بازدید 6437
۲

۳۹۸ کشته در تیراندازی طی ۴ روز نخست سال در آمریکا

آرشیو خشونت با سلاح در آمریکا با انتشار تازه‌ترین آمار و ارقام گزارش داد در چهار روز نخست سال نو میلادی - سال ۲۰۲۲ - نزدیک به ۴۰۰ نفر کشته شدند.
کد خبر: ۱۰۹۷۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۴ 05 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از رویترز، بخش آرشیو آنلاین خشونت با سلاح که از سال ۲۰۱۳ تاکنون چنین حوادثی را در آمریکا رهگیری می‌کند گزارش داد در چهار روز نخست سال ۲۰۲۲، دست کم ۳۹۸ نفر به علت خشونت با سلاح کشته و ۲۷۷ نفر دیگر هم زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون، دست کم ۹ مورد تیراندازی در جمع در آمریکا اتفاق افتاده و در یک مورد از آن‌ها دست کم چهار نفر کشته شدند. آمریکا در سال ۲۰۲۱، شاهد افزایش شدید خشونت با سلاح بوده و در این میان، تلفاتی بالغ بر ۶۹۱ نفر به ثبت رسیده است.

خشونت با سلاح در آمریکا به مشکل اجتماعی مزمنی تبدیل شده که هیچ راه حلی بر آن نمی‌توان یافت. برآورد‌های اف بی آی - پلیس فدرال آمریکا - نشان می‌دهد در فاصله‌ی ماه‌های ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۷ میلیون قبضه سلاح فروخته شده که به خودی خود از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون دومین رقم بزرگ فروش سلاح به شمار می‌آید.

نتایج یک بررسی ملی درباره سلاح گرم در آمریکا نشان می‌دهد نزدیک به یک سوم - بیش از ۸۱ میلیون نفر از بزرگسالان در این کشور، سلاح گرم در اختیار دارند و شهروندان تا بن دندان مسلح جهان نیز نامگذاری شده اند!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
در ایران خرید و فروش اسلحه آزاد باشه چی میشه؟
سواد خواندن هم ندارید..این تا 4 ژانویه هست نه مربوط به 4 روز اول سال..
لطفا خبردلار نباشید
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی