بازدید 1864

مخالفت جمهوریخواهان با سیاست بایدن درباره اوکراین

نمایندگان جمهوری خواه کنگره خواستار توضیح درباره استراتژی بایدن در مورد اوکراین هستند.
کد خبر: ۱۱۹۷۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۵ 07 October 2023

به گزارش به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از تاس، دو نماینده جمهوری خواه کنگره خواستار توضیح درباره استراتژی بایدن در مورد اوکراین شدند.«مایکل مک کال»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و «جیم ریش»، عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا، از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خواستند تا استراتژی دولت خود برای کمک به اوکراین را روشن کند.

در نامه‌ای که در وب‌سایت کمیته روابط خارجی به ریاست مک کال منتشر شده است، دو جمهوری‌خواه گفتند که «عمیقاً نگران» هستند که دولت بایدن «در مسیر راهبردی مبنی بر چگونگی کمک‌های آمریکا به اوکراین» شکست خورده باشد. مک کال و ریش تاکید کردند: «تعهد به حمایت از اوکراین تا زمانی که جنگ طول بکشد، یک استراتژی مشخص نیست.»

این دو نماینده ارشد کنگره به سرعت بسیار آهسته و کند ارائه سیستم‌های تسلیحاتی حیاتی به اوکراین اشاره کردند. علاوه بر این، آنها اصرار داشتند که از دیپلماسی مداوم دولت بایدن با مسکو مطلع شوند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در ماه ژوئیه توضیح داده بود که واشنگتن به دنبال ایجاد یک کانال ارتباطی غیررسمی با مسکو است.

این واکنش زاخارووا در واکنش به گزارش‌های رسانه‌های آمریکا و بیانیه «جان کربی»، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید صورت گرفته بود. برخی رسانه‌های آمریکایی نیز پیشتر گفته بودند که گروهی از مقامات سابق آمریکا تلاش کرده‌اند یک کانال ارتباطی غیررسمی با مسکو ایجاد کنند. حتی برخی رسانه‌های آمریکایی یکی از دیدارهای «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه با دانشمندان علوم سیاسی در سازمان ملل متحد را به عنوان دیداری ادعایی با شخصیت‌های سیاسی آمریکایی معرفی کرده بودند.

پیشتر نیز برخی رسانه‌ها گزارش داده بودند که پس از افشای اسنادی محرمانه از دفتر تحقیقات فدرال آمریکا درباره مشارکت رئیس جمهور آمریکا با همدستی فرزندش (هانتر بایدن) در دریافت رشوه هنگفت میلیون‌ها دلاری از یک شرکت اوکراینی، نمایندگان جمهوری‌خواه با صدور فراخوانی خواستار استعفا و کناره‌گیری جو بایدن از قدرت شدند. روزنامه «فاکس نیوز» وابسته به جمهوری خواهان گزارش داده بود که پیشتر سناتور «چاک گراسلی» سندی از اف بی آی (FBI) را منتشر کرده بود که در آن به نقل از منابعی که از آنها نامی برده نشده است، سیستم فساد مالی شرکت انرژی اوکراینی « Burisma» را با مشارکت جو بایدن تشریح می‌کند.

این سناتور آمریکایی با انتشار این سند محرمانه اعلام کرد که در این سند به صورت مستقیم گفته می‌شود که این شرکت به «هانتر بایدن» پسر رئیس جمهور سمتی را در هیأت مدیره پیشنهاد کرده تا «وی از طریق پدرش از ما در برابر هرگونه مشکلی دفاع نماید».

این سند به جزئیات چگونگی همکاری جو بایدن با فرزندش در تحت فشار قرار دادن «نیکلای زلاچفسکی » مدیر اجرایی شرکت اوکراینی « Burisma» برای پرداخت میلیون‌ها دلار در مقابل صیانت آن دو از وی در برابر صدور تحت تعقیب دادستان اوکراینی علیه مدیر اجرایی این شرکت و اخراج این دادستان می‌پردازد. سناتور گراسلی اعلام کرد قصدم از افشای این سند این بود که مردم آمریکا به طور مستقیم و بدون واسطه‌ای از سیاستمداران از ماجرای رشوه بین‌المللی رئیس جمهور آگاه شوند. در همین ارتباط، «لورین بویبرت» از نمایندگان جمهوری خواه در ارتباط با این سند محرمانه فساد گفت: این بزرگ‌ترین فساد مالی خاندان حاکم در کاخ سفید در طول سال‌ها حکمرانی در ریاست جمهوری است و بایستی عزل شوند.

لورین بویبرت افزود: عمق فساد را کاملاً درک می‌کنم و بایستی بایدن از منصبش اخراج شود و باید عزل شود. در همین ارتباط، کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که تحقیقات در مورد مشارکت احتمالی جو بایدن رئیس جمهور این کشور و پسرش هانتر بایدن در فساد مالی، لزوم طرح استیضاح رئیس جمهور را دیکته می‌نماید.

وی در جریان گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد: لازم است تا از واقعیت مطلع شد، تنها راهی که کنگره می‌تواند آن‌را انجام دهد – آغاز روند استیضاح است که به جمهوری خواهان و دموکرات‌ها امکان دسترسی به تمامی اطلاعات را خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست