بازدید 10434
۴
با چهارصد و شصت و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

ترامپ جنگ اوکراین را تمام می کند؟/پرواز جنگنده های روسیه در حریم هوایی ناتو

چهارصد و شصت و هفت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۷۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶ 10 June 2023

ترامپ جنگ اوکراین را تمام می کند؟

بین الملل تابناک: چهارصد و شصت و هفت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

شولتز: به زودی با پوتین صحبت می‌کنم
۱۴۰۲/۰۳/۲۰ - ۲۱:۰۷

«اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان روز شنبه خبر داد که قصد دارد به زودی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به صورت تلفنی گفت‌وگو کند.

وی که این سخنان را در جریان همایش کلیسای پروتستان در نورنبرگ مطرح می‌کرد، افزود: «قصد دارم در آینده نزدیک این کار را انجام دهم».

این گفت وگو در حالی صورت می‌گیرد که جنگ اوکراین در اوج خود قرار دارد و بر اساس اعلام مقامات اکراینی، ضد حملات کی‌یف علیه روسیه آغاز شده است. 

صدر اعظم آلمان معتقد است که شرط لازم برای صلحی عادلانه، خروج تمامی نیروهای روسیه از خاک اوکراین است. 

پیش از این وزارت دفاع روسیه از دفع ضد حملات ارتش اوکراین در شرق  و جنوب این کشور خبر داد.

کانادا از کمک نظامی به اوکراین خبر داد
۱۴۰۲/۰۳/۲۰ - ۲۱:۰۶

نخست وزیر کانادا در جریان سفرش به کی‌یف از اختصاص ۳۷۵ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین خبر داد.

 جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا امروز شنبه در یک سفر غیرمنتظره وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شد.

به گزارش رادیو کانادا، ترودو گفت که کشورش ۳۷۵ میلیون دلار به اوکراین کمک نظامی می‌کند.

به گفته ترودو، کانادا با آموزش خلبانان جنگنده اوکراینی در تلاش‌های بین المللی علیه روسیه شرکت خواهد کرد.

زلنسکی: اعلام نمی‌کنم که ضدحمله اکنون در چه مرحله‌ای است
۱۴۰۲/۰۳/۲۰ - ۲۰:۵۸

رئیس جمهور اوکراین تصریح کرد که اعلام نمی‌کند ضدحمله در چه مرحله‌ای است.

 به گزارش النشره، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، گفت: من با ترودو در مورد وضعیت جبهه‌های جنوبی، به‌ویژه در مورد نیروگاه‌های اوکراین صحبت کردم و ما به توافق در مورد جنگنده‌ها نزدیک هستیم.

 وی خاطرنشان کرد: من با ترودو در مورد آسیب‌های ناشی از حمله روسیه به کشورمان صحبت کردم و ما با هم کار خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که ناتو قادر به مقابله با چالش های عظیمی است که با آن روبرو هستیم.

 وی تصریح کرد که "ضد حمله پابرجا است و من اعلام نمی کنم که اکنون در چه مرحله ای است."

پرواز جنگنده های روسیه در حریم هوایی ناتو
۱۴۰۲/۰۳/۲۰ - ۲۰:۵۱

 وزارت دفاع انگلیس  در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های «تایفون» نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا دو بار در طول یک روز برای رهگیری چندین هواپیمای روسیه که در نزدیکی حریم هوایی ناتو پرواز می‌کردند، وارد عمل شدند.

طبق گزارش اسپوتنیک، هواپیمای Il-20 یک هواپیمای الکترونیکی شناسایی است. این هواپیما مجهز به رادار، دوربین های معمولی و مادون قرمز و تجهیزات دریافت ارتباطات رادیویی است.

شبکه آمریکایی سی ان ان گزارش کرد، وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای مدعی شه است که جنگنده‌های تایفون نیروی هوایی سلطنتی انگلیس مستقر در پایگاه هوایی «آماری» در استونی و جنگنده «گریپن» سوئد به دنبال رهگیری جنگنده «IL-20» که کشورهای ناتو آن را «Coot-A» می‌نامند و همچنین سوخو-27 (Flanker-B) در نزدیکی حریم هوایی ناتو و سوئد بودند.

وزارت دفاع انگلیس با متهم کردن روسیه به نقض حریم هوایی ناتو اعلام کرد: « هواپیماهای روسی عدم برقراری ارتباط با مناطق مربوط به اطلاعات پرواز (FIRs) مطابق با هنجارهای بین‌المللی برخورد نکردند اما با اینحال در حریم هوایی بین‌المللی ماندند و به صورت حرفه‌ای پرواز کردند».

وزارت دفاع انگلیس همچنین ادامه داد که جمعه صبح نیز جنگنده‌های تایفون باردیگر برای رهگیری آنتونوف «An-12» (Cub) و « An-72» (Coaler) که از روسیه به سمت جنوب منطقه کالینیگراد پرواز می‌کرد، فعال شدند.

وزارت دفاع انگلیس ادامه داد که جنگنده‌های تایفون سپس برای رهگیری دو توپولوف Tu-22M و دو سوخو-30  SM FLANKER H که از روسیه بر فراز خلیج فنلاند و دریای بالتیک به سمت جنوب پرواز می‌کردند، فعال شدند.

بر اساس این گزارش، نیروی هوایی فنلاند به بریتانیا پیوست تا هواپیمای روسی را از طریق خلیج فنلاند اسکورت کند و بعداً به نیروی هوایی سوئد تحویل داده شد.

طبق بیانیه وزارت دفاع انگلیس،‌جنگنده‌های اف-16 پرتغال و رومانی که از پایگاه هوایی «سیائولیائی» در لیتوانی بیرون آمدند تا هواپیمای روسیه را اسکورت کنند .

ناتو در حال حاضر در حال انجام رزمایش‌های نیروی دریایی در دریای بالتیک است و وزارت دفاع انگلیس مدعی شده است که هواپیمای روسیه کشتی‌های متحدان انگلیس را زیرنظر دارد.

سفیر ژاپن در مسکو به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد
۱۴۰۲/۰۳/۲۰ - ۲۰:۴۷

 روزنامه ژاپن تودی روز شنبه نوشت در پی تصمیم توکیو برای پشتیبانی و فراهم کردن تجهیزات نظامی برای اوکراین، سفیر این کشور در مسکو توسط وزارت امور خارجه روسیه احضار شده است.

به گزارش ژاپن تودی، ژاپن که از تحریم های کشورهای غربی علیه روسیه در واکنش به حمله این کشور به اوکراین حمایت کرده است، ماه گذشته وعده فراهم کردن ۱۰۰ وسیل نقلیه نظامی داد. پیش تر نیز تجهیزات محافظتی از جمله کلاه خود و جلیقه ضدگلوله در اختیار اوکراین قرار داده بود.

باوجود این مسکو اعلام کرده توکیو وسایل نقلیه نظامی از جمله وسایل نقلیه زمینی نیز به اوکراین ارسال کرده است.

بدین ترتیب وزارت امورخارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد : « به طرف ژاپنی گفته شده بود که چنین اقداماتی به افزایش خصومت و تلفات انسانی در حکومت کی‌یف منجر می شود. »

قوانین صادرات ژاپن بر مبنای ممنوعیت شرکت ها از فروش کالاهای مرگبار به خارج از این کشور است.

سفارت ژاپن اعلام کرد در پی احضار تویوهیسا کوزوکی سفیر این کشور ، وی به آندری رودنکو معاون وزیر امورخارجه روسیه گفته تلاش های مسکو برای منحرف کردن سرزنش ها از پیامدهای جنگ کاملا غیرمنطقی و غیرقابل پذیرش است.

وی در ادامه تاکید کرد حمله روسیه به اوکراین و تلاش یکجانبه برای تغییر شرایط موجود با زور، تخطی روشن از قوانین بین الملل و کاملا غیرقابل پذیرش است.

سفیر آمریکا در ناتو: عضویت اوکراین در ناتو طی جنگ بعید است
۱۴۰۲/۰۳/۲۰ - ۲۰:۴۵

 ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در هفته‌های اخیر از رهبران ناتو درخواست کرده است که کی‌یف را در مسیر مشخصی برای ورود (به ناتو) قرار دهند و تهدید کرده که اگر این کار انجام نشود، ماه آینده در اجلاس سران سالانه ناتو در شهر ویلنیوس شرکت نخواهد کرد.

جولیان اسمیت، سفیر ایالات متحده در ناتو در مصاحبه با پولیتیکو اعلام کرد: فکر می‌کنم در حال حاضر متحدان هم عقیده هستند که دعوت از اوکراین (برای پیوستن به ناتو) مادامی که درگیر جنگی تمام عیار است، قریب‌الوقوع نیست.

بر اساس این گزارش، اسمیت در ادامه تاکید کرد که ناتو برای مدت طولانی در کنار اوکراین است و دنبال راهی می‌گردد تا این را نشان دهد.

ترامپ جنگ اوکراین را تمام می کند؟

رئیس‌جمهوری سابق فرانسه با بیان اینکه ولادیمیر پوتین اغواپذیر نیست، گفت که اگر دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا پیروز شود، حمایت از اوکراین را قطع خواهد کرد.

 فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری سابق فرانسه در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز در پاسخ به این سؤال که جنگ اوکراین چطور تمام می‌شود، گفت که این به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا بستگی دارد.

اولاند گفت: اگر ترامپ پیروز شود، می‌گوید که تا همین‌جا بس است؛ روسیه هرچه تا امروز تصرف کرده را نگه دارد. جنگ هزینه گزافی دارد.

این رهبر سابق فرانسه در دوران ریاست‌جمهوری خود رویکرد دیرینه سازش‌گرایانه فرانسه در قبال روسیه را نقض کرده و موضع قاطع‌تری در قبال الحاق شبه‌جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ اتخاذ کرد. او ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را «بازیگری منطقی» توصیف کرد که «استاد دروغگویی» است و گفت: نمی‌شود پوتین را فریفت. او (فقط) برای قدرت احترام قائل است.

او گفت که آنچه امروز نسبت به زمان ریاست‌جمهوری خودش تغییر کرده، این است که شکل نظم ژئوپلیتیک واضح‌تر شده و روسیه و چین با نزدیک‌شدن به هم غرب را به چالش می‌کشند.

در این گفت‌وگو همچنین به سفر امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری کنونی فرانسه به چین اشاره شد که در آن اظهار کرده بود اروپا نباید دنباله‌روی آمریکا شده و به مناقشه تایوان کشیده شود.

تایوان جزیره‌ای خودگردان است که چین آن را بخشی از خاک خود دانسته و حمله نظامی را یکی از راه‌های پس‌گرفتنش می‌داند. پکن ارتباط دیپلماتیک مستقل کشورها با تایوان را مردود می‌داند. آمریکا بزرگ‌ترین تأمین‌کننده تسلیحاتی تایوان بوده و بارها به روش‌های مختلف اعلام کرده که در صورت حمله چین، به نحوی از این جزیره خودگردان حمایت خواهد کرد. بر اساس پیمان‌های امضا شده میان واشنگتن و تایپه، ایالات متحده قانوناً موظف به حمایت از تایوان است.

ماکرون در این سفر با تأکید بر لزوم خودمختاری استراتژیک اروپا، گفته بود که در صورت حمله چین به تایوان و واکنش آمریکا، اروپا نباید اجازه دهد پایش به این مناقشه کشیده شود.

اولاند درباره این اظهارات گفت: وقتی فقط با فکر منافع اقتصادی به چین رفته و منافع سیاسی فرانسه را فراموش می‌کنید، کمتر کسی صدایتان را می‌شنود و ضعیف‌تر می‌شوید.

این رئیس‌جمهوری سابق فرانسه در مقابل از اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا به دلیل رویکرد قاطع‌تری که در این سفر در قبال چین اتخاذ کرد، قدردانی کرد و گفت که او «اصول درستی را بنا نهاد».

اولاند هم مانند ماکرون طرفدار خودمختاری استراتژیک اروپا بوده و بر لزوم توسعه توان دفاعی مستقل این قاره تأکید می‌کند؛ او اما استدلال می‌کند که این خودمختاری همواره باید با ناتو پیوند خورده باشد. به گفته او، شاید روزی بیاید که لازم باشد اروپا در حوزه تأمین امنیت روی پای خودش بایستد، اما این بدین معنا نیست که اهداف اروپا با آمریکا تفاوت دارد.

او ادامه داد: اگر به متحدان اروپایی خود بگوییم که منافعمان با منافع ایالات متحده متفاوت است - حداقل در مسئله صلح - متحدانمان دیگر از ما پیروی نخواهند کرد.

پولتیکو: روسیه با موفقیت در حال دفع ضدحمله اوکراین است

 پس از چندین هفته ار جوسازی رسانه‌های غربی در خصوص ضدحملات اوکراین علیه روسیه، وبگاه «پولتیکو» در گزارشی نوشت که نیروهای ارتش روسیه با موفقیت در حال دفع ضدحملات اوکراین که برای دولت کی‌یف ساده نخواهد بود، است.

اوکراین از چند ماه پیش ادعا کرده قصد دارد با استفاده از تانک، خودروهای زرهی و دیگر سلاح‌های اهدایی غرب ضد حمله‌ای را برای بازپس‌گیری برخی از اراضی که به تحت کنترل روسیه درآمده‌اند آغاز کند.

در گزارش پولتیکو آمده است که تصاویری از تانک‌های «لئوپارد» آلمانی منهم شده که احتمالاً در ضدحملات مورد استفاده قرار گرفته، در حال حاضر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

از طرف دیگر، آن‌طور که در این گزارش نوشته شده است، ویدئوهایی از خودورهای زرهی پیاده‌نظام بردلی آمریکایی منهدم شده هم‌اکنون در حال انتشار در شبکه‌های اجتماعی است.

پولتیکو در این خصوص نوشت، تصاویر دیگری از خودروهای زرهی منهدم شده یا رها شده در اینترنت در حال پخش است، به این معنی که پیشروی اوکراین با مقاومت قابل توجهی روبرو شده است.

در دوران زمامداری «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، قریب به 20 درصد از خاک اوکراین از دست رفته است و بسیاری از زیرساخت‌های این کشور در درگیری با ارتش روسیه یا نابود شده‌اند و یا آسیب جدی دیده‌اند.

پولتیکو در خصوص شکست ضدحملات اوکراین نوشت: «حقیقتاً آغاز و اوایل مبارزه (ضدحمله) است اما تصاویر نشان می‌دهد که یک جنگ مکانیزه برای اوکراین و روس‌ها چندان آسان نخواهد بود. روس‌ها در حال حاضر موفقیت‌هایی در دفع ضدحمله داشته‌اند».

روایت واشنگتن‌تایمز از رشوه ۵ میلیون دلاری شرکت اوکراینی به بایدن

 روزنامه واشنگتن تایمز به نقل از این خبرچین "معتمد" و "بسیار معتبر" عنوان کردکه بوریسما در خلال سال‌ های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ برای کسب حمایت معاون رئیس جمهوری وقت آمریکا برای کنار گذاشتن یک دادستان اوکراینی که مشغول تحقیق درباره فساد مالی این شرکت بود، رشوه پرداخت کرده است.

بوریسما ۵ میلیون دلار نیز به هانتر، پسر رئیس جمهوری کنونی، که در آن زمان با حقوق سالانه یک میلیون دلار در هیئت مدیره بوریسما اشتغال داشت، پرداخت کرد. به گفته این مخبر، این نقشه با استفاده از چندین حساب بانکی پنهان نگاه داشته شده بود.

در ادامه گزارش این روزنامه راستگرا آمده که جزئیات اتهام های جدید مخبر اف بی آی پس از دسترسی اخیر اعضای کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس به گزارش های این سازمان مجری قانون فاش شد.

منابع آگاه گفتند که در واکنش به این اتهامات، هیئت تحت هدایت جمهوری‌ خواهان در روزهای آتی احضاریه‌هایی را صادر خواهد کرد تا اسناد مالی جدیدی را از نزدیکان خانواده بایدن دریافت کند.

سوابق بانکی در اختیار بازرسان کنگره نشان می دهد که اعضای خانواده بایدن و همکاران تجاری آنها میلیون ها دلار از کشورهای دیگری مانند چین و رومانی نیز دریافت کرده اند.

در همین حال نیوت گینگریچ رئیس پیشین مجلس آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز با اشاره به دستمزد ۲۰۰ هزار دلاری خبرچین اف بی آی، گفت که این موضوع نشان می دهد که اطلاعات وی نزد این سازمان بسیار معتبر بوده و مجلس تحت کنترل جمهوریخواهان باید اسناد فساد بایدن را منتشر کنند.

وی نحوه برخورد مراجع قضایی آمریکا با اتهام های وارد شده به خانواده بایدن را مشابه سوء استفاده دولت هایی همچون زیمباوه، کوبا و ونزوئلا از قدرت دانست و گفت: باید از وزیر دادگستری و رئیس اف بی آی پرسید که چه طور سال ها این اسناد را خوانده و تحقیقی در مورد آنها انجام نداده اید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
شیر بچه های اوکراین پیروز هر میدان
از آمریکا و اوکراین بگیر تا چین و روسیه همه شارلاتان هستن
کار اوکراین غرب تمام است همونتور که در سوریه یمن شکست خودور از چین روسیه هم شکست خواهندخورد
این یعنی آنکه سیاست مداران دیوانه ای مانند ترامپ هم فقط وفقط جنگ را برای ما مردم خاورمیانه می خواهند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار