بازدید 3050

اداره اطلاعات انرژی آمریکا قیمت نفت را پیش‌بینی کرد

اداره اطلاعات انرژی ایالات‌متحده اعلام کرد قیمت‌های بالای نفت همراه با تردیدهای پیش‌‌‌‌‌‌روی اقتصادی می‌تواند تقاضای جهانی برای فرآورده‌ها را تا سال‌ ۲۰۲۴ کاهش دهد. با این حساب می‌توان گفت قیمت نفت در آینده روندی نزولی خواهد داشت.
کد خبر: ۱۲۰۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵ 26 October 2023

پیش‌بینی جنگ تولیدکنندگان نفت برای کسب سهم بازار - شانا

به گزارش تابناک اقتصادی، اداره اطلاعات انرژی ایالات‌متحده در بیانیه‌‌‌‌‌‌ای اعلام کرد: قیمت‌های بالای نفت همراه با تردیدهای پیش‌‌‌‌‌‌روی اقتصادی می‌تواند تقاضای جهانی برای فرآورده‌ها را تا سال‌۲۰۲۴ کاهش دهد. این اداره همچنین پیش‌بینی خود را برای مصرف بنزین ایالات‌متحده در سال‌۲۰۲۴ میلادی با کاهش روزانه ۲۰۰‌هزار بشکه‌‌‌‌‌‌ای به ۸‌ میلیون و ۷۰۰‌هزار بشکه در روز رساند.

بر اساس اعلام این نهاد، این کاهش پس از آن رخ‌داد که اداره سرشماری ایالات‌متحده برآوردهای جمعیتی خود را برای این کشور اصلاح کرد تا افراد کمتری در سن کار و تعداد بیشتری از افراد در سن بازنشستگی که تمایل کمتری به رانندگی دارند را شامل شود. بر اساس برآوردهای این اداره، پیش‌بینی می‌شود مصرف گاز طبیعی آمریکا در ماه سپتامبر به‌‌‌‌‌‌طور میانگین ۸۰‌ میلیارد و ۵۰۰‌ میلیون فوت‌مکعب در روز باشد که نسبت به دوره مشابه سال‌گذشته میلادی، پنج‌درصد افزایش را نشان می‌دهد.

تولید نفت افزایش پیدا می‌کند

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد؛ این افزایش به‌دنبال رشد تولید برق با استفاده از گاز طبیعی در پی تقاضای بالا برای دستگاه‌های تهویه هوا و کاهش تولید از نیروگاه‌های زغال‌سنگ رخ خواهد داد. شایان ذکر است این اداره زیرمجموعه وزارت انرژی آمریکا، پیشتر اعلام کرده‌ بود تولید نفت‌خام آمریکا در سال‌جاری میلادی سرعت خواهد گرفت، اما رشد تقاضا در مقایسه با انتظارهای پیشین کند خواهد شد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین اعلام کرد؛ درحالی‌که خدمات و سفر باید رشد تقاضای بنزین و سوخت جت را در سال‌۲۰۲۳ میلادی افزایش دهند، مصرف سوخت گازوئیل کاهشی خواهد شد. افزایش تولید نفت آمریکا به‌‌‌‌‌‌دلیل تقاضای سرمایه‌گذاران برای افزایش سود سهام در کنار بازخرید سهام کند شده‌است، با این حال اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد تولید نفت‌خام ایالات‌متحده همچنان در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ رکورد ثبت خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست