بازدید 2204

تیراندازی در ایالت مین آمریکا با ۱۶ کشته و ده‌ها زخمی

شبکه سی.ان.ان بامداد پنجشنبه گزارش داد که در یک تیراندازی جمعی در شهر لوئیستون ایالت مین در آمریکا دست کم ۱۶ نفر کشته و ۵۰ تا ۶۰ تن دیگر زخمی شدند.
کد خبر: ۱۲۰۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰ 26 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پلیس ایالت مین در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: یک تیراندازی فعال در شهر لوئیستون جریان دارد. از مردم می خواهیم که پناه بگیرند. لطفا در خانه بمانید و در خانه‌ها را قفل کنید.

مقام‌های امنیتی مین همچنین تصاویری از فرد مهاجم که متواری شده است، منتشر کردند. آنها از شهروندان خواستند به شناسایی مظنون کمک کنند.

این مقام‌های اعلام کردند که فرد مهاجم در سه نقطه اقدام به تیراندازی مرگبار کرده است.

طبق آمارهای دولت آمریکا تنها امسال بیش از ۵۰۰ تیراندازی دسته جمعی در ایالات متحده رخ داده و اسلحه به عامل اصلی مرگ کودکان آمریکایی تبدیل شده است.

تیراندازی یا کشتار دسته جمعی به عنوان اتفاقی تعریف می‌شود که در آن چهار نفر یا بیشتر، بدون احتساب مهاجم کشته شوند.

آمریکا در ۶ ماه اول ۲۰۲۳ شاهد مرگبارترین نیم سال از سال ۲۰۰۶ بوده که درمجموع ۲۸ تیراندازی دسته جمعی و کشتارگروهی را شامل می‌شود.

کشتار دسته جمعی به عنوان اتفاقی تعریف می‌شود که در آن چهار نفر یا بیشتر، بدون احتساب مهاجم کشته شوند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بیانیه‌ای در چهارم ژوئیه از موج تیراندازی‌های در کشورش ابراز تاسف کرد.

بایدن درخواست خود برای اصلاحات «معنادار و عقلانی» در کنترل اسلحه از جمله ممنوعیت مجدد سلاح‌های تهاجمی و پایان دادن به مصونیت تولیدکنندگان اسلحه از پاسخگویی را تکرار کرد.

نتایج نظرسنجی پیو نشان می‌دهد افزایش خشونت مسلحانه در آمریکا، شهروندان این کشور را به خرید و مالکیت سلاح ترغیب کرده است به طوری که ۷۲ درصد از مردم می‌گویند به دلیل نگرانی از امنیت و به منظور محافظت از خود اسلحه داشته یا قصد خرید آن را دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست