بازدید 2438
در خطبه‌های نماز جمعه تهران؛

صدیقی: منشأ تفرقه انگلیس خبیث است

امام جمعه موقت تهران گفت: قرآن کتاب تمدن‌ساز، انسان‌ساز و منشأ وحدت است و رئیس جمهور آن را در سازمان ملل به عنوان یک نور و پرچم به دست گرفت و به اهتزاز درآورد.
کد خبر: ۱۱۹۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸ 29 September 2023

 


 به گزارش تابناک به نقل از دانشجو، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: در آن عالم تقواست که توشه آخرت ما خواهد بود. خدا ترسی، خدا دوستی، خدا محوری و از یاد نبردن خدا مهم است.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: باید به پاکدلی، پاکدامنی، پاکدستی، پاک چشمی، پاک نیتی، درآمد پاک، هزینه پاک، رفت و آمد پاک و و به حلال و حرام الهی حساس باشیم.

حجت الاسلام صدیقی تاکید کرد: در قرآن کریم داریم که خدایا ما را به صراط مستقیم رهنمون باش و ما را در صراط مستقیم نگهدار و از لغزش‌ها حفظ کن. صراط مستقیم یعنی شاهراه و آن جاده وحدتی است که انسان را به مقصد می‌رساند. باید در جاده‌ای که ما را به بهشت می‌رساند، بلند قامت و سرافراز باشیم.

امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز جمعه، گفت: شما بندگان خوب خدا، خواهران و برادران و مهمانان دعوت شده پروردگار و نیز خود را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم. ما از این مال و منال دنیا چیزی با خود به آن دنیا نمی‌بریم و آنچه در آن دنیا برای مؤمن کاخ و آبرو خواهد شد، تقوای الهی است.

حجت اسلام صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری، گفت: میلاد پیغمبر اسلام (ص) و نیز میلاد امام جعفر صادق (ع) راکه پرچمدار انقلاب فرهنگی، معرفتی و تبیین کننده باطن و حقیقت اسلام به معنی واقعی هستند را به امام زمان (عج)، نایب امام زمان، جبهه مقاومت و ملت سرافراز ایران و نیز نمازگزاران عزیز تبریک عرض می‌کنم.

بدون وحدت نمی‌توان زنده بود
وی ادامه داد: این هفته، هفته وحدت است و بدون وحدت نمی‌توان زنده بود. اگر انسان یک مغز، دل و جان دارد به دلیل آن است که در واقع این جان منشأ وحدت همه سلول‌ها و اعضای بدن است و منشأ سازمان یافتگی است و اگر نباشد بدن متلاشی می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهمیت وحدت، تاکید کرد: وحدت همان ولایت و امامت است و رمز آن این است که انسان زیر یک پرچم باشد و پرچمدار را قبول داشته باشد و پرچم وحدت امت اسلامی امام لازم دارد. همه امت اسلامی با داشتن فرقه‌های مختلف بر سر سفره یک قرآن می‌نشینند. به عنوان نمونه شیعه، سنی، حنفی، مالکی، شافعی را مشاهده می‌کنیم که در مسابقات قرآنی شرکت کرده و دور قرآن می‌نشینند.

منشأ تفرقه انگلیس خبیث است
حجت‌الاسلام صدیقی تاکید کرد: از جمله چیز‌هایی که وحدت را از بین می‌برد، شیطان است و قرآن کریم شیطان را مبدا اختلافات و تفرقه معرفی می‌کند. در دنیای امروز شیطان بزرگ آمریکاست و منشأ تفرقه انگلیس خبیث است. انگلستان و آمریکا جنگ ایجاد می‌کنند و آن‌ها مرز‌ها را ایجاد کردند و کشور‌های کوچکی به وجود آوردند و با بعضی از مسائل و برخی بزرگنمایی‌ها این مرز‌ها را دچار اختلاف می‌کنند.

وی بیان کرد: در عین حالی که آنان شایعات و بدگویی‌ها را در جامعه به وجود می‌آورند، باید گفت آنچه مردم را به هم می‌ریزد و ناامنی در جامعه اسلامی به وجود می‌آورد و موجب سلب اعتماد می‌شود، ایجاد بدبینی است که این موضوع موجب می‌شود تا گرایش و محبت از بین برود و موجب عدم ایجاد انسجام و وحدت می‌شود.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایش حضرت علی علیه السلام بیان داشت: امیرالمومنین علی علیه السلام به مالک می‌گوید که فقط به مؤمنین محبت نداشته باش بلکه به همه از جمله مسیحی‌ها و یهودی‌ها و فرقه‌های دیگر محبت داشته باش. در واقع آغوش محبت است که وحدت را ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: انسان چهار سرمایه دارد یکی جانش است، دوم مالش، سوم ناموسش و چهارم آبرویش، لذا برای حفظ جان جامعه باید امن باشد و در این جامعه انسان نباید نگران ترور و ناامنی باشد. نسبت به ناموس باید گفت وقتی بیگانه میکروب هرزگی را در جامعه مطرح می‌کند، انسان نگران فرزندان خود است که نکند میکروب بی‌بند و باری به فرزندش آن هم در مدرسه و دانشگاه و جامعه سرایت کند. نسبت به مال و رعایت حلال و حرام باید گفت که اگر رعایت نشود، دیگر امنیتی برای سرمایه‌گذار باقی نمی‌ماند. از همه مهمتر آبرو است و بردن آبروی یک مسلمان گناهش از ربا هم بالاتر است.

از شایع پراکنی دوری شود
امام جمعه موقت تهران با نکوهش شایع پراکنی، گفت: مردم عزیز ما از این شایع پراکنی‌ها دوری کنند و هر آنچه می‌شنوند را قبول نکرده و به دیگری منتقل نکنند و موجب بردن آبروی دیگران نشوند. سخنگو‌های ما نباید غفلت کنند و باید خط رهبری را ادامه دهند تا مبادا روح و روان مردم در اثر شایعات متزلزل شود.

حجت الاسلام صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود در نماز جمعه با اشاره به دفاع مقدس، اظهار داشت: دفاع مقدس ادامه عاشورای سیدالشهدا (ع) است، همانگونه که عاشورا یک روز نبود و در یک سرزمین محدود نبوده است. جبهه برای ما یک الگو و ظرفیتی بود که موجب شکوفایی استعداد‌ها و معرفی شیران و نیز وسیله فتوحات علمی و معنوی شد.

حجت الاسلام صدیقی درباره شهدا، بیان کرد: شهدای عزیز ما به مقامی رسیدند که آن مقام بالاتر از لذایذ بهشتی است. جبهه، عاشقان بلند پرواز را که دنیا برایشان کوچک بود، بدرقه کرد و به مقامات بزرگ رساند. جبهه و دفاع مقدس جایگاه، ولی فقیه و تفاوت آن را با دیگر رهبران عالم در معرض دید جهانیان قرار داد.

قرآن کتاب تمدن‌ساز، انسان‌ساز و منشأ وحدت است
امام جمعه موقت تهران با اشاره به موضوع دیگری که در هفته گذشته اتفاق افتاد، اذعان داشت: موضوع دیگر سفر رئیس جمهور ما به سازمان ملل بود که افتخارآفرین بود و با یک ابتکار بی‌سابقه قرآن را به عنوان پرچم عزت و وحدت به جهانیان نشان داد. قرآن کتاب تمدن ساز و انسان ساز و منشأ وحدت است و رئیس جمهور آن را در سازمان ملل به عنوان یک نور و پرچم به دست گرفت و به اهتزاز درآورد در حالی که همه گونه افراد در آنجا بودند.

وی ادامه داد: همچنین رئیس جمهور موضوع قانون آزاد همجنس‌گرایی را که در برخی کشور‌ها وجود دارد و موضوعی که پست‌تر از حیوانات است را در آنجا مطرح کرد. مسئله‌ای که موجب اشاعه فحشاء و بی‌بند و باری و از بین رفتن کانون خانواده‌ها می‌شود و رئیس جمهور در حساس‌ترین جا این موضوع را به عنوان فریاد انقلاب و رهبر و مردم ایران به گوش جهانیان رساند.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به ارسال ماهواره نور به فضا، گفت: برگ زرین جدیدی که به دست سپاهیان قهرمان و افتخارآفرین اتفاق افتاد، ارسال ماهواره نور است که در ۴۸۰ کیلومتری زمین قرار گرفت. ماهواره‌ای که به دست فرزندان ولایت مدارمان ساخته شد و آن‌ها به شکرانه این ارسال موفق تصمیم گرفتند که به مشهد الرضا بروند و سر بر آستان مقدس آن امام بر زمین بگذارند.

وی ادامه داد: سربازان گمنام امام زمان در کشور موفق به خنثی سازی ده‌ها مورد بمب و عملیات ترور در کشور و تهران شدند که قطعاً قوه قضائیه پیگیر مجرمان خواهد بود و این اقدامات سربازان گمنام و نیروی انتظامی که در نهایت از خود گذشتگی بوده است، این امنیت را برای ما به ارمغان آورده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست