا آمریکا و اوکراین بفهمند شکست دادن روسیه غیرممکن است.

پسکوف در مصاحبه با شبکه «روسیا تی‌وی» توضیح داد که واشنگتن و کی‌یف باید به بی‌فایده بودن تقابل و درگیری نظامی با روسیه، علی‌رغم حمایت‌های هنگفت غرب از اوکراین، باور پیدا کنند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره اظهار داشت: «زمان آن رسیده است که همه در کی‌یف و واشنگتن درک کنند که شکست دادن روسیه در میدان جنگ غیرممکن است».

سخنگوی کرملین در واکنش به اعتراف کاخ سفید به مصرف‌شدن ۹۶ درصد از بودجه اختصاص داده‌شده به اوکراین، تصریح کرد: «در واقع آمریکا اخیراً بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در ساعت برای تسویه بدهی‌های خود هزینه می کند».

ژنرال اوکراینی: روسیه همچنان برتری هوایی قابل توجهی دارد
۱۴۰۲/۰۸/۱۸ - ۲۱:۳۳

مقامات نظامی اوکراین و تحلیلگران امور امنیتی اذعان کردند که برتری هوایی روسیه و آتش سنگین جنگنده‌ها و بالگرد‌های این کشور تحرک نیروهای اوکراین را با مشکل مواجه کرده است.  

وبگاه شبکه خبری «دویچه وله» آلمان روز چهارشنبه نوشت، ژنرال «زالوژنی» از مقام‌های نظامی ارشد اوکراین در گفت‌‌وگو با نشریه انگلیسی «اکونومیست» به مشکلات ارتش اوکراین در میدان نبرد اذعان کرد و گفت:«امروزه روسیه همچنان برتری هوایی قابل توجهی را حفظ می‌کند و این پیشروی نیروهای ما را  سخت می‌کند.»

منابع رسانه‌ای گزارش کردند که اولین سری از جنگنده‌های «اف-۱۶» هلند برای آموزش خلبانان اوکراینی  وارد رومانی شدند. وزارت دفاع رومانی اعلام کرد که پنج فروند جنگنده اف-۱۶ نیروی هوایی روز سه‌شنبه در پایگاه هوایی «فتشی» فرود آمدند. این جنگنده‌ها  برای آموزش خلبانانی از اوکراین و کشورهای ناتو در مرکز آموزش اروپا  که قرار است به زودی در رومانی افتتاح شود، استفاده می‌شود. «کاجسا اولونگرن» وزیر دفاع هلند نیز این خبر را تایید کرده است.

این مقام ارشد نظامی اوکراین در ادامه گفت‌وگو با اکونومیست افزود، از آغاز ضد حمله اوکراین در ماه مه، نظامیان اوکراینی زیر آتش شدید بالگردهای روسی قرار گرفتند. جنگنده‌های روسیه نیز از فاصله امن به مواضع اوکراین با موشک حمله کردند.

«نیکو لانگ» تحلیلگر آلمانی امور امنیتی نیز در شبکه اجتماعی «اکس» نوشت: «اوکراین به جنگنده‌ها و پهپادها برای مقابله با سامانه‌های توپخانه‌ای و جنگال بهتر روسیه نیاز دارد.»

وعده زلنسکی برای ضد حمله بزرگ علیه روسیه
۱۴۰۲/۰۸/۱۸ - ۲۱:۳۲

رئیس‌جمهور اوکراین گفت، این کشور برنامه‌ای برای ادامه ضدحملاتش دارد تا در برابر روسیه به پیروزی دست یابد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با شرکت در یک رویداد سالانه خبرگزاری رویترز از طریق ویدئو کنفرانس، درباره ضدحمله نیروهای این کشور گفت: ما برنامه‌ای داریم. ما شهرها و مسیرهای بسیار مشخصی را داریم.

وی افزود: نمی‌توانم همه جزئیات را به اشتراک بگذارم اما گام‌های آهسته‌ای رو به جلویی را در قسمت جنوب و شرق داریم.

زلنسکی بدون آنکه نام دقیق محل‌ها را افشا کند، وعده داد که «گام‌های خوبی در حوالی منطقه خرسون خواهیم برداشت.»

او تاکید کرد: نیروهای اوکراینی برای سال آینده میلادی برنامه‌ای دارند اما در تلاشیم که نتیجه میدان نبرد را تا آخر سال ۲۰۲۳ رقم بزنیم. با اینکه دشوار است اما مطئمنم که موفق خواهیم شد.

تلفات سنگین روسیه در حملات موشکی اوکراین

 براساس گزارش رسانه‌های روسی حمله موشکی اوکراین به شهر اسکادوفسک که تحت کنترل روسیه در منطقه خرسون است، دست کم ۱۵ کشته یا زخمی بر جای گذاشت.

خبرگزاری تاس امروز پنجشنبه به نقل از وزارت شرایط اضطراری روسیه گزارش داد که طبق اطلاعات اولیه ۵ نفر از ساکنین شهر اسکادوفسک بر اثر حمله موشکی نیروهای مسلح اوکراین کشته شدند.

پیشتر ولادیمیر سالدو فرماندار منطقه خرسون خبر داده بود که پس از حمله به زیرساخت غیرنظامی شهر اسکادوفسک، ۱۱ نفر به بیمارستان منتقل شدند.

اما خبرگزاری تاس بر اساس اطلاعات اولیه نوشت که ۱۵ نفر زخمی شده بودند که از بین آنها ۵ نفر جان باختند و ۱۰ نفر دیگر در بیمارستان منطقه مرکزی اسکادوفسک بستری شدند.

ابراز نگرانی نماینده دائم چین در سازمان ملل از تشدید حملات به دونتسک  

ژانگ جون، نماینده دائم جمهوری خلق چین در سازمان ملل شب گذشته در نشست شورای امنیت که به ابتکار عمل روسیه در رابطه با حملات گسترده ارتش اوکراین به دونتسک تشکیل شد، تاکید کرد که تشدید حملات نیروهای مسلح اوکراین به مناطق مسکونی سرزمین دونتسک باعث نگرانی جدی مقامات پکن شده است. 

این دیپلمات گفت: «روز گذشته یک حمله موشکی به زیرساخت‌ارهای غیرنظامی در منطقه دونتسک صورت گرفت که ده‌ها تلفات در میان مردم غیرنظامی برجای گذاشت. <…> حفاظت از غیرنظامیان یک خط قرمز جدی بر اساس قوانین بین المللی بشردوستانه است. مناطق غیرنظامی را نمی توان هدف قرار داد.»

نیروهای مسلح اوکراین در تاریخ 7 نوامبر با استفاده از سامانه‌های موشک پرتاب چندگانه HIMARS آمریکایی به مرکز شهر دونتسک شلیک کردند. مقامات محلی از کشته شدن  20 نفر از مردم غیرنظامی و زخمی شدن حداقل 55 نفر دیگر خبر دادند. 

دیپلمات چینی: ادامه جریان تسلیحات بحران اوکراین را تشدید می‌کند

گنگ شوانگ، معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل  نیز در نشست شورای امنیت تاکید کرد که عرضه مداوم تسلیحات نظامی برای استفاده در جبهه نبرد در اوکراین تنها بحران کنونی را تشدید کرده و به حل آن کمکی نخواهد کرد.

این دیپلمات چینی گفت: "جریان بی پایان تسلیحات به میدان نبرد فقط بحران اوکراین را عمیق تر و طولانی‌تر می کند و زندگی مردم بی‌گناه بیشتری را در ورطه نابودی فرو می برد. ما از همه طرف‌های درگیر، به ویژه کشورهایی که بیشترین نفوذ را دارند، می خواهیم که نقشی واقعاً مثبتی ایفا کنند، نه آنکه به تشدید رویارویی، طولانی شدن جنگ و تشدید تنش‌ها بپردازند."

نبنزیا بمباران دونتسک را نقض قوانین بین المللی خواند

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، در نشست شب گذشته شورای امنیت درباره وضعیت دونتسک، تاکید کرد که گلوله باران چند روز گذشته شهر دونتسک توسط نیروهای اوکراین نقض آشکار قوانین بین المللی است.

وی گفت: ما این نشست اضطراری را در رابطه با نقض آشکار دوباره حقوق بشردوستانه بین‌المللی توسط مقامات کی‌یف و شواهد جدیدی از اقدامات عمدی آنها برای نابود کردن غیرنظامیان ساکن دونباس تشکیل دادیم. صحبت بر سر گلوله باران گسترده توسط نیروهای مسلح اوکراین به مناطق پرجمعیت دونتسک در تاریخ 7 نوامبر است.

 نبنزیا همچنین با اشاره به اینکه ارتش اوکراین در حال هماهنگی با حامیان غربی خود در مورد اهداف حملات، از جمله حملات علیه اهداف غیرنظامی و غیرنظامیان است، یادآور شد: بیشتر حملات با سلاح‌های دوربرد غربی انجام شده و فرماندهی  ارتش اوکراین دقیقاً می‌دانست که حملات به کجا انجام می‌شود. وی این اقدام را جنایات عمدی و بدخواهانه نامید که محدودیتی ندارند و افزود: کی‌یف و متحدان غربی آن مسئول این جنایات هستند.

نابودی بیش از 3 هزار و 500 تأسیسات زیربنایی غیرنظامی توسط کی‌یف 

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت همچنین یادآور شد که از سال 2022، کی‌یف بیش از 3 هزار و 500 تأسیسات زیرساختی غیرنظامی در منطقه دونتسک را ویران کرده و در نتیجه حملات نیروهای مسلح اوکراین، بیش از 16 هزار ساختمان مسکونی آسیب دیده است.

وی گفت: «در مجموع، از فوریه 2022، تنها مناطق مسکونی جمهوری مردمی دونتسک بیش از 25 هزار بار مورد حملات توپخانه‌ای و موشکی نیروهای مسلح اوکراین قرار گرفته است. 145 هزار گلوله به خاک دونتسک اصابت کرده و در نتیجه آنها بیش از 16 هزار ساختمان مسکونی و تقریباً 3.5 هزار تأسیسات زیرساختی غیرنظامی تخریب و اسیب دیده است.»

این دیپلمات افزود، علاوه بر این، همانطور که می دانیم، ترور علیه غیرنظامیان دونباس در 22 فوریه آغاز نشد. در طول هشت سال گذشته، از ماه مه 2014، مقامات اوکراین به تجاوزات مسلحانه علیه مردم خود که کودتای غیرقانونی میدان در کی‌یف را نپذیرفتند ادامه دادند.  نبنزیا یادآور شد: «در مدت عملیات نظامی علیه مردم غیرنظامی از توان هوایی، توپخانه سنگین و خودروهای زرهی استفاده شد.  تعداد کل کشته‌ها و زخمی‌های ساکنان سرزمین دونتسک از سال 2014 تاکنون به بیش از 20 هزار نفر رسیده است.» 

وزارت خارجه آمریکا:  تا زمانی که روسیه بهای حمله به اوکراین را نپردازد، غرب دارایی‌های مسدود شده را به مسکو باز نمی‌گرداند

جیمز اوبرایان، دستیار وزیر امور خارجه در امور اروپا و اوراسیا شب گذشته اعلام کرد که کشورهای غربی، نزدیک به 300 میلیارد دلار دارایی مسدود شده روسیه را تا زمانی که مسکو هزینه حمله نظامی به اوکراین را پرداخت نکرده باشد، پس نخواهد داد.

این دیپلمات آمریکایی در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت: «رئیس جمهور جو بایدن و همکارانش در گروه هفت  پیش از این تأیید کردند که روسیه باید بهای حمله نظامی خود به اوکراین را پرداخت کند. تقریباً 300 میلیارد دلار دارایی‌های مسدود شده روسیه، تا زمانی که آنها واقعاً هزینه جنگ را پرداخت نکرده باشند، به روسیه بازگردانده نخواهد شد. بنابراین ما در این بحث دارای اهرم فشار هستیم.»

وزارت خارجه آمریکا ادامه درگیری در اوکراین را ضروری خواند

جیمز اوبراین، دستیار وزیر امور خارجه در امور اروپا و اوراسیا شب گذشته ابراز عقیده کرد که واشنگتن اصرار دارد که در مورد اوکراین، ادامه درگیری ضروری است. 

وی در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در پاسخ به درخواست سناتور رند پل برای یافتن راهی برای پایان دادن به درگیری، گفت: «من هم طرفدار این دیدگاه نیستم که درگیری نظامی خوب است. ولی من از این دیدگاه دفاع می‌کنم که در وضعیت کنونی، اقدام نظامی ضروری است.»

این مقام وزارت خارجه خواستار حمایت از درخواست تخصیص کمک مالی اضافی به اوکراین شد که قبلاً توسط کاخ سفید به کنگره ارسال شده است. اوبراین افزود: من معتقدم که اگر اکنون از اوکراین حمایت نکنیم، در آینده هزینه بسیار بیشتری برای دفاع هزینه خواهیم کرد. 

چند روز قبل، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت که واشنگتن دیگر قادر به حمایت از اوکراین در سطح قبلی نیست. به گفته او، دولت ایالات متحده تخصیص بودجه اضافی برای کمک به اوکراین را تمام کرده و مجبور است تدارکات نظامی را کاهش دهد.

کاخ سفید: آمریکا 96 درصد از بودجه اختصاص یافته برای حمایت از اوکراین را هزینه کرده است

جان کربی، هماهنگ‌ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت کاخ سفید شب گذشته، چهارشنبه، اعلام کرد که ایالات متحده از آغاز حمله نظامی روسیه، 96 درصد از بودجه اختصاص داده شده برای همه زمینه های حمایت از اوکراین، از جمله تامین تسلیحات را هزینه کرده است. 

کربی در نشستی خبری گفت: «در مورد پول باقیمانده باید بگویم، از کل بودجه تخصیص یافته به اوکراین از آغاز جنگ - این فقط حمایت نظامی نیست، بلکه کمک‌های اقتصادی، مالی و بشردوستانه است - ما حدود 96 درصد را هزینه کرده ایم.»

این مقام کاخ سفید همچنین یادآور شد که  برای واشنگتن 1.1 میلیارد دلار باقی مانده که برای جایگزینی تسلیحات در انبارهای نظامی آمریکا در نظر گرفته شده است.

 آژانس توسعه بین المللی آمریکا هم دیگر بودجه‌ای برای حمایت از کی‌یف ندارد

آرین مک‌کی، مشاور رئیس آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID) در امور اروپا و اوراسیا،  شب گذشته، چهارشنبه، در جلسه شنود کمیته روابط خارجی سنا اعلام کرد که ذخایر مالی این آژانس برای کمک به اوکراین به پایان رسیده است. 

مک‌کی  طی سخنانی خود در کنگره مدعی شد که USAID به اوکراین کمک بشردوستانه فرستاده و به بازسازی اقتصاد این کشور کمک می‌کند. به گفته وی، از فوریه سال 2022، آژانس حدود 2 میلیارد دلار برای کمک های بشردوستانه به کی‌یف اختصاص داده است.  وی یادآور شد: در حال حاضر هیچ بودجه‌ای برای ادامه حمایت مستقیم باقی نمانده است. بدون تخصیص بیشتر، دولت اوکراین مجبور خواهد شد به اقدامات اضطراری مانند صدور پول و عدم پرداخت حقوق کارکنان متوسل شود که می تواند به تورم شدید منجر شود و به تلاش‌های نظامی آسیب جدی وارد کند.

مخالفت مجارستان با آغاز مذاکرات برای پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا 

پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه و روابط اقتصادی خارجی مجارستان شب گذشته در مورد گزارش کمیسیون اروپایی در  خصوص لزوم آغاز مذاکرات برای پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا اظهار نظر کرده و یادآور شد: بوداپست معتقد است که اتحادیه اروپا هنوز نباید مذاکره با اوکراین را برای پیوستن به این جامعه آغاز کند. 

سییارتو در یک پیام ویدیویی گفت: در این سند اعتراف شده که اوکراین به طور کامل الزامات پیوستن به اتحادیه اروپا را رعایت نکرده است، اما کمیسیون اروپا آغاز مذاکرات با رهبری کی‌یف را برای پیوستن به اتحادیه توصیه کرده است. 

وزیر خارجه مجارستان بر درستی قطعنامه کمیسیون اروپا تاکید کرد که بر اساس آن اوکراین شرایط عضویت در اتحادیه اروپا از جمله موارد نقض آشکار در زمینه احترام به حقوق اقلیت های ملی را رعایت نکرده است. وی تاکید کرد که در اوکراین به آزادی بیان احترام گذاشته نمی‌شود و رسانه‌ها آزاد نیستند و انتخابات برگزار نمی‌شود؛ بر این اساس، در این شرایط ارزیابی انطباق با اصول حاکمیت قانون در قانون امری بی‌معنی و پوچ است. 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳۰
روسیه نابوده
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
از اول جنگ هی میان اینجا میگین روسیه نابوده اوکراین نابوده پیروزه چی به ما میماسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
مطلبی حدود ۱ سال پیش خوندم روسیه برنامه ای برا اتمام جنگ نداره بلکه حتی تا میتواند این جنگ را طولانی خواهد کرد حتی بیش از ۱۰ سال اهداف خاصیم از طولانی شدن جنگ داره به خاطر اینه جنگ طولانی شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
وزیر شعار زلنسکی !!!
کرملین: آمریکا و اوکراین درک کنند شکست روسیه غیرممکن است.

الان باید پرسید متجاوز چه کشوری بوده و کدام کشور مورد حمله قرار گرفته ؟ اوکراین به چه دلیل مورد تجاوز روسیه قرار گرفته و حق روسیه برای تجاوز به این کشور چه بوده است ؟ روسیه چه حقی دارد تا بخشهایی از خاک اوکراین را به خود منضم بکند؟ و.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
بلینگن گفت که هر لحظه روس از اوکران شروع به برگشتن کنه جنگ تمامه پس غرب دنبال شکست روس نیست این اول دوم اینکه تو خودت تکلیف خودت را مشخص کن
وعده زلنسکی برای ضد حمله بزرگ علیه روسیه


این چرا از رو نمیره !!!!
امریکا :تا کشته شدن همه سربازان اوکراینی بهمراه دلقک جنگ باید ادامه پیدا کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
نه دلقک باید شاهان قاجار را الگوی خور قرار دهد و جنگ را بشمار یه تمام کنه
عدم توفیق روسیه خیلی ها را دچار یاس فلسفی کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
روسیه به خود جنگ نیاز داره نه پیروزی در جنگ حالا زوده بفهمی
دیروز اتحادیه اروپا توصیه کرد شروع مذاکرات الحاق اوکراین به اتحادیه رو که احتمالا تا آخر سال شروع میشه , وقتی اینو بزاری کنار تصمیم سنای امریکا برای مصادره اموال روسیه به نفع اوکراین که نمونش حتی در مورد ایران اتفاق نیفتاده متوجه میشی این دوتا خیلی بی ربط نیستن در واقع الحاق اوکراین بسیار برای اروپا پر هزینس و این هزینه قراره از جیب رسیه پرداخت بشه
خاک بر سرت،زلنسکی مگه یه مزدوری چه لذتی داشت برات که چنین جنگ کثیفی راه انداختی
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
اوه اوه ساندیست دیر شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
تو تا چه حد مزدور‌ و دهن بینی که دفاع رهبر یک کشور از وطنش را شروع جنگ میدونی

لعنت به پوتین متجاوز‌
آمریکا دلادیمیر پوتین و دلودیمیر زلنسکی تو دوتا هم خون دو تا برادر رو به جون هم انداخت دو تا هم اسم دو تا همسایه ای لعنت و هزاران لعنت به این شیطان بزرگ که هیچ قسمت از دنیا از شرش در امان نبوده
وضعیت جنگ در پیچیدگی عجیبی قرار دارد کمک های تسلیحاتی غرب هم تا کی ادامه داره به غیر از شعار های توخالی بگید بازنده واقعی این جنگ با هر نتیجه کی است ملت و مردم اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
اگر همه اوکراین بمیرند و سرزمین حفظ بشه می ارزه
آیا کسی نظر واقعی مردم اوکراین را پرسیده
دولت ایران بجای دخالت در این جنگ بهتر است مشکلات مردم ایران را حل کند
لطفاً این را ببینید که چگونه روسیه و اوکراین از حالت ملت برادر تبدیل به دشمن شدن
فقط از یک چیز خوشحالم که با پیش آمدن مسئله‌ی اکراین و غزه آبرویی برای لیبرال دمکراسی غرب و طرفدارانشان نماند چقدر از حقوق بشر و قانون و پایبندی به تعهدات حرف زدند و فهمیدیم همگی کشک بود!!! هر کجا که خواستند جنایت کردند هر کجا که خواستند تعهداتشان را در روز روشن زیر پا گذاشتند! واقعا فقط یک جمله دارم بگم? شهدا شرمنده‌ایم?
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
شرمنده شهدایی و دلت برای پوتین متجاوز می سوزه؟
دروغ که شاخ و دم نداره الان روسیه داشت میزد چرا این صفحه انقدر راستگو هست منبعتونم بگید احتمالا حرفای زلنسکی
ببینید میشه از رسانه های طرفدار اوکراین و روسیه بیشتر راست شنید تا شما ها
به امید شکست دشمن متجاوز وخوار وخفیف شدن پوتین تجاوز گر خدارا شکر تاحالا شاخش شکسته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
زلسنکی اینطور دعا نمیکنه که شما دعا میکنی...امام جمعه زلنسکی هستی شما؟؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
پسر فتح علیشاه بهت بر خورد
میشه بس کنید
اصلا پوتین هم مهره ای از غرب هست و عمدا جنگ را کش داده که هم غرب سلاحش را با سود بالا بفروش برسونه و هم سلاحهایی که دهها سال در انبارها خاک خورده و زنگ زده بود از انبارها خارج شوند و سلاحهایی جدید جایگزین سلاحهای قدیمی شود چون نگهداری از سلاحهای قدیمی هزینه بالاتری از ساخت سلاح جدید دارد
میگم همه میدونن پوتین دیکتاتور هست چرا ازش دفاع میکنن بعضیا؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی