بازدید 3234

رئیس برکنارشده مجلس نمایندگان: برای اعتقادم جنگیدم

کوین مک کارتی رئیس مجلس برکنار شده مجلس نمایندگان آمریکا در پی از دست دادن ریاست خود بر این مجلس با رای همکارانش گفت: ممکن است، امروز یک رای را از دست داده باشم اما برای آنچه به آن اعتقاد دارم، جنگیدم.
کد خبر: ۱۱۹۶۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷ 04 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از نیویورک، رئیس برکنار شده مجلس نمایندگان سه شنبه شب به وقت محلی در حساب کاربری خود در شبکه "ایکس" ( توئیتر سابق) اعلام کرد: من دیگر به دنبال کاندیداتوری برای ریاست مجلس نخواهم بود.

مک کارتی تصریح کرد: ممکن است امروز یک رای را از دست داده باشم، اما برای چیزی که به آن اعتقاد داشتم جنگیدم. خدمت کردن به آمریکا باعث افتخار من بود.

مک‌کارتی همچنین در سخنانی در پی برکناری اش از ریاست مجلس نمایندگان آمریکا گفت: از اینکه برای تصویب بودجه نهادهای فدرال و جلوگیری از تعطیلی دولت آمریکا با دموکرات ها توافق کرده و این موضوع موجب برکناری اش شده است، اصلا پشیمان نیست زیرا اصل کشورداری را بر اختلاف‌های سیاسی برگزیده است.

نمایندگان جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرده اند مجلس نمایندگان آمریکا هفته آینده در یکی از روزهای سه‌شنبه یا چهارشنبه برای انتخاب رئیس جدید این مجلس رای‌ گیری خواهد کرد.

«کوین مک کارتی» رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در رای گیری روز سه شنبه به وقت محلی برابر با سوم اکتبر و ۱۱ مهر در این مجلس و در جنگ داخلی جمهوریخواهان برای نخستین بار از سوی اعضای مجلس نمایندگان برکنار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از نیویورک، کوین مک کارتی نخستین رئیس مجلس نمایندگان در تاریخ آمریکا است که از سوی همکارانش و با طرح هم حزبی هایش عزل می شود. او  با طرح ارائه شده از سوی یکی از هم حزبی هایش به این سرنوشت سیاسی دچار شد.

مک کارتی ۵۸ ساله در اقدامی بی‌سابقه در تاریخ آمریکا با ۲۱۶ رای مثبت در برابر ۲۱۰ رای منفی نمایندگان از ریاست مجلس نمایندگان برکنار شد.

تصمیم برای استیضاح مک کارتی، به پیشنهاد مت گاتز  یکی از نمایندگان جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا و وفادار به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا انجام شد که رهبری بخشی از محافظه‌کاران تندرو در حزب جمهوریخواه را بر عهده دارد.

این رای گیری تنها چند روز پس از آن رخ می دهد که اختلافات داخلی جمهوری خواهان، دولت آمریکا را به آستانه تعطیلی بر سر لایحه بودجه این کشور نزدیک کرد. طرح برکناری مک کارتی از سوی هم حزبی تندرو اش در پی آن مطرح شد که با دموکرات‌ها برای جلوگیری از تعطیلی دولت بایدن همکاری کرد. جمهوریخواهان تندرو و  طرفداران ترامپ به دلیل توافق مک‌کارتی با دولت بایدن برای افزایش سقف بدهی و تصویب بودجه کوتاه‌مدت از  عملکرد مک کارتی راضی نبودند.

پیش از این رای گیری، موافقان و مخالفان  مک‌کارتی یک ساعت در صحن علنی مجلس نمایندگان درباره دلایل ماندن یا برکناری او  بحث کردند.

مت گاتز نماینده جمهوریخواه ایالت فلوریدا و طراح برکناری مک کارتی در سخنانی گفت: مک کارتی توافقاتی را که با ما در ژانویه گذشته انجام داد، نقض کرد.  او مجلس نمایندگان را فلج کرد و پیش نویس لوایح تخصیصی را در نظر نگرفت.

نانسی میس، نماینده جمهوری خواه نیز گفت:  مک کارتی با هیچ حزبی صادق نبود و اگر در سمت خود باقی می ماند، باعث هرج و مرج می شد. ما رئیس مجلس نمایندگان صادقی می خواهیم که به وعده های خود عمل کند.

مک کارتی جمهوریخواه زمستان گذشته، هنگام انتخاب هم با مخالفت هم حزبی های تندروی  خود روبرو بود که پس از  ۱۵ دور رای‌گیری توانست بر کرسی ریاست مجلس نمایندگان تکیه بزند.

سرنوشت این رای‌گیری می‌تواند زمینه را برای یک مناقشه بی‌سابقه در مجلس نمایندگان آمریکا فراهم کند. حالا مک کارتی رئیس مجلسی است که کوتاهترین زمان حضور در این سمت یعنی ۲۶۹ روز را از سال ۱۸۷۶ دارد.

بر اساس قوانین آمریکا، رئیس موقت مجلس نمایندگان آمریکا از فهرستی که مک کارتی هنگام شروع به کارش به منشی  این مجلس ارائه داده‌است انتخاب می‌شود تا زمانی که برای انتخاب رئیس جدید مجلس نمایندگان رای گیری شود که پاتریک مک‌هنری، نماینده جمهوری‌خواه از ایالت کارولینای شمالی به‌عنوان رئیس موقت مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه گزارش داد که پیش‌بینی نمی‌شود عصر امروز سه‌شنبه برای انتخاب رئیس مجلس نمایندگان رای‌گیری صورت گیرد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست