بازدید 2164

طلای سیاه وارد فاز نزولی شد

نفت امروز با ادامه روند نزولی وارد بازار شد. به نظر می‌رسد داده‌های اقتصادی منطقه یورو یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در کاهش قیمت طلای سیاه است. چراکه این داده‌ها از کاهش تقاضای نفت حکایت می‌کردند. اتفاقی که خواه ناخواه بار روانی برای بازر طلای سیاه دارد و هرچند کوتاه مدت روند آن را نزولی می کند.
کد خبر: ۱۲۰۰۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷ 25 October 2023

معاملات گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی آغاز شد - حیات

به گزارش تابناک اقتصادی، قیمت نفت امروز پس از سه روز کاهش متوالی، تغییر چندانی نداشت زیرا نگرانی‌ها در مورد کاهش تقاضای اروپا و نگرانی‌های ناشی از اختلالات عرضه خاورمیانه در پی درگیری‌های شدید اسرائیل و حماس در غزه از بین رفته است.

البته اخیرا داده‌های مربوط به فعالیت‌های تجاری منطقه یورو منتشر شد و برآوردها حاکی از آن بود که این بلوک دچار رکود و افت غافلگیرکننده‌ تقاضا خواهد شد. اتفاقی که چشم‌انداز تقاضای نفت را تحت تأثیر قرار می‌دهد. داده های Euroilstock نشان می‌دهد که در مجموع، پالایشگاه های نفت اروپا در بحبوحه رشد اقتصادی ضعیف، کمتر از یک سال گذشته نفت خام مصرف خواهند کرد. 
 
ویشنو واراتان، رئیس بخش اقتصاد و استراتژی در بانک میزوهو، گفت: عقب نشینی قیمت نفت با انتشار آمارهای ناامیدکننده اقتصادی منطقه یورو همزمان شده است که در شرایط کنونی حداقل نشانگر افت تقاضای انرژی در کوتاه مدت است. به این ترتیب می‌توان گفت چشم‌انداز قیمت نفت دوباره وارد فاز نزولی می‌شود.
 
نگرانی ها درباره چشم انداز اقتصادی  منطقه یورو تا حد زیادی ریسک ناشی از تنش های نظامی در نوار غزه را خنثی کرده است. البته هنوز به طور قطعی نمی‌توان گفت که ریسک سیاسی و نظامی در نوار غزه کاملا از بین رفته است.
 

چین وارد میدان می‌شود

 
قیمت نفت ممکن است مورد حمایت قرار گیرد زیرا بالاترین نهاد پارلمانی در چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، لایحه ای را برای انتشار 1 تریلیون یوان (137 میلیارد دلار) اوراق قرضه دولتی تصویب کرد و به دولت‌های محلی اجازه داد تا اوراق بدهی جدید را از سهمیه سال 2024 خود منتشر کنند.
بهای معاملات نفت برنت با شش سنت افزایش، به ۸۸ دلار و ۱۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک سنت افزایش، به ۸۳ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت و شاخص نفت آمریکا روز سه شنبه با دو درصد کاهش بسته شده بودند.
 کاهش ذخایر نفت خام  در ایالات متحده، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان نیز از قیمت ها حمایت کرد.
 
بر اساس  منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم در روز سه شنبه، ذخایر آمریکا در هفته منتهی به 20 اکتبر حدود 2.7 میلیون بشکه کاهش یافت.
 
این آمارها در مقابل پیش بینی هشت تحلیلگر شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز بود که تخمین زدند که ذخایر نفت خام  حدود 200 هزار بشکه در هفته افزایش یافته است. 
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی