بازدید 6127
۵
خبری که در خبر استعفای مرضیه برومند مستتر بود

لغو قطعی جشن خانه سینما / چند صنف به شدت مخالف برپایی جشن بودند

شنیده‌های «تابناک» حکایت از آن دارد که شماری از سینماگران صاحب نفوذ و همچنین شماری از صنوف قدرتمند مخالف برگزاری جشن بوده‌اند و برگزاری جشن در شرایط کنونی را به مصلحت صنف نمی‌دانستند. همچنین احتمال اینکه با توجه به جو موجود در سینما، اینکه شماری از سینماگران زن به ویژه بازیگران در مراسم شرکت نکنند نیز قابل توجه بود و به همین دلیل فشار به هیات مدیره برای عدم برگزاری جشن در سال کنونی معنادار بوده است.
کد خبر: ۱۲۰۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲ 07 November 2023

لغو قطعی جشن خانه سینما / چند صنف به شدت مخالف برپایی جشن بودند

مرضیه برومند در حالی از مدیرعاملی خانه سینما استعفا داد که با استعفای او، قطعیت عدم برگزاری جشن خانه سینما در سال کنونی علنی شد؛ اما چرا مهم‌ترین دورهمی و رقابت حرفه‌ای صنفی سینمای ایران امسال برگزار نشد و چه سرنوشتی در انتظار این جشن است؟

به گزارش «تابناک»؛ فرهاد توحیدی فیلمنامه نویس شناخته و عضو هیات مدیره و سخنگوی پیشین خانه سینما، ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ به عنوان دبیر بیست و سومین دوره‌ی اهدای جوایز سالانه سینمای ایران انتخاب شد؛ مراسمی که پیش از این تحت عنوان جشن خانه سینما برگزار می‌شد. توحید ۲۲ شهریور یعنی فقط یک ماه بعد در نامه‌ای خطاب به محمدمهدی عسگرپور، رییس هیات مدیره خانه سینما، از دبیری بیست‌وسومین دوره اهدای جوایز سالانه سینمای ایران (جشن خانه سینما) استعفا کرد.

سرنوشت این استعفا و جشن خانه سینما مشخص نشد و معلوم نبود با استعفا موافقت یا مخالفت شده یا جشن در سال جاری برگزار خواهد شد یا امسال هم برپا نخواهد شد؟ در متن استعفای مرضیه برومند، مدیرعامل خانه سینما که روز گذشته علنی و پذیرفته شد، این موضوع مستتر بود که این جشن برای سال جاری به طور قطعی لغو شده و برومند یکی از دلایل استعفایش را نیز لغو همین جشن عنوان کرده بود، اما چرا مهم‌ترین رقابت حرفه‌ای صنفی لغو شد؟

شنیده‌های «تابناک» حکایت از آن دارد که شماری از سینماگران صاحب نفوذ و همچنین شماری از صنوف قدرتمند مخالف برگزاری جشن بوده‌اند و برگزاری جشن در شرایط کنونی را به مصلحت صنف نمی‌دانستند. همچنین احتمال اینکه با توجه به جو موجود در سینما، اینکه شماری از سینماگران زن به ویژه بازیگران در مراسم شرکت نکنند نیز قابل توجه بود و به همین دلیل، فشار به هیات مدیره برای عدم برگزاری جشن در سال کنونی معنادار بوده است.

مشخص نیست، در سال ۱۴۰۳ فضای فعلی تغییر خواهد کرد یا اوضاع به همین شکل خواهد بود، اما اگر جو چنین بماند، بعید نیست برگزاری جشن خانه سینما در سال آینده نیز در ابهام فرو رود. جشن خانه سینما در سال‌هایی به دلایل مختلف شاهد وقفه در برگزاری بوده و تصور می‌شد، با راه اندازی آکادمی جشن، جشن خانه سینما رویه ثابتی یابد، اما شواهد نشان می‌دهد هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
بهتر که حذف شد . مردم این همه در سختی و مشکلات هستند،
پاسخ ها
سهیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
چه ربطی داره دکتر؟ گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری
از خواب بیدار شید، مسولان به قول محمود اون ممه رو لولو برده.....
پارسال توفیقی حاصل شد که ترمز خیلی از سینماگران پررو و خودخواه کشیده شود. اگر برخی از آنها به همین رویه ادامه دهند، دوباره به آنها بفهمانید که کشور یعنی چه. در هیچ کجای دنیا بابت دلقک بازی‌های این جماعت پررو پول نمیدهند
به درک
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست