بازدید 2491
۱

گاف بزرگ هوش مصنوعی مایکروسافت

گزارشی از CNN، نقاط‌ ضعف الگوریتم خبری هوش مصنوعی مایکروسافت را در انتشار محتوای جعلی و موارد دیگر نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۲۰۲۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲ 06 November 2023

به گزارش تابناک؛ زومیت نوشت: گزارش CNN به ارائه‌ی اخبار در مدل هوش مصنوعی مایکروسافت می‌پردازد و به تعدادی مقاله‌ی مشکوک اشاره می‌کند. به‌عنوان مثال این چت‌بات ادعا کرده جو بایدن، رئیس‌ جمهور آمریکا طی سکوتی که به‌احترام قربانیان آتش‌سوزی در نظر گرفته‌شده، چُرت زده است. هوش مصنوعی مایکروسافت همچنین یکی از بازیکنان NBA را «بی‌فایده» توصیف می‌کند.

اگر بخش خبری مایکروسافت را انسان‌ها مدیریت می‌کردند، احتمالاً مشکل انتشار خبرهای جعلی شناسایی می‌شد اما سیستم مایکروسافت که از چند سال قبل الگوریتم‌ها را جایگزین انسان‌ها کرده است، محتوای جعلی را تشخیص نداد. درواقع بخش خبری این شرکت بیشتر به آزمایش انسانی شباهت دارد و نه ابزار مفید.

 

 
اینکه خبرهای MSN را هوش مصنوعی انتخاب کرده است، باعث می‌شود گاهی با موارد عجیب مواجه شویم. به‌عنوان مثال راهنمای سفر مایکروسافت که با الگوریتم‌ها ایجاد شده به گردشگران اتاوا پیشنهاد می‌کرد در خیریه‌های محلی غذا بخورند.

البته فقط مایکروسافت نیست که از هوش مصنوعی در بسیاری از محصولات خود ازجمله واحد خبررسانی استفاده می‌کند؛ BBC نیز درحال انجام آزمایش‌های هوش مصنوعی است و سایت‌های مطرح دیگری مثل MacWorld از چت‌بات برای جست‌وجو در بایگانی مقالات بهره می‌برند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
من از چت بات سوال کردم ابوالفضل بیهقی کیست؟ جواب داد شاعری بوده در زمان ساسانیان!!!?
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست