بازدید 7890
ششصد و دوازدهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

آغاز حمله گسترده روسیه به شهر «آودیوکا» اوکراین/هشدار درباره در پیش بودن بدترین زمستان تاریخ اوکراین

ششصد و دوازده روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱ 07 November 2023

آغاز حمله گسترده روسیه به شهر «آودیوکا» اوکراین

بین الملل تابناک: ششصد و دوازده روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

هلند پنج فروند اف-۱۶ برای آموزش خلبانان اوکراینی در اختیار رومانی قرار می‌دهد
۱۴۰۲/۰۸/۱۶ - ۲۰:۲۹

وزیر دفاع هلند اعلام کرد که پنج فروند جنگنده اف-۱۶ این کشور برای آموزش خلبانان اوکراینی امروز (سه‌شنبه) عازم پایگاه هوایی «فتستی» در رومانی می‌شوند.

کاجسا اولونگرن اعلام کرد که آمستردام در نظر دارد اولین مجموعه از جنگنده‌های اف-۱۶ را تا سال ۲۰۲۴ به کی‌یف تحویل دهد. علاوه بر این، هلند قصد دارد ۱۲ تا ۱۸ فروند از این جنگنده‌ها را برای آموزش خلبانان اوکراینی به یک مرکز آموزشی که تحت مدیریت رومانی خواهد بود، بفرستد.

وزیر دفاع هلند در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) در این باره نوشت: پنج فروند اف-۱۶ امروز عازم پایگاه هوایی «فتستی» در رومانی هستند. در آینده نزدیک، یک مرکز آموزشی برای بهره‌برداری از جنگنده‌های اف-۱۶ و آموزش خلبانان کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و اوکراین ایجاد خواهد شد.

بر پایه این گزارش، هلند و دانمارک اولین کشورهایی بودند که با ارائه هواپیماهای جنگنده اف-۱۶ به اوکراین موافقت کردند. همچنین کاخ سفید تایید کرده است که پس از تکمیل آموزش خلبانان اوکراینی، کی‌یف جت‌های جنگنده را از کشورهای ثالث دریافت خواهد کرد.

الکساندر شولگین سفیر مسکو در آمستردام به اسپوتنیک گفت: دولت هلند این واقعیت را نادیده می‌گیرد که ارائه جنگنده های اف-۱۶ به کی‌یف ممکن است جنگ را طولانی کند و باعث رنج بیشتر مردم اوکراین شود.

در حال حاضر، ایالات متحده و دانمارک به طور فعال در آموزش خلبانان اوکراینی برای کار با اف-۱۶ نقش دارند.

کی‌یف از مدت‌ها قبل درخواست این جنگنده‌های پیشرفته را کرده بود تا به نیروی هوایی خود برتری نظامی دهد. ضدحمله اوکراین پس از ماه‌ها آماده‌سازی، در ماه ژوئن (خرداد) آغاز شد.

نخست وزیر هلند ۸ آبان گفته بود که اولین جنگنده اف-۱۶ ساخت ایالات متحده که آمستردام به کی‌یف ارائه می‌کند تا ۲ هفته آینده به مرکز آموزشی رومانی می‌رسد. وی در ادامه مدعی شده بود: آنچه اکنون در غزه رخ می‌دهد و حمله به (رژیم) اسرائیل، باعث منحرف شدن توجه ما از مبارزه اوکراین با روسیه نمی‌شود.

تلفات روز گذشته ارتش اوکراین به روایت روسیه
۱۴۰۲/۰۸/۱۶ - ۲۰:۲۷

در شرایطی که تحلیلگران مسائل بین‌المللی از نگرانی اوکراین درباره کم شدن حمایت‌های غرب از این کشور با توجه به جنگ غزه خبر داده‌اند، وزارت دفاع روسیه اطلاع‌رسانی جدیدی از تحولات میدانی ارائه داد.

منابع رسانه‌ای دولتی در روسیه از قبیل خبرگزاری «اسپوتنیک» خبر دادند که وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که هفت حمله ارتش اوکراین در منطقه «دونتسک» خنثی شد.

بنا بر بیانیه روز سه شنبه (امروز) این وزارتخانه، طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۵۴ نظامی ارتش اوکراین در جریان درگیری‌ها کشته یا زخمی شدند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه تصریح شده است: «در مجموع تلفات دشمن در (دونتسک) نزدیک به ۲۴۵ نفر از پرسنل نظامی است که یا کشته شدند یا زخمی و همچنین دو خودروی زرهی (از بین رفت)».

طبق روایت مسکو، در حملات شبانه روز گذشته به جبهه جنوبی دونتسک نزدیک به ۷۰ نظامی اوکراینی کشته شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه شمار تلفات (کشته و زخمی‌های) ارتش اوکراین در «کراسنی لیمان» را ۱۷۰ و تلفات آنها در «کوپیانسک» را ۱۶۰ نفر اعلام کرده است.

اقدام روسیه برای ذخیره تسلیحات برای حملات زمستانی
۱۴۰۲/۰۸/۱۶ - ۲۰:۲۷

 یک مقام دفاعی اوکراین مدعی شد: روسیه مقادیر  قابل توجهی از تسلیحات را  برای حمله در زمستان به اوکراین انبار کرده و برای تقویت ذخایر زمستانی خود فقط در ماه اکتبر «۱۱۵ موشک بادقت بالا» تولید کرده است.

 هفته نامه نیوزویک به نقل از وادیم اسکیبیتسکی (Vadym Skibitskyi) نماینده دبیرخانه اصلی اطلاعات در وزارت دفاع اوکراین در این خصوص گفت: موشک های کروزی که به تازگی در روسیه تولید شده اند، شامل ۴۰ موشک خا-۱۰۱ (Kh-۱۰۱)، ۲۰ موشک کالیبر، ۱۲ موشک اسکندر Ks و ۹ موشک خا-۳۲ (Kh-۳۲) است. گفته می شود این ذخایر همچنین شامل ۳۰ موشک بالستیک اسکندر ام و چهار موشک کینژال (Kinzhal) یا داگر (dagger) است.

این مقام اوکراینی همچنین مدعی شد: روسیه همزمان با اوج مصرف برق در آستانه فصل سرما در پی برنامه ریزی برای حمله به زیرساختارهای انرژی اوکراین نیز هست که البته پیش بینی می شود به سختی بتوانند به نتیجه دلخواه خود در این زمینه دست یابد.

نیوزویک نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه حمله به اوکراین را ۲۴ فوریه زمستان ۲۰۲۲ آغاز کرد. این جنگ اکنون بسرعت به سومین فصل زمستان خود نزدیک می شود و چالش های عملی و تاکتیکی را برای هر دو طرف درگیر به بار آورده است.

این گزارش به نقل از تارنمای «اوکراین سکا پراوادا» نوشت: روسیه در سپتامبر (شهریور) بیش از ۱۰۰ موشک به اوکراین شلیک کرده بود اما در ماه اکتبر (مهر) موفق شد فقط ۴۰ موشک پرتاب کند.

این رسانه مدعی شد که مسکو می تواند بیش از ۱۲۰ موشک دوربرد در یک ماه تولید کند.

مقایسه شمار تلفات ۱ ماه جنگ غزه با 20 ماه جنگ اوکراین
۱۴۰۲/۰۸/۱۶ - ۲۰:۲۲

 خبرگزاری آناتولی، با انتشار یک ویدئو در کانال تلگرامی خود، اقدام به مقایسه شهدا و مجروحان جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه طی یک ماه با کشته‌ها و مجروحان جنگ روسیه علیه اوکراین طی ۲۰ ماه کرد و نوشت که شمار کشته‌های جنگ غزه طی تنها یک ماه بیشتر از شمار کشته‌های اوکراین طی ۲۰ ماه جنگ در این کشور است. 

بر اساس این گزارش، از هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهر) تا ششم نوامبر جاری یعنی طی یک ماه، در غزه غیرنظامیان بیشتری در مقایسه با جنگ روسیه و اوکراین که ۶۲۰ روز (بیش از ۲۰ ماه) از آن می‌گذرد جان خود را از دست داده‌اند. 

بر اساس این گزارش، طبق آماری که وزارت بهداشت فلسطین، منتشر کرد، از هفتم اکتبر تا ششم نوامبر، ۱۰ هزار و ۲۲ فلسطینی در غزه به شهادت رسیدند که ۴۱۰۴ نفر از آنها کودک بودند. همچنین ۲۵ هزار نفر در جریان حملات مستمر رژیم صهیونیستی مجروح شده‌اند که اغلب آنها کودکند و وزارت بهداشت فلسطین ۲۳۵۰ مورد مفقودی را ثبت کرده که نزدیک به ۱۳۰۰ نفر از آنها کودکند.

در حالی که بر اساس آمار سازمان‌های بین‌المللی، از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ تا ۸ اکتبر ۲۰۲۳، یعنی طی ۶۲۰ روز جنگ روسیه و اوکراین، ۹۸۰۶ غیرنظامی کشته شده‌اند و شمار زخمی‌ها به ۱۷۹۶۲ نفر می‌رسد. 

 

هشدار درباره در پیش بودن بدترین زمستان تاریخ اوکراین
۱۴۰۲/۰۸/۱۶ - ۲۰:۲۰

وزیر خارجه اوکراین با اشاره به قطعی گسترده برق به دلیل حملات موشکی روسیه، اذعان کرد که اوکراین برای «بدترین زمستان» در تاریخ این کشور آماده می‌شود.

 «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین طی مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی «دی ولت» بیان کرد: تعدادی شمع خریده‌ام و پدرم نیز یک کامیون هیزم به دلیل حملات روسیه تهیه کرده است.

طبق گزارش راشا تودی، وی خاطر نشان کرد که اگر آلمان موشک‌های دوربرد تاروس را نفرستد، اشکالی ندارد اما در عوض سیستم‌های دفاع هوایی بفرستد تا اوکراین از نیروگاه‌های خود و زیرساخت‌های انرژی در برابر حملات روسیه محافظت کند.

آلمان تمایلی برای ارسال تسلیحات دوربرد به کی‌یف نشان نداده است و «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان تصریح کرده که نمی‌خواهد شاهد این باشد که موشک‌های آلمانی علیه مواضعی در روسیه مورد استفاده قرار بگیرند.

در همین حال «ژرمن گالوشنکو» وزیر انرژی اوکراین در ماه اکتبر اذعان کرد که اگر روسیه حملات گسترده‌ای را به زیرساخت‌های انرژی انجام دهد، «آسیب قابل توجهی به شبکه برق وارد می‌کند» و احتمال خاموشی وجود دارد. وی از مردم خواست ژنراتور بخرند و اقدامات دیگری را برای تقویت مقاومت در برابر خاموشی‌ها انجام دهند.

آغاز حمله گسترده روسیه به شهر «آودیوکا» اوکراین

روز سه شنبه، یک مقام نظامی اوکراین مدعی شد که ارتش روسیه به محض بهبود شرایط جوی، موج سوم حمله به شهر «آودیوکا» در استان «دونتسک» را آغاز خواهند کرد.

به گزارش وبگاه «صدای اوکراین»، «ویتالی باراباش» از مقام‌های نظامی اوکراین اظهار داشت که وضعیت در نزدیکی مراکز صنعتی شهر آودیوکا ملتهب است، اما نیروهای مسلح اوکراین اوضاع را تحت کنترل خود دارند.

وی گفت: «روس‌ها به دلیل بدتر شدن شرایط جوی از تجهیزات کمتری استفاده می‌کنند، اما به محض بهبود اوضاع، موج سوم حمله را آغاز خواهند کرد. اوضاع این شهر هر روز بدتر و پس از تشدید تنش هر روز چندین ساختمان تخریب می‌شود.»

یک اندیشکده معتبر آمریکایی در تازه‌ترین گزارش خود از جنگ روسیه و اوکراین نوشت، حمله بزرگ روسیه قریب الوقوع است. اندیشکده آمریکایی «مطالعات جنگ» نوشت، بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، نیروهای روس با وجود ضدحمله‌های اوکراینی در شمال شهر مورد مناقشه «آودیوکا» با استحکام مواضع خود در صدد یک حمله بزرگ هستند.

بر اساس این گزارش، نیروهای روس در شمال شهر آودیوکا در شرق اوکراین پیشروی کرده‌اند. فیلم‌های دریافتی نشان می‌دهند که نیروهای روس در جنوب غربی «کراسنوهورویکا» به سمت راه‌آهن شمال آودیوکا پیشروی و مقامات اوکراینی نیز تایید کرده‌اند که در روزهای اخیر، بیش از ۱۷ حمله روسیه نزدیک آودیوکا رخ داده و گلوله باران شدید  این شهر ادامه دارد.

کشته شدن ۲۲۰ نظامی اوکراین در نبرد با ارتش روسیه

 وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای مسلح اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۰ نیروی خود را در منطقه «دونتسک» از دست داده اند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» در بیانیه نیروهای مسلح روسیه آمده است: «یگان‌های نظامی روسیه، با هماهنگی هواپیماها و توپخانه، دو حمله اوکراین را دفع کردند و به نظامیان و تجهیزات آن‌ها نزدیک شهرک‌های "کوردیوموفکا"، "آندری‌فکا" و "کلشچایفکا" در دونتسک ضربه زدند. در جریان این تقابل، ۲۲۰ نظامی اوکراین کشته شدند.»

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که نیروهای این کشور پنج حمله ارتش اوکراین در ساحل رودخانه «دنیپر» در منطقه «خرسون» را دفع کردند. در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که ارتش اوکراین یک توپخانه «ام- ۷۷۷» ساخت آمریکا و یک سامانه «هویتزر» را از دست داده است. 

منابع رسانه‌ای نزدیک به ارتش اوکراین نیز فاش ساختند که نیروی هوایی روسیه به تازگی از جنگنده «سوخو-۵۷» خود بر فراز شهر «لوهانسک» استفاده کرده است.

بر اساس این گزارش، یک فروند جنگنده نسل پنجم سوخو-۵۷ بر فراز لوهانسک رویت شده است. تحلیلگران نظامی این فرضیه را مطرح کردند که سوخو-۵۷ نقش مهمی در حملات موشکی اخیر علیه مواضع اوکراین داشته و روسیه استفاده از این هواپیماهای جنگی بسیار پیشرفته خود را آغاز کرده است.

منابع متعددی اظهار داشته‌اند که روسیه چندین پایگاه هوایی دارد که میزبان پیشرفته‌ترین هواپیماهای جنگنده این کشور هستند. بر اساس اطلاعات اوکراین برگرفته از تصاویر ماهواره‌ای، پایگاه هوایی «آختوبینسک-۷» در «آستاراخان» روسیه میزبان هواپیماهای جنگنده چندمنظوره نسل پنجم سوخو-۵۷ است.

در تحولی دیگر، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در گفت‌‌وگو با شبکه خبری «ان‌بی‌سی» آمریکا به کشورهای غربی نسبت به حمله روسیه به یکی از اعضای ناتو هشدار داد و خواستار دریافت بیشتر سامانه‌های پدافند هوایی شد.

زلنسکی گفت، مهم است که ائتلاف ناتو به حمایت خود از اوکراین ادامه دهد. زلنسکی بار دیگر خواستار دریافت سامانه‌های دفاع هوایی بیشتر از آمریکا شد و خاطرنشان کرد که اوکراین به ویژه به پهپادهایی نیاز دارد که بتوانند حمله کرده و اطلاعات جمع‌آوری کنند. وی گفت، اوکراین شروع به تولید پهپاد کرده، اما به تعداد بیشتری نیاز دارد.

روسیه ۹ فروند پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد

وزارت دفاع روسیه امروز/سه شنبه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور ۹ فروند پهپاد اوکراینی را نابود و ۸ فروند دیگر را نیز بر فراز دریای سیاه رهگیری کرد.

این گزارش در این خصوص افزود: «صبح روز ۷ اکتبر (۱۶ آبان ۱۴۰۲) تلاش های دولت کی یف برای انجام حملات تروریستی با استفاده از ۱۷ فروند پهپاد (از نوع) «بال ثابت» علیه اهدافی در قلمرو فدراسیون روسیه متوقف شد، چون سامانه های پدافند هوایی روسیه ۹ فروند از پهپادهای آنها را نابود و ۸ فروند دیگر را نیز بر فراز دریای سیاه و در قلمرو جمهوری کریمه رهگیری کردند.»

اسپوتنیک در ادامه نوشت: اوکراین از اوایل ماه ژوئن گذشته و به دنبال آغاز ضد حملات، معمولا اقدام به پرتاب موشک و فرستادن پهپادها به داخل قلمرو روسیه کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵۶
می دانید بزرگترین بازنده جنگ غره یا اکراین چه ملتهایی هستند؟ حالا غیر از مردم غزه بزرگترین خسارات به ملتهای امریکا و ایران می اید. تصور می کنید ابن همه موشک و توپ و بمب یک تنی که اسرایبل استفاده میکنه با هزینه چه ملتی باید جایگزین شود؟ البته ملت امریکا. از این طرف هم این همه بمب و موشک و مواد منفجره ای که حماس و حزب الله و....استفاده می کنند چه ملتی باید جایگزین کند؟ در مورد اکراین و روسبه هم همین هست. شرکت المانی برای جایگزینی خرج توپهای ارتش المان که به اکراین فرستاده شده بابت هر پوکه ۳۵۰۰ یورو صورت حساب داده! در این جنگها بیشترین منفعت را ذینفعان فرصت خدمت و گروههای تندرو دو طرف می برند و ببشترین هزینه و خسارات مالی و جانی را ملتها می برند.
پاسخ ها
تورج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
یعنی یه بار دیگه بخون ببین چی نوشتی. بازنده ایران و آمریکا؟ بعد برنده آلمان که صورت حساب داده؟ فکر می کنی آمریکا به اسرائیل صورت حساب نمیده؟ یا ایران به حزب الله و روسیه رایگان سلاح میده؟
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
این درست است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
اتفاقاً روسیه الان می‌تواند با یک حمله اتمی سریع کل طویله اروپا را شخم زند و تمام اروپایی های فاسد مرتد آلوده جنایتکار را به جهنم فرستد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
اسرع وقت به روان پزشک مراجعه کن
.
حالا شرقگراها فقط قیاس کنند و ببینند رهبری چین چه اندازه عالم و با درایت هست که هم نفت تخفیف دار سنگین از روسیه و ایران و ونزویلا و.. وارد می کند و هم حتی اندازه یک فشفشه هزینه نمی کند و نیاز به جایگزینی زاغه های مهمات خود به غیر از سوخت هواپیماهای اموزشی خود در اطراف تایوان که ان را جای مانور اعلام می کنو ندارد! با یک تیر چندین نشان. افسوس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
این کانادایی دیوانه باز شروع کرد به چرت و پرت گفتن
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
بس کن چین به تایوان حمله می‌کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
البته تخفیف نفت ناشی از فحریمهای آمریکا است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
چونکه چین داره آماده حمله به تایوان و کره جنوبی می‌شود
و وای به حال شما انگلیسی های شارلاتان بیچاره بعد از این حمله
.
حالا شرقگراها فقط قیاس کنند و ببینند زمامداران چین چه اندازه عالم و با درایت هستند که هم نفت تخفیف دار سنگین از روسیه و ایران و ونزویلا و.. وارد می کند و هم حتی اندازه یک فشفشه هزینه نمی کند و نیاز به جایگزینی زاغه های مهمات خود به غیر از سوخت هواپیماهای اموزشی خود در اطراف تایوان که ان را جای مانور اعلام می کنو ندارد! با یک تیر چندین نشان. افسوس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
جوابت رو دوست بالایی فرستاد
لاوروف که مواضعش و نفوذش بر پوتین خیلی شبیه یه مدیر مسئول ضد امریکایی روزنامه خودمان هست دیروز گفت که به امریکا و غرب هشدار می دهیم که اگر در سیاستهای خود در خاورمیاته( اکراین) تجدید نظر نکنند باید در یک جنگ بزرگ در غرب اسیا درگیر شوند. لاری جان نمیخواد بگی. ما می دونین برنامه پوتین جانت چی هست. ۹۹ در ثد مردم ایرتن هم می دانند. ولی اون مدیر مسئول و مشاور در ان روزنامه نظر شما را نمی دونه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
برای روس ها مهم مسکو هستش
درسته روسیه ضرر مالی و اقتصادی و نظامی بسیاری دیده به همراه 300 هزار نظامی که از دست داده
ولی تا الان حتی یک ساختمان مسکو هم آسیب ندیده است
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
املات منو کشته چنار خشکی
وقتی مقایسه می کنید مراقب باشید چه را با چه مقایسه می کنید . در غزه جنگ در حریان نیست چرا که جنگ قواعد خودش را دارد .در غزه بهانه ای پیدا شده برای یک نسل کشی کم سابقه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
ربودن نوزاد چهار ماهه و سوار کردن پیرزن تو وانت هم بخشی از قواعد جنگه؟
خجالت بکشید
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
و این بهانه را هم نادانترین انسان مهیا کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
هفتاد سال اسراییل آوارگی و اسیری برای فلسطینیها داشته حالا هم نسل کشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
این همه طی 70 سال اسراییل زن و بچه فلسطینی را کشت و آواره کرد حالابه لطف رسانه های غربی بهانه ای به دست اسراببل افتاده
تبریک به پوتینی ها. از زمستان سخت اروپا و امریکا و دنیا حالا له رمستان سخت اکراین رضایت دادند! فقط در یک هفته گذشته و در استانه فصل سرد و با وجود کاهش سقف تولید روسیه و عربستان قیمت نفت ۱۵ دلار کاهش بافته و همچنان به دلیل لبریز بودن انبارها در حال کاهش هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
وضعیت آلمانیها که بابت افزایش به خصوص گاز خرابه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
زمستان سرد بیشتر برای شرکتهای آمریکایی منفعت داره
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
بایدنگی راستی تابستان داغ ارباب دلقک چی شد
هنو روسیه رو نگرفتن؟
ملتی اراده کرده باتمام قواپوزه خرس بزرگ رابه خاک مالیده وتاحالادرس مقاومت به بقیه ملتهاداده وحتمابارییس جمهورجوانش پیروزخواهدشدحالامی خواهیداورااززمستان بترسانید.
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
شعار های شما تموم نمیشه اوکراین ویران شد مردمش آواره
امیدوارم متجاوز هر چ زودتر شکست بخوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
اوکراین ویران و تخریب شده است
٢٨ میلیون اوکراینی آواره از کشورشان فرار کردن. 6 استان اوکراین هم به تصرف روسیه در آمده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
امید فایده نداره فقط زورمندی وسیاست درست میتونه و میتوانست جلوی تجاوزات غرب و اسراییل را بگیره
خوشم میاد تمام اخبار رو به نفع روسیه و به ضرر اوکراین دارید پوشش میدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
اگر همه اخبار را هم به نفع اکراین پوشش بدهند باز شما طلبکارید
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
واقعیت اینه که بزودی دلقک اوکراین مسکو رو فتح میکنه برای اجرای برنامه در سیرک
الان این بنده خدا غربگداهه میاد در ازای دریافت 1 دلار ، با فیلـترشکن 250 تا کامنت از 60 تا IP مختلف میزاره همشونم با این مضمون که پوتین در باتلاق اوکراین فرو رفته و داره سرنگون میشه.

کار هر روز و هر شبشه .

این جماعت چقدر بدبختن! این غربگداها همشون روح و روانشون افسرده ست. آدم دلش براشون میسوزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
ای بیچاره پرچم ایران و ببین خوب نگاه کن گوش کن
من حاضرم روزی صد بار غربگرا باشم
اما حاضر نیستم حتی یکبار از کفار و کمونیستهای روس و سگ و گربه خورای چین هواداری کنم
این جواب از ایرانه خوب به پرچم خوب نگاه کن
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
باهات موافقم بعضی از کامنت های منصفانه ما فقط یکم بنفع روسیه است وگرنه روسیه دشمن ماست کلی منفی میخوره گاهی وقتها میگم نکنه تمام مثبت و منفی ها جعلی باشد منصفانه بگو الان روسیه خراب شده یا اوکراین مردم کدوم کشور آواره شدن همش میگه آلمان چند تریلیون دلار سود کرده وووووو دوستان عزیز اگر همین آلمان دوباره قوی بشه پدر تمام اروپا را در میاره
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
تو یک روس زخم خورده هستی
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
از یک غربگدا به یک نادان شرق گدا خدا مارا قسمت کنه به همان زباله دانی امریکا بریم و شما را هم انشاالله قسمت کنه به روسیه برین اگر هم نتونستین انشالله واگذار بشه که همه تون مال یک کشور خوب بشین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
01:15
کمونیست های روسی ؟
به اون خدا که حالت خوش نیست
فعلا برای آمریکا نجات اسرائیل مهمتر از اکراین است
حمله روسیه به شهرهای اوکراین حمله رفاقتی نه ساختمانی خراب میشه نه زن و کودک کشته میشه متاسفانه برعکس اسرائیل که حملاتش وحشیانه روسیه بمب های شکلات و شیرینی و میوه ای شلیک می‌کند ولی اسرائیل بمب‌های آتش زا و تخریبی
خدا لعنت کند پوتین ونتانیاهو را یکی اکراین ودیگری غزه را باحمایت امریکا نابود کردن. فقط خدا به داد اکراین وغزه برسد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
تو داری به هر دو تا دروازه گل میزین اصغر حواست هست
غرب زده های عزیز بیایید یک بار برای همیشه حقیقت رو قبول کنیم. هم روسیه وحشیه و جنایت کرده هم اسرائیل وحشی تر و خونخوارتر. هم زلنسکی مزدوره و مهره هم حماس در حمله اخیرش مرتکب جنایات جنگی شد. جانب انصاف رو همیشه رعایت کنید هیچ چیزی ارزش پایمال کردن حقیقت رو نداره هیچ چیزی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
اتفاقاً حق با روسیه و حماس هستش
مرگ بر آمریکای کافر فاسد جنایتکار
رژیم باطل غاصب جنایتکار صهیونیست هم که محکوم به شکست و از بین رفتن است
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
باز یک کامنت منصفانه اومد و باز هم خیل منفی ها شروع شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
استاد فقیهی خیل منفی ها نیومد چند بار با دقت بخوان ببین از جملات این اقا یک ابسیلون راه کار در میاد جوابش را نوشتم اگر سانسورچی بگذاره
دولت آمریکا می داند چطور از اوکراین استفاده کند همانطور که از عربستان سعودی نوبت چین کی می شود؟
جالبه که کیهان قبلا گفته بود در ۱۸ ماه جنگ اوکراین آمار مرگ و میز این کشور ۱۵۰ هزار نفر بیشتر از حد نرمال بوده!!
قیافه حاج حسین دیدنیه کی دستور بستن تنکه را می دهد ؟؟؟؟
زلنسکی بهتر است هر چه زودتر تسلیم شود و جنگ را به پایان برساند والا با اغاز حمله چین به تایوان امریکا دیگر اوکراین را بطور کلی فراموش خواهد کرد آنوقت زلنسکی مجبور است کل کشور را تحویل روسیه دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
عجب راه کار تاریخ سازی دادی در 2300 سال قبل یک کشور کوچک اما با اراده مقدونیه بزرگترین امپراطوری جهان را شکست داد دنیا به امید است
دمپایی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
بخوره تو سر غربگدا
کشته شدن کمتر غیرنظامیان در اوکراین جنایات پوتین ملعون رو توجیه نمیکنه. هرکجا افراد بی گناه کشته بشن محکومه
هنوز تو قضیه زمستون گیر کردید!
خود ما که این هم ذخایر گاز داریم تمام صنایع زیربنایی رو تعطیل میکنیم که به زور بتونیم زمستون رو رد کنیم.
چی دارید میگید! شما ها دیگه کی هستید
متاسفانه باید یا طرفدار روسیه باشیم یا آمریکا که کامنت ما چاپ بشه من هنوز موندم توی کامنت خودم نه توهینی کردم نه افترا ولی رفت جزو غیر قابل انتشار ها چهار تا کامنت دادم همش رفت غیر قابل انتشار یعنی از جنایات گوادلوپ و تاثیرات آن بگم جزو چیز های ممنوعه است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار