بازدید 24392
پانصد و هفتاد و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله ۱۱ پهپاد اوکراینی به تاسیسات در خاک روسیه / هشدار درباره وقوع درگیری میان اوکراین و لهستان

پانصد و هفتاد و سه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۵۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴ 29 September 2023

حمله 11 پهپاد اوکراینی به تاسیسات در خاک روسیه

بین الملل تابناک: پانصد و هفتاد و سه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

فرمان پوتین برای فراخوان 130 هزار سرباز روس
۱۴۰۲/۰۷/۰۷ - ۲۳:۴۹

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با امضای فرمانی برای پیوستن 130 هزار شهروند روسیه به ارتش جهت انجام خدمت اجباری سربازی فراخوان صادر کرد.

طبق گزارش رویترز، در سندی که روز جمعه روی وب‌سایت دولت روسیه قرار گرفته از همه مردان بین سنین 18 تا 27 ساله در روسیه خواسته شده خدمت یک ساله سربازی‌شان را به پایان برسانند.

رئیس‌جمهور روسیه پیش از این هم در ماه مارس برای پیوستن 147 هزار نفر به ارتش جهت انجام عملیات‌های نظامی بهاری در اوکراین فراخوان صادر کرده بود. پوتین در هفته‌های گذشته گفت که انتظار دارد جنگ در اوکراین طولانی شود.

در ماه جولای، مجلس روسیه قانونی برای افزایش حداکثر سن قانونی برای انجام خدمت سربازی به تصویب رساند و این سن را از 27 سال به 30 سال افزایش داد. قانون جدید از 1 ژانویه 2024 اجرایی خواهد شد.

دستور پوتین به فرمانده سابق واگنر
۱۴۰۲/۰۷/۰۷ - ۲۳:۴۷

 ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به یکی از فرماندهان ارشد سابق ارتش خصوصی واگنر دستور داده مسئولیت «یگان‌های داوطلب» را در جنگ اوکراین به عهده بگیرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با گزارش این خبر افزود دستور پوتین نشان‌دهنده تمایل کرملین برای استفاده از اعضای واگنر بعد از مرگ فرمانده اصلی این گروه، «یوگنی پریگوژین» در سانحه سقوط هواپیما است.

در اظهاراتی از پوتین که کاخ کرملین روز جمعه آن را منتشر کرده رئیس‌جمهور روسیه به «آندره تروشف»، یکی از فرماندهان سابق واگنر دستور داده وظیفه او «تشکیل یگان‌های داوطلبی است که قادر به انجام وظایف رزمی به ویژه در منطقه عملیات ویژه نظامی باشند.»

پیکارجویان گروه واگنر از زمان عقب‌نشینی این گروه از شهر باخموت بعد از تصرف این شهر و تحویل آن به نیروهای ارتش روسیه نقش چندانی در میادین نبرد نداشته‌اند.

روز گذشته رسانه‌های غربی گزارش دادند پیکارجویان گروه «واگنر» بار دیگر به خط مقدم جنگ در اوکراین بازگشته‌اند.

پایگاه پولیتیکو نوشته بود صدها پیکارجوی این گروه در حال نبرد در صفوف یگان‌های نظامی ارتش روسیه در جبهه شرقی مشاهده شده‌اند. گروه واگنر تا چندی پیش تحت رهبری «یوگنی پریگوژین» قرار داشت، اما او در حادثه سقوط هواپیما در نزدیکی سن‌پطرزبورگ جانش را از دست داد.

گزارش رسانه‌های غربی حاکی از آن بود که اعضای این شرکت نظامی خصوصی در میدان جنگ در نزدیکی باخموت مشاهده شده‌اند.

نیروهای واگنر در ماه مه میلادی از این جبهه عقب‌نشینی کرده و پس از آن یک شورش مختصر و یک روزه را علیه ارتش روسیه آغاز کردند که با وساطت بلاروس پایان یافت.

بعد از این شورش مختصر رسانه‌های غربی گمانه‌زنی‌های فراوانی را درباره آینده این گروه مطرح کرده‌اند. بسیاری از تحلیلگران گفته‌اند احتمال می‌دهند که اعضای واگنر در داخل ارتش روسیه ادغام شوند. 

سرگئی چرواتی، معاون فرمانده ارتباطات نیروهای اوکراین در جبهه شرقی به سی‌ان‌ان گفت که نیروهای سابق واگنر اکنون در حال همکاری با وزارت دفاع روسیه یا یگان‌های وابسته به آن هستند و در میان یگان‌های مختلف ارتش روسیه در خط مقدم پراکنده شده‌اند.

چرواتی گفت: «در حال حاضر، صدها نفر از آنها در جبهه شرقی در مناطق مختلف در طرف مقابل ما قرار دارند.»

مجارستان برای کمک به اوکراین شرط گذاشت
۱۴۰۲/۰۷/۰۷ - ۱۹:۰۲

یکی از مقام‌های ارشد دولت مجارستان گفت، اگر کی‌یف پولی را که از زمان آغاز درگیری با روسیه از بروکسل دریافت کرده، محاسبه نکند، بوداپست کمک‌های بیشتر اتحادیه اروپا به اوکراین را مسدود خواهد کرد.

به گزارش شبکه خبری راشاتودی، رئیس دفتر نخست وزیری مجارستان گفت: راه های فنی زیادی برای تامین مالی اوکراین و همچنین کمک در زمینه بشردوستانه وجود دارد. با این حال، در مورد هرگونه تغییر در بودجه اتحادیه اروپا که در حال حاضر روی میز برای اصلاح قرار دارد، به اتفاق آراء نیاز است.

این مقام ارشد دولت بوداپست همچنین تاکید کرد، بوداپست مطمئن خواهد شد که اگر اوکراین نتواند بودجه‌ای را که پیشتر توسط اتحادیه اروپا دریافت کرده، محاسبه کند، حتی یک پنی کمک جدید دریافت نکند.

در ژوئن سال جاری میلادی، اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپایی خواستار افزایش ۶۶ میلیارد یورویی برای بودجه طولانی مدت اتحادیه اروپا شده بود که شامل ۱۷ میلیارد یورو برای تامین کمک به اوکراین می‌شود.

بر اساس داده‌های اتحادیه اروپا، این اتحادیه و اعضای آن از فوریه ۲۰۲۲ بیش از ۸۸ میلیارد دلار کمک مالی، نظامی، بشردوستانه و پناهندگان به کی‌یف ارائه کرده‌اند.

مقام ارشد دولت مجارستان ادامه داد، این "بیهوده و شرم آور" است که بروکسل همچنان بودجه اتحادیه اروپا را از مجارستان دریغ می‌کند در حالیکه به دنبال راه‌هایی برای یافتن پول بیشتر برای اوکراین است.

آمریکا یک کمک ۳۰۰ میلیون دلاری دیگر به اوکراین اختصاص داد
۱۴۰۲/۰۷/۰۷ - ۱۹:۰۱

مجلس نمایندگان ایالات متحده قانونی را تصویب کرد که ۳۰۰ میلیون دلار دیگر را برای اوکراین و هزینه‌های دفاعی سال ۲۰۲۴ تامین می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اواخر پنجشنبه شب، مجلس نمایندگان با ۲۱۸ رای موافق در مقابل ۲۱۰ رای مخالف، لایحه بودجه سال ۲۰۲۴ وزارت دفاع را ابتدا بدون ۳۰۰ میلیون دلار کمک امنیتی برای اوکراین تصویب کرد.

تامین مالی برای اوکراین اوایل روز پنجشنبه از لایحه دفاعی خارج شده بود.

لایحه دفاعی ۸۲۶ میلیارد دلاری پنتاگون شامل تامین بودجه به منظور مقابله با چین و تقویت دفاعی تایوان از جمله تسریع ارسال سلاح به منطقه است.

با این حال، مجلس نمایندگان پس از آن با رای ۳۱۱ در مقابل ۱۱۷، قانونی را تصویب کرد که ۳۰۰ میلیون دلار برای کمک‌های امنیتی اضافی به اوکراین ارائه می‌کند. این قانون شامل ۲۰ میلیون دلار برای دفتر جدید بازرس کل ویژه برای کمک به اوکراین برای بررسی و ممیزی کمک‌های ارسالی به این کشور می‌شود.

تمامی ۱۱۷ رای علیه این لایحه برای تامین ۳۰۰ میلیون دلار از سوی جمهوری خواهان کنگره است اما ۱۰۱ جمهوری خواه هم در حمایت از دموکرات‌ها به نفع این لایحه رای دادند. این لایحه قرار است به سنا برای بررسی ارسال شود.

سنا روز سه‌شنبه لایحه هزینه‌های کوتاه ‌مدت را به تصویب رساند که حدود شش میلیارد دلار در اختیار اوکراین قرار می‌دهد و انتظار می‌رود با مخالفت‌های شدید در مجلس نمایندگان با اکثریت جمهوری‌خواه مواجه شود و احتمال تعطیلی دولت پیش از ضرب‌الاجل در پایان ماه افزایش یابد.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه روز چهارشنبه وعده داده بود تا زمانیکه راه‌حل‌های اساسی برای بحران جاری در مرز جنوبی ایالات متحده ارائه نشود، حزبش از بودجه کامل هزینه‌های سال ۲۰۲۴ حمایت نخواهد کرد. لایحه هزینه‌های کوتاه مدت سنا، در صورت تصویب در کنگره، دولت آمریکا را تا ۱۷ نوامبر سر پا نگه می‌دارد.

هشدار درباره وقوع درگیری میان اوکراین و لهستان
۱۴۰۲/۰۷/۰۷ - ۱۸:۴۰

مقامات اروپایی گفتند سیاست های کمیسیون اروپا به تشدید درگیری بین ورشو و کیف در ارتباط با بحث بر سر واردات غلات از اوکراین به اتحادیه اروپا منجر شده است.

به گزارش روزنامه آمریکایی "پولتیکو"، اعمال تحریم واردات غلات اوکراین در ابتدا امتیازی به جناح محافظه کار نمایندگان پارلمان اروپا بود که تنها تناقضات سیاسی بین لهستان و اوکراین را تشدید کرد. اکنون به دلیل استراتژی ناکارآمد کمیسیون اروپا، اوضاع به حدی بالا گرفته است که به سختی می توان بدون ضرر از این موضوع خارج شد.

به گزارش این روزنامه آمریکایی “اگر تنش زدایی مورد انتظار مقامات اروپایی به یک سراب تبدیل شود، کمیسیون اروپا را در تنگنا قرار خواهد داد. سایر کشورهای اتحادیه اروپا به طور فزاینده ای خشمگین می شوند، چراکه تحریم های یکجانبه می تواند سابقه ای برای محدودیت های بازار واحد ایجاد کند.»

مقامات اتحادیه اروپا و اوکراین برای خروج از این آشفتگی خوشبینانه استدلال می کنند که تنش ها فقط می تواند از این به بعد کاهش یابد. اگرچه مذاکرات دوجانبه بین وزیران کشاورزی لهستان و اوکراین روز چهارشنبه هیچ پیشرفتی فوری نداشته است.

پیشتر "دیمیترو کولبا" وزیر خارجه اوکراین گفته بود کی‌یف انتظار دارد اتحادیه اروپا محدودیت‌های صادرات غلات اوکراین را لغو کند.

حمله ۱۱ پهپاد اوکراینی به تاسیسات در خاک روسیه

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور ۱۱ پهپاد اوکراینی را شب هنگام بر فراز دو منطقه "کورسک" و "کالوگا" منهدم کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این وزارتخانه همچنین با ذکر جزئیات اعلام کرد، یکی از این پهپادها بر فراز منطقه کالوگا و ۱۰ فروند بر فراز منطقه کورسک منهدم شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه در ادامه اعلام کرد، در طول شب منتهی به امروز جمعه ۲۹ سپتامبر، تلاش رژیم کی‌یف برای انجام یک حمله تروریستی با پهپادها به تأسیسات در خاک روسیه متوقف شد.

این وزارتخانه گزارش کرد، سامانه‌های پدافند هوایی در حال انجام وظیفه، ۱۱ فروند پهپاد اوکراینی را منهدم کردند که یکی از آنها برفراز منطقه کالوگا و ۱۰ فروند در بالای منطقه کورسک بوده است.

پوتین سند الحاق مجدد دونتسک و لوهانسک به روسیه را امضا کرد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قانونی را امضا کرد که بر اساس آن دونتسک و لوهانسک دوباره به روسیه الحاق شده و روز الحاق آنها به عنوان یک روز جشن ملی اعلام شده است.

به گزارش ریانووستی، بر اساس اصلاحاتی که در قانون روزهای ملی روسیه انجام شد، از این پس، روز ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) به عنوان روز پیوستن دوباره مناطق دونتسک و لوهانسک به روسیه، روز جشن ملی و تعطیل عمومی اعلام شده است.

سند تأسیس روز اتحاد و پیوستن مجدد روسیه با جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک (DPR و LPR) و همچنین اتحاد با مناطق خرسون و زاپروژیا توسط پوتین در ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) به مجلس سفلی این کشور ارائه شد و دومای ایالتی روسیه قانون مربوطه را در ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) و شورای فدراسیون این کشور آن را در ۲۵ سپتامبر (۳ مهر) تصویب کردند.

به نوشته ریانووستی، بر اساس نتایج همه‌پرسی که از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲ (۱ تا ۵ مهر) برگزار شد، ساکنان این مناطق به الحاق مجدد به روسیه رأی دادند (دونتسک با ۹۸.۴۲ درصد آرا، لوهانسک با ۹۹.۲۳ درصد آرا، خرسون با ۸۷.۰۵ درصد آرا و زاپروژیا با ۹۳.۱۱ درصد آرا) و این مناطق در ۳۰ سپتامبر سال گذشته بخشی از روسیه شدند.

روز ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) پیش از این در مناطق خرسون و زاپروژیا روز جشن ملی و تعطیل رسمی اعلام شده بود.

تلاش روسیه بابت محکوم کردن انفجار نورد استریم در شورای امنیت

روسیه پیش‌نویس بیانیه‌ای را در شورای امنیت توزیع کرده که خواستار محکومیت حمله به خط لوله گاز نورد استریم در سال گذشته میلادی است.

«دیمیتری پولیانسکی»، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد این خبر را بامداد جمعه در حسابش در تلگرام اعلام کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «شورای امنیت با شدیدترین لحن این اقدام تروریستی علیه خط لوله‌های نورد استریم ۱ و نورد استریم ۲ در سپتامبر ۲۰۲۲ را محکوم می‌کند.»

بند دیگری از بیانیه تصریح می‌کند: «شورای امنیت بر اهمیت انجام تحقیقات بین‌المللی کارآمد، بی‌طرفانه، شفاف، فراگیر و کامل درباره تمامی شرایط وقوع حمله به خط‌ لوله‌های نورداستریم ۱ و نورد استریم ۲ به منظور شناسایی تمامی مرتکبان، حامیان مالی، سازمان‌دهندگان و همدستان این اقدام تأکید می‌ورزد.»

در تاریخ ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۲ بود که انفجارهایی در دو خط لوله صادرات گاز روسیه به اروپا (نورد استریم ۱ و ۲) رخ داد. آلمان، دانمارک و سوئد احتمال خرابکاری هدفمند را رد نکرده‌اند.

شرکت اپراتور این خطوط لوله گزارش داد که خسارت وارده به نورد استریم بی‌سابقه بوده و تخمین بازه زمانی تعمیرات غیرممکن است. دادستانی کل روسیه، پرونده‌ای را در رابطه با اقدام تروریستی بین‌المللی آغاز کرد.

سال گذشته یک روزنامه‌نگار کهنه‌کار تحقیقی در آمریکا گزارش داد، انفجار خط لوله نورداستریم در دریای بالتیک عملیات مخفیانه‌ای بوده که دستور آن توسط کاخ سفید صادر و توسط سیا اجرا شده است. 

سیمور هرش روزنامه‌نگار تحقیقی برنده جایزه پولیتزر مدعی شده، غواصان آمریکایی رزمایش نظامی ناتو را پوشش قرار داده و اقدام به کاشت مین در مسیر خط لوله مذکور کرده و سپس از راه دور آن را منفجر کرده‌اند. 

وی گفت دو هفته قبل از حمله ۲۴ فوریه روسیه به اوکراین، بایدن علنی گفت که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، آمریکا اجازه نخواهد داد، خط لوله جدید نورد استریم ۲ افتتاح شود. 

هرش ۸۵ ساله که افشاگری درباره کشتار جمعی ۵۰۰ غیرنظامی در ویتنام و شکنجه زندانیان در زندان ابوغریب در عراق را در کارنامه خود دارد گفت که دستور این عملیات مخفیانه از سوی جو بایدن صادر و عملیات با هماهنگی نروژ توسط سیا اجرا شده است. 

این افشاگری، واکنش کاخ سفید را به همراه داشت و آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، گزارش هرش را «کاملاً خیالی» خواند. 

در حالی که کشورهای غربی انگشت اتهام را به سمت روسیه نشانه گرفته‌اند، مسکو، انگلیس و آمریکا را به انجام این خرابکاری متهم کرده است. 

پیشتر دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با بیان اینکه روسیه همچنان انگلیس را مسئول خرابکاری در این خطوط لوله می‌داند، تاکید کرد که مسکو در حال بررسی پاسخ و گام‌های بیشتر در این رابطه است. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه هم گفته بود، پس از خرابکاری در خط لوله انتقال گاز نورد استریم، شبکه انرژی اروپا در حال نابودی است. 

سوئد و دانمارک هر دو به این نتیجه رسیده‌اند که خط لوله عمداً منفجر شد اما نگفته‌اند چه کسی ممکن است مسئول باشد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵۷
چنار چرت و پرت گویی را آغاز بفرما علی برکت الله
پوتین سر خود را نگهدارد مراقب باشد روسیه تجزیه نشود الحاق سرزمینها دیگران پیشکش .
پوتین یک متجاوز است و باید بشدت تنبیه شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
بدو برو با خط کش تنبیهش کن
دمپایی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
روسیه همین الانش هم پیروز جنگ هستش. حالا باز شما 4 تا آلبانی چرت و پرت بنویسید
پوتین انقدر نیرو کم اورده که دست به دامان مزدوران سابق گروه واگنر شده و تازه متوجه شده حذف اشپز چه اندازه روسیه را ضعیفتر کرده. ولی فایده نداره. روسیه و پوتین اب در هاونگ می کوبند. با هر روز ادامه جنگ روسیه ضعیفتر مش یود. ولی از انطرف برای پوتین تفاوتی نمی کند. پوتین مانند همه دوستداران دنیا و مقام تا کاخ کرملین و ریاست را دارد خود را پیروز می داند. ولو اگر مردم روسیه به خاک سیاه افتاده باشند. افرادی مانند پوتین فقط زمانی اهل سازش و تعامل می شوند که احساس کنند ریاست خود انها به خطر افتاده. ولی بقیه مردم و کشور فدای انها و خانواده انها!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
دادا از مدام ضایع شدن خسته نشدی؟ نتیجه جنگ اونطور که تو دوست داری پیش نمیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
جواب تمام کامنتت 2 جمله است : اوکراین هم این قدر نیرو کم آورده که به سرباز گیری اجباری افتاده
پوتین روسیه را بدجوری باختوند. تاسف برای ملت روسیه که نتوانستند مانع جمع شدن همه قدرت و قضاوت و اختیارات دست یک نفر شوند. ان یک نفر هر اندازه هم فهیم و هوشمند باشد در دنیای امروز محکوم به اشتباه هست چون در دنیا مادی و خاکی چیزی به نام کامل و بی نقص نداریم. ولی وقتی کسی تمام قدرت و اختیارات را دارد اشتباه او هم به همان اندازه بزرگ و گسترده و باغث ویرانی و شکست یک ملت بزرگ و خارج شدن انها از رقابت در سطح جهانی خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
باخوت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
بدو برو به ملت روسیه کمک کن چنارخان
هر روز که می گذرد پوتین با غرور خود و وحشت ذاتی خود محورها که حاضر به قبول اشتباه و مسولیت نیستند و انقدر بر اشتباه خود اصرار می کنند تا ملتی را بیچاره کنند بیشتر ملت روسیه را به فاجعه می کشد. بنا به خبر تابناک امروز پوتین فرمان احضار 130 هزار مشمول پا به سن گذاشته را داد. حالا به غیر از هزینه های نجومی این همه نیرو باید به پوتینی ها که صبح تا شب می گویند اکراین از بس کشته و مجروح داده دیگر سربازی ندارد گفت خوب. این 130 هزار نیروی جدید که روسیه احضار کرده حتما برای این هست که غنایم در کیف و ورشو و برلین را به مسکو انتقال بدهند دیگه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
بله بیشتر شان راننده کامیون هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
باز جفنگ گفتن این کانادایی شروع شد
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
این فیلتر شکن داره اصلأ کانادایی نیست
موشک امریکایی داره میاد تو سر روسها خب امریکا میاره داخل اوکراین میده دست یک اوکراینی شلیک کنه خب هر دو حزب در امریکا با کشتن روسها موافقن و امروز شنیدم 80 میلیارد برای 2024 به اوکراین قراره بده البته فقط امریکا و همین حدود هم بقیه کشورها و نیروی انسانی هم راحت با پول تامین میکنن البته امریکا فشار رو در حدی نمیبره بالا که روسیه از اتم استفاده کنه ولی اجازه پیروزی هم به روسیه نمیده این میشه مرگ تدریجی روسیه , 40 درصد بودجه روسیه داره میره برای جنگ در سال 2024 خب معنیش اینه از همه چیز زده که به جنگ ادامه بده این همون مسیریه که شوروی رفت با این تفاوت که شوروی نیروی انسانی کشته نداد , پوتین امروز اعلام کرده برای جذب 120 هزار سرباز دیگه خلاصه پول ببین چه میکنه اوکراینی که کسی فکرشو نمیکرد 3 روز دوام بیاره ببین با پول و سلاح امریکایی جه میکنه اونم بدون هواپیما , هنوز هواپیماها نرسیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
روسیه این جنگ ها را هم همانند حمله به گرجستان و فتح کریمه پیروز خواهد شد
جنگ را خیلی ارام به داخل روس بکشانید گرچه روس دوستان ناراحت می شوند ولی به درک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
البته آرزو بر جوانان عیب نیست ولی باشه بگو سعیشونو بکنن
بزرگان جهان تحلیل سیاسی که دائم از طولانی شدن جنگ به نفع اوکراین صحبت میکردند تحویل بگیرند، شروع اولین مخالفتها با کمک، روسیه 20درصد خاک اوکراین را گرفته و در لاک دفاعی فرورفته (چیزی که در طول تاریخ در آن مهارت دارد و دانشگاه های نظامی جهان، در بحث دفاع مرجعشان منابع روسی است) و دفاع کم هزینه تر از حمله است. در دفاع خوب(چیزی که قبلا گفتم روسها استادش هستند)به ازای هر 10 سرباز دشمن 1 سرباز شما کشته خواهد شد و این نسبت در زمینه تجهزات زرهی و ... هم هست. غرب برپایه محاسبات مالی بنا شده، مردمش بسیار راحت طلب هستند و البته حریص و خودخواه، آنها تا ابد که هیچ حتی برای 2سال دیگر تحمیل نخواهند کرد مالیاتشان صرف یک کشور دیگر شود و البته مثل مردم محاسبه گر و تحیلیگر ما توانایی دورنگری استراتژیک ندارند(باید بیان سیاست و تحیلیل رو ازما یاد بگیرند دید که چگونه سقوط مسکو توسط پریوگژین رو پیشبینی میکردند دیگه؟؟!!!). خلاصه انتخاب زمان حمله توسط روسها اتفاقی نبود. الانم که با خرج کردن مهمات کره شمالی و چین و تا حدودی ایران درحال حفظ زردخانه سلاح پیشرفته خود برای کشور بعدی(مولداوی یا استونی)هستند. حالا حمله کنید و همراه با فحش خود پاسخ دهید عاریایی های عزیز البته اگر قبل یک عرب نپرست فیلتر نکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
دوکلام حرف حساب واقعی
ناشناس
| Poland |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
لاک دفاعی به معنی ضعیف شدن توان نظامی است
دوستان عزیز. خواهشا ما را با انبیا و مردان و زنانی که مردم به انها اعتقاد دارند قیاس نکن. ما و همه پوتینی ها و بایدنی ها و دنیای امروز یک فرد ساده هستیم. تمام حرف ما هم همین هست. کسی در دنیای امروز نباید خودش را فراتر از دیگران بداند. قرار نیست نظرات ما یا شما یا هر بنده خدای دیگر کامل یا بی نقص و صددرصد درست باشد. حتی قضات با سابقه هم نمی توانند ادعا کنند تمام نظرات و قضاوتهای انها صددر صد درست هست. شما نظر خود را ارایه دهید و اجازه بدهید دیگران هم نظر خود را ارایه دهند. این مردم و در اینجا لایکها یا رای ها هستند که مشخص می کند کدام نظرجامع تر و نه لزوما بین نقص هست. ولی پوتینی ها در رای و رفراندم را می بندید چون می دانید شانسی ندارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
پس خودت قبول داری تمام تحلیل هات بدرد خودت میخوره
لایکها در این سایت هیچ ارزشی برات ندارن چون آلبانی ها مثل خودت اینجا فعالن
کسی هم جلوی نظرات گهربار تو رو نگرفته،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
ما قبلا یکبار رفراندوم گذاشتیم کسی 10 بار رفراندوم نذاشته هنوز تو تاریخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
باشه بابا فهمیدیم مسلمون نیستی و دین هم نداری
تو فقط اعتقادت به بایدن مشنگه هست
بهت میاد برو بهش تعظیم کن
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
این لایک ها ملاک نیست
روسیه داره گریه می‌کنه
کارت تمومه مش پوتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
زپرتسکی خودتی؟ کی آدرس اینجا رو بهت داده؟ حتما کار برگ چناره
یادش بخیر قرار بود یک هفته ای جناب پوتین اوکراین رو فتح کنه الان 570 روز شده که مثل ... گیر کرده مثل صدام که میخواست سه روزه خوزستان رو بگیره !! لعنت بر امریکا ! عنقریب متلاشی شدن روسیه را شاهد خواهیم بود مثل اتحاد جماهیری شوروی !!
پاسخ ها
خودم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
تا آنجا که ما خاطرمان هست عاشقان غرب الان 569 روز است که دارد میگید پوتین بای بای .........
ناشناس
| Bulgaria |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
پاسخ۸:۲۱ خب الان همچین از بای بای کم نداره چون نه به جایی میتونه بره به خاطر حکم جلبش نه کسی باهاش تماس میگیره مثلا دیروز با رئیس جمهور سودان جنوبی دیدار کرد دیگه شولتز یا
مکرون حتی زنگ هم بهش نمیزنن در داخل روسیه هم تضعیف شده به خاطر وضع اقتصادی ولی با پر رویی وایساده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
جوجه رو آخر پاییز خواهند شمرد اینقدر نگران نباش
پوتین رفته تومرحله توهم حالا که درجنگ شکست خورده خودش برای خودش قانون وضع وامضا می کنه
از اول جنگ تا الان حتی یک ساختمان مسکوا هم آسیب ندیده است
اما بزرگ ترین کشور کل اروپا یعنی اوکراین با اینکه حمایت آمریکا و انگلیس و.... رو هم داشت بازهم تبدیل به ویرانه و مخروبه شده است
6 استان اوکراین هم که از دست رفته
همین یعنی پیروزی روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
البته چندتا ساختمون خسارت دیدن ولی قرار نبوده که روسیه خسارت ببینه چون یکی از اعضای شورای امنیته و دومیت قدرت نظامی جهان و اولین قدرت اتمی جهان
الان دوباره بایدن شوت مفنگی دوباره از بالای سکو پرت میشه پایین

سری پیش که بایدن 4 تا ملق خورد و روی زمین پخش شد مقامات آمریکا اومدن بایدن رو از روی زمین جمعش کردن

بایدن مفنگی نمادی کامل از آمریکاست
مرگ بر آمریکا که محور بیشتر فساد و شرارت و جنایت بر روی زمین هستش
آمریکای فاسد و کافر و مشرک و بی شرف جنایتکار و.....باید تمام شهر هایش با خاک یکسان شود.
آفرین روسیه نباید هم مقابل این انگلیسی های بی شرف کم آورد
خوبه حالا آمریکا خودش هم قبول داره که منبع جنایت و فساد هستش
مرگ بر آمریکای کافر جنایتکار
هرچند آمریکا تو بیشتر جنگ هاش بازنده بوده و محکوم به شکست
از جنگ ویتنام و جنگ کره تا افغانستان
که وقتی آمریکا از طالبان شکست خورد با چه خفت و حقارتی فرار کرد
سلام
ان شاء الله هرچه زودتر بمب های اتم روسیه به طرف آمریکا شلیک شود
هرچند فقط 4 بمب اتم هم برای نابودی آمریکا کافی است
نیویورک لس آنجلس شیکاگو واشنگتن
سرجمع با بمباران همین 4 شهر اصلیش حدود 120 میلیون آمریکایی کثیف به درک واصل می‌شوند
ما بقی آمریکا هم که شهرک های کوچک و بیابان هستش
احسنت پوتین
شلیک کن بمب های اتم رو
هشدار درباره وقوع درگیری میان اوکراین و لهستان!!!

کلا یک جر و بحثی شده سر واردات غلات ، چنان تیتر زدید انگار الانه که وارد جنگ بشن!

حداقل به این فکر می کردید که لهستان عضو ناتو با اوکراین درگیر بشه یعنی کل ناتویی که حامی اوکراین با اوکراین درگیر بشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
ناتو فقط یک پیمان اتحاد هستش روی کاغذ
و فاقد اعتبار می‌باشد
وقتی منافع وسط باشه ببین همین اروپایی ها چطور خودشان هم دیگر را مثل حیوانات وحشی تکه تکه می‌کنند
همانند جنگ جهانی اول و دوم که سابقه اش رو هم داشتن
مرگ بر انگلیس و منافقین
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
مرگ بر نادانان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
ظاهراً خیلی به این انگلیسی برخورده
جالبه که روسیه اعلام میکنه یازده پهپاد حمله کرده بودند به خاک روسیه وما همه رو زدیم و مانع عملیات تروریستی پهپادهای اوکراین شدیم . چطور شما شهرهای اوکراین و میزنید تروریستی نیست اما عملیات اوکراین تروریستیه . بعدشم چطور در مناطقی که بزور اشغال کردی و ساکنان اوکراینی ازاونجا رفتن تو اونجا رفراندوم گذاشتی ؟ این رفراندم هم عین انتخابات ریاست جمهوری روسیه و بلاروس و v.... است
واقعا روسها چه فکر میکنند تجاوز ومحکومیت ؟
جنگ را به داخل روس بکشید تا مزه جنگ را بچشند خیلی ارام تا عادت کنند این ملعون را زهر کش کنید البته به بچه های لیاخوف بر نخوره و فرزندان شاهان قاجار هم100 سال پیش که در تاریخ می گویند دیروز اذربایجان مال ایران بوده الان نمی توانیم باهاش صحبت کنیم بهتری زمین های ایران جدا شد روس با همکاری اجداد روس فیل ها برای ایران زمین بی اب چر پر نمک گذاشتند
آمریکا از برخی از گروه های تروریستی داعش در جنگ اوکراین - روسیه استفاده می کند روسیه هم از واگنر این وسط اوکراین ناشی از سیاست غلط زلنسکی ویران شد.
زلنسکی با غربگرایی و خیال عضویت کشورش به ناتو، اوکراین را ویران کرد حال به دنبال مقصر است یک روز به ایران گیر می دهد یک روز به لهستان. یکی هم نیست این بابا را توجیه کند که ارسال تسلیحات نظامی گسترده از سوی آمریکا و متحدان غربی اش به ویژه انگلیس، اوکراین را ویران کرد هر چند که به نظر می رسد خود زلنسکی هم همه این ها را می داند و گرفتار عذاب وجدان است و دارد فرافکنی می کند.
زلنسکی به جای اعتماد بیش از اندازه به آمریکا، انگلیس و فرانسه باید به پیشنهادهای مکرر ایران، چین، هند و برزیل مبنی بر گفتگوهای دیپلماتیک برای پایان دادن جنگ با مسکو روی می آورد.
"فرمان پوتین برای فراخوان 130 هزار سرباز روس"

فکر کنم آمار کشته شدگانی که روسیه ار نیروهای اوکراینی منتشر میکنه مربوط به نیروهای خودش هستن !
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
این اولین فراخوان نیست ، آخرینش ام نخواهد بود !! خوب دارند روس هارو نابود می‌کنند!! دمشون گرم
به همه غرب پرستهاباید حق داد که از دست پوتین ناراحت باشند چونکه بزودی کار اوکراین تمامه وغرب وناتو تازه متوجه میشند که کجای این سیاره هستند دلقک با پول ناتو واتحادیه اروپا وآمریکا ع زمین برای روز فرار در عربستان خریده
اختلاف نظر خیلی بد است باعث تضعیف اتحاد میشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار