بازدید 4810
۷

ادعای بزرگ ترامپ درباره جنگ اوکراین

دونالد ترامپ ادعا کرد که درصورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا ظرف یک روز به جنگ اوکراین خاتمه می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۷۳۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹ 04 May 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ترامپ این مطلب را در جریان سفرش به اسکاتلند و در مصاحبه با شبکه GBN انگلیس مطرح کرد و افزود: من ولودیمیر زلنسکی (رئیس جمهور اوکراین) و ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) را خوب می‌شناسم و ظرف ۲۴ ساعت به جنگ خاتمه می‌دهم.

جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در پنج اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله برد.

طی این مدت کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله آمریکا با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده و اکنون با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته‌تر و سنگین‌تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

رئیس جمهور سابق آمریکا دست‌یابی به صلح میان دو کشور را کار ساده‌ای توصیف کرد و مدعی شد: بخشی از این مساله به تسلیحات و بخشی دیگر به پول مربوط است اما جنگ باید پایان یابد، چون یک فاجعه است.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه، از شرکت نکردن جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در مراسم تاج‌گذاری پادشاه انگلیس که روز شنبه برگزار می‌شود، انتقاد کرد و گفت: از اینکه شنیدم بایدن در مراسم شرکت نمی‌کند تعجب کردم و به نظرم رفتار او محترمانه‌ نیست.

ترامپ همچنین درباره بوریس جانسون که هم زمان با دوره ریاست جمهوری وی در آمریکا، سکان دولت انگلیس را برعهده داشت گفت که رفتار نامبرده در مقطعی تغییر کرد و چهره لیبرال به‌خود گرفت. وی افزود: او دوست من و یک فرد شگفت انگیز است اما نمی‌دانم دوباره به قدرت باز می‌گردد یا نه. باید دید چه اتفاقی می‌افتد.

رئیس جمهور سابق آمریکا که به کلاهبرداری و فساد اخلاقی متهم است، دوشنبه گذشته برای بازدید از املاکش وارد اسکاتلند شد. او طی این مدت دومین تفریگاه خود را در شمال شرق اسکاتلند بازگشایی کرد و سپس قرار بود راهی ایرلند شود که برای انجام این مصاحبه برنامه سفرش را به تاخیر انداخت.

ترامپ از سوی نایجل فاراژ رهبر پیشین حزب دست‌راستی یوکپ مصاحبه شد. فاراژ نخستین سیاستمدار انگلیسی بود که پس از پیروزی ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ راهی آمریکا شد تا موفقیت وی را تبریک بگوید.

ترامپ برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا اعلام آمادگی کرده و فاراژ هم از طرفداران سرسخت وی بشمار می‌رود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
آویزون شرق شده که پشتیبانی کنن رای بیاره
مرتیکه دروغگو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
خخخ ما که هرچی دیدیم راست گفت ........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
تو و مسئولین راستگو هستید؟؟؟
از این ادعاها زیاد کردی آقای ترامپ. آره جنگ رو میشه یه روزه تمام کرد بشرطی که به نفع آمریکا باشه، وگرنه حالا حالا ها ادامه داره
ترامپ کسی بود که مردم امریکا قدرش رو ندونستن و گیر جو خوابالو افتادن
امیدوارم جناب آقای ترامپ رئیس جمهورشوندچون ایشان ازهرلحاظ شایسته رهبری آمریکارومیتوانندداشته باشند! غیرازاین هم خیلی ازبرنامه های بعضی کشورهای حامی تروریسم ومتخاصم تغییرخواهدکرد!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست