بازدید 3390
۱

واکنش‌های گسترده به برکناری رئیس مجلس نمایندگان

برکناری رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این کشور با واکنش‌های زیادی همراه بوده است.
کد خبر: ۱۱۹۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۰ 04 October 2023

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، برکناری رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این کشور با واکنش‌های گسترده‌ای روبرو شده است.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» نوشت: «چرا جمهوری‌خواهان همواره در حال جنگ با خودشان هستند، چرا با دموکرات‌های چپ افراطی که کشور ما را ویران می‌کنند، مبارزه نمی‌کنند؟»

«پرامیلا جایاپول»، نماینده دموکرات مجلس گفت: «ما به یک کنگره کارآمد نیاز داریم و مسئول حزب حاکم جمهوری خواه نیستیم که نمی‌تواند حکومت کند. حزب جمهوری خواه نشان داده است که برای مدت طولانی قادر به حکومت نیست.»

«نانسی میس»، نماینده جمهوری خواه نیز گفت: «مک کارتی با هیچ حزبی صادق نبود و اگر در سمت خود باقی می‌ماند، باعث هرج و مرج می‌شد.» این نماینده جمهوری خواه همچنین افزود که ما یک رئیس مجلس نمایندگان صادق می‌خواهیم که به وعده‌هایی که می‌دهد عمل کند.

«مایک پنس»، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا نیز گفت: «پس از برکناری کوین مک کارتی از سمت خود عمیقاً ناامید هستم.»

فرماندار فلوریدا نیز گفت: «من سال‌ها با مک کارتی مخالف بودم و او تنها کسی است که ترامپ از او حمایت کرد و به همین دلیل به قدرت رسید.»

کلی آرمسترانگ نماینده جمهوری خواه هم گفت: «مک کارتی اکثریت جمهوری خواهان را حفظ کرد و هیچکس بهتر از او این کار را انجام نمی‌داد.»

اندی بار، نماینده جمهوری خواه هم گفت: «امروز روز غم انگیزی برای جنبش محافظه کار و حزب جمهوری خواه بود.»

کاخ سفید نیز در واکنش به برکناری تاریخی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: «امیدواریم مجلس نمایندگان هر چه زودتر رئیس جدیدی را انتخاب کند. بایدن همیشه مشتاق است که با حسن نیت با احزاب دموکرات و جمهوری خواه در کنگره کار کند. پرزیدنت بایدن مشتاق همکاری با مجلس نمایندگان پس از انجام مسئولیت خود برای انتخاب رئیس جدید است.»

کلی آرمسترانگ نماینده جمهوری خواه هم گفت: «تا زمانی که قوانین مجلس نمایندگان تغییر نکند، ما گروگان اقلیت کوچکی از جمهوری خواهان خواهیم ماند.»

رئیس کمیته قوانین مجلس نیز گفت: «اکنون وضعیت آشفته ای ایجاد شده است و ما باید از آن خارج شویم. ناامیدی و عصبانیت زیادی وجود دارد و شاید وقت آن رسیده است که مردم گزینه‌های دیگری بکار گیرند.»

این واکنش‌ها پس از آن صورت گرفت که در آمریکا مجلس نمایندگان برای اولین بار در تاریخ این کشور به برکناری «کوین مک کارتی»، رئیس مجلس رأی داد.

برکناری رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در پی رأی گیری برای استیضاح او و رأی مثبت به عدم کفایت او صورت گرفت و دقایقی پس از اعلام نتایج رأی گیری، مجلس نمایندگان آمریکا جای خالی ریاست مجلس را اعلام کرد.

بلافاصله پس از برکناری مک کارتی، «پاتریک مک هنری» به عنوان رئیس موقت مجلس نمایندگان آمریکا اعلام شد.

«مت گیتس»، نماینده جمهوریخواه و هم حزبی رئیس مجلس نمایندگان درباره رأی مثبت به برکناری او گفت: «مک کارتی توافقاتی را که با ما در ژانویه گذشته انجام داده بود، نقض کرد. او مجلس نمایندگان را فلج کرد و پیش نویس لوایح تخصیصی را در نظر نگرفت.» به گفته مت گیتس، بهترین راه پیش روی نمایندگان محافظه کار و جمهوری خواه که اکثریت مجلس نمایندگان را در دست دارند، پیشبرد انتخاب رئیس جدید مجلس بود که این کار انجام شد.

همچنین «جری کانولی»، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان اعلام کرد که انتظار دارد تا اعضای دو حزب روز چهارشنبه به طور جداگانه برای انتخاب نامزدی برای ریاست مجلس نمایندگان دیدار کنند. جری کانولی در ادامه همچنین افزود که «حکیم جفریس»، نماینده دموکرات، نامزد دموکرات‌ها ما برای ریاست مجلس نمایندگان است، اما موضع جمهوری خواهان هنوز روشن نیست.

به گفته جری کانولی، جمهوری خواهان در موقعیت دشواری قرار دارند و در تلاش هستند فردی را بیابند که بتواند اکثریت را به دست آورد.

خبرگزاری آمریکایی سی‌ان‌ان نیز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که پیش‌بینی نمی‌شود حداقل تا ۲۴ ساعت آینده برای رئیس مجلس نمایندگان رأی‌گیری صورت گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
کاش ایرانی ها هم یاد بگیرند و افراد بی لیاقت را کنار بگذارند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی