بازدید 5969
۹
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:

۲ میلیون بیمار صعب‌العلاج «نشان دار» شدند/ اجرای نسخه نویسی الکترونیکی به بیش از ۹۸ درصد رسید

سالیانه دو هزار میلیارد تومان برای درمان ناباروری در کشور توسط بیمه سلامت پرداخت شده و ما امیدواریم حمایت‌های بیمه بتواند بخشی از هزینه‌های ناباروری را کاهش دهد. همچنین امسال ۱۷ خدمت دندان پزشکی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و برای مادران باردار این خدمات در مراکز دولتی رایگان انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۲۲۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱ 26 February 2024

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: هم اکنون دو میلیون بیمار صعب العلاج نشان‌دار شده و تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر محمد مهدی ناصحی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۵ میلیون تن تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: ۹۵ درصد از هزینه‌های بستری افراد تحت پوشش بیمه روستایی توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

وی در خصوص اهم خدمات این سازمان به افراد فاقد بیمه افزود: پنج دهک اول جامعه که بیشتر از قشرهای ضعیف و کم درآمد جامعه هستند، دارای بیمه همگانی بوده و رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند؛ ضمن اینکه افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز از خدمات رایگان بیمه سلامت بهره‌مند هستند.

ناصحی ادامه داد: هم اکنون دو میلیون بیمار صعب العلاج در سامانه‌های بیمه سلامت نشان دار شده و تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند. البته افراد بیشتری هم تحت پوشش صندوق بیمه صعب العلاج قرار دارند که هنوز نشان دار نشدند. اعتبار صندوق حمایت از بیماری‌های خاص و صعب العلاج در حال حاضر ۷ هزار میلیارد تومان است که برای سال‌های آینده باید افزایش پیدا کند.

وی درباره آخرین وضعیت اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در کشور گفت: اجرای نسخه نویسی الکترونیکی به بیش از ۹۸ درصد در کشور رسیده و هدف نهایی الکترونیکی شدن اقدامات و خدمات است. خوشبختانه وزارت بهداشت پیگیر راه اندازی کامل پرونده الکترونیک سلامت بوده و امیدواریم این مهم هرچه سریعتر به مرحله نهایی رسد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: سازمان بیمه سلامت خدمات توانبخشی را نیز تحت پوشش قرار داده و تعرفه بیماران اوتیسم حتی در بخش خصوصی نیز پرداخت می‌شود.

وی با تاکید برنقش ویژه بیمه سلامت در خدمات دهی به زوجین نابارور در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت گفت: سالیانه دو هزار میلیارد تومان برای درمان ناباروری در کشور توسط بیمه سلامت پرداخت شده و ما امیدواریم حمایت‌های بیمه بتواند بخشی از هزینه‌های ناباروری را کاهش دهد.

ناصحی در ادامه گفت: امسال ۱۷ خدمت دندان پزشکی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و برای مادران باردار این خدمات در مراکز دولتی رایگان انجام می‌شود.

وی در خصوص توزیع شیرخشک هم گفت: از سوی وزارت بهداشت و بیمه سلامت به صورت مشترک شیر خشک در سامانه تی تک به ثبت می‌رسد و بر اساس سهمیه به افراد تعلق می‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
نسخه نویسی الکترونیک فقط توسط پزشکان عمومی انجام می شود و پزشکان متخصص همچنان نسخه الکترونیک نمی نویسند و متاسفانه قیمت داروهای تجویزی توسط پزشکان متخصص بسیار بالاست که بیماران توان پرداخت آن را ندارند و داروخانه های تخصصی هم همکاری نمی کنند و این موضوع فقط به نفع بیمه ها شده که بیماران مجبور می شوند هزینه داروها را خودشان پرداخت کنند و این قانون بزرگترین خیانت به بیماران است
علت افزایش سرسام آور بیمارن صعب العلاج در ایران چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
الودگی هوا
عدم نظارت براستفاده بی رویه از سموم وکود های کشاورزی
استرس وفشارهای روانی
فاصله گرفتن از زندگی سالم سنتی وروی اوردن به
زندگی مدرنیته و چشم هم چشمی
ناشناس
| Japan |
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۷
یعنی نمی دونی؟خوشی زیاد!وزیاده روی در خوشگذرانی
سارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
در مملکت ما شادزیستن هم ایراد شرعی دارد هم ایراد سیاسی اما غصه خوردن برای امامان
کلا ما را با غم و غصه بار آوردن شیعه و عرب بسیار محبوب و مبارک
جدی میفرمایید؟؟!!
پس ما این نسخه های کاغذی که هر دکتری میریم مینویسه و باید آزاد حساب کنیم از کجا آوردیم؟
پزشک طرحی متخصص هستم
بیمه سلامت بدترین شرایط رو برای پزشک داره
اگه بیمار ویزیت بشه باید «حتما» دارو تجویز بشه و «حتما» بیمار دارو را از داروخانه بخرد وگرنه حق ویزیت پرداخت نمی شود
اگر برای بیمار فقط فیزیوتراپی یا عکس نوشته شود هیچ حق ویزیتی به پزشک پرداخت نمی شود.
اگر برای بیمار خدمت پزشکی مثل گچ گیری یا کشیدن بخیه انجام شود هیچ حق ویزیتی به پزشک پرداخت نمی شود.
اگر بیماری تا یک هفته بعد از ویزیت پزشک به هر دلیل دیگری بستری شود هیچگونه حق ویزیت یا خدمت پزشکی به پزشک تعلق نمی گیرد
پرداخت بیمه هم از یک تا یک و نیم سال بعد هست.
نسخه الکترونیک یک طرح بدون مطالعه در کشوری که زیر ساخت قوی ندارد،بهترین روش برا سرکیسه کردن مردم به نفع بیمه ها ، دکترها و داروخانه‌ها
میخای بگی برایه مردم و به نفع مردم کاری کردید؟؟ ببند جان مادرت.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی