بازدید 2855

اقدام برای برکناری رئیس مجلس نمایندگان آمریکا

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به اقدام برای برکناری او از قدرت توسط «مت گاتز» نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا و از وفادارن دونالد ترامپ، گفت: «انجامش بده!»
کد خبر: ۱۱۹۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ 03 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، با اقدام مت گاتز، نماینده طیف راست حزب جمهوری‌خواه آمریکا، کوین مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور در معرض استیضاح قرار گرفته است. گاتز روز دوشنبه دادخواستی را تنظیم کرد که به موجب آن خواستار برکناری کوین مک‌کارتی شده است.

بنا بر این گزارش، مک‌کارتی پس از آنکه گاتز چنین اقدامی را انجام داد، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «انجامش بده!»

گاتز پس از تنظیم دادخواست استیضاحش و پست مک‌کارتی در ایکس نوشت: «انجامش دادم!» و پس از آن به خبرنگاران گفت که «حفظ مک‌کارتی در قدرت به دموکرات‌های مجلس نمایندگان بستگی دارد.»

گاتز پیشتر در شبکه اجتماعی ایکس گفت: «مک‌کارتی یک معامله مخفی را درباره اوکراین با جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا منعقد کرده است.»

رای حداکثری در مجلس نمایندگان آمریکا که اکثرا جمهوری‌خواه هستند، برای برکناری کوین مک‌کارتی از ریاست مجلس نیاز است.

مک‌کارتی پیشتر گفته است که از تلاش‌های گاتز برای برکناری‌اش جان سالم به در خواهد برد.

گاتز روز دوشنبه طی سخنرانی در مجلس نمایندگان خواهان شفاف‌سازی مک‌کارتی درباره توافقش با کاخ سفید برای تصویب بودجه موقت ۴۵ روزه شد.

بودجه موقت دولت فدرال آمریکا روز شنبه در آخرین لحظات و به رغم مخالفت ۹۰ نماینده جمهوری‌خواه تصویب شد. بسیاری از صرفه جویی‌های مالی جمهوری‌خواهان در این بودجه در نظر گرفته نشده ولی برخلاف خواسته کاخ‌سفید بودجه‌ای هم برای کمک به اوکراین اختصاص داده نشده است.

گاتز، کوین مک‌کارتی را متهم کرده که قرار است بودجه کمک به اوکراین را به طور جداگانه به رای بگذارد اما مک‌کارتی که عضو حزب جمهوری‌خواه است این ادعا را رد کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست