بازدید 2095

جدیدترین آمار تعداد کاربران پیام‌رسان‌های داخلی

طبق گفته مسؤولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تعداد کاربران فعال در پیام‌رسان‌های داخلی قابل توجه و خوب است؛ به‌گونه‌ای که طی ۲ هفته گذشته به جمعیت کاربران فعال روزانه‌ یکی از این پیام‌رسان‌ها یک میلیون کاربر افزوده شده است.
کد خبر: ۱۱۹۷۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷ 07 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، پس از محدود شدن برخی پیام‌رسان‌های‌ خارجی طی سال‌های گذشته و در چندین مرحله، مهاجرت کاربران ایرانی به پیام‌رسان‌های دیگر از جمله نمونه‌های مشابه خارجی و داخلی آغاز شد؛ اگرچه هنوز تعداد کاربران پیام‌رسان‌های داخلی با رقبای خارجی‌شان قابل مقایسه نیست، اما برخی افراد استفاده از امکانات ابزارهای بومی را به ابزارهای خارجی ترجیح می‌دهند.

طی سال‌های گذشته و با روش‌های گوناگون، سکوهای داخلی و کسب و کارهای اینترنتی از سوی دولت‌ها حمایت شده‌اند که از آن جمله می‌توان به ارائه پهنای باند مناسب، کاهش تعرفه مصرف دیتا به یک سوم تعرفه اینترنت و ارائه فضای هم مکانی به صورت رایگان اشاره کرد؛ اما با آغاز به کار دولت سیزدهم، سکوهای داخلی بیش از پیش مورد توجه و حمایت قرار گرفتند.

بنابراین در راستای حمایت از پلتفرم‌های داخلی و کسب و کارهای اینترنتی سال گذشته آیین‌نامه حمایت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال رونمایی و در آن، بخش‌ها و حمایت‌های خوبی برای سکوهای داخلی درنظر گرفته شد.

در همین رابطه، آخرین آمار اعلام شده از وضعیت پیام‌رسان‌های داخلی عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با حضور در دفتر دادستان کل کشور با حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی دیدار و با ارائه گزارشی از وضعیت پیام‌رسان‌های داخلی، تعداد کاربران فعال در این پیام‌رسان‌ها را قابل توجه و خوب دانست. 

او گفت: خوشبختانه با حمایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی روند استفاده از این پیام‌رسان‌ها بسیار خوب بوده و گزارشات واصله حکایت از اقبال جامعه از این شبکه‌ها دارد، به گونه‌ای که طی دو هفته گذشته به جمعیت کاربران فعال روزانه یکی از این پیام‌رسان‌ها یک میلیون کاربر افزوده شده و به عدد ۱۶ میلیون کاربر فعال روزانه رسیده است.

گفتنی است اوایل بهار سال جاری، وی در حاشیه مراسم رونمایی از فاز اول اتصال متقابل پیام‌رسان‌ها به یکدیگر آماری از تعداد کاربران پیام‌رسان‌های داخلی ارائه کرده بود.

زارع‌پور تأکید کرده بود کاربر فعال روزانه پیام‌رسان‌ها متفاوت است اما براساس بررسی‌ها، روزانه چند ده هزار کاربر جدید به این پلتفرم‌ها اضافه می‌شود و این امیدواری وجود دارد که این مسیر تا پیوستن همه مردم و استفاده از پیام‌رسان‌ها ادامه داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی