بازدید 2135

تصویب قانون توسعه سیاست هسته‌ای در کره شمالی

مجلس عالی خلق کره شمالی ماده واحده ای در اصلاح قانون اساسی این کشور برای ایجاد نیروهای هسته ای و توسعه شتابان آنها به منظور مهار جنگ و حفظ صلح و ثبات در منطقه و جهان تصویب کرد.
کد خبر: ۱۱۹۵۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۳ 28 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره شمالی بامداد پنجشنبه نوشت که مجمع عالی خلق به اتفاق آرا «دستورکاری حیاتی را برای تعیین سیاست نیروی هسته‌ای به عنوان قانون بنیادین کشور» تصویب کرد.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سخنانی در پارلمان گفت:  اصلاحات ماده ۵۸ از فصل ۴ قانون اساسی در مورد توسعه شتابان نیروهای هسته ای را یک "رویداد تاریخی" خواند.

وی ادامه داد: تسریع نوسازی تسلیحات هسته‌ای به منظور حفظ برتری قطعی در بازدارندگی راهبردی حائز اهمیت بسیار است.

او افزود: سیاست ایجاد نیروی هسته ای جمهوری دموکراتیک کره به عنوان قانون اساسی دولت، دائمی شد و هیچ کسی اجازه عدول از آن ندارد.

وی تاکید کرد: این یک اتفاق تاریخی است که یک اهرم سیاسی قدرتمند برای تقویت ظرفیت‌های دفاع ملی ایجاد می‌کند.

رهبر کره شمالی همچنین ادامه داد ، «اتحاد نظامی سه‌جانبه» میان آمریکا، کره جنوبی و ژاپن «سرانجام به ایجاد نسخه آسیایی ناتو منجر شده» که ریشه جنگ و تهاجم است.

وی همچنین خواستار تقویت همبستگی «با کشورهای مستقل ضدامپریالیست» شد.

مجمع عالی خلق کره شمالی سال گذشته موضع هسته‌ای این کشور را «برگشت ناپذیر» خواند و قانونی را تصویب کرد که بر مبنای آن استفاده پیشدستانه از تسلیحات هسته‌ای را مجاز شمرد.

کره شمالی همچنین سه هفته پیش اعلام کرد که یک رزمایش حمله هسته‌ای تاکتیکی برگزار و در آن حمله به مراکز فرماندهی و پایگاه‌های هوایی کره جنوبی را شبیه‌سازی کرد.

خبرگزاری کره شمالی درباره این رزمایش نوشت: واحد موشکی ۲ موشک بالستیک تاکتیکی به سمت شمال شرق فرودگاه بین‌المللی پیونگ یانگ شلیک کرد و به درستی ماموریت حمله هسته‌ای خود را انجام داد.

این اقدام «هشداری» به آمریکا پس از استقرار بمب‌افکن‌های راهبردی در منطقه بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی