بازدید 56518

بیانیه مرضیه برومند درباره سخنانش در مراسم مهرجویی

مرضیه برومند طی بیانیه‌ ای گفت: من هم مثل همه هنرمندان از جنگ و خونریزی و کشتار بیزارم، هنرمندان همواره مدافع صلح و آرامش بوده‌اند و هر جنایتی را از سوی هر جنایتکاری در هرجای جهان محکوم کرده و می‌کنند، هیچ انتظاری هم از هیچ کس ندارند جز احترام به هنرشان و آثاری که خلق می‌کنند، هنری که اصلی‌ترین هدفش نفی خشونت، جنگ، نابرابری و بی‌عدالتی است.
کد خبر: ۱۱۹۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲ 20 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، مرضیه برومند مدیرعامل خانه سینما در رابطه با سخنانش در مراسم تشییع داریوش مهرجویی و همسرش بیانیه‌ای صادر کرد:
 
دوستان، همکاران و مردم عزیز ایران
 
در مراسم تشییع هنرمند بزرگ کشورمان داریوش مهرجویی، من‌هم مثل همه دوستان و همکارانم بسیار غمگین و آشفته و پریشان بودم و تمرکز کافی برای حرف زدن نداشتم، اما به حکم جایگاه حقوقی‌ام و به درخواست همکارانم در خانه سینما بی‌آنکه متنی را از پیش آماده کرده باشم روی صحنه رفتم و درباره جایگاه آقای مهرجویی و تاثیر اجتماعی آثارش صحبت کردم.
 
پس از آن روی سخنم بیشتر با مسئولین فرهنگی بود، ابتدا از ایشان بابت همراهیشان در برگزاری مراسم و همچنین مراسم تشییع زنده‌یاد آتیلا پسیانی که هفته گذشته برگزار شده بود تشکر کردم و گفتم قدر هنرمندان را باید تا زنده هستند بدانند، روح حساس و زودرنج ان‌ها را درک کنند و بگذارند اثرشان را دور از تنش و در آرامش خلق کنند.
 
درباره فیلمسازان جوان هم صحبت کردم و تاکید کردم که باید آن‌ها را دریابند و قدر استعداد‌های درخشانشان را بدانند، زیرا آن‌ها بذر سینماگران به‌نام گذشته در جانشان در حال جوانه زدن است و باید شرایط بالندگیشان فراهم شود. گفتم ما همه، مردم این سرزمین هستیم، به مردم و کشورمان عشق می‌ورزیم و به همین دلیل مانده‌ایم و ترک وطن نکرده‌ایم.
 
ناگهان به یاد فجایع غزه افتادم، می‌خواستم بگویم اگر رفتار مسئولین با هنرمندان و آثارشان جز این بود که متاسفانه هست، بدون شک آن‌ها هم آنچه را که در دل داشتند به زبان می‌آوردند، حوادث غمبار غزه و آنچه را که سال‌هاست بر ملت بی‌پناه فلسطین می‌گذرد محکوم و در آثارشان ثبت می‌کردند، اما متاسفانه به اشتباه واژه جنگ را به کار بردم.
 
من هم مثل همه هنرمندان از جنگ و خونریزی و کشتار بیزارم، هنرمندان همواره مدافع صلح و آرامش بوده‌اند و هر جنایتی را از سوی هر جنایتکاری در هرجای جهان محکوم کرده و می‌کنند، هیچ انتظاری هم از هیچ کس ندارند جز احترام به هنرشان و آثاری که خلق می‌کنند، هنری که اصلی‌ترین هدفش نفی خشونت، جنگ، نابرابری و بی‌عدالتی است.
 
و، اما آنچه مرا به نوشتن این متن واداشته است احترام به افکار سینماگران، هنرمندان و مردم ایران است نه پاسخ به واکنش‌های مغرضانه و جعلی که به راه افتاده و پیش از این هم آن‌را تجربه کرده بودم. آن‌ها که آثار مرا دیده‌اند و با کار‌های من بزرگ شده‌اند می‌دانند که من چگونه می‌اندیشم.
 
به عنوان مدیرعامل خانه سینما باز هم تأکید می‌کنم و از مدیران و مسئولان فرهنگی می‌خواهم که در رفتار خود با سینما و سینماگران تجدیدنظر کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵۴
کشتید ما را با هنرتان.... کاش در کشور ما هم کمی تمرکز بر علم و اندیشه بود تا هنر و شهرت.... شاید مردم کمی روزگارشان بهتر می شد.
احترام به هنرما چه معنی دارد. چرا پزشکان تریبونی ندارند تا بگویند احترام به تخصص ما، یا معلمان و کارمندان و پرستاران و وکلا و قضات و حتی رفتگران....
کاش یک نفر این تریبون را از شما جماعت از خود راضی بگیرد...
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
هنرمندان چه باهنر باشند وچه بی هنر کم وبیش رسانه. در اختیار دارند هیچ کس از جنگ خوشش نمی‌آیدولی اجتناب ناپذیر است جنگ درفرامرزها اگر قدرت کافی اجماع منطقه‌ای یا جهانی نداشته باشی با کشوری که حمایت غربی‌ها را داردمحکوم به شکست هست
اونایی که اعتراض کردند به حرفای خانم برومند همون ولنگارای غربی هستند که بجز عیاشی و کثافت کاری تو زندگی شون هیچی براشون مهم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
کافر همه را به کیش خود پندارد ،
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
خانم برومند ترسو
اینکه نمیشه یه حرفی بزنی بعد بزنی زیرش.باید تو یه اجتماع مثل همون بزنی زیرش.حالا اگر وعده تولید یه سریال یا فیلم دادن.که هیچ.اما بعنوان نماینده خانه سینما حق نداری .بنا بر منافع شخصی حرف بزنی.الان دیگه بچه هم اینو میدونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
آخه مسئله دفاع از غزه مسئله شخصی بود جون اون عمه ات یه کم فکر کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
اینقدردروغ نگودروغ گودشمن خداست.شهاب
یک نفر نمی تواند مکنونات قلبی خود را برای همشه مخفی کند . یه جائی مچش باز میشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
مکنونات قلبی خانم برومند اگر این باشه که هست مایه مباهاته اما امان از مکنونات قلبی شما و آنعده ای که به خانم برومند تاخته اند که همه اش وادادگی نوکری اجنبی و چشم داشتن به آنطرف است !
شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
هزاران هنرمند از ترس ابرو و شارلاتانیزم شما و اربابان معنوی تان تمایلات قلبی خود را انکار می کنند و همین باعث می شود جو رسانه امثال شما را دچار اشتباه کند که تصور کنید در اکثریت هستید ،خفقان بر علیه هنرمندان اتفاقا از جانب اقلیت وبا حمایت رسانه های پولی تحت کنترل آمریکا و اسرائیل اعمال می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
پوتین چی اونم اجنبیه یانه!!؟
خانم برومند اصلاً ناراحت نباشید همه شما را می شناسند اگر واژه ای را اشتباه هم نمی گفتید آنها که مرض های قلبی دارند باز هم به شما خرده میگرفتند !
باشه تو خوبی. حالا برو به بقیه رانتت برس
خانم محترم شما بدون دیالوگ صحبت کردید ولی خیلی از همکاران شما شدند دیالوگ خوان این و آن پول می گیرند دیالوگ او را می خوانند این گونه افراد نیز به کیش خودشان شمارا دیدند
شما هو به خودتان کردید چون همدست نتان یابو هستید شریک کشتار بچه‌ها هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
دقیقاااااا
یکبار هم که یک حرف درست زدید، بیانیه دادید و حرفتان را پس گرفتید؟!!


اگر واقعا صداقت دارید، نکته‌ای وجود دارد درباره‌ی اینکه میفرمایید ما با هر جنگی مخالفیم:

این‌بار اگر یک حرامی مثل قاتل مهرجویی، به خانه‌ی خودتان حمله کرد، لطفا با او درگیر نشوید و اجازه بدهید اموالتان را ببرد، بعد دستنوشته بدهید که خانه‌تان هم مال او و در پایان هم اگر مایل بود جانتان را بگیرد، لطفا مقاومت نکنید!!!

این، اتفاقی است که در طول ۷۵ سال گذشته، برای تک‌تکِ ملت فلسطین افتاده و هرآنکس که با این هجمه‌ی وحشیانه مقابله کرده، پاسخی جز گلوله نشنیده! حالا که این ملت برای اولین بار یک سیلی محکم به‌صورت دشمن متجاوزش زده، یادتان افتاده که روحتان حساس است و با جنگ مخالفید؟!!

لعنت به ظالم و لعنت به‌هرآنکس که با حرفش، با قلمش، با دستش، با قدمش، به‌هر نحو از او حمایت می‌کند!!!
بابا بسه دیگه "روح حساس هنرمند" !!!!!!!!!!!!!!

واقعا که از خودراضی‌تر از شما اهالی سینما کمتر پیدا میشه!

الان مثلا رفتگر شهرداری روحش از حلبی و آهن‌پاره است؟؟؟ معلم و پرستار چی؟؟؟ اون زنی که برای خرج خانواده‌ش داره توی اسنپ مسافرکشی می‌کنه چی؟؟؟ اینا همه روحشون از سنگ و چوبه و فقط شماهایی که میلیاردی دستمزد میگیرین روحتون حساسه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

جمع کن بابا
سلام
*کاملا روشنه اگه اونا هو نکنند پاسپورتاشون دچارمشکل میشه*
سرپیتی های نان به نرخ روز خور بیدرد ، که فقط به فکر منافع خود هستند !!
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
احسنت این سی لیریتی ها نه خاطر هنر نداشته شأن بلکه به خاطر پاسپورت وترس از خروجشان حرفی می زنند بعد به غلط کردن می افتند .سی لیتریتهایکه با وضعیت ناهنجار وبعضا با نیم تنه در تشییع جنازه حاضر بودند .همینها که برای آزادی قاتل عجمیان وعل وردی هستم نه به اعدام زدند وجهت رضایت به خانه شهید عجمیان رفتند
جماعت سلبریتی را باید ادب کرد بدون تعارف
شما خانم برومند همیشه برای تحولات داخلی و خارجی بیانیه می دهید

یا اینکه.....!!!!!!!!
اکثر کسانی که در حوزه سینما و فیلم وارده می شوند تا یک کمی معرفی می شوند خودشان را گم می کنند و اراجیفی را از خود صادر می کنند این عده یک روحیه راحت طلبی با هر هزینه دارند و زود خودشان را می بازند و تبدیل می شوند یه یک آدم سکولار لامذهب
ببخشید بلا نسبت بعضی ها ملت ما یاوه گو شدند همش دهنشون به من وتو اینتر نشنال است الآن فکر می کنید این متن رو یک رانت خوار یا کاره ای هستم نه منم مثل بقیه مردم ایران از اوضاع این مملکت ناراضی هستم از همه لحاظ اما یک ذره وطن پرست باشید هرکسی حرف میزنه میخواهید بخوریدش
خب توجیهش کدند دوستان هنرمند آزاد اندیش
انگار مخالفت با فجایع غزه باید ارنباط با حکومت باشه
اگر هوامان را داشت من هم مخالفم
اگر نه
هیچی نمی گم حتی اگه مهالف باشم
متاسفم برای این هنرمندان که کوچکترین نقشی در هنر جهانی هم ندارند و فقط ادعا
به نظر من این نوع صحبتها وماله کشی ها وموضع صادق وثابت نداشتن نسبت به اصول انسانی وارزشهای انسانی وخود را تافته جدابافته دانستن ،اوج بی هنری است ،لطفا خودرا درجرگه هنرمندان ایران بزرگ وآزاد قرار ندهید،من خیلی از این گفتار واعلام مواضع متاسفم،واقعا سینمای ما دست کیا افتاده!!!
وقتی در کشور ما حفظ حریم شخصی و عزت و احترام افراد برای هم برای منافع شخصی و غرض ورزی و دسته بندی گروهی ویا حزبی ملاک تصورت پذیرد''دگر احترام به افراد‌زحتمکش هنرمند و پیشکسوت که وام دار آنان در عرصه هنر کشور عزیز مان هستیم راحت زیر طعنه جاهلان''و غرض داران نادیده گرفته خواهد شد''
سلام. سرکار خانم ، خانم برومند ، از اونجایی ک اکثر مردم ایران شما میشناسن و ب تفکراتتون آَشنا هستند ، نیازی ب بیانیه نبود، همیشه سعی کنید خود واقعیتون باشید نه اونی ک دیگران از شما توقع دارند، درخواست شما از مسئولین جای خود، و بحق. آیا سلیبریتی های ک شما مسئول خانه سینماشون هستند با مردم همیار بودن ؟
سرکار خانم مرضیه برومند انسان باشرافت و غیرتمندی که هنوز در خانه سینما هستند افرادی مثل این عزیزان.
اینکه در برابر رژیم غاصب و استعمارگر وحشی که ضربه های سهمگین آن‌ها را بارها ما هم چشیده ایم (( البته ما که میگویم ایرانیان واقعی نه بی وطنان دربدر ،،، )) شکی درآن نیست که از دولتهای که از اینها ضربه میخورند حمایت کنیم تا رسوا باشند نه در نقش مظلوم . اما چند نفر بی وطن که در مراسم این عزیز با شرافت ایران را هو کردند واقعا براشون از خداوند عقل آرزو دارم . امید که مسیولین هم مردم را دشمن مملکت ایران نکنند و کنی درایت کنند تا هر بیوجودی به منافع مملکت هو و بی احترامی نکنند. مبارزه علیه رژیم غاصب وظیفه همه مردم ایران است و مسایل غزه مستقیم به مردم ایران ربط دارد. از طرف مردم با شرافت ایران بخاطر هو کردن چند نفر بی وجود عذرخواهی می‌کنم و براشون موفقیت آرزو دارم . هم غزه ، هم لبنان ، جانم فدای ایران و اسلام...!!!
من نه خانم برومند رو می شناسم .ونه خیلی هارو‌.ولی حرف من اینه که نشناخته .مغرضانه .وبدون منطق کسی را براحتی قضاوت نکنیم.چون اصل انسانیت وانسان بودن همین است
هنرمند درکشور ما اشتباه تعریف شده .یه کترخوب یک رفتگر خوب یه معلم خوب یا کارمند خوب و....‌‌ هم هنرمندند .متاسفانه بعضی ازاهالی سینما فقط خودشان راهنرمند می دانند وحق هرگونه اظهار نظر دررابطه بامسایل مختلف را بدون تخصص رابه خود می دهند
هر اتحادیه ای چه اقتصادی چه فرهنگی چه سیاسی در جامعه مسول هست اتحادیه هنرمندان وسینما گران هم در وضعیت فعل جامعه از نظر روحی وروانی و...که بین جوانان رسوخ پیدا کرده مسول هست
یک دختر یک پسر یک خانواده و....در کشور نیز حتما نوع رفتار وهنری که شما ارایه میدهید اثر میپذیرد و زتدگی میکند
پس بپذیرید که اگر اتحادیه هنرمندان وسینماگران ما هم تصویری زیبا از زندگی را برای جامعه نقش بازی میکردند امروز ما ورزشکار صنعتگر کارگر و.........بهتر و بیشتری داشتیم که عاشقانه زندگی کند وکشورش را دوست داشته باشد
کلا شما هم مقصرید
جان باباتون اینقدر هنر نورزید
متاسفانه ما همیشه یا از اینور بوم میوفتیم یا از اونور. حدود ۳۰ هنرمند انگلیسی علیه اسرائیل بیانیه امضا کردن، حالا اونهایی که خانم برومند رو تحت فشار قرار دادن خیالشون راحت باشه راه برای انتقاد از اسرائیل باز شده، نگران نباشید. مردم غرب نه دولت هاشون خودشون دارن علیه اسرائیل و دروغ ها جنگش مدرک تهیه میکنن حالا یک عده هنرمند در ایران جرات شنیدن حرف هنرمند دیگر علیه اسرائیل را ندارن یا ناراحت میشن.
حالا که غربی ها اینقدر اسرائیلی ها را دوست دارند و با غمشان تب میکنند، یه جای دیگه غیر از فلسطین بهشون بدن (فلسطین هم به اسرائیلی ها پیشنهاد شد وگرنه جایی نداشتند) تا اسرائیلی ها همیشه راحت باشند و درگیر جنگ نباشن و اونها رو هم میتونن همیشه ناز کنن.
بعضی از شما هنرمندان آنوقت کسی شما را نمی‌شناخت به آب آتش می زدید که توی یک فیلم بازی کنید وقتی جهارنفر به به وجحجه کردن خودتان گم کردید حالا به همه جیز نمی‌دانید اظهار نظر کرده و خود را علامه می دانید
متاسفانه در ایران هنرمند واقعی کم داریم بعضی که دنبال معروف شدن خودشون به هر روشی حتی ضربه زدن به کشور خودشون هستند بعضی که با پول همین ملت به موقعیتی رسیدند و خارج رفتند برعلیه کشور با اجانب همصدا شدند ما از این به اصطلاح هنرمندان هیچ انتظاری نداشته و نداریم هنرمند واقعی کسی است که در دفاع از کشور و ناموسش در مقابل دشمنان خارجی و داخلی و دفاع از دینش ایستاد
پاسخ ها
مریم پناهی
| Brazil |
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
درود برشما کلام حق را گفتید
حالا که معلوم شده قاتلین اختلافات شخصی و مالی با مقتولین داشته اند ، باید هم بگویی آن روز پریشان احوال بودی و نمیفهمیدی داری چی میگی !!!! من جای پلیس بودم قطعا موضوع اختلاف قاتلین و مقتولین را کاملا افشا میکردم تا همه مردم عمق زندگی شما ها را بدونند
خانم برومند یک حرف درستی زدید وحالا هم اون رو پس گرفتید مشخص که نون به نرخ روز خورید و من متاسفم
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
خانم برومن تقصیر نداره این جماعت وقتی دوره اش کردند و بعد از این هم فشارها بهشون ادامه پیدا میکنه چاره ای نداره جز اینکه حرفهاش رو کمی توجیح کنه ، انشاءالله به زودی از شر اسرائیل وطرفدارانش در ملت های اسلامی خلاص میشیم
ابتدا اینکه درگذشت کارگردان و بازیگر سینما مرحومان مهرجویی و پسیانی را تسلیت عرض نموده و رحمت واسعه خداوندی را برایشان طلب می نماییم بعد اینکه از حق نگذریم جامعه مثلا هنرمندان اعم از کارگردانان و فیلمنامه نویسان و بازیگران و خوانندگان ونوازندگان‌ یا خودشان در خارج از کشور ودارای گرین کارت ودوتابعیتی هستند ویا اکثرا فرزندانشان اینکه در هنگامه تشییع مرحوم‌مهرجویی خانم برومند خارج از متن سخنانی برعلیه رژیم منحوس یهودی مسیحی صهیونیستی بیاناتی داشتند بنظر جایش آن مراسم نبود اما اینکه بعضی ها اورا هو کردند خوب مشخص بود چرا که همه آنها همین دوستداران غرب و مسیحیت ویهودیت هستند چرا که کعبه آمال آنها بشمار میروند وغیر از این هم‌انتظاری از آنان نیست
حمایت از مظلوم در برابر ظالم نیازمند وجدان بیدار و ضمیر آگاه است نه باج خواهی
هر کس توان دفاع دارد بسمالله
سلام، برای من همیشه سواله که برای این همه هنرمند ازحسام محمودی وفردوس کاویانی وآتیلا پسیانی وفریاد فرجامی وداریوش مهرجویی و... این همه مراسم باشکوهی برگزار شد، امّا اسماعیل سلطانیان چرا این همه مورد بی مهری قرار گرفت ومراسم ختمش این همه هنرمند حضور نداشتند وغریبانه برگزار شد؟
سلام با افتخار می گوییم مرگ بر اسرائیل و تمامی کسانی که طرفدار این غده سرطانی هستن
همه اونهایی که هوو کردن از ترس پاسپورتهاشون باطل نشه اینکار رو کردن ۰ همیشه به فکر خودشون هستند ۰
به اونها چه در غزه سر یه مش مردم بیگناه چه دارن میارند اونها به فکر گردش،و تفریحات خودشون هستند ۰ همه دنیا دارن بر علیه اسرائیل بپا می‌خیزند و به خیابان‌ها ریختن کاش اینها یه ذره خجالت می‌کشیدن ۰۰۰۰
اگر به حریم زندگی‌شان تجاوز میشد آیا همین تفکر را داشتند !!!!؟؟؟؟
قطعا نه هزار توقع از جامع و ملت ودولت داشتند ۰
کمی اندیشه میخواد
کمی تفکر میخواد
پیروزی نزدیک است
زمستان تمام میشود روسیاهی به ذغال میموندم
انسانم ارزوست۰۰۰۰۰۰۰
از بیشتر اینهایی که ادای هنرمند در میآورند و در مقابل وطن و مظلومان و مردم خودشان میایستند بیزارم. دیگه هیچکدامشان را نگاه نمیکنم و حسم به همشون همون حسی که به صهیونیسما دارم... بیزاری...
هنر آن است آزاده باشی نه برده خواسته این واون وکف وسوت بقیه آزادگان بی‌دین اسرائیل غاصب وآدم کش محکوم میکنن بعد این تازه به دوران رسیده فکر کردن چه خبر بابا حداقل هر روز یکیتون یا به قتل میرسه یل خودکشی بیدار بشید ابد درپیش دارین خجالت بکشین نون به نرخ روز خورها
درآمد میلیارد ی دارید مالیات هم نمی‌دید غر هم می‌زنید. ما همون فیلم های خارجی نگاه می‌کنیم شما نگران نباشید
سقوط اخلاقی جامعه هنر نما --- وقتی که محکوم کردن ملت مظلوم و بی دفاع مد می شود و دفاع کردن از ظالم افتخار دارد ----- ایا اینها هنرمند بودند که هو کردند ----- یا هوچی هایی بودند که هر روز در من وتو و اینترنشنال و بی بی سی پخش می شوند ---------- چه بد شانس است مرحوم مهرجویی که در سر مزارش هوچی های ظالم پرست حضور داشتند -----
مرگ بر اسرائیل
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست