بازدید 244375

جزئیات قتل مهرجویی و همسرش به دست باغبان ویلایشان / بازسازی صحنه قتل با حضور قاتل و معاونین قتل + تصویر باکیفیت قاتل و ویدیو

وحیده محمدی‌فر در آخرین مصاحبه‌اش گفته بود: «قبلا خودمان باغبانی داشتیم که از ما سرقت کرد. بعداً متوجه شدیم که هم باغبان ما بوده و هم باغبان همسایه کناری ما. او را تحویل پلیس دادیم، اما همسایه کناری ما باغبان را بخشید و او آزاد شد. با توجه به اینکه برادر او دزد و همدستش هم بود، به ما اطلاع دادند که باید او را پیدا کنیم و تحویل پلیس بدهیم. برادر باغبان ما در این شهرک کار می‌کند، چرا باید خیلی راحت برای خودش آزاد باشد...»
کد خبر: ۱۱۹۹۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴ 19 October 2023

جزئیات قتل مهرجویی و همسرش به داستان باغبان ویلایشان

سردار منتظرالمهدی سخنگوی فراجا گفت: دقایقی پیش، قاتل اصلی که جزو دستگیرشدگان پلیس بود، پس از انجام اقدامات فنی و شناسایی اعتراف کرد و به قطعیت رسید. بازجویی‌ها کماکان برای شناسایی همدستان و زوایای پنهان این قتل در حال انجام است؛ به زودی صحنه جرم بازسازی و اطلاعات تکمیلی ارائه خواهد شد.

به گزارش «تابناک؛ بر اساس اطلاعات به دست آمده، باغبان سابق ویلای مهرجویی از مدت ها قبل بر سر مسائلی با قربانیان اختلاف داشت و از اولین کسانی بود که به عنوان مظنون توسط پلیس دستگیر شد. او همچنین کسی بود که سال گذشته اقدام به سرقت از خانه مقتولان کرده بود و از آنجا که قربانیان متوجه ماجرا شده بودند، با آنها اختلاف داشت. این اختلافات تا جایی ادامه داشت که مرد جنایتکار حتی یک بار همسر داریوش مهرجویی را با چاقو تهدید کرده بود.

وحیده محمدی‌فر در آخرین مصاحبه‌اش گفته بود: «قبلا خودمان باغبانی داشتیم که از ما سرقت کرد. بعداً متوجه شدیم که هم باغبان ما بوده و هم باغبان همسایه کناری ما. او را تحویل پلیس دادیم، اما همسایه کناری ما باغبان را بخشید و او آزاد شد. با توجه به اینکه برادر او دزد و همدستش هم بود به ما اطلاع دادند که باید او را پیدا کنیم و تحویل پلیس بدهیم. برادر باغبان ما در این شهرک کار می‌کند، چرا باید خیلی راحت برای خودش آزاد باشد؟ ما اینجا از دست این افراد خیلی مصیبت کشیدیم، اما در مورد سنتور و یک‌سری وسایلی که فقط یک هنرمند ارزش آن را می‌تواند درک کند، باید گفت که به سرقت رفته و سرقت هم کار خودی بوده است. البته وکیل‌مان آقای سروری پیگیر آن است، اما قرار شده ما به طرف نگوییم تا از او بازجویی کنند.»

در حالی که شواهد محکمی علیه این مرد به دست آمده بود، وی اعتراف نمی کرد تا اینکه بامداد امروز لب به اعتراف گشود و اسرار قتل داریوش مهرجویی و همسرش را فاش کرد. او اعتراف کرد که پس از قتل قربانیان، مقداری اموال از خانه آنها به سرقت برده‌ که بخشی از این اموال توسط پلیس کشف شده است. 

جزئیات قتل مهرجویی و همسرش به دست باغبان ویلایشان / بازسازی صحنه قتل با حضور قاتل و معاونین قتل
تصویر باکیفیت از قاتل در بازسازی صحنه قتل

 

 

بازسازی صحنه قتل با حضور قاتل و معاونین قتل

تعداد بازدید : 81014

لحظه ورود قاتل به صحنه قتل برای بازسازی

سردار سعید منتظرالمهدی درباره جزئیات این خبر گفت: به دنبال شناسایی قاتل اصلی و همراهانش، فرد دیگری که آلات قتاله، گوشی موبایل و مقداری از وسایل مرحومه وحیده محمدی فر را در دست داشت ساعاتی پیش دستگیر شد.

وی افزود: در حال حاضر بازسازی صحنه جرم با حضور رئیس پلیس آگاهی فراجا، فرمانده انتظامی استان البرز انجام شد و قاتل و معاونان او اعتراف به ارتکاب جنایت کردند. با توجه به اینکه افراد دیگری به عنوان مظنون در این پرونده احتمالا نقش داشته‌ باشند کماکان سیر مراحل تحقیقات پلیسی در حال انجام است.

سخنگوی فراجا درباره علت قتل نیز گفت: بنا بر اظهار قاتلان تاکنون اختلافات شخصی و مالی بوده و پرونده مجرمان در اختیار قوه قضائیه قرار گرفته است. 

وی درباره ادعای مطرح درباره نقش یکی از اقوام مرحوم مهرجویی و همسرش در وقوع جنایت نیز گفت: گمانه‌زنی‌ها در خصوص اختلافات خانوادگی فعلا رد شده است و درخواست داریم تا رسانه‌های دیداری و شنیداری از شائبه افکنی در مباحثی که نیاز به تخصص و ایقان دارد حتما پرهیز کنند.

تعداد بازدید : 76865
لحظه خارج کردن قاتل از صحنه قتل، پس از بازسازی صحنه
 

مشاهدات خبرنگار جنایی نشان می دهد، گونی آبی رنگی اطراف خانه داریوش مهرجویی کشیده و همه منافذی که ممکن است به خانه دید داشته باشد را پوشانده اند. چهار متهم در ماشین های سیاه رنگ نوپو دیده شدند. یکی از متهمان بر اساس گمانه زنی خبرنگاران احتمالا متهم اصلی پرونده است که امروز بازداشت شده است. شیشه های دودی ماشین های نوپو دید خبرنگاران را بسته بود و آنها نتوانستند صورت متهمان را ببینند. ماموران نوپو به طور کامل شهرک را تحت کنترل دارند و منتظر شدند تا هوا کاملا تاریک شود و سپس بازسازی صحنه جرم را آغاز کردند.

جزئیات قتل مهرجویی و همسرش به دست باغبان ویلایشان / بازسازی صحنه قتل با حضور قاتل و معاونین قتل + تصویر باکیفیت قاتل و ویدیو

اهالی شهرک زیبادشت که در اطراف خانه مهرجویی حضور دارند دو نفر از متهمان را شناخته‌اند و می‌گویند یکی از این افراد قبل از اقامت مهرجویی در شهرک، در این منطقه به باغبانی مشغول بود. نفر دوم نیز در شهرک کار می‌کرد و هر دو نفر با محوطه آشنایی کامل داشتند. یکی از متهمان دو روز قبل در منطفه فرح آباد در نزدیکی زیبادشت دستگیر شد و متهم دیگر با خانواده اش در نزدیکی شهرک زندگی می کرد.

بعد از اتمام مراحل بازسازی صحنه داخل خانه، متهمان به کوچه منتقل شدند. ساعت ۱۹ بازسازی صحنه قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی فر به پایان رسید و متهمان تحت الحفظ به بازداشتگاه منتقل شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۸
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۳۹۳
من از اولش گفتم باغبان بوده
پاسخ ها
مهین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
شهین تو باید کاراگاه میشدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
بابا تو پوآرو کی بودی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
پلیس گفته که قاتل بعد از اقدامات فنی به قتل اعتراف کرده است!
اقدامات فنی چیست و چرا کسی یارای مقاومت در برابر آن را ندارد؟
مانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
خانم شهین مارپل رو استخدام آگاهی کنید مسئولین محترم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
باید 11 میلیون افغانی از ایران اخراج شوند.

تا کی مردم ایران باید تاوان خسارت و اعمال غیر قانونی آنا را بپردازند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
مارپل کی بودی تو؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
خانم شاهین میشه در مورد سگ ویلا بگید و چرا اون شب نقشی در حادثه نداشته و چه بلایی سرش اومده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
به کی گفتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
ناشناس 11:28 برای اینکه بفهمی اقدامات فنی چیه میتونی عمو یا بابا و یا حتی مادرزنت را پخ پخ کنی و بگی کار من نبوده بعد میبرنت آگاهی میفهمی اقدامات فنی چیه ؟ قبول
ناشناس
| Austria |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
یکبار دزدی کن «اقدامات فنی» یادت نمیره
حیف یک شخصیت بزرگی مثل این هنرمند برای یک مقدار پول خودش و همسرش کشته بشوند.

فقط بلدم داد بزنیم و از اول کار تقصیر را گردن حکومت بندازیم ولی وقتی معلوم میشه از ماست که بر ماست همه خفه خون میگیریم.
آیا واقعاً ما ملت فهیمی هستیم؟ خیلی شک دارم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
مشخص می شود که پلیس قبل از این جنایت در جریان این اختلافات بود نمی دانم آیا به آن دو مرحوم توصیه های امنیتی داده یا نه ولی جا داشت با اینکه پلیس می دانست آینها متهم به سرقت هستند و غیر قابل اعتماد دستگیرشان می کرد و به کشورشان باز می گرداند چرا باید یک متهم مهاجر آزاد باشد
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
می گم شهین ، من می خوام کارآگاه بشم ، بهم آموزش می دی ؟؟/
Mohammad Moghadam
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
لطفا اداره آگاهی با اون همه هزینه الکی و کارآگاه های الکی را منحل کنید و خانم سر شهین هولمز را بذارید آگاهی کل کشور
خانم شهین ببخشید قصد بی ادبی نداشتم احسنت به شما
جعفر شهین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
عزیزانم من نام فامیلم شهین هست، هر کدام از دوستان مایل باشند در بست جهت آموزش در خدمتشون هستم
از باشگاه کشتی که آمدم تشریف بیاورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
حالا کی گفته افغان بوده منبعتون موثقه شما که یکی از خودتون میاد خودتونو میکشن گردن یکی دیگه ننداز فعلا برو خودتونو جمع کنید که باغبوناتون شما رو نکشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
ناشناس 11:40 شهین خانم از همان اول درست گفت و سگ هم هیچ واکنشی نداشته برای اینکه با باغبان آشنا بود ! سگ هم حی و حاضر تشریف دارند میخواهید بدیم خدمتتون
تاسف
| Germany |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
حالا اینجا که این بنده خدا اومد گفت فامیلیش شهین هست ولی واقعا ببینید آیا حق دارند ایران رو از کمیسیون مقام زن سازمان ملل اخراج کندد یا نه؟اینقد تحقیر فقط بخاطر این که یه زن کامنت گذاشته این هست اون جایگاه زن تو مملکت که ازش حرف میزنید؟زن لال بشه هیچ حرفی نزنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
خانم مقتول چند ساعت قبل از قتل نوشته بود که کسی پشت در با لهجه غیر ایرانی تهدیدش کرده بود.احتمالا باید باغبان را از صداش و لهجه و هیکلش از پشت شیشه مات یجوری می شناخت یا مذنون میشدو در نوشته اشاره می کرد.
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
در جواب ناشناس ۱۱:۲۸-- یک بار دزدی کن می فهمی اقدامات فنی چیه؟ همیشه باید یه حرف چرت یزنید شما؟
ناشناس
| Canada |
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
انوقت مرحوم مهرجویی برای ملاقات با باغبانش لباس رسمی پوشیده بود؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
افغان بچه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
دیگه این کشور جای زندگی نیست.
این اتفاقات فقط اینجا می افتد
درحقیقت بسیاری از ایرانیان در کشور خودشون احساس غربت می کنند چون هیچ جایی نه در تصمیم گیری ها و نه در قانون گذاری ندارند.
مرمر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
داد میزنه افغانیه کلی هم کتک خورده کم سن هم هست مثل بچه هاست
ناشناس
| Canada |
۰۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
اگه این که عکسشو منتشر کردید واقعا قاتل باشه تابلو هست که افغانیه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
اقدامات فنی چیست و چرا کسی یارای مقاومت در برابر آن را ندارد؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
اقدامات فنی همونیه که باعث شده تو در امنیت زندگی کنی و جرات کنی بالاخره یه چرت و پرتی بگی

مجبوری حرف بزنی؟
جای تشکرته از حافظان امنیت؟
ناشناس
| Canada |
۰۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
این ادمکش ها را بریزید بیرون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
معلوم نیست اگر خانم محمدی قبل از قتل آن مطالب را نگفته بود کار تحقیقات به کجامی کشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
فراموش نکنیم یه عده از افغانی ها به طالبان و القاعده پیوستن و حتی به مردم خودشون هم رحم نکردند حالا درهای مملکت رو باز گذاشتید تا همینا خیلی راحت وارد ایران بشن !! پس چی شد اون همه ادعای مرزبانی که داشتید ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
4:20
اگر حفاظتی وجود داشت الان این همه افغانی تو ایران بدون مجوز وجود نداشت.
مرزبانی با فراجاست. باید تشکر کنیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
باغبان افغانی نه ایرانی
اونی که دستور به قتل داده هم همون قاتله یا این قاتل یه افغانیه بدبخت اجیر شده هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
چند بار کمالالملک را دیده ای؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
باور پذیر نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
این‌فرد‌هم یک انسانه به خاطر یک جان انسانه دیگر اعدامش نکنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
ناشناس۱۲:۵۵قرارنیست که بی منطق حرف بزنیم،مطابق منطق شما،لطفا بفرمایید عزیزترین کس شما در این دنیا کیست؟اگه کسی خدای نکرده زد ایشان را سلاخی کرد وکشت،بازهم روی نظرت هستی؟اگر بله،لطفا آدرس و نام شخص را منتشر کن،من منتظرم که ببینم داری شعار میدی یا واقعا نظرت اینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
تو یک سایتی نوشته رود باجناق مهرجویی پولش رو داده بود ،به خاطر اختلافات !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
ناشناس|Iran (Islamic Republic of)|۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
حیفم میاد با اون حیوان نجیب و سربه زیر مقایسه ت کنم!!!
آخه نادون این شخص جون یکی رو گرفته باید جونش گرفته بشه!!!
به خاطر جنایت کسی دیگه که اینو اعدام نمیکنن که!!
یعنی تا این حد فهمت کمه!!! یا خیلی مقاومت میکنی در مقابل فهمیدن!!!
اتفاقاً این فرد و ایضاً تو انسان نیستید!! تو آدمکی هستی که برای گرفتن ژشت انساندوستی اراجیف به هم میبافی!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
یک اجنبی
یک دانشمند. هنرمند. نویسنده. نخبه. کارگردان و چهره تاثیر گذار فرهنگی را به قتل رسونده.
یک تار موی مهرجویی به کل افغانستان و تاریخ 100 ساله اش می ارزید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
خدا بیامرزه آقای مهرجویی و همسرش رو. قاتل هم هرکی باشه مجازات میشه. ولی آخه این خبرای زرد چیه تابناک؟اونم تیتر یک. همینجوری گند زدین به ذائقه مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
و لکم فی القصاص حیات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
اگه توجه کنین اکثر کشورهای پیشرفته مسئولینشون درمسائل مهم به خرد جمعی رجوع میکنند ولی در کشور
ما برعکسه اکثریت مردم از حضور
خدا رو شکر خدا رو‌شکر
اما بپذیریم که ماندن در اون خانه بعداز اون تهدید وحشتناک اشتباه محض بود
واقعا ماندن در اون خانه جرات میخواسدر تعجبم از دوستان و‌ هنرمندانی که با خواندن پوست یک هفته ی قبل از جنایت که توسط مرحومه منتشر شده بود هیچ کاری نکردند هیچ حمایتی نکردند و دست به عصا ماندند!!! چی میشد اگر هر روز چند نفرتون مهمان مرحوم مهرجویی میشدید و دم در خانه شان تا صبح کشیک‌ میدادید؟ تا کسی جرات نکنه نزدیک بشه؟ هان! فقط بلدید وقتی کار طرف تموم‌شد برید تشییع جنازه!! شما که میدونید امنیت کم شده چرا خودتون اقدام‌نکردید و یه جناب مهرجوعی برای نقل مکان کمک نکردید؟ دو سه روز وقت میذاشتید میومدید از ایشون مراقبت میکردید دم در تو‌حیاط کشیک میدادید تا ایشان که تهدید شده بود سریع تر به تهران نقل مکان و اثاث کشی کنند نباید بعداز اون پست ایشون رو تنها در انتهای اون شهرک که پشت و‌جلوش بیابون بوده تنها میذاشتید ای هنرمندان!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
کاملا موافقم فقط بلدند عینک دودی بزنند برن بهشت زهرا
خیلی راحت میشه بهشون کمک کرد تا اون جانی نزدیک نشه و فرصت پیدا نکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
والا اگه من بودم در اون خونه دراندشت اونم بدون دوربین با سابقه تهدید و چاقو از طرف شخصی یک دقیقه هم نمیموندم و خونه رو ترک میکردم نمیدونم چرا اینکار نکردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
دقیقا
موافقم باید دوستان جناب مهرجویی که حالا اشک میریزند و وا اسفا میگن سریعا اقدام میکردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
کاملا درسته باید دوستان هنرمند اقدام میکردند و‌از مرحوم محافظت میکردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
هنرمندان بی خاصیت
اون پست رو‌ خوندند و فقط ابراز نگرانی کردند خب خودتون یه کاری میکردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
این ابراز نگرانی و محکوم کردن کلا در جهان مد هست از حقوق بشر گرفته تا کشورهای غربی و سایرین مرتب یا ابراز نگرانی میکنن یا محکوم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
دوستان مهرجویی دنبال زن زندگی آزادی ان. همونهان که وضعیت این کشورو به اینجا رسوندن و یکسره ساز مخالف میزنن و علیه حکومت لجن پراکنی میکنن تا باعث اختلاف و تفرقه در ایران بشن. دیروز ندیدی تا یکی از معدود سینماگرهای منصف صحبت از مبارزه با
صهیونیستها کرد، مسخره و هو کردنش ؟ به جز تعدادی که واقعا انسانهای شریفی ان، بقیه اشون یک مشت بی مصرف بی تربیت پر توقع وطن فروش ان که البته پارسال تا حدود زیادی ادب شدن و باز هم باید ادب بشن
دارا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
من هم اگر ببینم دوستم آشنام یا فامیلم ابراز نگرانی میکنه از امنیتش حداقلش راهنماییش میکنم و حتی حضوری کمکش میکنم دیگه چه برسه شخصیتی مثل جناب مهرجویی با این همه طرفدار و هنرمندانی که اون پست رو خوندند ولی هیچکاری نکردند سینه چاکان آبکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
عینگ دودی زدن انگ جدیده؟ الآن این تیکه بود؟چطوری به ذهنت رسید ؟
ناشناس
| Cyprus |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
ناشناس 11:55 دمت گرم. زدی به هدف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
ناشناس۱۱:۵۵اینکه خانم برومند هو شد به خاطر این بود که از جانب مردم نظر داد!میخواد بااسرائیل بجنگه بره بجنگه کسی جلوشو نگرفته!
زری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
باید امین حیایی که زود خودشو رسوند ، یه هفته قبلش با گلزار و‌چندنفر دیگه میرفتند ازشون محافظت میکردند خصوصا گلزار که به یه دردی بخوره لا اقل
سناریو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
شما یا به عمد داری این سناریو رو می بافی یا از رو نا آکاهی،
آیا حفظ امنیت هم مثل بقیه وظایفش افتاده گردن مردم؟ این همه مالیات و... برای چی می گیره پس؟ من یک چک به دزد بزنم دودمانمو به باد میدن ، بعد شما تز میدی که هنرمندها و مردم عین عصر حجر برن کشیک بدن شبها؟ دزد رو گرفتن تحویل دادن ، اعلام خطر کردن بعد این همه پلیس و .... هیچ کاری نکرده و یکی از بهترین کارگردانها ی ایران کشته شده و الان باز مردم مقصرن؟ شرم هم خوب چیزیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
ناشناس ۱۴ و ۱۰ دقیقه اتفاقا تز ایشون کاملا درسته چرا ؟ چون همونطور که خودت جواب خودت رو در پیامت دادی با وجود دادن مالیات و تحویل دادن دزد به پلیس و آزاد شدن دزد هیچ اقدامی صورت نگرفت و فاجعه رقم خورد
خود مرحومان هم زودتر اونجا رو خالی نکردند اما با توجه به سالمند بودن جناب مهرجویی ، دوستان و هنرمندان و همکارانشون باید یه حرکتی میکردند نگهبانی شهرک و مدیریت شهرک هم باید تعداد گشتی زنی در اطراف خانه ایشان را بعداز اون تهدید اولیه بیشتر میکردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
در ارتباط با تحرکات اتباع بیگانه و‌بی تفاوتی مسئولان پلیس هیچکاری نمیتونه بکنه چون تعداد افاغنه زیاد پس بله خود مردم باید از خودشون و اطرافیانشون در برابر اینا محافظت کنند خودمون باید دست بکار بشیم و‌ چنانچه اطرافیان خانواده مهرجویی تهدیدهایی که وحیده خانم‌گفتند رو‌جدی میگرفتند و در اطراف منزلشون‌گشت میزدند حالا اونا زنده بودند من با نظر اصلی کاملا موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
باید آتش به اختیار بود و در برابر افغانهایی که غیر مجاز اومدند و نه مدارک هویتی دارند و نه اثر انگشتی نه اسمی نه رسمی نه عکسی از خودمون دفاع کنیم گیریم که جنایت هم کردند کی به کیه ؟ راحت فرار میکنند پس باید خود مردم یه کاری کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
به نظر من هم بعداز اون پست وحشتناک که خانم مهرجویی منتشر کرد باید کانون سینما پیگیر میشد و یه کاری میکرد به جای مراسم گرفتن و تشییع جنازه قبل از وقوع پی گیر میشدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
تمام باغبانهای افغان اون شهرک باید اخراج بشن این افغانها یه عادتی دارند که اگه موضوعی و‌خبری در منزل کارفرماشون پیش بیاد بین خودشون پچ پچ و‌در گوشی و خلاصه خبر هو‌ میشه بنابراین باورکنید همه شون از کینه باغبون مطلع بودند
مردم مراقب خوددون باشید ایمنی خونه هاتون رو بالا ببرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
اینا هنربندند به درد چیزی نمی خورند فیلم بازی میکنند میلیارد میلیارد پول میگیرند اما بهشت زهرا رفتنشون خوبه !!!بجای اینکه به همکارشون کمک‌کنند و تهدیدات رو جدی بگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
امین حیایی باید نیم ساعت زودتر خودشو‌میرسوند احتمالا نزدیک بوده و باید مرتب سر میزد ضمنا باید کانون هنرمندان بادیگارد میذاشت در خونه مرحوم مهرجویی یعنی تا تهدید اول رو شنید باید بادیگارد استخدام میکرد چون خانم مهرجویی صراحتا گفته بوده به دادمون برسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
این گلزار که واس خودش یال و کوپال و بر و یازو درست کرده باید میرفت محافظت میکرد هیکل درست کردی لااقل به یه دردی میخوردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
تعجبت باید از پلیس باشه که پیگیری نکرده نه از هنرمندان زرنگ خان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
دقیقا
واقعا چرا هنرمندانی که پست خانم مهرجویی رو دیدند کاری نکردند اصلا جمع میشدند در خونه مرحوم و اونجا بساط راه میانداختند خودش میشد یه فیلم جالب یه فیلم جالب و‌ مستند هم فال هم تماشا هم مراقبت ! که اون حرومزاده نزدیک این دو‌ مرحوم نشه بعدشم بساط و اثاث رو‌ جمع میکردند میرفتند تو یه برجی که محافظت بشه و حالا زیر خروارها خاک نبودند
شما هنرمندان به کار همدیگه هم نمیایید
منظورم هنرمندان مذکر هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
از سهل انگاری کانون سینما و هنرمندان بعد از پست خانم محمدی فر که بگذریم اون همسایه که باغبون رو بخشیده هم مقصر
یه شخصیتی مثل مهرجویی شکایت کرده بعد تو میای خلافش عمل میکنی؟
ضمنا همین خانم برومند باید دست بکار میشد و از مدیریت شهرک‌میخواست که ته شهرک هم کیوسک نگهبانی بذاره یا اینکه بادیگارد استخدام میکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
اهمال از مدیریت شهرک هم بوده وقتی خانم مهرجویی بهشون زنگ زده که الان کسی اینجا بود باید برای اون بخش دو‌سه تا نگهبان یا بیشتر استخدام میکردند اونهایی که تو شهرک هستند متمولند ارزش داشته که هزینه کنند
هنرمندان هم با خواندن پست کذایی هیچ کاری نکردند بلکه باید با یک حرکت ولو نمادین میریختند تو‌منطقه با ماشینهای شاسی بلندشون و‌تا صبح دم در خونه و تو حیاط نگهبانی میدادند
افسوس که گذشت و خیلی تلخ هم‌گذشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
این دو عزیز چون نویسنده بودند دنبال جایی آرام و بدور از سر و صدا بودند که در آرامش فیلمنامه هاشون رو بنویسند
دو تا فیلمنامه نویس که یکیشون شهرت جهانی داشته چرا نباید در سرزمین مادریش امنیت داشته باشه؟ از دست افغونیا ؟!!!!
وقتی خانم مهرجویی در اون پست گفتند به فریادمون برسید چرا هنرمندان کاری نکردند؟ کجا بودید هنرمندان ؟؟؟؟
همش ادعا دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
مملکت بی در و پیکر
همسایه ی احمق و بی بخار
مدیریت اون شهرک
حراست بی مسئولیت که گشت زنی رو بیشتر نکرده
افغونی بی سر و پا بی سواد و‌کینه ای که سه نفر دیگه هم آورده با خودش جانیان بالفطره
و هنرمندان بی خیال و بی مسئولیت
و پلیسی که فقط تحت دستور کار جدی انجام میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
موافقم وقتی کسی به دادمون نمیرسه باید خود هنرمندها یه حرکتی میکردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
هنر بببندان کجا کاری میکنند تازه میرن با افغانها هم وصلت میکنند و ازشون هم هنرپیشه تولید میشه وارد سینمای ایران میکنن
دیگه هیچی خالص نیست
دیشب خواب دیدم تو‌ اون خونه و‌ اون منطقه هستم حتی بیابونهای اطرافشم دیدم …خیلی پرت و‌سوت و‌ کور بود…..
چه لحظات وحشتناکی رو خانم‌ مهرجویی تجربه کردند فقط به زبون آسووونه وقتی تجسم میکنی که‌ چه لحظات دهشتناکی بوده …..
امیدوارم به اشد مجازات محکوم بشه جانی بالفطره و اگر طبق تجربه ی اول خانم وحیده، از انباع باشه دیگه باید یه کار اساسی برای اینا کرد باید برن تر و‌خشک با هم باید برن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
شام سبک و به موقع بخور تا از این خوابا نبینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
من و‌مادرم و خواهرم هم در یک باغ زندگی میکنیم متاسفانه باغبانمون افغانیه پنج‌شبه شبها خواب ندارم همش کابوس خیلی میترسم ازشون باید عوضش کنیم یه ایرانی استخدام کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
اگه باغبون عوض کردی فکر کنم بیشتر باید بترسی
پکیج ضد زورگیری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
نمیشه که هرکسی آدم را تهدید کرد خونه زندگی را رها کنیم بلکه کافیه پکیج ضد زورگیری گاردمن نصب کنیم که نه تنها به هیچ صورتی نتوانند وارد منزل شوند بلکه حتی اگر خود صاحبخانه هم به هر دلیل درب را براشون باز کرد نتونن بلایی سرش بیارن
پس از انباع هستش و‌خانم محمدی فر درست گفته بوده
فقط در تعجبم چرا تو اون ویلا موندند
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
فقط یک افغانی می تونست این کار رو بکنه و الا هر بچه خفن دستمال به گردن ایرانی هم استاد مهرجویی را می شناخت و حاضر نبود دست به چنین کاری بزنه... جا داره دولت ایران همه افاغنه رو از ایران اخراج کنه و الا اعدام یک آسمان جول چه ارزشی داره
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
اتباع به معنای جمع تبعه است و شامل اتباع ایرانی هم میشود . باید به جای اتباع ، گفت اتباع
خارجی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
بابا 27 میلیون افغانی در همه سوراخ سمبه های این مملکت رخنه کردند. از نیروهای نظامی بگیر تا شهرداری و وزارت خانه ها و...جنگل ها. بیابون ها. کوه ها. غارها. باغات. بازار
اکثر این ها در کشور خودشون مرتکب قتل و جنایت شدند و فرار کردند اومدن ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
مصطفی جون پس اینهایی که از علی دایی و عادل فردوسی پور و بیرانوند و ... دزدی کردند بچه خفن های دستمال به گردن ایرانی نبودند ؟بلا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
درست میگی ، منظور اتباع خارجی است اما کلمه «خارجی» به قرینه معنایی حذف شده...
پدرسوخته چه کینه ای داشته
هم دزدی کرده هم بهش برنورده چرا تحویل پایس دادنش
بندازید بیرون این وحشی های مغولی رو
خطر در کمین بقیه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
متاسفانه افاغنه بسیار کینه ای هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
یه خورده در ادبیات کلامی و نوشتاریمان باید جانب ادب و انصاف را رعایت کنیم. یک نفر یک جنایتی مرتکب شده که بجای خود باید مجازات شود. آیا باید به همه قوم و قبیله و طایفه و ملیتش توهین و جسارت کنیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
مغول نیستن افغانستانی ان دوستان طالبان! و هم کیش و هم زبان تان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
من باور نمیکنم . چون او باید خوب می دانست که با قتل اینها پلیس در مرحله اول دنبال کسانی خواهد رفت که خصومت های شخصی با مقتولین داشته اند . هیچ آدمی این اصل را فراموش نمی کند و اقدام به قتل یک سناریوی تخیلی هست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
اونی که رو فرش قرمز به اسم زن ایرانی نیمه برهنه صحنه عاشقانه درست میکردو شما خودتونو براش جر میدادین چی؟ اونم بندازیم بیرون؟
فقط کارگراش اوفن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
وقتی جنایت و سلاخی و‌کشته شدن مظلومانه یک سالمند فرهیخته و‌ مشهور با همسر بی دفاعش در میونه ناشناس دوم شما حرف از ادبیات و … میزنی ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
ناشناس ۱۱:۳۰ چرت نگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
ناشناس 11 32 پارتیش خوبه دیگه عادت داریم به کامنتها و توهینهاش برای همین توجه نمی کنیم و نخونده ردش میکنیم
ناشناس
| Denmark |
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
قوم باکو و افغان از یک ریشه مغول هستن. فقط اون قسمت شرق یعنی افغان باهوشتر بودن و در طول زمان تونستن فارسی یاد بگیرن
پکیج ضد زورگیری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
در زندگی هر کسی زهرار اتفاق مشابه میفته و طبیعیه که نمیشه که هرکسی آدم را تهدید کرد خونه زندگی را رها کنیم بلکه کافیه پکیج ضد زورگیری گاردمن نصب کنیم که نه تنها به هیچ صورتی نتوانند وارد منزل شوند بلکه حتی اگر خود صاحبخانه هم به هر دلیل درب را براشون باز کرد نتونن بلایی سرش بیارن
ناشناس
| Denmark |
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
|
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
دقیقا این فتنه گری و اختلاف اندازی زیر سر مغول ها ! است
احمد
| Norway |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
اینان از قوم هزاره افعانستان هستند و از قدیم و ندیم جنایتکار و نمک نشناس بوده و خواهند بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
در جواب ناشناس با آی پی نروژ
اونوقت چقدر خنگ بودن که زبان اصلی شوند یادشون رفته
آقایان‌ مسئول ما خودمون هزارتا گرفتاری داریم جامعه ظرفیت تحمل مشکلاتی که افاغنه در طول چهل سال گذشته ایجاد کردند از قتل بگیر تا تجاوز و دزدی و هنوز ادامه داره رو دیگه نداره!!! برای چی ملت رو عصبانی میکنید آقا اینا رو‌کوچ بدید به کشورشون یا برن همون روسیه و‌آمریکا که بیچاره شون کردند تاوانشو ایران باید بده؟؟؟!!! ای بابا…. قشنگ بیان اینجا از مالیات ما استفاده کنند از سوبسیدها بهره ببرند سرمونم ببرند ؟؟؟؟ عجبا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
باید هنرمندها جلوی این جنایت را می گرفتند. حمید فرخ نژاد با پسرش مسئولیت باغبانی ویلای مرحوم را قبول می کردند. امین حیایی مسئولیت خرید های روزانه، مهناز افشار آشپز می شد، فاطمه معنمد آریا با گلاب آدینه مسئولیت نظافت، برزو ارجمند با رامبد جوان نگهبانی و بهنوش بختیاری تلفن ها رو جواب می داد .... برای یه هفته اگر این همکاری رو می کردن شاید این اتفاق تلخ نمی افتاد
پکیج ضد زورگیری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
افغنی نه ایرانی، فرقی نمیکنه چون در زندگی هر کسی زهرار اتفاق مشابه میفته و طبیعیه که نمیشه که هرکسی آدم را تهدید کرد خونه زندگی را رها کنیم بلکه کافیه پکیج ضد زورگیری گاردمن نصب کنیم که نه تنها به هیچ صورتی نتوانند وارد منزل شوند بلکه حتی اگر خود صاحبخانه هم به هر دلیل درب را براشون باز کرد نتونن بلایی سرش بیارن
ناشناس
| Canada |
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
مطمئنیدباغبان بوده وقصاب نبوده چون باغبان باگل وگیاه وطبیعت زیبا سروکارداره ووسیله جنگی اوبرای جنگب با حیوانات مزاحم بیل وبیلچه است ولی قصاب با باکارد شکم گاووگوسفند کشته شده رابرای خدمت بمردم وسیرکردن شکم خلق اله میدرد ولی دیده نشد شکم افرادبیگناه رابدردالبته نه باغبان ادم میکشد ونه قصاب ادمکش است ببینید دوره وزمانه وخوردن مال نامشروع باماچه کرده که ازگرگ بیابان درنده ترشده ایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
یکی از اینها که منفی دادن بگن چرا؟!!!!!!!
اینجاش جالبه
باید اون رو پیدا کنیم و تحویل پلیس بدیم.

میشه بگید این وسط پلیس دقیقا وظیفه اش چیه؟بابت چی حقوق میگیرن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
مثل اینکه کارتان به پلیس و آگاهی نیفتاده . اصلا کاری برای ارباب رجوع انجام نمی دهند . در این مورد آخر هم چون تخت فشار رسانه ها و افکار عمومی بودند اقدام کردند و گرنه اگرم فرد عادی بودند تا ابد الیوم دنبال کارشان نمی رفتند
بنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
دقیقاً همین طور است پلیس هیچ کاری نمی کنه به همسر یکی از دوستانم دست برد زده شده خودش همه کارا رو کرد موقع دستگیری حتی یک سرباز بهش نمی دانند
مگر اینکه پارتی داشته باشی یا پول که در این مورد احتمالا از اسم مهرجویی ترسیدن که پول به کار آن مرحوم نیومد و دزد رو دستگیر نکردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
نیروی انتظامی فقط اونایی که در مرزها با اشرار درگیر می شن و شهید می شن بقیه معلومه چکاره اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
کلا اگه تو فیلمها و سریالها هم ببینید پلیس و ماشین پلیس با صدای آژیر اخر پیداش میشه و فیلم تمام میشه
باید حتماً اینها بیایند سراغ نزدیکان مسئولین تا اخراج گسترده افغان ها را در دستور کار قرار دهند؟! بریدن گردن مهرجویی کافی نیست؟! هرچی افغانی به دردبخوره و تحصیل کرده و مهندس و دکتر هست، نگه دارید. مابقی رو رد مرز کنید. قبل از اینکه سرخودتون بیاد
همه ش یاد این آهنگ ستار می افتم

ایران، ایران، سرم روی تن من
نباشه گر که بیگانه بشه هموطن من ...
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
البته در اصل برای مرحوم مازیاره. برای همین آهنگ هم ممنوع کار شد!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
دقیقا
ولی در تعجبم چرا ما ایرانی ها هم مهاجرت میکنیم و ببه چند تابعیتی بودنمون افتخار..... بمون و بساز...میری جا هموطن که بشی غیر هموطن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
استاد امریکا وطن همه است یکی زودتر رفته یکی دیر تر هر وقت بهت توهین کردن بگو اجدات تو از کدوم کشور اومدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
ناشناس 11:27
بله دقیقا، قبل از ستار، مرحوم مازیار خوندند این آهنگ رو و البته قبل از مازیار، مرحوم عماد رام نسخه ی اصلی این آهنگ رو اجرا کردند
اینا نباید تو ویلاهای کرج باشن جاشون همون افغانستان طالبانه لیاقتشون همونه
باشه شما درست میگید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
مشکل داریا....ید بینی بیماریه حتما درمانش کن
اگه یک زمانی. توسط برادران افاغنه تهدید. شدید سریع و بدون هیچ معطلی محل زندگی عوض کنید و به هیچ گزینه دیگه فکر نکنید پلیس و کلانتری هم کاری نمیتونه بکنه چون اینها نه از پلیس ایران میترسن و نه از کلانتری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
یک راهش هم اینه که اول خودتان اقدام به حمله کنید . بهترین دفاع حمله است . خدارو شکر سر هر چهار راهی هم سلاح گرم می فروشند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
برای چی میدان را ترک کنیم. اینجا وطن و خاک ماست. به جاش خودمون دست به کار میشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
دیه این افغانها با دینار نقره حساب میشه حدود70 میلیون پس ازچیزی نترسید وکار تونو بکنید
بنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
ناشناس ۱۵:۵۲ راست می گی.؟
سلاخی هم بکنم ۷۰ میلیون دیه داره؟
آخ جون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
تابناک حالت خوبه این کامنت ها چیه منتشر میکنی ایناا خلاف قانون نیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
نخبه جا مونده در وطن ادم آدمه نرخ دیه یکیه ج ایرانی باشی جه افریقایی یا افغانی
من از موقعی که یادمه تواین مملکت یک روز نیست که یک اتفاق وخبری پخش نشه که فقط برای درگیر کردن اذهان وافکار مردم باشه وهمه مردم فکرشون درگیر باشه ،یک روز یارانه ،یک روز بنزین ،یک روز جنگ ،......
جالبه!طرف سابقه دزدی داشته و چند روز قبل هم تهدید به قتل کرده ولی باز تو شهرک داشته راست راست راه میرفته!
در را که روباغبون واز نکرده وگرنه باز نمی کردند اشنا دیگری بوده در ماجرا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
معمولا اونها که ویلا دارند چون فکر میکنن منطقه نگهبانی داره در و پنجره رو بمنظور هواخوری باز میزارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
باید افراد بی طرف تحقیق کنند تا معلوم بشه واقعیت همانی هست که گفته شد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
چی گفتی!؟ چی توشتی! خودت فهمیدی!؟
باغبون
واز یعنی چی!؟
باز یعنی چی!؟
باغداران و‌ ویلاداران عزیز در هر جای ایران نامردید اگر همین فردا باغبون افغانی تون رو اخراج نکنید!!! اگه کار و درآمد نباشه جمع میکنند میرن کشورشون برن همون جا بیل بزنند اگه راست میگن
خب شماها بهشون سرویس میدید اینا هم هی زاد و‌ ولد میکنند
بندازید بیرون اینا رو
تجربه ی خانواده ی مهرجویی رو‌جلوی چشمتون داشته باشید
بقول خانم مهرجویی دامان همه رو میگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
احسنت
حرف حساب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
چه کنیم که دلمون میسوزه براشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
ایرانی ها اخه حاضر نیستن این کارهارو انجام بدن همشون میخوان یارئیس بشن
عجب! یعنی خانم محمدی باغبان سابق شان را نشناخته!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
مهندس جان مگه فقط خود باغبون...چند نفر میشن این مواقع
مقامات یاد بگیرند
به جای دادن دستور ویژه و وارد کردن نهادهای امنیتی به موضوع، به پلیس اعتماد کنند.
مگر باغبان افغانستانی بود؟ مرحله بعد چرا بعضی مثل آقای مهرجويی اقدامات ایمنی را رعایت نکرد باغ ویلای ۲۰۰۰ متری فقط دو نفر بدون دوربین مداربسته و دزد گیر واقعا قابل تعجب است از این به بعد تجربه ای بشود برای سایرین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
بله افغانی بوده. الان بدهکار هم شده که صد تا دوربین نصب نکرده؟! بعد دوربین نصب می کرد، چاقو گلوش رو نمی برید؟!
ما ایرانی ها هر چی میکشیم از دلرحمیمون میکشیم

مردم رحم نکنید به این افغانیا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
افغانی که قاتل باشه تو حریف اونی که بخواهی بهش رحم نکنی؟ منظورت افغانی های مظلومه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
ناشناس 12:12
رحم نکردن که فقط دعوا و کتک کاری نیست
همین که خونه بهشون اجازه ندی
کار بهشون ندی
چیزی بهشون نفروشی
توی کمپین اخراجشون شرکت کنی و دلت به حالشون نسوزه
اینا میشه رحم نکردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
عزیزدل شما یه افغانی قاتل نشون من بده من برات کله پاچه شم بار میزارم!حریف نیستیم نداریم
بله
اگر هر افغانی روزی سه عدد نان بخورد با وجود بیش از پنج میلیون افغانی روزی ۱۵میلیون عدد اینها فقط از یارانه نان استفاده میکنند بماند بقیه یارانه هایی که دولت برای ایرانیان می دهد را اینها در حال استفاده هستند
اگر باغبان از اهالی افغانستان بوده، که خیلی حماقت است برای چندرغاز کمتر یک نفر افغانی را استخدام کنند. برای سایرین هم درس عبرت باشد که افغانی بی نام و نشان را به عنوان سرایدار یا باغبان استخدام نکنند چرا که با یک اختلاف ممکن است دست به چاقو ببرند. کلا اگر جماعت غریبه را اجازه نزدیکی بیش از حد ندهیم، بهتر است.
من میگم افغانی ها رو از ایران اخراج کنید،اما دوستان در صحبت های سردار منتظر المهدی اشاره ای به تابعیت قاتل نشده؟ از کجا فهمیدید افغانیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
اینها علم غیب دارندوهوچی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
این چهره 100% افغان هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
افغانی نه و اتباع
دوستان ی کمپین . راه بندازیم برای خروج افاغنه از ایران .صبر ملت تموم شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
افاغنه نه، اتباع
من خیلی جنایات این تیپ اتباع بیگانه را بررسی کردم.بسیار موجودات بی رحم و سفاکی هستن.متاسفانه روز بروز هم مثل قارچ در حال رشد توی کشور هستند.کشورهای اروپایی و امریکا نخبگان ما را جذب میکنند و مابه این تیپ افراد اقامت میدیم.چند سال دیگر اثری از ایران و ایرانی در این خطه نیست.واقعا باید بحال این مملکت خون گریست که تتمه بزرگان و دانشمندان و هنرمندان را باید اینگونه از دست بدهیم
بازهم تخفیف مجازات و به دنبال آن تشدید جرم. اگر مثل عربستان به آیه قرآن در مورد دزد عمل میشد در ایران نه کسی اختلاص میکرد نه دزدی اینجوری، که منجر به جری شدن دزد و قتل این مرد و همسر بیگناهش و یتیم شدن یه بچه بشه.
کی بهش پول داده این کار رو بکنه اینو بگو
واقعا چه ادم نمک به حروم بی شرفی بوده .قبلا دزدی کرده دیگه چرا عقده داشته که باعث قتلشون بشه .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
افغانی به خاطر پول هر کاری می کنه حتی مادرش رو هم می کشه
ورود بی رویه ی اتباع بیگانه به جای نیروی کار ایرانی تنها به دلیل استقبال کارفرمایان ایرانی از آنها صورت میپذیرد. اگر اتباع بیگانهه در ایران درآمدی نداشته باشند طبیعتا با این حجم و شتاب وارد کشور نمیشوند
کارفرمایان ایرانی به منظور فرار از هزینه های مربوط به بیمه و ... هزاران انگ به نیروی کار ایرانی اعم از تنبلی و پررویی و و دزد بودن و ... میچسبانند. در حالیکه تمام این صفات غیر واقعی بوده و تنها به منظور فرار از بیمه کردن نیروی کار ایرانی و پرداخت کامل حق و حقوق آنها صورت میپذیرد
حال آنکه اگر نیروی کار ایرانی بیمه گردیده و حقوق آن به صورت تمام کمال پرداخت گردد آیا دیوانه است که کار امن خود را با تنبلی و بی اخلاقی از دست بدهد؟
آیا بیمه شدن و داشتن پشتوانه برای فردای از کار افتادگی یا برای مواقع آسیب کمترین حق کارگر و نیروی کار ایرانی نیست؟
از ماست که بر ماست. تا زمانی که کارفرمایان به اتباع کار میدهند، گلو پاره کردن من و شما فایده ای نخواهد داشت
تنها راه این موضوع، فرهنگسازی برای رعایت حقوق کارگران و نیروی کار ایرانی به عنوان ارزشمندترین و زحمت کش ترین قشر کشور و همچنین ایجاد کمپین برای عدم استفاده از خدمات کارفرمایانی است که از اتباع غیرایرانی به جای نیروی کار ایرانی استفاده میکنند

باید به صورت قاطع بدانیم که هر اتباعی که تحت امر کارفرمایی کار میکند، حق یک نیروی کار ایرانی که فرزند این مرز و بوم است با بی اخلاقی تمام ضایع میشود
هر حقی که ضایع میشود دو برابر باعث ایجاد ناامنی و فساد در کشور میشود. چرا که علاوه بر آنکه اتباع ایجاد ناامنی میکنند، فقری که گریبانگیر قشر کارگر ایرانی میشود نیز به نوبه ی خود باعث ناامنی میشود

ضمن اینکه ورود اتباع به کارهایی نظیر جوشکاری، آرماتوربندی، گچکاری و .. و مشاغلی که به نوعی هنر و صنعت محسوب میشود زیر ساخت های کشور در این زمینه را از نظر نیروی انسانی در آینده تخلیه میکند. به این معنی که در آنده تمامی این مشاغل وابسته به حضور اتباع بیگانه خواهد بود

حساس باشیم.
حساسیت ما ایرانی ها نسبت به خیلی چیزا از بین رفته متاسفانه.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
ما که مزه تحریم را چشیده ایم و می دانیم چه بلایی سر آدم میاره، بنابراین تنها راه بیرون کردن این افاغنه تحریم انهاست
لطفا بعد از انتخابات و رای گیری امسال .. افغانیهارو بیرون کنید..بازم ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
افعانی ها مگه رای میتونن بدن؟ چقدر چرت و پرت میگید
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
شما به جنبش اصیل منطقه بی احترامی می کنی؟ شرم بر شما!!!!!!!!!! ادم های به این خوبی کجا پیدا میشه
مملکت بی صاحب بی در وپیشرفت
هر افغانی اراده کنه فرداش تهرانه
آقا یک همه پرسی اخراج افغانی بگذارید !!
دیگه اتفاقی که اوفتاده و باغبان بیچاره را ازاد کنند تا برود سر زندگیش . مهرجویی همچین تعادل روحی و روانی درستی نداشته و عمرش رو کرده بود و معلومه با باغبان زحمتکش بد رفتاری کرده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
یعنی جدا اینقدر مازوخیست داری که دوست داری منفی بگیری؟ حتما خودتو درمان کن.
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
چی میگی حاجی باغبون عامله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
وای بر تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
تو هم با این تفکرات همین عمری هم که کردی از سرت زیاد هست بهتر همچین مرگی هم خیلی زود گردن خودت بگیره و دنیا رو راحت بشه از وجود افرادی مثل تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
روانی افغانی روانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
حتما خودت اتباع هستی، یا به قول مردم افغونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
احتمالا خودت افغانی نیستی یا به ایرانیه وطن فروش؟
قطعا باور کردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
کی هستی تو اصلا؟
افغانی؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
آره افغونی
برای قتل افغانها یک شغل دیگر اضافعه شد برای این برادران کسی خواست کسی رابکشد کار گر افغانی است برای کشتن هیچ مسولیتی هم متوجه شان نمی شود و ازاد هم هستند قابل توجه
مهم این است قاتل بی رحم از اتباع بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
از اتباع خارجی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
افغونی بود
حالا اون نامردهایی که به افغانی ها توهین میکردن چه حرفی دارن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
باغبون افغانی بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
نامرد توی وطن فروش هستی که با مفاخر مملکتت سر جنگ داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
نامرد خودتی! افغونی بیاد تو کشور، از امکانات این کشور استفاده کنه بعدش اینجوری نمکدون بشکنه؟ همه افغونی‌های بدون مجوز اسکان را اخراج کنند یا تو کامیون تو دریاچه نک بریزنشون
خیلی آدم شرافتمند ایرانی هست که می توانند این جور خدمات را انجام دهندچرا باید افغانی بیرحم را استخدام کنند‌؟هیچ اعتمادی به افراد ساکت و غیرقابل پیشبینی نیست
چه سناریوی تلخی بود
هموطنان ترک و کرد خدا را شکرگزار باشن که شرایط زبانی، جغرافیایی، اقتصادی، سیاسی و ... اجازه نمیدن این همسایگان مهاجر افاغنه به جامعه شون رخنه کنن و مصیبت های این چنینی به بار بیارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
دوست عزیز اگر فکر میکنی که فقط به دلیل زبان هست که این مناطق نمیان اشتباه میکنی. به دو دلیل:
اول اینکه افغانستان هم مثل ایران کلی گویش و لهجه دارند. به عنوان مثال زبان مردم ولایت های شمال و شمال غرب افغانستان ترکی هست
ثانیا اونا تورکی یا کوردی بلد نیستند، مردم ما که فارسی بلدند. اگر قرار به پایمال کردن حق نیروی کار ایرانی باشد میتوان با آنها فارسی صحبت کرد. منتها تورک ها و کورد ها هوای همشهری ها و نیروی کار خود را دارند. نشان به ان نشان که بسیاری از مهاجران افغان همان ابتدا به تبریز و سنندج و .. که شهرهای بزرگی بودند وارد شدند منتها ا عدم استقبال کارفرمایان و همچنین برخورد مردم بومی مواجه شدند
خلاصه ی کلام اینکه توکر ها و کوردها به دلیل حوادث مختلفی که در گذر زمان تجربه کرده اند، دارای بینش بهتری نسبت به سایر هموطنان نسبت به موضوع اتباع بیگانه هستند. چه بسا حتی انگ نژادپرستی به ان دو قوم بیشتر از همه زده میشود. در حالیکه درک رفتار آنها از دور و بدون زندگی کردن میان آنها امکان پذیر نیست. برای شما قابل درک نیست یکی دم به دقیقه بگه یاشاسین آذربایجان، یا بگه هر بژی کورد و در آن واحد جونشم برای ایران بده. باید بین اون مردم زندگی کنی تا متوجه این تناقض زیبا بشی. ماها قدر خاکمون رو خیلی خوب میدونیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
ناشناس ۱۲:۱۸
احسنت. لذت بردم. دمت گرم یا به زبان خودت، یاشاسین، بژی
ناشناس
| Romania |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
چه توجیه نفرت انگیزی از نژاد پرستی متاسفم برات امثال تو با لین طرز تفکر هیچوقت پیشرفت نمی کنید
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
ناشناس ۱۳:۰۲
عقیده و نظر یه ایرانی هر چقدر وطن پرستانه تر باشه از نظر شما افغانی ها منزجر کننده تره
ناشناس
| France |
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
میدونی چرا به شدت با نظرت مخالفم آقا مراد؟
به دلیل اینکه این کامنتت این پیغام رو به مردم می رسونه که کاری از دستشون بر نمیاد و استان های دیگه صرفا به دلیل زبان یا موقعیت جغرافیایی و غیره ذلک توی مهار اتباع افغانی موفق عمل کردند
در حالیکه درستش اینه که ببینیم چرا و چطوری اونا اینکارو کردند و اونو بقیه ی جاها اجرا کنیم
البته این تقصیر شما نیستا. کلا ایرانی جماعت دوست داره ضعف های خودش رو با تخریب دیگران به صورت نرم پوشش بده
در حالیکه اگر منصف باشیم میبینیم که مردم بقیه ی استانها نسبت به موضوع اتباع بیگانه حساسیتی که کردها و ترک ها به خرج میدن رو بخرج ندادند و این واقعیته و هیچ ناراحتی ای هم نداره
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
دوستان اگه گذرشون به شهر تبریز افتاده حتماً به عینه دیده ان یا حتی از زبان اونایی که در تبریز بوده اند حتماً شنیده ان تبریز شهر بدون گداست، واقعاً همینطوره، اگه امروز گدایی سر چهارراهی در تبریز گدایی می کنه مطمئناً فردا دیگه همونجا نیست، هم مردم و هم مسئولین تبریزی به این موضوع خیلی حساس هستن، کلاً مردم این منطقه به خیلی از مؤلفه های زندگی حساسیت دارن، در ضمن در تبریز یا سنندج یک نمونه از افغانیا نیست ولی از سایر هموطنان فارس، بلوچ،
... گیلک، لر و ... هست، در دانشگاهها، در محیطهای کاری و
باید دولت مجوز سلاح گرم بده به کسانی که لازم دارن اگر مرحوم مهرجویی یک کلت میداشت وقتی دید طرف چاقو داره یک تیر هوایی هم میزد اون مثل وقتی که ناسشو پرچو میکنه از پایین تنش خودشو خراب میکرد و فرار میکرد اونوقت سگهای آموزش دیده رده خرابکاریشو میگرفتن تا برسن بهش
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
اونجوری قاتل سریع تر از تو به سلاح گرم دست پیدا میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
دزد بیاد خونه ات وکسی را بکشد وتوبه صورت اتفاقی بتونی دزد را بکشی مقصر تویی نه ان دزد حرامزاده .....قانون گل وبلبل ما اینطوریه
بدبخت باغبان و بدبخت افغانی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
همین باغبون بدیخت هنوز میوه ها نرسیده میافته به جون درخت تا می تونن خودش و زن و بچه‌ش می خورن بعدش هم از محصول باغ می دزدن
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
باغبان خار ندامت به جگر می شکند
اگر به مردم و جامعه هنرمندان اهمییت میدهید برای عدالت و مرحم دل داغداران می بایست با حضور مردم ، همانطور که سر بریده ، سرش را ببرید ،،تا درس عبرتی باشد برای چنین متجاوزان جنایتکاری ، غیر از این باشد دوباره شاهد چنین حوادث ناگواری خواهیم بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
مرهم
اشتباه از خود ماست که به این قوم مغول کاروجا میدیم و اونام سرازیر شدن توی ایران .گول چهره مظلوم این افغانیارو نخورید اینا بدتراز داعش هستن سالهای ساله خودشون باهم جنگ دارن و به خودشونم رحم نمیکنن وای به حال منو و شما دولت هم در خواب غفلت هستش تعدادشون اینقد زیاد شده وقتی بعضی محله ها میری توی شهر خودت احساس غربت می کنی .نه سرمایه ای آوردن نه دانشی نه مالیات و عوارض و چیزای دیگه میدن و نتیجه اش هم میشه این .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
این سناریو هستش برای ایجاد درگیری بین ایران و افغانستان مثل جنگ اسرائیل فلسطین
قتل همه جا اتفاق میافتد اما هر وقت قتل هایی بدین فجیعی و وحشتناکی رخ میدهد رد پای اتباع افغان به چشم میخورد . اگر هم اکنون ۸ میلیون افغان در این کشور ۴ میلیون شغل جوانان کشور را در اختیار دارند مقصر خود ما هستیم! انجا که هنگام انتخاب کارگر برای امورات روزمره خود کارگر افغانی را به کارکر افغانی ترجیح میدهیم و تا زمانی که ذهنیت مان همین باشد میلیونها نفر بیکار داریم ، ماهیانه صدها میلیارد پول این مملکت از کشور خارج میکنند . ماهیانه میلیارد تومان خرج یارانه نان آنان میشود. و تا زمانی که پویش " هموطن کارگر ایرانی را دریاب " ایجاد نشود روند هجوم آنان به کشور نه تنها کم نمیشود بلکه اضافه میشود زیرا میدانند که بیکار نمی شوند . متاسفانه این روند بکار گیری به بسیاری از شهرداری های کشور سرایت کرده است که پیمانکاران شهرداری ها برای امورات خود کارگر افغان استخدام میکنند.
# کمپین اخراج افغانی ها
# کمپین عدم استفاده از خدمات و کالاهای کارفرمایانی که از نیروی کار غیر ایرانی استفاده میکنند
# کمپین عدم عقد قرارداد اجازه با افغان ها
# کمپین عدم فروش کالا به افغان ها
اینارو بندازید بیرون از ایران ، فقط همینارو کم داریم تو این همه بدبختی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
افغانی یعنی همون طالبان. وحشی و بی فرهنگ و غیر قابل اعتماد
باور کردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
آلبانی نشین عقب افتاده
مگر بجز یک عدد سنتور، چه چیزی از مهرجویی دزدیده اند که ارزش قتل داشته باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
لپ تاپ و گوشی رو که خود خانم مهرجویی قبلا گفته بوده
حالا که مشخص شد افغانی بوده مردم دولت برایتان کاری نمی کند خودتان به خودتان رحم کنید باغبان و سرایدار و کارگر و آشپز و..... خلاصه اگر جونتون را دوست دارید برای این کارها از افاغنه استفاده نکنید
اینکه خیلی از دوستان میگن افغانی ها باید بیرون بشن خوبه ولی دولت مسلما گوش نمیده و توانایی هم نداره. ولی ما مردم خودمون میتونیم اوضاع رو بهتر کنیم.
به تمام کسانی که سرایدار افغانی دارند یه توصیه دارم.
شاید افغانی ها دستمزدشون کم باشه و قابل اطمینان خیلی هاشون ۵وعده نماز میخونن و دروغ هم اصلا نمیگن ولی آمار نشون میده همین افغانی بعد از بیست سال یا بیشتر زمانی که فکرش رو هم نمیکنی یک مرتبه قتل, دزدی , و تجاوز میکنه. خیلی ژن عجیب و صبر عجیبی دارند.
پاسخ ها
Mohammad Moghadam
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
دلیل صبر عجیبشان کینه ورزی و ذات خرابشان است
الان این باغبان ایرانی یا خارجی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
افغانیه
همونطور که همسر مرحوم مهرجویی هشدار داده بودند
جنایت سر بریدن ربطی به سارق نداره، موضوع چیزی دیگه‌ای باید باشه
1- اونایی که گفتن کار خودشون کجا هستند؟
2- اونایی که گفتن قتلهای زنجیره ای کجا هستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
کی گفته هرچی گفته شده و اینجا نوشته میشه واقعیته؟؟؟!!!!!
ناشناس
| Romania |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
فقط افراد ساده لوح این داستان ها را باور می کنند
ناشناس
| France |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
کی همچین چرتی گفته؟ مهرجویی که وطن پرست بود وطن فروش نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
کاس آدرست را هم میدادی که جایزه ات را بیاورند و دم درب تحویل دهند.
اسدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
اونایی که 4روز می گفتند هواپیمای مسافری اکراین نقص فنی داشته کجا هستند ؟در اصل باید این را بپرسید فیروزه خانم
عجب؟
چرا شناسنامه ایرانی بهشون میدید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
چون دیگه ملت رای نمیدن و اینا اینو میدونن واسه همین به اینا شناسنامه میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
شاید بتونند ازدواج کنند و موجبات ازدیاد جمعیت را فراهم بیارند
با نگاه علت و معلولی اول قانون کار باید تعدیل بشه تا کارفرما از استخدام نیروی کار ایرانی وحشت نداشته باشه. اینطوری هم مشکل اشتغال کمتر میشه هم افغانی ها یک امتیاز را از دست می‌دهند. دوم تربیت فرزندانمون برای تن دادن به کارهای یدی و فیزیکی هست. واقعا خیلی از افراد که احتیاج دارند به نیروی کار کسی را که درست حاضر باشه کارانه پیدا نمیکنند. سوم توجه به فرزند آوری هست . با این وضعیت در سال‌های آینده چاره ای جز استفاده بیشتر از نیروی کار خارجی نداریم . درصد سالمندان بیشتر میشه
پاسخ ها
Mohammad Moghadam
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
هزاران رحمت به شیری خوردی هموطن من خودم کارفرما هستم و خیلی دلم میخواهد نیروی ایرانی استفاده کنم ولی متاسفانه افغانها حتی مدارک فنی و حرفه ای هم دیگر گرفته اند و در واقع نیروی ایرانی چون از صنعت ساختما رانده شده و کار کمتر گیرش می آید دیگه داره شعیف و بی سواد و غیر آماده هم میشود
از دست اتباع افغان خدا بهمون رحم کنه
خواستم نخندم. ولی خدایی باور کنید نشد.. این هم از پرونده خدابیامرز مهرجویی، کار باغبان بوده. حالا هر که به فهم و درکش.
يك مروري به اخبار قبلي تون بندازيد . شما بعد از اينكه چندين نفر را هر روز دستگير كرديد ( از يك نفر شروع شد و رسيد به هفت نفر ) ، روز آخر اومديد گفتيد كه باغبان ويلا هم دستگير شد . ولي الان توي مصاحبه اعلام مي كنيد كه باغبان اولين فردي بود كه دستگير شد ! .
اين تناقض گويي ها ، مخاطبين را به ناكجاآباد مي بره
ولي در كل ممنون از اينكه قاتل را دستگير كرديد
یک حیوان وحشی هم با این شقاوت همنوعش را سلاخی نمی کند ؛ باید علت توحش قاتل یا قاتلان مهرجویی و همسرش مشخص شود . باید دستهای پشت پرده این قتل هولناک را دستگیر و به اشد مجازات برسانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
توحش در ذات افغانیهاست. چندی پیش دو افغانی‌ با هم در افغانستان عوا کرده بودند هردو به ایران آمدند یکی شان مخفیگاه آن دیگری را پیدا کرد و او را با چاقو به قتل رساند که به تازگی دستکیر شد. همان ابتدا با توجه به مثله کردن و سربریدن و تجاوز کاملا مشخص بودفتل کار
افغانی‌ها ی وحشی ست
بخشش،‌لازم نیست اعدامش کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
بخشش لازم نیست،اعدامش کنید.
میگن از اتباع افغانستان بوده. خدایا خودت از شر اتباع افغانی به ما زن و بچمون رحم کن کسی چرا جلوی افغانیها رو نمیگیره اخه
تازه نمی گن افغانیه
میگن باغبان
خب این باغبان اهل کجاس ؟
نظرات حاوی خشونت رو سانسور کنید
همان غیرقابل انتشارها تحلیل درست داشتن اینجوری درصد آدم حسابی های ایران را به نسبت بقیه حساب کنید یک داستان براشون ساختن عقده های نژاد پرستیشون زد بیرون
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
اره فقط شما افغان ها ادم حسابی هستید. ما همه اکثرا ناحسابی هستیم. افغانی عقده ای. کشور خودمونه. خودمون تصمیم میگیریم کیو راه بدیم کیو راه ندیم. یه جوری حق به جانبید انگار
. یکی از اقوام ایرانی هستید و حقتون ضایع شده. کدوم کشوری توی دنیا این همه مهاجر اونم فقط از یه کشور قبول میکنه. نمک نشناس ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
۱۴:۵۰
در کوته فکری تو همان بس که هر کسی نظری بر خلاف تو بده نامش را افغانی می گذاری و بعد بر اساس توهم خودت دوباره چرت و پرت می بافی بنده اتفاقا یکی از اقوام ایرانی هستم پس پیش من چرت نباف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
ببین هر جای دیگه ای بخوای زندگی کنی به جز ایران مگه میشه کلتو بندازی پایین بری تو اون کشور ؟؟ نههه باید قانونی وارد شی باید یا تحصیلی بری یا بیزینسی ،حالا تو چی میگی ؟؟ نمیشه کلتونو بندازین پایین و بیاین اینجا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
ناشناس ۱۵:۱۸
برو افغانی بدبخت
از سم پراکنی های گاه و بیگاهت توی کامنت های مختلف مشخصه که یه افغانی بدبخت بیش نیستی
سلام. هنوز کسی نگفته که باغبان افغانستانی بوده. ما کلا مردم احساساتی هستیم با یک اتفاق بد، می خواهیم کل ایل و طایفه یک نفر را به باد بدهیم بکشیم و اخراج کنیم. عقلمان تعطیل می شود. در همه چیز همینطور هستیم.
من که باورم نمیشه کار باغبون باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
قاتل اصلی یک اجیر شده افغانی بوده ونه باغبان - بالاخره قتل را باید گردن یکی بیاندازند تا قضیه را فیصله بدهند.
شوخی نکن باهامون عمو
خیلی از این هنر نامندا فقط بلدن عینک دودی ویه پالتو تنشون کنن . میشن متجدد و منورالفکر وآزاد اندیش .قبله آمالشون پاریس ومغرب زمینه یه مدت میرن اونجا میبینن نه خبری نیست اونا مو رو از ماست میکشن برا هر دلار ویوروشون غربیا حساب کردن میبینن از ایران خ... نیست و دوبار هوای وطن میزنه سرشون
کسی که از افغانی استفاده کنه به هر عنوانی و بهش پول بده حقشه بمیره
پروژه جدید ایران عنترنشنال ببخشید اینترناسیونال! چند ماهی هست کلید خورده و آن افغان هراسی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
ما خودمون تو کشورمون شرایط اقتصادی خوبی نداریم و حالا با این حجم از ورود افغانیها اونم بدون اینکه ثبت بشه و قانونی باشه و هرکاری میتونن بکنن ،تو چی میگی ؟؟بله که میترسیم
م م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
خیلی ها این رسانه ها را نمی بینن . ولی اخبار حوادث داخل را می بینن و درک دارن .آمار قتل تجاوز افغان خیلی بالاست و ترسناک . مگر کسی خودش را به نغهمی بزنه
قاتل اجیر شده
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
اجیر هم نشده انداختن گردن افغان های بی نوا که صداشون هم به هیچ جایی نمی زسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
۱۳ و ۴۰ چرت نگو
افاغنه مشکلات مملکت رو زیاد کردند یه مشت بی سوادند که اغلب برای دزدی وارد میشن و‌بعد خارج میشن بعضا هم جنایت میکنند
یعنی این باغبون با اون زمینه ای داشته نمیدونسته به سرعت دستگیر میشه ؟؟؟؟ نمیدونم چرا باور این که باغبون قاتله سخته !!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
اشکال از ذهن مریضه. باور نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
قاتل اگه داشته باشه قاتل نمیشه
قاتل هرکس بوده دزد نبوده مزدوری بوده که با دستور این قتل را مرتکب شده - بیخود به ما ملت آدرس اشتباهی ندهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
داروهاتو خوردی؟
مردم کشور ما چی رو میتونند باور کنن وقتی همه چی در انحصار یک عده است .
بنظرتون باور کنیم؟
مرحوم داریوش مهرجوئی اینطور که از خلق و خوی او فهمیدم چون به کسی کار نداشته فکر میکرده دیگران هم با او کاری ندارند و اینجور در یک خانه ائی با ضریب امنیت در حد صفر زندگی میکرده و یک باغبان جنایتکار هم در همسایگی او بوده که حاصلش این واقعه تاسف بار و هولناک بود. ما این درس را میاموزیم که در شرایط فعلی که در یک جامعه ملتهب زندگی میکنیم از کنار هیچ اتفاقی ساده و اسان رد نشویم و چهار چشمی اطرافمان را زیر نظر داشته باشیم.
حالا از فردا سلبریتی ها جمع می شن هشتک می گذارن که قاتل را ببخشید .
اصلا مصاحبه شون خونده بودم يا يسري كليب ازشون پخش شده بدو به ذهنم رسيد چقدر ادماي ساده دلي بودن.. خدا رحمتشون كنه مظلوم رفتن به خانواده شون صبر بده
فقط باید حقیقت را از دختر مرحوم مهرجویی پرسید. رسانه مستقل نیست، اعتماد عمومی مردم به صدا و سیما و رسانه های داخلی از بین رفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
دخترش هم مضنونه خودش
قتل مهرجویی و همسرش به دست باغبان !!!! واقعا مردم را تا این اندازه ساده لوح فرض کرده اید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
مهرجویی مگه بود؟ بنده خدا نه سیاسی بود نه طرفدار جنبش زن زندگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
بسه دیگه آقای دانشمند
باغبون فامیل دورشون بوده
چرا افغانی‌ها که به طور غیر قانونی وارد کشور شدند را اخراج نمی‌کنید.
میایند جنایت می‌کنند و فرار می‌کنند به افغانستان بی در و پیکر.
تشخیص پلیس صحیح است ولی سئوالات زیادی میتوان مطرح کرد۔ولی علاقهای ندارم که تشخیص پلیس را قابل قبول ندانم۔۔اینگونه دشهرک هادباید چنین امکاناتی برای افراد ساکن توسط شرکت هائی با کارگران تایید شده بوجود اورند۔امکانات مالی افراد مقبول است اگر کمی بیشتر هزینه بدهند۔حضور کارگر تایید نشده در منزل مخصوصا خارجی صحیح دبنظر نمی رسد۔بخش زیادی از امنیت شخصی با فرد است و پلیس مسئول یافت مجرم ومعرفی او به سیستم قضائی است۔
کل کامنتها شده افغان .....

بر فرض صحت داستان اعلام شده ، یک نفر نیست بگه چرا یک دزد به این سرعت آزاد شده؟ بروید برادرش رو که شریک دزدی بوده بگیرید و تحویل بدید دقیقا یعنی چی؟ اینکه یک هفته قبل تهدید به مرگ شدن و هیچ نهادی هیچ اقدامی جهت تامین امنیت و پیدا کردن مجرم نکردن یعنی چی؟ به همین راحتی یکی از بهترین کارگردانهای ایران از دست رفت ،اصلا بگو عادی ترین آدم ایران ، آیا به همین راحتی باید از زندگی محروم بشه؟
وقتی آگهی استخدام میزنید به یک کارگر افغان نیازمندم و تاکید هم می کنید حتما افغان باشد ، باید به فکر اینجا هم باشی اونم در شرایطی که این همه جوان مظلوم ایرانی بیکار هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
یه قرون ارزونتر میده اما به قیمت جونشون تمام خواهد شد
این همه افغان تو مملکت ما چیکار میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
آدم کشتن هم براشون به راحتی آب خوردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
باید بر علیه حضورشون تظاهرات کنیم
چقدر کاراگاه و قاضی، در میان ملت، زیاد داریم. ماشاالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
و چقدر افغانی زیر اینها مطلب مینویسن!
حتی اگه این طور باشه کیا همدستش بودن کیا دستور بهش دادن یا توجیهش کردن اونا را بگین
بازم افغانی ها اخ ببخشیدبقول رائفی پور افغانی پولشونه افغانستانی ها
بازم که اشتباه شدبازم اتباع اینجوری بهترشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
از سرشون هم زیاده این‌ افغانی ها اینااگه ادم های خوبی بودن مملکت خودشون رو‌اباد می کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
یک مشت ادمی که با چشم ناپاک به ناموس مردم نگاه می کنندوهم معتادن هم قمار می کنند و هم به خاطر پول جنایت می کنند
سلاخ بوده نه باغبان
اگر یه دونه ازین افغانی جماعتو انداختن بیرون
تازه دارن براشون شناسنامه هم جور میکنن که بتونن یارانه بگیرن
خودمون کمیم، اینام میخوان بیان بشینن سر سفره
چرا باید‌‌ چنین سرمایه انسانی کشور براحتی از بین بره؟چند تا از این ادم‌ها داریم؟

چرا باید اتباع خارجی در کشور به این راحتی جولان‌بدن؟هر کاری دلشون‌میخواد انجام‌میدن

اقایون مسئول در وزارت کشور‌کمیسیون امنیت‌ شورای امنیت کشور. نیروی انتظامی و‌مرزبانی. چه میکنند؟

جدود دو‌سال دلسوزان‌بطور جد این مسیله و نا امنی ناشی از حضور بی سامان اتباع رو گوشزد می کنند
چه کاری انجام‌شده؟
قاتل همیشه به صحنه جرم برمیگرده
افاغنه باید برن‌کشورشون خصوصا بی سوادهاشون حتما باید بروند چون هیچی حالیشون نیست یک قوم وحشی پول دوست که برای پول هرکاری میکنند
فقط پول پول پول
هیچ خدای دیگه ای ندارند
اگه قاتل باغبان بوده، چرا در مراجعه قبلی به منزل ایشون وقتی، رد پست اینستاگرامی مرحومه محمدی فر نگفتن صدا شبیه صدای باغبان قبلی مون بوده، فقط گفتن لهجه ی ایرانی نداشت؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
برای اینکه برادرش اومده بود پشت در نابغه!
اون منطقه از کرج رو من چند وقت پیش رفتم واقعا احساس میکنید توی مزارشریف یا کابل هستید. البته با احترام به اتباع با شخصیت و خوب و قانونی افغانستان.
عجب باغبانی بوده... چون بغیر از باغبانی سابقه آدم کشی داشته وگرنه خیلی دل و جرات می‌خواهد. بهر حال عجب باغبانی بوده....
اتباع افغان و باکو از یک رگ و ریشه مغول هستند. فقط افغان کمی باهوشتر بود و توانست فارسی یاد بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
هر نطری را منتشر نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
تو هم مشخصه یه افغانی بدبختی که چاره ای برات نمونده جز تفرقه انداختن بین مردم ایران، ولو به قیمت توهین به خودت و ناموست باشه
این ترفندها کهنه شده بیچاره
ریشه تونو میزنیم. بایست و تماشا کن
خدا میداند این افغانیهای قاتل چند تا جنایت دیگه کرده اند ولی چون مقتواین آدمهای مشهوری نبودن صداش در نیامده از این افاغنه قاتل دقیق باید بازجویی شود
چه قیافۀ خفنی؟
واقعاً شبیه قاتل بود.
بیچاره مرحوم مهرجویی و خانمش، چه کشیده اند از دست این قاتل؟ واقعاً قیافۀ ترسناکی داشت
افغانی ها بخاطر جنگ و مشاهده مرگ و قتل. بسیار قصی القلب هستند راحت آدم می کشند
پاسخ ها
اسدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
البته بیشتر خوی حیوانی دارند !!!چند سال شوروی وچندسال آمریکا خواستند اینها را آدم کنند ولی در نهایت خسته شدند ورفتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
قسی القلب
ساده نباشیم
به افغانیها نه خانه بدهید و نه کار و نه حتی مواد غذایی بفروشید و از هر مغازه ایی که در آن مشغول کار است خرید نکنید و این موضوع را به اطلاع صاحب مغازه برسانید . امریکا با ترک افغانستان و واگذاری افغانستان به طالبان بزرگترین ضربه امنیتی را به ایران زد و مسولین ما هم که انگار خواب تشریف دارند و به زودی بزرگترین ضربات رو از این ناحیه دریافت خواهیم کرد
باید در سریعترین زمان ممکن ارتش در شرق کشور مستقر شود و از ورود اتباع جلوگیری شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
اتباع خارجی
الان درصد بالایی از مهاجران افغانی قراریهای پلیس و ارتش افغانستان هستند! آنها هنگامی که به مشکل مالی برخورد بکنند یا حتی به خاطر ناراحتی ها و عقده ها در کشور میزبان دست به دزدی جنایت و ... می زنند! انها به آسانی با سرویسهای جاسوسی میتوانند همکاری کنند و دست به خرابکاری سیستماتیک بزنند! این سربازان و پلیسهای فراری قدرت سازماندهی قوی دارند و میتوانند از میان مهاجران سرخورده گروههای کوچک خرابکاری غارت و باجگیری درست کنند و از آنجایی که مدارک شناسایی از انها در دست نیست و بخاطر زندگی در هر شرایطی دستگیری شان بسیار سخت خواهد بود! دستکم افغانیهایی که در کوچه خیابون رفت وآمد میکنند ا کمک دانش روانشناسی زیر نظر بگیرید و از آنها بازجویی کنید! یا دستکم نیروهای پلیس و امنیتی پیش دستی کرده و آنها را مورد بازجویی قرار دهید تا همیشه ترس زیر نظر یودن را داشته باشند و ابتکار عمل از آنها گرفته شود. باید هرکسی که به افغانی خونه و کار میده اطلاعات به پلیس بده و در غیر اینصورت با متخلفین ایرانی برخورد بشه!
آمو جان مطمئنی قتل را انجام دادی؟ اگر نبود فشار رسانه ها و افکار عمومی شاید حالا حالاها قاتل پیدا نمیشد! خدا کنه برای بقیه خونهایی که میریزه همینطور حساسیت جامعه و رسانه ها زیاد باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
البته اگر قاتل همین افغانی باشه
چگونه یک باغبان با صاحبخانه آنچنان اختلافی پیدا میکند که منجر به قتل شود؟! در ثانی، سرقت اموال مهرجویی چه ربطی به اختلاف باغبان با او دارد؟ یعنی باغبان میخواسته با دزدیدن یک سنتور، از وی انتقام بگیرد؟!
خیلی جالبه ،از نظر مسئولین محترم حدود ۱۵ میلیون افغانی تهدید امنیتی نیستند ولی صحبت کردن از خطرشون برای امنیت کشور ،موجب به خطر انداختن امنیت کشور میشه و باید سکوت کرد !!!!
یه سوال بی جواب موند این باغبان از این دونفر کینه داشته تصمیم گرفته ایندو رو بکشه چرا اینقدر با قساوت ووحشیگری آیا برای کسانی میخواست پیامی با این قساوت بده؟؟
آیا مسئولین نظام می دانند این افغانی های قاتل با این کارشان چقدر وجهه نظام را خراب کردن؟؟؟!!! حداقل بخاطر این موضوع رسیدگی جدی به حضور اینهمه افغانی در کشور نباید بشود؟؟؟!!!
باورش سخته.....دنبال قاتل بگردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
قاتل که معلومه فقط برای ما ملت مجهوله
چرا پس کمپین نه به اعدام برای این قاتل راه نمیندازید؟ چه فرقی داره با قاتل های دیگه که مخالف اعدامشون هستند؟
با تویوتا اومد با پژو رفت! چرا اقدامات فنی قبل از قتل انجام نمیشه ؟ پلیس هیچ کاری با دزد ها، خفت گیر ها ، مواد فروش ها و … نداره اصلا جرات نمیکنن ماموریت کلانتری درگیر بشن ، خودم ۳ مورد دزدی و درگیری بود اصلا نیومدن ، ۱۳ ساله ی معتاد زپرتیو نتونستن از پارک بندازن بیرون حالا کافیه بگی مهمونیه کامیون کامیون مامور خالی میشه ، این بنده خدا زنگ زده بود قاتلم گفته بود استوری و پستم گذاشته بود ! جواب پلیس خودت دستگیرش کن !!!
پس مهر جوئی خطا کرده که به افغانی اعتماد کرده است .
افغانستان الان جنگ نیست چرا اینها به کشورشان بر نمی گردند چرا باید این کارگردان مارا این قدر فجیع توی کشور خودش به دست یک بیگانه جان خودش از دست بدهد ما کارگر افِغان نمی خواهیم ما خو مان کارگر داریم ما امنیت نداریم این همه زاد ولد برای چی هست می خودهند بچه کار ونان خشکی تحویل جامعه بدهند صبح زود از خواب بلند بشی هر ۱۰ دقیقه یک نان خشکی رد میشه جامعه ایران به جای پدیرش نخبه نان خشکی دارد واقعا قبیح است چهره شهر زشت کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
خدا رحمت کند مهرجویی را اما خودش هم با استخدام یک افغانی بدون مدارک هویت که احتمال زیاد قاچاقی وارد کشور شده، زمینه قتل را فراهم کرده
غرب زده ها بیچاره ها هنگ کردن از یه طرف میگن کار خودشونه از یه طرف میگن افغانی ها مقصر هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
په نه په , کار اجنه ها و یا شیاطین است
این خودروهای تویوتای گران برای پلیس چرا خرید شده و خودروی بومی استفاده نشده. پول بلوکه و ازاد شده مال مردمه نه چند اداره که با نظر فلانی تهاتر کنند
عوضش امنیت داریم !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
مسئولین گفتند که ما امنیت داریم - و نه ملت
چقدر باغ و ويلاها شهرهاي مختلف دست افغان هاست
اينها از تهديد پليس هم نمي ترسن
بعد شما ميليون ميليون افغان وارد كشور كردين امتظار دارين تعامل هم بكنيم؟!
اينا واسه يه مسيله كوجيك كينه ميكنن ادم و خانوادش ميكشن
مكه همدان يه خانواده تو روستا رو بعد سالها نكشتن؟!!!
شهین؟
چرا صدات را کلفت کردی که مثلا اسمت جعفره و کشتی گیری؟
نکن
ول کن این مردم حرف مفت زن را
خودت باش
خدا میدونه چه چیز هایی در اون خانه دیده بود که اینجور اعصابش رو به هم ریخت.
باید افغانها از ایران اخراج شوند مگر برای آقایون منفعتی دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
من شنیدم ایران از سازمان ملل بابت هر مهاجر افغانی پول میگیره، پس منفعت داره براشون، اونوقت خبر زدن صف مردم داوطلب ایران برای جنگ در غزه
مردم افغانستان به خاطر چند دهه جنگ، دارای فرهنگ خاصی هستند. صدمات روانی بسیاری دیده اند. خشونت در بین آنها نهادینه شده. تفریحاتشان را نگاه کنید: مسابقه بین سگ ها و یا بزکشی..... در بین خودشان هم نزاع و درگیری های بسیاری است. حالا این قوم با چنین پیشینه ای، در ایران رها شده اند. نه کسی از آنها می پرسد چطور از مرز عبور کردید؟ نه پلیس باهاشون کار داره؟ در همه جا پراکنده هستند. بنابراین انجام جرم و جنایت در یک کشور غریب برایش بسیار راحت است. بعد از وقوع جرم بازمی گردند کشورشان. تا چند سال بعد. ...واقعا باید به مرزبانی و حاکمین ایران تبریک گفت!
ما ملت ایران خواهان هر چه زودتر اخراج افغانی ها از ایران هستیم حتی آنان که سالها در ایران زندگی می‌کنند!!! چهل سال کشتار، دزدی و به خطر انداختن امنیت مردم ادیگه بسه تا کی چشمان و گوشتان را بر جنایات انها می بندید!!! هر چه سریعتر آنها را اخراج کنید این یک مطالبه ملی ایرانیان است!!!!
یکی از اشناهای ما تو اپارتمانشون دزد میگیره و همسایه ها دست بسته تحویل پلیس میدنش
پلیس هم گفت اون هفته قبل ازاد شده اگه چیزی ازتون برده پس بگیرین
ولش کنین بره یا شکایت بنویسین دادگاه و کلانتری و ... ملت هم که حوصله دادگاه و اینا نداشتن ولش کردن
میخام بگم پلیس این مرحله شانه خالی میکنه بعدش این جنایت ها رقم میخوره
چرا مدارا میکنین با دزد؟ وقتی میتونن همون خانواده یا ادم رو تهدید کنن؟
بزنین دستشون قطع کنین اصلا
افغانی بودن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
نه سویسی بودن
سلبریتی های نه به اعدامی کجان
اگر حکم قاضی پرونده، قصاص قاتل مهرجویی و همسرش باشه؟؟
منتظریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
سلبریتی کیه که در مورد مملکت نظر بده؟ عقل درست حسابی داره؟ سواد درست حسابی داره؟ به جز دلقک بازی و قرتی بازی و گستاخی مگر هنر دیگری هم دارد؟
باغبونه یه نفری ، دو نفر را کشته؟ مگه چقدر زور داشته؟ به عقل جور در نمی اید. چرا خانم مهرجویی به ۱۱۰ زنگ نزده؟ حالا شاید تهدید کرده نزاشته. اما چطوری یک نفری، دو نفر را کشته؟
مرگ بر قاتل و قاتلین. اشد مجازات را خواهانیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
اگه خبر رو درست می خوندی نوشته بود ۴ نفر
بنده خدا مار تو استین ببخشید افغانی تو آستین پرورش داده!
درس عبرتی بشه برای بقیه که واسه چند تومن پول کمتر جونشونو به حراج میذارن با استخدام افغان!!
دروردبرغرب کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
من خودم از غرب کشور هستم آماز دختر کشی و قتل های ناموسی بیداد می کنه پس چرت نگو اینجا هم اتفاقا افغان ها نیستن بندازیم گردن افغان ها
کشورهای دیگر مهاجر دارند ما هم مهاجر داریم !!!فقط نکبت ومریضی وجرم جنایت همراه خودشان می آورند وکسی هم پاسخگو نیست که اینا چطور به راحتی در کشور تردد می کنند !!!در وهله اول رییس مرزبانی ونیروی انتظامی باید مواخذه وتنبیه و برکنار شوند !!!حتی در یک گاراژ هم به این راحتی نمیتوان رفت وآمد کرد چه برسد به یک مملکت
می دانید چقدر جرم وجنایت کرده اند وخیلی از آنها حتی دستگیر هم نشدند ؟ چون نه اسمی دارند ونه آدرسی وبراحتی بین ایران وافغانستان در رفت و آمدند !!!!!در استانهای غربی از همان ابتدا حتی یه نفر افغانی را بکار نگرفتند وبه شهرشان راه ندادند !!!شما در کرمانشاه وکردستان واردبیل وتبریز و.......یه افغانی نمی بینید !!!درود به حس وطن پرستی وشرفشان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
فارس ها با افغانى ها هم نژادن به همين خاطر در تهران و مشهد و سمنان زيادن
این بچه دونفرو سربریده؟؟ باورش سخته برام
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
با بازجویی فنی !!! هر جرمی رو اعتراف می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
ناشناس 12:32
چرت نگو افغانی
آره راست میگی ما ایرانیا کشتیم انداختیم گردن شما . افغانیا. پررو
شبیه قتل فرزندان مشفق در شیراز که. فاجعه بزرگی بود،آنهم پسر باغبان جنایت کرد لعنت خدا بهش
اکثر افغان ها بسبار ناسپاس وقصی القلب هستن
مجری تلویزیونش تا گزارشگرش دیدیم چطور با کینه توزی حرف میزد
مفت اومدن مفت یارانه میگیرن طلبکار م هستن
یعده کمی شون واقعا بافرهنگ و درستن اونا خودشون از دست خیلی افغانها شاکی و فراری ن چقد دولت ما کوتاهی کرده حداقل تو مجازی مردم اگاه کنین
پاسخ ها
قارنعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
اقا بلایی که اقا محمد خان سر شاهزاده زند اورد را اول سر این یارو در بیارید بعد اعدامش کنید
دو تا از همین افغانیها چند سال پیش یه خانواده شش نفره توی همدان رو به طرز فجیعی کشتند. بیچاره خانومه چی کشیده…
باز جنایت افغانی در ایران،افغانی افغانی
جرم در مشهد افغانی
در یزد افغانی
تهران افغانی
تاکی !!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
دروغ نباف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
ناشناس 12:31
افغانی بدبخت. خیلی دوست داری ایرانی باشی ولی حیف که نیستی
افغان باید از ایران اخراج بشه
حالا آن آقایی که می گفت به اینها شناسنامه بدین چه جوابی داره در هر صورت وزارت کشور و شخص وزیر مسول است و با ید پاسخگو با شد چند روز قبل هم یک افسر پلیس را در هرمزگان کشتند چون یک عده از اینها در جنگ سوریه شرکت کردند باید آزاد باشند هر جنایتی بکنند
امریکا مهاجرینشون مغز متفکرهای دنیا و یا پولدارها هست ما هم گدا گشنه ها و دزدا و قاتلها رو مهاجر پذیرفتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
لابد با شرایطی که در کشورمان داریم انتظار داری پول دارهای افغانستان بیایند پیش امثال تو زندگی کنند؟ آنها راهی اروپا می شوند
متاسفانه معدودی از اهل سنت افغانستان ریختن خون شیعه را حلال دانسته و اینکار را موجب ورود به بهشت برین می‌دانند. علت اینکه این حرامی سر مرحوم را بریده اعتقاد به این موضوع می باشد
واقعا باید از باغبانها ترسی
باز هم یه بدبختی رو پیدا کردن انداختن گردنش از عکسش پیداست گیجه نمیدونه چی به چیه
مسئولین این لشکر مغول رو‌ که وارد کردید خودتونم‌ جمعشون‌ کنید برن‌ مملکتشون
وگرنه قیام ضد افغونی راه میافته از ما گفتن بود
حضور افغانی ها در سیستان و بلوچستان بیشتر از ده پانزده سال هست که ممنوعه بعد حضورشان در پایتخت کشور، کرج، مشهد و شیراز آزاده. عجب مملکتی داریم
امان از بازجوبی فنی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تابناک نظرات حاوی خشونت و افغانی ستیزی رو سانسور کن ، باورم نمیشه انقدر مردم ایران کوته فکرند که گناه چند نفر رو به حساب یک ملت می گذارند و اینجوری خواهان تحریم و اخراج و حتی خشونت علیه افغانیهای زحمت کش و مظلوم می شن مگه خود ایرانیها کم مرتکب قتل و دزدی و جنایت میشن که الان افغانها شدند مسئول ناامنی و جنایت در این کشور ؟؟؟؟ انصاف هم خوب چیزیه ما که جز خوبی و زحمتکشی چیزی از اکثرشون ندیدیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
قرصاتو نشسته خوردی افغانی
این همه مهاجر از یک کشور بیگانه، اونم بدون هیچ تخصص و بدون رد شدن از هیچ فیلتری رو نه فقط مردم ایران که مردم هیچ کشوری توی دنیا نمیپذیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
ببین افغانی اگه این اتفاق تو کشور خودتون افتاده بود یه ایرانی رو زنده نگه نمیداشتین، اگر بی کفایتی سیاستمدارانمون نبود. انقد ملت ایران عذاب نمی‌کشید، ملت؟ اگه ملت هستین چرا تو کشور
، خودتون نیستین،
متاسفانه یک عده روشنفکران الکی دارند از ورود بی رویه مهاجران افغان به ایران دفاع می‌کنند به این دوستان میگم به نابودی امپراتوری صفوی در ایران خوب توجه کنند که توسط چه کسانی انجام شد
من فک میکنم خود حراست شهرکشون هم متل بقیه جاها افغانی بوده و بعد اون تهدید نیازی ندیده حداقل دوربین هاشو کار بندازه یا گشت زنی رو بیشتر کنن، چقد جامعه شناس ها راجع به افغانی ها اخطار دادن، چند وقت دیگه همین افغانی ها ما رو بیرون میکنن میشیم مثل فلسطین
دخترم فکر میکنه کره ای ان!
قاتل داریوش مهرجویی از روی سوابقی که همسرش ایجاد کرده بود شناسایی شد.
اهمیت تولید سند و اعمال اولویت های اسنادی بر آن چیزست که در این کیس مشهود است.
امیدوارم این سابقه منجر به توجه مقامات به ضرورت راه اندازی سامانه جامع اسناد و ارتقای سطح کیفیت اسناد ردر تولید و بررسی و نگهداری و اولویت دهی به اسناد بشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
نکته خیلی خیلی مهمیه ولی مال این مملکت با این ساختار فرهنگی و فکری نیست
پرستویی و شهاب حسینی و رامبد بروند از دختر مهرجویی رضایت بگیرند که قاتل رو ببخشه تا اعدام نشه. شبیه خوانواده عجمیان
این شخص که کامل سالم وسر حال بود هیچ نشانی از باز جویی های فنی نداشت هویتش هم معلوم نشد ایران افغانی ویا وابسته باستکبار جهانی بوده
اینها که دیدن در خطر هستن چرا چهار تا دوربین کار نگذاشتن وضع مالیشان که خوب است چهارتا دنور بین دور تا دور خانه کار می گذاشتن
با ورود اتباع کشورهای جنگ زده کشور خود را نا امن نکنید
وقتی این همه جوان بیکار داریم و از افغانی ها تو حریم خصوصی خودتون استفاده بشه منتظر اینچنین حوادث باشید
با سلام باید یه نفر اون نیروی انتظامی که به شکایت اینها درست رسیدگی نکرده و متهم به قول خانم را راحت آزاد گذاشته که بگرده را هم مورد بازخواست قرار بده . غالبا بی توجهی به شکایت افراد به اینجا هم ختم میشه. اگر مجازات در خور بهش داده بودن فکر قتل به سرش نمیزد.
از خدامیخوام یه کشور بدون. افغانی داشته باشیم
هرکس برای افغانی دل بسوزونه واینطور زندگیش رو بهش بسپاره عاقبتش همینه
خدا را شکر که واقعیت معلوم شد. دست پلیس درد نکنه . من از ظن خودم تهمت زدم که از خداوند طلب بخشش می کنم .
سال ٩٩ تابناك خبر قتل خانواده تويسركاني بدليل اختلاف مالي كاركر افغان منتشر كرد و سيل كامنت هاي اعتراض حضور افغان ها منتشر شد
دولت چه كرد؟
اين يه نمونه دي
اینا رو باید تیز و بز محاکمه و به اعدام محکوم و در همان محل جنایت و شهرک مورد نظر به دار بکشند و جنازه را حداقل دو ساعت رو جرثقیل نگه دارند تا باغبان های اطراف و مهاجرینی که قصد کشتار دارند و اهل ایران نیستند متنبه شوند
مهرجویی بایدحداقل چندماهی درب ازداخل قفل می‌کرد ویه نگهبان ازمدل بادیگاردمیذاشت یه تفنگ 5تیریا کلت هم میخریدمیذاشت کنارکمرش اگرم کسی میکشت میشددفاع ازخود دیه میداد
دنبال حقش رفته بود .
افغانی ها باید اخراج بشن . هر جنایتی تو این مملکت اتفاق میفته پای یک افغانی وسطه.
حیف از این دو نفر که الکی بخاطر بگو مگوهای قابل حل کشته شدند....کاش به این جا نمیرسید....30 میلیون تومان پولی نبود که بخاطرش کشته شوند....لعنت به قاتلان
هر جایی قتل فجیعی اتفاق می افتد پای یک افغان در میان است. واقعا چرا برخورد جدی با این اشغالگران سرزمین مادری نمی شود؟ دولتمردان لطفا صبر مردم را امتحان نکنید
افاغنه هرچه زودتر باید اخراج شوند کمپین افغانی برو بیرون
آیا این واقعه شما را به یاد خفاش شب نمی اندازه . یک قاتل افغانی که جندین بار هم زندان شده بود اما بخاطر اینکه اوراق هویتی نداشت -مثل سایر افاغنه - هر بار در زندان یک اسم تازه ارائه میداد و سیستم قضایی و انتظامی ایران را خام میکرد تا اینکه بعد از ارتکاب جندین فقره تجاوز به زنان و قتل آنها خیلی شانسی به دام افتاد و اعدام شد.
بعدا معلوم میشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی