بازدید 14079
۸
به مناسبت «هفته بیمه سلامت» عنوان شد؛

«خدمات روانشناسی» تحت پوشش بیمه قرار گرفت/ پوشش ۷۰ درصدی تعرفه این خدمات/ همه بیمه‌ها موظف به اجرای این مصوبه هستند

روانشناسی فردی و گروهی و همچنین روانشناسی خانواده، اهم خدمات روان درمانی هستند که در این طرح تحت پوشش قرار گرفته اند و هر سه این خدمات در سامانه فعال شده است. این خدمات در بیمه سلامت در سامانه‌ها وارد شده و برای بیمه شدگان این سازمان اعمال خواهد شد، اما پیگیری ها نشان می‌دهد، هنوز در بیمه‌های دیگر در سامانه قرار نگرفته که امیدواریم به زودی انجام شود.
کد خبر: ۱۲۰۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷ 23 October 2023

«خدمات روانشناسی» تحت پوشش بیمه قرار گرفت/ پوشش ۷۰ درصدی تعرفه این خدماتخدمات روانشناسی که به دلیل قیمت بالا و مشمول بیمه نبودن، در دسترس بسیاری از بیماران قرار نداشت، تخت پوشش بیمه قرار گرفت.

به گزارش «تابناک»؛ این خبر خوشی است که دکتر بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در مراسم نکوداشت بیست و نهمین سالروز تصویب «قانون بیمه همگانی» اعلام کرد و افزود: تعرفه خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه‌ها قرار گرفته و در سامانه‌ها وارد شده است. این خدمات مهم است، چون بسیاری از مشکلات سلامت روان با این خدمات برطرف می‌شود.

وی افزود: خیلی‌ها به خاطر نداشتن توان مالی برای این خدمات مراجعه نمی‌کردند که امیدواریم از این پس افزایش مراجعات اتفاق بیفتد.

پوشش ۷۰ درصدی تعرفه این خدمات

دکتر محمد مهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در پاسخ به سوال «تابناک» در خصوص این خدمت تازه گفت: تاکنون خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه نبوده اما با تدابیری که اندیشده و اجرایی شد، اکنون در سامانه بیمه سلامت قرار گرفته و مراجعان می‌توانند از این خدمت بیمه ای بهره مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه این خدمات شامل ویزیت و خدمات درمانی می‌شود، افزود: روانشناسی فردی و گروهی و همچنین روانشناسی خانواده، اهم خدمات روان درمانی هستند که در این طرح تحت پوشش قرار گرفته اند و هر سه این خدمات در سامانه فعال شده است.

ناصحی در خصوص نحوه محاسبه هزینه این خدمات گفت: با توجه به تعرفه‌های مصوب سالانه و از آنجایی که این خدمات مشابه خدمات سرپایی محسوب می‌شوند، مانند دیگر خدمات سرپایی تحت پوشش تا ۷۰ درصدی بیمه قرار می‌گیرند. مثلا فردی که برای روان درمانی مراجعه می‌کند، بسته به ساعاتی که خدمت دریافت می کند، تا ۷۰ درصد تعرفه این خدمات مشمول بیمه خواهد شد.

«خدمات روانشناسی» تحت پوشش بیمه قرار گرفت/ پوشش ۷۰ درصدی تعرفه این خدمات

وی در خصوص وضعیت ارائه این خدمات در دیگر بیمه ها گفت: این خدمات در بیمه سلامت در سامانه ها وارد شده و برای بیمه شدگان این سازمان اعمال خواهد شد اما پیگیری ها نشان می دهد، هنوز در بیمه های دیگر در سامانه قرار نگرفته که امیدواریم به زودی انجام شود.

ناصحی در پاسخ به این که آیا ارائه این خدمات برای همه بیمه‌ها اجباری است، گفت: این پوشش بیمه‌ای در هیات وزیران و شورای عالی بیمه به تصویب رسیده و لذا همه بیمه‌های پایه‌ موظف به ارائه آن هستند. بیمه سلامت اولین بیمه ای است که این کار را کرده و با اعمال آن در سامانه، دریافت این خدمت برای بیمه شدگان بیمه سلامت ممکن شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در پاسخ به این که آیا حذف تعرفه این خدمات از لایجه هفتم توسعه در مجلس، ارائه این خدمت را دچار مشکل نخواهد کرد، گفت: قطعا با حذف بودجه در نظر گرفته شده برای این خدمات، کارمان در ارائه خدمات بیمه ای در این حوزه سخت و دشوار خواهد شد؛ اما در این مرحله با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

وی افزود: در این مرحله از ارائه خدمت که خدمات پایه ای روان شناسی تحت بیمه قرار گرفته، مطابق مصوبه شورای عالی بیمه قادر به پرداخت هزینه ها خواهیم بود؛ اما امیدواریم در ادامه با همراهی و همکاری مجلس و دولت، کارمان ساده تر شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۸
عین الله خان لطف کن داروهای ژنریکی که بیمه نیستندراهم بیمه کن. داروی ضدویروسی سیکلویر یا داروی ضدالتهاب سلکوکسیب یا داروی سرطانی پروتوزماب و....چرابیمه نیستند؟ هم داروی ژنریک هستندهم جزو فارماکوپه ولی بیمه نیستند؟ با کدام منطق؟
اصلا روانشناسان طبق تعرفه کار نمیکنن هر کی هر چقدر دلش میخواد میگیره
طرف لیسانس غیر مرتببط از دانشگاه آزاد گرفته بعد رفته کارشناسی ارشد روانشانسی یک دانشگاه آزاد دیگه و با پاس کردن چهار تا درس دو واحدی شده روانشناس. خدایی این چی بلده که بتواند مشاوره روانشناسی بده و ساعتی 300 تا 400 هزارتومن هم بگیرد. من یک استاد تمام (پروفسور) دانشگاه با چند صد مقاله علمی پژوهشی داخلی و ای اس آی هستم که حق التدرسم در یک کلاس بعضا تا بیست نفره ساعتی 100 هزار تومن است. خنده داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
عزیز اینطوری نیست که هرکی غیر مرتبط و ازاد بخونه به راحتی روانشناس بشه
اولا دو تا مدرک تحصیلی فعلا برای کسب پروانه لازمه
دوما یه آزمون تخصصی میگیرن و اگه قبول شدین از اونجا دوباره مصاحبه تخصصی هست که اونم مراجع محوره یعنی بر اساس گرایشی که طرف خونده مثلا بالینی / سلامت / عمومی و ... به صورت مراجع محور ازش مصاحبه میگیرن به این راحتی ها هم نیست و کلی مراحل و کارورزی داره
لطفا شما که استاد و پرفسورین قبل یه چیزی گفتن تحقیق کنید
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
برای همین چیزاست که ساعتی 100 میدنش
البته اول سلامت خود روانشناس هم باید تایید بشه خیلی هاشون بدتر افکار مردم رو منحرف میکنن
رطب خورده منع رطب نتواند کند
چه عجب فهمیدن سلامت روان هم در حوزه سلامت هست!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار