بازدید 2352
۱

ترامپ خواستار توقف کمک‌های واشنگتن به اوکراین شد

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا عصر چهارشنبه (به وقت محلی) به دولت جو بایدن پیشنهاد کرد تا زمانی که مقدار کمک‌های کشورهای اروپایی به اوکراین به کمک‌هایی که واشنگتن به این کشور کرده نرسیده است، آن را متوقف کند.
کد خبر: ۱۱۹۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵ 05 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، ترامپ پیشنهاد کرد واشنگتن هزینه‌هایی که برای اوکراین کرده که به گفته او ۱۷۵ میلیارد دلار است را تا زمانی که اروپا با آمریکا در این هزینه برابر نشده، متوقف کند.

ترامپ در شبکه اجتماعی خود موسوم به «تروث سوشیال»، نوشت: تا زمانی که اروپا با پولی که آمریکا برای دفاع از اوکراین خرج می‌کند برابر نشود، هیچ دلار دیگری نباید داد!

وی افزود که هزینه‌های ایالات متحده در این زمینه را ۱۷۵ میلیارد دلار برآورد می‌کند.

علاوه بر این، ترامپ پیشنهادی را به دولت بایدن رئیس‌جمهور کنونی ارائه کرد تا برای ایجاد برابری مشارکت اروپا در حمایت از کی‌یف با هزینه‌هایی که واشنگتن در این خصوص کرده است، تلاش کند.

وی گفت: چرا ما به اینجا رسیدیم و تا این حد پیشروی کردیم و به نیروها و آمادگی خود آسیب زدیم و ذخایر تسلیحاتی خود را بسیار کاهش دادیم؟

پیشتر نیز مارجوری تیلور گرین نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا از کنگره این کشور خواسته بود تا از دامن زدن به جنگ در اوکراین دست بردارد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ترامپ چکاره است ؟ ارباب و نوکران دست به دامن ترامپ شدند ؟! :))
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست