بازدید 5334

علی دهکردی مدیرعامل خانه سینما شد / او می‌تواند کاری را انجام دهد که مرضیه برومند نتوانست؟

چرخه روزمرگی و برآوردن خواسته های ابتدایی و کوتاه مدت برخی از اعضا و عدم امکان پرداختن به مطالبات اصلی و بنیادین صنوف سینمایی، اختلاف نظرهای درونی خانه، پیچیدگی‌ها و تناقضهای درونی خانه سینما و هم چنین خودداری سازمان سینمایی از پرداخت به موقع اقساط، مهم‌ترین دلایلی بود که برومند به شکل علنی برای استعفاء از مدیرعاملی خانه سینما مطرح کرد. برومند که زنی سرسخت بود بیش از هشت ماه نتوانست در مقابل این چالش‌ها ایستادگی کند و اوضاع را پیش ببرد.
کد خبر: ۱۲۰۴۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰ 14 November 2023

علی دهکردی مدیرعامل خانه سینما شد / او می‌تواند کاری را انجام دهد که مرضیه برومند نتوانست؟

در رویداد غیرمنتظره، علی دهکردی به جای مرضیه برومند نشست و مدیرعامل خانه سینما شد؛ انتخابی که پرسش‌های اساسی را درباره دورنمای فعالیت نهاد صنفی سینمای ایران، آن هم در دورانی که سینما با چالش‌های متنوعی مواجه است، مطرح کرده است.

به گزارش «تابناک»؛ پس از پذیرش استعفای مرضیه برومند و طرح مطالبه انتخاب سریع مدیرعامل جدید خانه سینما، در جدیدترین جلسه هیات مدیره خانه سینما، علی دهکردی بازیگر سینما و عضو هیات رئیسه مدیرعامل این تشکل صنفی شد. رسول صدرعاملی سخنگوی خانه سینما اعلام کرد: «در جدیدترین جلسه مقرر شد یکی از اعضا هیات رئیسه به عنوان مدیرعامل انتخاب شود که به اتفاق آرا علی دهکردی به عنوان مدیرعامل انتخاب شد.»

با توجه به آنکه مطابق تبصره یک ماده 37 اساسنامه خانه سینما، مدیرعامل نمی تواند از میان اعضای هیئت رئیسه انتخاب شود، عملاً دهکردی از هیات مدیره مستعفی و خارج می‌شود و جابر قاسمعلی به عنوان عضو علی‌البدل اول جایگزین دهکردی خواهد شد.

علی دهکردی تجربه کار صنفی را در مقام عضو هیات مدیره و رئیس انجمن بازیگران سینما دارد و با فعالیت‌های صنفی آشناست اما در دهه پیشین که دهکردی چنین مسئولیتی را برعهده داشت، اوضاع سینما از هر نظر هیچ شباهتی به شرایط کنونی نداشت و اکنون حتی مدیریت اوضاع انجمن بازیگران نیز دشوار است.

چرخه روزمرگی و برآوردن خواسته های ابتدایی و کوتاه مدت برخی از اعضا و عدم امکان پرداختن به مطالبات اصلی و بنیادین صنوف سینمایی، اختلاف نظرهای درونی خانه، پیچیدگی‌ها و تناقضهای درونی خانه سینما و هم چنین خودداری سازمان سینمایی از پرداخت به موقع اقساط، مهم‌ترین دلایلی بود که برومند به شکل علنی برای استعفاء از مدیرعاملی خانه سینما مطرح کرد. برومند که زنی سرسخت بود، بیش از هشت ماه نتوانست در مقابل این چالش‌ها ایستادگی کند و اوضاع را پیش ببرد.

باید دید دهکردی چه برنامه‌ای برای تغییر اوضاع ارائه کرده و اساساً برنامه‌ای در کار بوده یا صرفاً چون تصمیم گرفته شده بوده که این بار یکی از اعضای هیات مدیره، مدیرعامل شود، دهکردی انتخاب شده است؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
چند سال کار کردن در پست های مدیریتی این تجربه را برای من به همراه داشته که اگر می خواهی مدیر باشی؛ باید ماشین امضا باشی و امورات را بگذرانی بدون آنکه قصدی برای تغییر یا تحول چیزی داشته باشی. روزمرگی کامل.
در غیر این صورت یا استعفا داده خواهی شد یا خودت محترمانه استعفا می دهی.
اینم دوام نمیاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
این سیستم حتی تحمل و حرمت انتخاب یک رییسی

غیر اجرایی و عیر دولتی بازرگانان کشور را تاب نیاوردند

و به هر ضرب و زوری بود با بسیج همگانی دولتی و

حکومتی خاندوزی را از ریاست اتاق بازرگانی حذف کردند
تابناک این تبلیغهای مسخره چشمک زن ( پنج ستاره ایمن اروپا و خودرو و ...) چیه؟؟ سرگیجه گرفتیم . اعصابمون خرد شد بخوایم کامنت بذاریم یا متنی رو بخونیم...حق الناسه !?? کم باید صفحه های تبلیغاتی رو ببندیم ...
با این سیستم هیچکس نمی تواند کار کند ببینید چه به سر صدا و سیمای خودشان آورده اند .
تا روسای تشکلهای صنفی نماینده واقعی اکثریت آن صنف و عقاید و منافع نباشند، هیچ کاری از پیش نخواهند برد جز پر کردن بی حاصل صندلی های خالی به نفع روش و منش اقلیت.
به نظر میرسه فرد مومن و انقلابی و وطن دوست باشه
انشاءالله جلوی معدود بازیگران وطن فروش بایستد
دهکردی؟
سینما؟
خانه سینما؟
مگه کلا چند تا فیلم بازی کرده؟
مهمترین فیلمش و معروف ترین بازیش در فیلم از کرخه تا راین بوده
بیشتر تله فیلم و سریال تلویزیونی بازی کرده تا فیلم
این آقا هیچ قرابت و تناسبی با سینما نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
بازیگر ارزشی
فیلم از کرخه تا راین او همه منافقین صهیونیست را رسوا کرد
در گام دوم انقلابی سینمای ارزشی باید جایگزین سینمای فاسد و غربی شود بهترین راه انحلال خانه سینما و سپردن امور به سینماگران ارزشی است و با انقلاب فرهنگی به طور موقت سینما تعطیل شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست